WYNIKI Jerez [ 13 lutego 2010 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | McLaren | 1:19.583 | 113 |
2 | A.Sutil | Force India | 1:20.180 | 84 |
3 | R.Barrichello | Williams | 1:20.341 | 90 |
4 | R.Kubica | Renault | 1:20.358 | 85 |
5 | M.Schumacher | Mercedes | 1:20.613 | 84 |
6 | S.Vettel | Red Bull | 1:21.203 | 90 |
7 | F.Massa | Ferrari | 1:21.485 | 160 |
8 | P.de la Rosa | BMW Sauber | 1:22.134 | 105 |
9 | L. di Grassi | Virgin Racing | 1:22.912 | 63 |
10 | J.Alguersuari | Toro Rosso | 1:24.072 | 98 |
Hamilton najszybszy ostatniego dnia testów
Warunki na torze w Jerez w dniu dzisiejszym poprawiały się z godziny na godzinę pozwalając zespołom na pracę w dość optymalnych warunkach. Ostatni dzień testów w tym tygodniu zdominował Lewis Hamilton, który przejechał 113 okrążeń uzyskując czas 1:19.583s.Za liderującym Brytyjczykiem, z czasem 1:20.180s, znalazł się Adrian Sutil z Force India. Trzeci czas uzyskał Rubens Barrichello, który przejechał 90 okrążeń.
Testujący Renault R30 Robert Kubica przejechał dziś bez problemów technicznych 85 okrążeń uzyskując czas 1:20.358s. Zaraz za polskim kierowcą znalazł się siedmiokrotny mistrz świata – Michael Schumacher, który przejechał 83 okrążenia i spowodował około południa wstrzymanie sesji.
Za kierowcą Mercedesa, ze stratą ponad pół sekundy znalazł się obecny wicemistrz, Sebastian Vettel. Młody Niemiec w około godzinę po rozpoczęciu sesji zatrzymał się na torze powodując wywieszenie pierwszej czerwonej flagi.
Siódmy czas uzyskał Felipe Massa, najaktywniejszy kierowca dzisiejszych testów. Brazylijczyk przejechał aż 160 okrążeń, jednak podczas jednego z długich przejazdów, najprawdopodobniej z przyczyn technicznych, Massa zmuszony był zatrzymać się na torze. Tuż za kierowcą Ferrari z czasem 1:22.134 znalazł się Pedro de la Rosa z BMW Sauber.
Pierwszy stosunkowo udany dzień testów zaliczył zespół Virgin Racing. Prowadzący VR-01 Luca di Grassi przejechał 63 okrążenia. Brazylijski kierowca uzyskując czas 1:22,912s wyprzedził nawet wczorajszego lidera – dzisiaj zamykającego tabelę – Jaime Alguersuariego.
Następne przedsezonowe testy odbędą się przyszłym tygodniu również na torze w Jerez, będą trwały od 17 do 20 lutego.
komentarze
1. Grapuś
I to potwierdza że Renault ma potencjał i to duży
2. bartek9367
Robert pewnie skusił się na jedno szybsze okrążenie:)
3. faficki
No i pięknie, w okolicy 1:20:00. Od początku testów w Jerez poprawili jakieś 4 s. Jest potencjał, tak myślę.
4. GIERUS
Kubica super wierze w niego da rade
5. bartek9367
Renault wie co muszą poprawić i to robią. Mają Roberta który jest doskonałym kierowcą i współpracują z nim w 100%.
6. kuba1808
Hamilton oczywiście swój czas wykonał w ciągu ostatnich 10 minut sesji. Przez cały czas był na koniuszku, walcząc z Virgin :)
7. stozek08
Kiedy nastepne testy i gdzie??
8. Dagmara_W
no kazdy bolid sie powoli rozwija widax ze ekipy mocno pracuja.. trochu mniej kolek niz wczoraj no ale pogoda tez nietega.. oby ten czas szybciej lecial bo ten sezon bedzie obfitowal w wiele emocjii
9. Radaxter
Massa sobie potestował :)
10. Grapuś
Następne testy są chyba w najbliższą środę w Barcelonie
11. bartek9367
Hamilton zapewne jechał na oparach pod koniec. Robert tak jak mówił jeździ ze stałą ilością paliwa:)
12. Fox_
W końcu widać że Virgin nie traci tak wiele jak ostatnio
13. bartek9367
Z niecierpliwości czekam na następne testy i kolejne nowości w bolidzie Renault:)
14. misiauek
jak zwykle trudno cokolwiek powiedziec choć zawsze lzej na duszy jak KUB wyżej niż niżej. Straaasznie dużo kółek nawaliło Ferrari - czyżby jakiś kłopot z właściwym ustawieniem bolidu np.? No i jak już pisałem wyścigowa dziewica wcale tak straszliwie chyba nie odstaje jak niektórzy myśleli
15. atomic
postawiłem 2.000,00 na miejsce roberta w trójce na koniec. po bólu
16. Grapuś
Kubica przejechał 85 kółek
17. karolekkk
jestem dumny z reni widac ze ferrari czy bmw dopiero teraz naprawde testują
18. BMWbmw
Dobrze że Reno dogaduje się z teamem, i daje swoje wskazówki co do bolidu, i co najważniejsze słuchają uwag Kubicy !
19. BMWbmw
Miało być Kubica dogaduje się z teamem.
20. bartek9367
Poczekajmy co powie Robert po tym dniu. Zapewne będzie jakiś wywiad.
21. misiauek
Ciekawe tylko czy progresja w czasach szerszenia to kwestia programu testowego czy pracy nad bolidem czytaj: słuchaniu uwag KUB?
22. bartek9367
Jeżeli Robert będzie zadowolony to można będzie się spodziewać że idą w dobrym kierunku:)
23. Andrzej13
KUBICA I Renault górą !!!!!!
24. ainak76
7. stozek08
Kiedy nastepne testy i gdzie??
Z tego co wiem to ekipy zostają w Jearez i od środy znowu zaczynają testy.
25. Fox_
A co powiecie o Force India ?? Chceli się wkupić w testy i pokazać z dobrej strony ? Licze na nich w tym roku, byle za KUB :)
26. murmunder
Widac kogo słuchaja w Maclareni. Pozwolili mu wykrecic dobry czas w koncówce. Button nie miał takiego przywileju. Ubiegłoroczny mistrz bedzie miał problemy i to spore, niebynajmniej z braku talentu, tylko przez podstawianie nogi w teamie
27. Raven89
Wiedziałem,że tak będzie: od poczatku 65% portalu nie dawało szans Renault a jak tylko Robert troche przyspieszył na testach to już się zaczyna świrowanie.Radzę poczekać do Bahrajnu,bo choć Renault wydaje się dobrze odrabiać lekcje,prawdziwe tempo wszystkich poznamy dopiero w kwalifikacjach na torze Sakhir.
28. misiauek
Wszyscy na Force India patrzą przez pryzmat 2008 roku a tu już zeszły sezon pokazał, że bardzo szybko nadrabiają - choć zwykle żeby wskoczyć na samą górę trzeba mieć to "coś" czego czasem nie da się łatwo znaleźć (vide: BMW w zeszłym roku) Ale tak czy siak Force India to dla mnie może być czarny koń tego sezonu, choć wolałbym żeby to był czarno-żółty koń z Francji :-)
29. juliano
@ atomic u jakiego bukchmachera postawiles jaki jest kurs
ja znalazlem tylko kto bedzie mistrzem i placa 50:1 za roberta
30. sliwa007
Strata Roberta do Hamiltona pokazuje ile naprawde Renault traci do McLarena.
Hamilton przez caly dzien jezdzil z dużą ilościa paliwa bo kręcił słabe czasy, dopiero pod koniec sesji wyjechał na 15 minut i wykręcił ten czas, pewnie na oparach.
Kubica bardzo podobnie z tym że systematycznie przez cały dzień poprawiał swój czas, ale ostateczny wynik uzyskał także pod koniec sesji po krotkiej wizycie w boksie, mysle ze tez na oparach,
31. Fox_
@27 Tylko nie Bahrajn :D:D Tam jest Robertowe fatum :D
@28 Ja również jestem zaciekawiony FI
32. Fox_
@30 Ta strata nic nie pokazuje....nie bądź analitykiem lepszym od testerów.
33. misiauek
@30 Twoje rozumowanie ma sens jednak nie masz jeszcze dwóch składowych - 1. jak zużyte były opony i czy twarde czy miękkie oraz jakie bylu stawienia (na ciężki czy na lekki bolid - to wcale nie jest takie oczywiste że oba byłu ustawione pod małą ilość paliwa w tej chwili) - dlatego nie formułował bym tak szybko wniosków odnośnie różnicy między Makiem a Renią
34. misiauek
dochodzi jeszcze jedno a propos różnicy w czasie HAM i KUB na koniec testów - nie wiemy czy obaj cisnęli w tym kółku na maksa czy z rezerwą i jak dużą....
35. ekimmu
@26
Wiele Ci nie trzeba, aby snuć te teorie - Buttonowi nie pozwolili a Hamiltonowi pozwolili - bosz...
36. bartek9367
@33 popieram.
37. sliwa007
33. misiauek masz dużo racji ale mysle ze właśnie po to byli w boksach żeby zmienić opony na szybsze a ustawienia pewnie były najbardziej optymalne,
Hamilton caly czas kręcił czasy ponad 1:23 a tu nagle 1:19.583. McLaren chciał na koniec testów sprawdzic jak naprawde są szybcy, wiec skoro wlali mało paliwa to pewnie i opony zmienili na najbardziej optymalne w tym momencie, bo nie ma sensu puszczać kogoś na oparach i ze zniszczonymi oponami.
Tak samo było z Robertem.
Oczywiscie moge się mylić ale mysle że to tak właśnie było
38. misiauek
ostatnie testy przed decydującym starciem
MAŁ 104
SCH 104,5
AMM 108,5
z tymi samymi ustawieniami belki (skrętnej??)
39. gryfon_1217
robert duzo jezdzi na twardej mieszance, wiec mozliwe ze swoj najlepszy czas wykrecil na tej mieszance, co daje nam naprawde troche optymizmu:) ach ile to jeszcze czasu:D
40. pesymista
No, ale przyznajmy sami przed sobą, że spodziewaliśmy się, że Renault będzie miało trochę nowych, widocznych dla nas zmian np. przedni spojler. A tak poza tym to za różowo ja tego nie widzę. Mam nadzieję, że uporali się z dużą podsterownością. Na innym forum pisali, że auto po prostu wolno jedzie na szybkich zakrętach, chce jechać prosto zamiast skręcać. I można takie coś zaobserwować oglądając jazdę, taki naoczny wniosek. Zresztą sam Robert o tym mówił. Przynajmniej nie mają awaryjności. Chociaż coś.
Jak dotąd ciągle pozostaję pesymistą.
41. Dr Prozac
Jedyne sensowne wnioski jakie można wyciągnąć z testów to:
Felipe jest w dobrej kondycji - zobaczcie ile okrążeń zrobił. Nie wiadomo jak bedzie z jazdą na krawędzi, ale myśle że nie bedzie miał problemów.
Virgin, nawet jesli jezdziło z prawie pustym bakiem, nie ma aż tak tragicznego tempa :)
Co do reszty, to dalej spekulacje.
42. Dr Prozac
40. pesymista:
Ja nic takiego nie słyszałem. Mówili o problemach z podsterownością które zostały rozwiązane drugiego dnia testów.
A to że keirowca pojechał na koniec szybciej nie oznacza że jechał na oprach. Może miał wiecej paliwa, ale dostał nowe opony i postanowił zwyczajnie "pocisnąć"? ;)
43. Kaka200
Usunięty
44. misiauek
Dr Prozac - zgadzam się, choć teraz pomyślałem, że jesli rzeczywiście HAM jechał prawie na pusto i wyścigowa dziewica też to sa jednak 3 sekundy to w sumie b.dużo
45. ekimmu
@40
Z podsterownością mają praktycznie wszyscy problem - tzn wiele teamów to przyznawało, nie tylko Renault.
Ciężko czytać te testy, a w sumie to nic się nie wie - ale jak głupi je śledzimy bo już apetyt na nowy sezon jest duży.
46. sm0ku
Jak się nagle ton komentarzy zmienił, hehe. A ja dalej wam mówię testy w kwestii konkurencyjności nie mówią nic, albo prawie nic. Jak będzie wyglądał mniejwięcej rozkład stawki zobaczymy dopiero po pierwszym GP a i tak precyzyjny rozkład to to nie będzie raczej.
47. Fox_
"Szybsze opony" Sliwa skończ już błaznować
48. Made in Poland
Panowie opamiętajcie się, czy naprawdę myślicie, że Ham czy Kub zjechali do boksów po to, aby im zlano paliwa celem wykręcenia lepszego kółka ? Co prawda nie jestem tego pewien, ale podejrzewam, że tam nikt nie zlewa paliwa tylko wypala się je na torze. To są w końcu testy, szkoda czasu na takie pierdoły jak zlewanie paliwa z baku. Co do R30 to podejrzewam, że przesunęli środek ciężkości bardzo do przodu celem odciążenia tylnych opon, których zużycie będzie kluczowe w 2010r. Stąd mają podsterowność, z którą sobie poradzą przednim skrzydłem, które wygeneruje większy docisk aero. 2010 to nie pierwszy sezon, w którym o wyścigu będzie decydowało zużycie opon, głównie tylnich, bo tam jest napęd przenoszony. Czy Renault poszło w dobrym kierunku przekonamy się wkrótce. Ruszcie głowami, oni testują zużycie opon w różnych warunkach, na testy aero mają tunele i czas przed wyścigiem jak również ostatnie testy przedsezonowe. Te czasy które kręcą są śmieszne do poprzednich lat, wystarczy podnieść kaganiec rpm i kilka sekund urwane. Pzdr
49. misiauek
@46 no właśnie jak to może się zmieniać widać było po zeszłym roku kiedy Brawn ledwo się obronił na koniec sezonu a po pierwszych 3 wyścigach prawie wszyscy myśleli, że dwóch sezonów może nie wystarczyć żeby ktoś się do nich zbliżył - zabawa dopiero się zaczyna...
50. Kojag
Brawo Virgin, brawo! Wreszcie dopisało im szczęście i mogli normalnie testować. I to z jakim czasem! Wszyscy spodziewali się ostatniego miejsca i mocnego odstawania, a tu 'cacy' było!
51. f1fan23
Fajnie Kubicę widzieć w czołówce, ale tak naprawdę przez te wszystkie nowe regulacje nie jesteśmy w stanie ocenić faktycznej formy poszczególnych ekip. Pocieszający jest fakt że jeszcze miesiąc i sezon ruszy z pełną parą :)
Ps. wpisując w google "f1orl" trafisz na ciekawą ligę F1 (ctdp 06) z nagrodami.
52. misiauek
No to idę oglądać Małysza, jak kazdy "rasowy" kibic Polak - z góry jednak mówię (a raczej piszę), że oglądałem skoki kiedy zaczynał Kasai a F1 kiedy zaczynał Shumi - POZDRO!
53. Budyn_F1
Kubica nawet dobrze ciekawe czemu Schumacher piaty.
54. lygens
A ja jestem bardzo zadowolony bo skoro sam Robert mówi że jest dobrze to mu wierze i nikt mi nie powie że to zwykły PR bo w BMW jak nie było różowo to KUB otwarcie to przyznawał
55. Oset72
A czy mĂłgĹby ktoĹ zrobiÄ takie podsumowanie czasowe tych 4-rech dni?
56. maniak300
Niektorzy jaraja sie czasami testow jakby to byla jakas wyrocznia. Ludzie, miejcie troche oleju w glowach, przestancie zanizac poziom tego portalu. Rownie dobrze na tych testach czasy moglyby byc nie podawane do mediow, bo i tak nic kompletnie one nie wnosza. Wczoraj Alg "dominowal", dzisiaj jest ostatni.
Zachowujecie sie jak tworcy tematow na onecie. Gdyby np Virgin pojechal Qual Lap i wykrecil czas o 2s lepszy od drugiego, na Onecie zaraz by huczalo o dominacji, destrukcji i murowanym Mistrzu wsrod konstruktorow i kierowcow. Tutaj tez nagle by sie znalezli fanboje Virgin Racing...
Rece i nogi opadaja...
57. zzz
Ale trzeba przyznać, że Virgin Racing już tak nie odstaje, więc myślę, że mają szansę zdobywać punkty i tego imżyczę.
58. pablo17
Nie chcę być pesymistą ale cienko widzę niestety naszego rodaka niestety
59. essien15
Co powiecie o Virgin Racing? Już chyba problemy z 'aklimatyzacja' w F1 mają za sobą...
60. cyk
zzz a ja Ci gwarantuje że zespół Virgin w czystej walce w sezonie nie zdobędzie nawet 1 punktu i nie musisz mi wierzyć, sam się przekonasz
61. Maciant
mclaren jest super.osiaga najlepsze czasy,oby tak dalej,BMW najlepsze,Robert czemu zmieniłeś team?BMW na czele.renault to badziew itd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
62. Kojag
60. cyk, jeśli będą takie wyścigi jak w GP Australii 2008, to mogą zdobywać punkty. Mamy kilku debiutantów i duże bolidy, więc może być sporo kolizji, szczególnie na starcie. Wtedy doświadczony Glock może dojechać w 10.
63. cyk
Ja napisałem że nie wierzę że będą zdobywac punkty w "czystej" walce a to znaczy że będzie mało kolizji i nieoczekiwanych zwrotów akcji
Dlaczego tak twierdze że będą mieli słaby bolid ?? a mam swoje powody a jak będzie...zobaczymy
64. grabin
56. maniak300 możesz pisać i pisać a znafcy i tak będą spekulować. Nie ma na nich rady. Trzeba ich zaakceptować. Póki nie spamują i nie wyzywają trzeba ich komenty niestey znosić. Ja leje na nich cienkim sikiem :)
65. MARTINWTCC
brawo virgin racing wreszcie nie jest ostatnie i przejechali wiecej kółek
66. Jacobek
Widze wazelinka jest ;D wszyscy tak optymistycznie o renault, a sie troche zdziwią na początku sezonu ;] Jedno jest pewne: żaden z nowych teamów nie zdobędzie żadnych punktów, jeżeli nie dopisze im duże szczęście. Własnymi siłami nic nie zdziałają. A o tym, jak bardzo na tym etapie liczą się testy, świadczy dzisiejszy i wczorajszy czas torro rosso ;)
67. leo_
66. 64 . i 56. - Testy nie są wyrocznią, ale składają się one wraz z innymi informacjami (opinie kierowców inne info dochądzące z padoku, itp) na pewien bardziej lub mniej prawdopodobny obraz pozycji poszczególnych zespołów w stawce. Po jednym dniu testów nie można prawie nic powiedzieć, po 4 dniach już więcej, a po całym miesiącu testów- całkiem sporo. Choć sprawa nie jest do końca jednoznaczna, to jednak mimo że w 2008 BMW na testach nie szalało, to i tak momentami dało się odczuć , że są całkiem mocni. Nie negowałbym oceniania testów pod kątem przewidywań pozycji zespołów, no bo BGP w tamtym roku miało na testach jeździć tylko pod publikę, no a okazało się , że są bardzo mocni. Twierdzę, że na wnioski o mocy poszczególnych teamów jeszcze za wcześnie, ale dużo więcej będzie mozna powiedzieć pod koniec miesiąca. Poza tym , słuchajmy co mówią kierowcy i inne osoby z zespołów.
68. Tutankhamun
widzieliscie lotusa! piekny, przepiekny! http://www. f1today .nl/foto/7727/
69. atomic
68 widzieliśmy . 3 dni temu
70. marekko
Widzę że z połowa "komentatorów" się marnuje,sam nie wiem czemu nie pracują w którymś z zespołów, sami inżynierowie.
71. prunus
cieraky artykuł: ww w.f1fanatic.co.uk/2 010/02/15/w hos-fast-and- whos -not-a-closer-loo k-at -the-lap-tim es-from-jer ez-testing/
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz