FIA wybierze 13 zespół
FIA poinformowała o ponownym otwarciu procedury wyboru ostatniego zespołu do Mistrzostw Świata Formuły 1 2010, po tym jak BMW ogłosiło odejście ze sportu wraz z końcem sezonu.Choć Peter Sauber robi wszystko, by wykupić zespół od BMW i utrzymać go w stawce, nie doszedł do porozumienia z producentem z Monachium, który nie podpisał się pod nowym Porozumieniem Concorde.
Przez to BMW Sauber nie znalazł się na liście startowej do przyszłorocznych mistrzostw, co oznacza, że może nie uzyskać automatycznego miejsca w przyszłorocznych mistrzostwach nawet jeśli znajdzie kupca.
Wśród najpewniejszych kandydatów do ostatniego wolnego miejsca w przyszłorocznych mistrzostwach wymienia się Epsilon Euskadi i Prodrive.
komentarze
1. masmisbl
już wolę jakiś świeży zespół niż BMW...
2. Konik_mekr
W sumie to bez większej różnicy, czy będzie to jakiś nowy zespół, czy team zbudowany na gruzach BMW Sauber- tak czy inaczej na początku będą ciency;)
3. BMWbmw
BGP też miało być "cienkie" i co ?
4. Ra-v
@BMWbmw... - tak bo rzeczywiscie BGP i BMW maja ze soba duzo wspolnego... Honda przez cały sezon 2008 bdowali nowy bolid za taka kase jakiej nawet nie jestesmy sobie wyobrazic, stad wysoka pozycja BGP na poczatku zreszta teraz i tak sie juz staczają bo mamony brakuje i nawet wszechmogacy ubostawiany Ross nic tu nie zrobi. BMW pewnie nawet nie zaczęło budowy bolidu na sezon 2010 wiec porownywanie tych dwoch zespolow ejst co najmniej bez sensu... a poza tym to fajne przepisy, niby to porozumienie trzeba bylo podpisac i juz jest za pozno a teraz robia wyjatek zeby miec wiecej teamow, niech sobie w d*pe wsadza takie przepisy jak ciagle naginaja je na własną korzysc... i tak juz jest duzo nowyh teamow, ktore beda utrudnialy dublowanie, po co kolejni maruderzy...
5. masaj
@Ra-v
Nie bardzo rozumiem o co masz pretensje - przecież zwolniło się miejsce po BMW.
6. BMWbmw
Ale regulamin to regulamin..
7. Budyn_F1
CIekawe kiedy beda wyniki.
8. hotshots
......................NC !
9. szakal_No1
czy nowy team bedzie mial wolna reke w doborze jednostki napedowej ?? , i bardzo kibicuje Epsilon Euskadi aby znalezli sie w gronie najlepszych ,
10. Ra-v
poza tym od momentu wycofania sie BMW do ostatecznego terminu podpisania tych papierow bylo chyba pare dni, wiec Mosley ze spolką mogli streszczyc cztery litery i wybrac najlepszy z zespolow, ktore chca jeszcze wejsc do F1.
11. grzes12
Nie wiem o co ten krzyk ? BMW miało czas do 5 sierpnia podpisać porozumienie i mogli to zrobić nawet wycofując zespoł ze startów w 2010r i przekazać swoje udziały nowemu nabywcy , ale wygląda na to ze mają w d***e to co się będzie działo z ludzmi z zespołu , a takze strach ze nowy właściciel okazalby się lepszy od nich ... Myślę ze FIA ma prawo na nabór nowego zespołu bez naginania przepisów gdyż zwolniło się miejsce ...
12. grzych
"Wśród najpewniejszych kandydatów do ostatniego wolnego miejsca w przyszłorocznych mistrzostwach wymienia się Epsilon Euskadi i Prodrive."
Hehehe EE i P robią wokół siebie dużo szumu dlatego są wśród pewniaków. Chociaż jest jeszcze AMCO i ich Stefan GP, które zaskarżyło FIA do Komisji Europejskiej oraz inne zespoły. FIA chce szybko ukręcić łeb sprawie wciskania silników Cosworth i pewnie wezmą jakiś zespól co chciał inny silnik.
13. brain87pl
@11. grzes12: BMW owszem mogło podpisać porozumienie, ale co jeśli nie znaleźli by nabywcy? Wtedy musieliby startować do 2012, a to nie jak ma się do ich wycofania się z F1. A znalezienie kupca po okresie zgłoszeń i na tydzień przed podpisaniem porozumienia Concorde nie jest łatwe.
Fajnie, że będzie jeszcze jeden zespół. Nie mam faworytów bo nie znam tych zespołów, ale mam nadzieje, że nie będzie to kolejny eksperyment USF1 czy Lola podczas pierwszego podejścia do F1.
14. krz08
i dobrze BMW wypada z gry
15. Iwan.
Kogokolwiek wybiorą, i tak będzie to zespół do bycia dublowanym na torze.
16. Iwan.
Kolejny zresztą.
17. sk0k
żal mi Saubera, powinni mu odsprzedac zespol !!! w koncu po czseci jest jego
18. Adrian14
Pomiedzy BGP rok temu a BMW teraz jest taka różnica : pomiędzy 2008 a 2009 były wielkie zmiany przez co honda wiedząc że sie najprawdopodobniej wycofa tworzła idealny bolid który potem sprzedadzą za kupe kasy... Miedzy 2009 a 2010 jest tylko praktycznie taka różnica że nie ma tankowań więc bolid BMW jest prawie zrobiony. Ten kto kupiłby by team miałby dosć duże szanse na poprawienie tegorocznej formy której kompletnie nie ma...
19. 21focus
a gdyby BMW od przyszłego wyścigu się odrodziło i z wyścigu na wyścig było by coraz lepiej to powiedzcie mi czy koncern dalej by chciał się wycofać??? Bardzo mi szkoda że odchodzą... inne zespoły prezentują przeciętną formę przez kilka lat a nie wycofują się tak pochopnie i próbują dalej. mogli jeszcze być wielcy...
20. gouter
BMW nie miało szans na najlepszy bolid, przy projektowaniu oprócz niemieckiej solidności musi być talent, niekonwencjonalne rozwiązania, a ekipie BMW jak widać nie ma takich ludzi.
21. walerus
będzie co będzie - i tak z tyłu będzie....
22. zig-zag
No proszę, teraz dla odmiany będziemy mieli coś w rodzaju "loterii wizowej" ;)
FIA to dno, metr mułu i wodorosty... Czas już najwyższy obalić tę dupokrację
23. shad2pl
Adrian14 - przepraszam ale pieprzysz głupoty :) Honda robiła idealny bolid na handel? Żaden zespół nie ma pewności jak jego projekt sprawdzi się w rywalizacji. Poza tym zespół Hondy został sprzedany za drobne.
BMW w sezonie 09 10 jest w takiej sytuacji, że jeśli teraz są w ogonie to tym bardziej mają mnóstwo do nadrobienia do innych zespołów (Red Bull, Ferrari, McLaren, Brawn Toyota, Williams, Renault oni są na dobrej drodze), jeśli aerodynamika się nie zmienia znacznie.
Więc ich "prawie zrobionym" bolidem mogą co najwyżej powalczyć z debiutantami.
24. sivshy
nowy zespół musiałby budować sobie zaplecze i może z nim nie zdążyć do początku kolejnego sezonu, nie mówiąc już o bolidzie. Moim zdaniem wybór jest prosty.
25. szeldon
17 sk0k - zgadzam sie z toba w 100%. Panowie rozpisujecie sie tu o jakichs "gdyby", "jakby" itp. Porownujecie BMW do Hondy sam nie wiem po co. Do regulaminu tez sie czepiacie. A co z panem Sauberem ktoremu w brew jego woli BMW zniszczylo interes zycia. Wszystko czym zyl. Gosc zostal po prostu wyrzucony z wlasnego domu a wy sie cieszycie ze nowy team wejdzie do gry. Kto zasluguje na to miejsce jak nie on sam. BMW powinno mu odstrzedac swoje udzialy za przyslowiowego dolara. I tak nic nie zyskaja na zatrzymaniu udzialow skoro nie maja zamiaru wracac do F1. Pier...ne szkopy! Jak pies ogrodnika - sam nie zje i drugiemu nie da! Wspolczuje panu, Panie Sauber...
26. dziarmol@biss
25. szeldon - Trudno się z Tobą nie zgodzić. Dla mnie logicznym było że Peter Sauber przejmie padlinę po BMW, a tu taka niespodzianka. Mogli cholera poczekać do 1.IX przynajmniej zachowaliby jakąś ciągłość a tak??>>http:// www .demotywatory . pl/54240<< (usunąć spacje)
27. walerus
ja nie widzę nic pewnego w następnych dwóch miesiącach.....
28. grzes12
13 brain87pl BMW nie musiało szukać nowego nabywcy bo stary ( Sauber) z checią przejął by zespół .... Tylko politykę BMW ciężko jest zrozumieć , ale uwierz mi oni wiedzą co robią ....
14 Adrian Wiesz na czym polega róznica między BMW a Hondą ?
Honda oddała swój zespół za darmo Brawnowi ( a moze i włozyła na poczatek trochę kasy po to by zespól mógł dalej trwać ) a do tego sprezentowała bolid który dalej rozwijany byłby poza zasiegiem rywali , A BMW zamiast odejść z honorem z F1 i oddać zespół Sauberowi zaczyna kręcić na rózne strony a do tego nawet nie zaczeło konstrukcji bolidu na sezon 2010 i podejrzewam zeby nie byli zmuszeni do podpisania porozumienia dalej grali by z kibicami w "ciuciu babkę "....
24 sivshy Co do wyboru ja bym nie byl do końca taki pewny , bo chyba nie sugerujesz ze nowy zespół przygodę z F1 zaczął by od najmu koparki pod wykop fundamentow pod budowę hal ... A z tego co wiem to taki Epsilon Euskadi juz dawno rozpocząl swoje prace nad bolidem w 2010r. Oczywiście ze pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć ..., ale jakby to inaczej wyglądalo gdyby BMW normalnie pracowało nad bolidem na 2010r i w sposób naturalny oddało swoje udziały tak jak zrobiła to Honda ...to wtedy zgodziłbym się z tabą w 100%
26 dziarmol@biss wydląda na to ze dla BMW zależy na tym zeby spalić za sobą wszyskie mosty związane z F1 , a jaki oni mają w tym interes to czas pokaże Tylko rzeczywiście w tym wszystkim szkoda Saubera jak zauważyli to @ sk0k & szeldon ...
29. matito
i tak i tak BMW się w tym roku nie popisało a nikt nie wie jak będą jeździć nowe teamy! Robert Kubica na pewno nie zostanie na lodzie- bez teamu. Po zeszłym sezonie a zwłaszcza po GP Kanady.... a po zatem Fernando Alonso na 2011 r. ma podpisany kontrakt z Ferrari! :) pozdro dla fanów F1
30. sivshy
28. grzes12: No fakt, jakieś zaplecze pewnie już mają. Ale to i tak nic, w porównaniu do tego, co mają chłopaki w Hinwil, włączając w to Alberta, tunele i masę różnych pierdół.
31. grzes12
30 sivshy Tak jak napisałem pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć i własnie miałem na myśli to o czym ty piszesz tylko nie jestem pewny co do tunelów , bo wydaje mi się ze mają (BMW) jeden i dodałbym do tego sztab ludzi , doświadczenie a nawet jakieś dane z tego sezonu ....
32. Gosu
Niech przyjmują, im więcej aut na torze tym lepiej.
33. sivshy
No własnie, pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć dlatego konkurs będzie. A o ile zespół z Hinwil znajdzie odpowiednio stabilnych inwestorów i w ogóle, o ile BMW przestanie w końcu robić problemy, to wybór będzie prosty. Trochę źle się wcześniej wyraziłem. W każdym razie, gdyby okazało się że zespół z Hinwil, i taki Epsilon, czy Prodrive mieliby płynność finansową na podobnym poziomie, co nowy właściciel BMW-Sauber, wtedy wybór byłby prosty.
34. Skoczek130
Ja stawiam na Espilon Esukadi, gdyż wyglądają na naprawdę dobrze przygotowanych. W teorii posiadają wszystko, co musi posiadać zespół F1! No ale już nie raz zdziwiliśmy się z decyzji FIA, więc lepiej poczekajmy....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz