Richards złożył wniosek w FIA
Dzisiaj mija termin składania wniosków o udział w przyszłorocznych mistrzostwach świata F1. Po serii spotkań FOTA i rozmowach z FIA nieoficjalnie mówi się, że osiągnięto już kompromis polegający na stopniowym ograniczaniu budżetu Formuły 1, tak aby poziom 40 milionów Funtów osiągnąć w sezonie 2011.David Richards, który wcześniej był zaangażowany w F1 wraz z zespołem BAR spędził także rok czasu w stajni Benetton. Teraz planuje wejść do F1 wraz ze swoją firmą znaną przede wszystkim z rajdów samochodowych- Prodrive. Jednak nazwa Prodrive miałaby być przejściowa. Od sezonu 2012 w Formule 1 miałby ponownie pojawić się Aston Martin.
„Bolidy będą budowane w kwaterze głównej Prodrive w Banbury i będą posiadały dostarczone z zewnątrz silniki pod nazwą Aston Martin” mówił Richards, który w ubiegłym roku chciał nawiązać współpracę technologiczną z McLarenem.
komentarze
1. Punksnotdead
Fajnie byłoby zobaczyć Astona w F1 :)
2. niza
a mnie najbardziej ciekawi kto dziś ze "starych" zespołów złoży jeszcze wniosek...a może wszyscy?
3. anarhiusz
możliwe że wszystkie teamy złożą wniosek za minute przed północą
4. Raven89
Będą jaja panowie dzisiaj,jak nikt nie złoży... ;) Ciekawe co zrobią wtedy Mosley i Ecclestone.
5. admin07
Padrapią się po głowie i sami będą prowadzić bolidy F1:P
6. atomic
może jakiś konkursik na nazwe nowej serii ?
7. kempa007
GPWC :-)
8. kempa007
zalezy ktorej jeszcze :-)
9. ervyll
Złożą wszyscy oprócz Toyoty, kompromis został osiągnięty - budżet w 2010 będzie wynosił 85 lub 100 mln funtów (nie wiadomo jeszcze do końca) oraz jeden regulamin dla wszystkich, z tym że nowe zespoły będą mogły korzystać z tanich części i pomocy technicznej (cokolwiek to znaczy) dostarczanej przez obecne zespoły.
10. morek152
temat było rekordachi go usuneli, nawet jak reszta zespołów nie złozy to chyba sezon sie nie rozpocznie dla 2 zepołow (ciekawe kto by przyszedł na tor wiec orgaznizatorzy sie wycofają) wiec jesli sie porozumieją to przedłuza okres składania
11. morek152
ervyll cos ci sie pomyliło nie ma zadnego komprosmisu ta sa propozycje fota z wczorajszego spotkania, spotkanie z fia nawet sie jeszcze nie rozpoczęło
12. morek152
anarhiusz jesli ten wniosek składa sie powiedzmy elektronicznie to ciekawe co sie stanie jak im sie komputer zawiesi albo im tp odłączy neostrade :)
13. ervyll
11. morek154 - oficjalnie nie ma ;) , ale jak pisze f1-live Max to zaakceptował.
14. Dr Prozac
Ciekawy ten kompromis o którym się mówi. Ciekawe czy przed następnym sezonem znowu będą walczyć o wyższy budżet.
15. pz0
9. ervyll ja z kolei słyszałem o nieco niższym limicie, nie 100mln funtów lecz 100 mln Euro
16. jawiemwszystko
ervyll - faktycznie chodzą takie słuchy. Członkowie FOTA mieliby wspomóc finansowo nowe zespoły w zamian za mniejsze ograniczenia budżetu.
17. Zakrza
"zostając już trzecim nowym zespołem, który potwierdził tą informację. Wcześniej swoje wnioski do FIA dostarczyły zespoły Campos Meta F1 oraz Team US F1, a także biorący udział w bieżących mistrzostwach zespół Williams. "
Ok, jeśli wcześniej wnioski złożyły trzy zespoły to Prodrive też jest trzecie?:P
18. ervyll
15. pz0 - to by się zgadzało: 85 mln funtów = 100 mln euro :)
19. saton
Do 17. Zakrza - Chodziło o to, że Trzeci nowy w stawce bo WIliams jest STARY. :-)
20. saton
Max to łyknie gdyż inaczej straciłby pewnie stołek - nie mało płatny więc pójdą na kompromis z FOTA. Trudno mi sobioe wyobrazić start do wyścigu gdzie stoją 4 bolidy :-))
21. saton
Co do ASTONA w F1 - to dopiero wypas :-)) - tak naprawdę brakuje jeszcze PORSCHE i stawka super. Ale Porsche ma teraz kłopoty finansowe więc nie pójdą raczej w F1.
22. saton
Do 16. FOTA nie tylko finansowo wspomoże nowe zespoły - może nawet im zużyte części odsapią aby chłopaki mieli na czym jeździć.. Tak na poważnie to myślę, że nowe stajnie nas jeszcze zaskoczą. Ściągną dobrych kolesi z obecnych ekip za dobrą kasę i będą konkurencyjni
23. kosmetyczka
zakrza, pobudka ;-)
24. Zakrza
Faktycznie, uciekło mi słówko "nowym". Wybaczcie.
25. jankes15
no to ja już jestem fanem tego team`u. Uwielbiam Astony;-)
26. walerus
w e l c o m e Aston Martin.... a lepiej Aston Martini....;-)
27. yarzyna
no jakby aston martin dołączył do elity wyścigów byłoby naprawdę fajnie...
;)
28. jawiemwszystko
Astony sa fajne :) Znacznie mniej fajne będzie USF1 (czy tam USGP)... Oni podobno chcą zatrudniac tylko Amerykanów. A jak jeżdza Amerykańscy kierowcy w ostatnich latach wszyscy wiemy...
29. vip015a
jeśli toyota nie złoży to do F1 dołączą także Lola, USGP, Campos Meta F1, i bedzie 13
28. jawiemwszystko
Czyli może powrót Speeda
30. stanik
Podobno 100 mln euro na 2010 i 45 mln na 2011 ale nikt jeszcze oficjalnie nie potwierdził
31. jawiemwszystko
29. vip015a - bardzo możliwe. Nieoficjalne i bardzo wprawdzie niepewne, ale zawsze źródła mówią, że za kierownica jednaego z bolidów USGPE zasaądzie "Speed - niebezpieczna szybkość" :) Ale to samo źródło mówi że drugi bolid poprowadzi... nie, nie napiszę... to byłoby zbyt straszne. Nawet nie podam namiarów na źródło, jak chcecie to sami sprawdxcie, ale na własną odpowiedzialnosć :/
32. stanik
Taką informację podało RMF FM
33. Skoczek130
Mam nadzieje, że projekt Rochardsa mający na celu sprowadzic do F1 fabryczną ekipę, jest jak najbardziej prawidłowy. Wierzę w to, że się mu powiedzie. Powodzenia!!!
34. Simi
super będzie mieć w stawce astona martina.
35. saton
Zastanawiam się dlaczego jeszcze AUDI nie weszło do F1 po tylu triumfach w LEMANS 24.. ??
36. vincent86
35. saton -> bociany nie mają wstępu do F1!!
37. saton
36. Dlaczego tak uważasz ?
38. GrzesB
saton: Audi promuje się poprzez silniki TDI i quattro (napęd na 4 koła) - ani jednego ani drugiego nie jest w stanie wypromować przez F1... Przecież nie wsadzą klekota do F1... miałby tylko 4,5kRPM a inni mają po 19kRPM :D A Audi (TDI i quattro) to fajna sprawa - wiem, bo mam ;-) i pewnie bym im kibicował...
39. Voight
Bo to raczej teamy z F1 wolą wejść do Le Mans24. Z tego co wiem Aston Martin nigdy nie startował w F1, skąd wiec słowo ponownie???
40. saton
GrzesB: Spokojnie - na LEMANS TDI jest OK ale wiadomo, że AUDI robi świetne benzyniaki i to wcale nie takie słabe więc jakby chcieli to nie wiadomo jak sprawy by się potoczyły. O to mi chodziło raczej a nie o to aby w F1 chodziły dieselki :-))
41. grzych
38. GrzesB -> hahaha klekot Audi miał by wyciągać 600 koni (bo tyle aktualnie wyciąga) przy 4500 obrotów. Audi nie podaje przy jakich obrotach osiągają taką moc. W każdym bądź razie przy twoim założeniu, że ten TDI kręci się tylko do 4500 to gdyby jakimś cudem kręcił się ze dwa razy szybciej(ale uważasz, że to nie możliwe) tak z 9000 to chyba miałby z 1200 koni. To jak na dzisiejszą F1 to był by kosmos. W sumie to ja za silnikami na olej napędowy nie przepadam a pisze to wszystko bo to 4500 wydało mi się niezłym absurdem. Bo dużo ludzi z góry zakłada, że takie TDI V10 z Audi R15 to takie samo jak w ich samochodzie i 4500 to dla niego max. Poważny FAIL w myśleniu. :-p
42. mkente
Aston wraca do F1?! Cofam słowa, w których mówiłem, że nie będę oglądał F1 w następnych sezonach. Mimo tych wszystkich głupich ograniczeń, dla Astona się przełamię.
43. Piotre_k
Wolałbym, zeby Richards pozostał przy marce Prodrive. Jakoś mi się on specjalnie nie widzi jako szef teamu F1 (choć może to bezzasadne uprzedzenia) i boję się, że marka Aston Martin nic nie zyska na udziale w F1, tak jak kiedyś nie zyskał Jaguar.
44. elster
Święte słowa. Jaguar raczej stracił część prestiżu nieudanym wejściem do F1. Podobnie może być z Astonem. Marzy mi się tylko, żeby do F1 wrócił kiedyś Lotus...
45. Voight
Przecież był szefem Benettona i BAR
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz