Sutil: Force India bez KERS i nowego skrzydła
Jak wyjawił Adrian Sutil w rozmowie z holenderskim 'Formule 1 Race Report', zespół Force India nie wprowadzi systemu KERS i ustawianego przedniego skrzydła w najbliższym czasie."To nie takie łatwe jak się wydaje. Przednie skrzydło ma silnik elektryczny, który podnosi i opuszcza jeden płat, a w to jest zaangażowane mnóstwo oprogramowania. Wierzę jednak, że do wyścigów w Europie Force India pojedzie z KERS i ustawianym przednim skrzydłem."
Sutil nie uważa jednak, by System Odzyskiwania Energii Kinetycznej znacznie pomagał w wyprzedzaniu.
"KERS czeka na nas w fabryce, by został zamontowany w samochodzie. W tej chwili jednak zastanawiamy się nad nim, gdyż wprowadza on znaczną niekorzyść w wagową."
komentarze
1. command_dos
temu teamowi przydalaby sie taka sama transformacja jak u hondy... moim zdaniem trzyma ich stara konstrukcja, gdzie adaptacja czegokolwiek nowego to gra kompromisow, ktore nie pozwalaja rozwinac skrzydel takim nowinkom jak kers... trza by przeprojektowac cala skorupe wraz z dyfuzorem i adaptacja ruchomego przedniego skrzydla...
2. Marcin_e_k
"To nie takie łatwe jak się wydaje(...)" wg mnie chciał powiedzieć: To jest dużo droższe niż się wydaje i jeszcze nie wiadomo czy będzie działać. :)
3. Skoczek130
Po prostu nie są pewni czy to spełni oczekiwania. Jednak uważam, że jeśli nie wprowadzą radykalnych zmian w tym złomie, nadal będą "czerwoną latarnią" sezonu.
4. bubba
Oni akurat mają niewiele do stracenia, bo jak na razie imponujących wyników ani osiągów nie uzyskali, więc mogą sobie poeksperymentować i pogrzebać w bolidzie. Ale fakt, tu chyba bardziej chodzi o kasę niż o trudności techniczne :P money, money, money (i to duże) ;)
5. Xig
Jak moze chodzic o oprogramowanie, skoro ono jest ponoc dostarczane jako standardowe od FIA? ;]
6. force-india
wiecie co
mnie rozwala Ferarri niby najlepszy team a bez punktów hahahaha
Szkoda Kubicy zeby sie nie powtórzyła sytuacja z tamtego roku
7. lukasz1
Powinni sprubowac coś zrobic, może skopiowac od innych.
8. Lauraf1
Niech zaryzykują, przecież nic nie mają, więc nic nie mogą stracić, jedynie zyskać.
9. grzybo
Po co im regulowany przedni płat? Kogo chcą wyprzedzać?
10. sivshy
Jak oni chcą powalczyć z kimkolwiek o awans do Q2, skoro nawet nie potrafią sobie poradzić z czymś, co wydawało mi się być podstawą. Normalnie, załamali mnie... Rozumiem, że nie mają zbyt dużego potencjału, i tak dalej, ale do tej pory myślałem, że to ruchome skrzydełko, to oczywista oczywistość. Ale jak widać, życie cały czas mnie zaskakuje ;]
11. walerus
no to sorry....
12. Skoczek130
force-india - Ferrari jest najlepsze tylko na papierku. Można to porównac do królewskich (dla niewtajemniczonych Real Madryt) w piłce nożnej, który statystycznie jest najlepszym klubem w Europie, ale mimo to grają dośc przeciętnie.
13. pz0
grzybo dokładnie o tym samym pomyślałem. Ustawiany przedni płat i KERS w ForceIndia żeby ułatwić wyprzedzanie? Przecież SuperAguri już nie jeździ, a do STR trochę im brakuje. Zastanawia mnie jednak forma STR. To niby ten sam bolid co RBR ale z silnikiem Ferrari, a jednak są wyraźnie z tyłu. Co do KERS to jestem jak na dzisiaj zdecydowanym przeciwnikiem tego systemu, uważam że pogarsza osiągi.
14. sivshy
@pz0: Ale ten przedni płat chyba przydaje się również na prostych, więc jego wmontowanie w bolid FI nie jest pozbawione sensu.
15. pz0
Nie wiem czy to takie istotne. Czytałem jakieś wywiady z kierowcami w czasie testów i wszyscy chyba się wypowiadali że jeszcze nie używali tych regulowanych płatów i nie sądzą że będą ich używać w wyścigach. Nie wiem czy tak na prostych jest potrzebny. Przedni płat głównie generuje docisk, a przy okazji opór, więc na prostych raczej przeszkadza, przydaje się w zakrętach. O ile pamiętam to kąt natarcia skrzydła można zmieniać jeden raz na okrążenie, więc przydatność zmiany kąta do poprawy czasu okrążenia jest mocno wątpliwa.
16. rysiu200
ja lubie sutila i force india, dodatkowe czesci bylyby potrzebne...
17. sivshy
Myślałem, że te zmiany kąta natarcia skrzydła nie są ograniczone i można ich używać przed każdą prostą, łukiem itp. Czyli jednak masz rację, w przypadku FI takie ruchome skrzydło niewiele pomoże...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz