komentarze
  • 2. dawid13xD
    • 2009-04-04 14:12:14
    • *.adsl.inetia.pl

    No tak ale wątpie w to że uznają je za nielegalne.

  • 3. Raven89
    • 2009-04-04 14:15:32
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Gdyby nie dyfuzory,to BMW byłoby najlepszym teamem - nic dziwnego,że protestują ;)

  • 4. Ra-v
    • 2009-04-04 14:17:22
    • *.adsl.inetia.pl

    wedlugm nie to dyfuzory na 75% zostana uznane za legalne... trzeba jakos przeczekac do Hiszpanii az inni zaopatrza sie w nowe wynalazki :)

  • 5. dawid13xD
    • 2009-04-04 14:17:39
    • *.adsl.inetia.pl

    No nie wiem według mnie Red Bull jest lepszy

  • 6. marrccia18
    • 2009-04-04 14:18:10
    • *.walbrzych.dialog.net.pl

    no właśnie to tylko te dyfuzor gdyby ich nie było to Kubica i bmw byli by najlepsi

  • 7. sylweq
    • 2009-04-04 14:18:20
    • *.159.0.14

    RedBull jest lepszy od BMW a nie ma dyfuzorów

  • 8. pkas
    • 2009-04-04 14:18:58
    • *.chello.pl

    Nie takim najlepszym. Red Bull jest co najmniej tak samo szybkie jak BMW i również nie korzysta z powiększonego dyfuzora..

  • 9. pz0
    • 2009-04-04 14:22:39
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    dajcie sobie w końcu siana z tymi dyfuzorami

  • 10. totalfun
    • 2009-04-04 14:27:52
    • *.nat0.sta.nsm.pl

    Najwięcej do wygrania w tym sporze ma Red Bull. Podobno ich konstrukcja nie pozwala na użycie nowych dyfuzorów. A gdyby zakazali ich używania to Vettel byłby poważnym kandydatem do MŚ... Ciekawe ile w FIA jest niemieckich lobbystów...

  • 11. walerus
    • 2009-04-04 14:30:35
    • *.adsl.inetia.pl

    walczyć! a po cichu testować to rozwiązanie....

  • 12. Piotr_the
    • 2009-04-04 14:36:44
    • *.chello.pl

    Widać,że Red Bull nie ma dyfuzorów i walczy o podium a w dziszejszych kwalikacja był lepszy od BMW!! i od paru kierowców z dyfuzorami!

  • 13. fezuj
    • 2009-04-04 14:45:00
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Niezła zagrywka bo na to chyba nikt inny nie wpadł choć wynik raczej jest przesądzony, dobrze to ujął @walerus :)

  • 14. sivshy
    • 2009-04-04 14:45:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    wątpię, aby czyjakolwiek konstrukcja, w której założeniach nie był ujęty taki dyfuzor, dała w połączeniu z nim takie rezultaty, jak w przypadku Toyoty, Williamsa i Brawna. Wręcz przeciwnie. Może się okazać, że montaż takiego dyfuzora i konieczna w zwiazku z tym modyfikacja nadwozia w celu odpowiedniego poprowadzenia powietrza, mogą dać skutki odwrotne do zamierzonych.

  • 15. Skoczek130
    • 2009-04-04 14:49:44
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    Mimo, iż w BMW Jeździ nasz Robert, mam nadzieje, że ich protesty, jak również pozostałych teamów zakończą się fiaskiem.

  • 16. kuba1808
    • 2009-04-04 15:10:50
    • *.aster.pl

    @sivshy Mario w jednym z wywiadów wspominał, że testowali już podobne rozwiązanie i dawało ~0,5 sek. na okrążeniu.

  • 17. krz08
    • 2009-04-04 15:12:24
    • *.xdsl.centertel.pl

    nie mogą tego posiedzenia zrobić wcześniej

  • 18. GrzesB
    • 2009-04-04 15:17:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zakończą się fiaskiem z prostej przyczyny - sukecsy Browna czy Toyoty są niezbędne do utrzymania tych teamów w F1 - inaczej mogą sie wycofać... w związku z powyższym władze FIA napewno uznają je za legalne... bo tym sportem (jak każdym innym) rządzi kasa...

  • 19. Qbus81
    • 2009-04-04 15:52:03
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    tak jest! tak trzeba! a tymczasem w Hinwil inżyniery już kombinują "jakby to tu wsadzić"

  • 20. niza
    • 2009-04-04 16:48:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jak dla mnie to jest bezsensu. Wiadomo nie od dziś, że tak czy tak te dyfuzory uznają za legalne. Nie ma innej opcji. Dopiero teraz dzieje się dużo w F1, na torze rządzą ekipy które w poprzednim sezonie plasowały się w środku stawki bądź pod koniec. Nic tak nie przyciąga uwagi kibiców jak takie przetasowanie stawki

  • 21. Matemariusz
    • 2009-04-04 17:59:34
    • *.xdsl.centertel.pl

    BMW wcale nie jest gorsze od Red Bulla. Wystarczy popatrzeć ile kto waży po Q3...

  • 22. jantar321
    • 2009-04-04 18:24:19
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    GrzesB (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
    Zakończą się fiaskiem z prostej przyczyny - sukecsy Browna czy Toyoty są niezbędne do utrzymania tych teamów w F1 - inaczej mogą sie wycofać..... hmmmm no to teraz inne,pozostale, ekipy bede groziły wycofaniem

  • 23. karol_zary
    • 2009-04-04 19:21:22
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Powiem tak. Dyfuzory można niejako uznać za nielegalne , gdyż podczas testów w przerwie zimowej zespół SF zapytał FIA , czy można takie dyfuzory zastosować , po czy m FIA odpowiedziało ,że nie . Problem w tym ,że te owe 3 zespoły zaryzykowały i wyposażyły swe bolidy w owe dyfuzory. FIA podczas weekendu wyścigowego w Australii odrzuciły protest i największy problem to teraz ta sprawa przed sądem , ponieważ wyszłoby na to , że gdyby zmieniliby zdanie,oznaczałoby pomyłkę. Cóż, mają teraz ciężki orzech do zgryzienia.............;)

  • 24. sivshy
    • 2009-04-04 19:33:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @jantar321: Sugerujesz, że asy z poprzedniego roku będą chciały się wycofać po jednym nieudanym sezonie? Że taki McL, czy Ferrari, które kojarzą się głównie z tym sportem, mogą sobie na to pozwolić? Daj spokój... Co innego taka Toyota, która zwykła mieć jeden z największych budżetów, a nie odnosiła sukcesów. Szefowie koncernu mogli się w końcu wkurzyć i odejść, czyż nie? Albo taki Williams, który przez ostatnie chude lata, ledwo wiązał koniec z końcem, lub Brawn, z którym bez sukcesów mogłoby być cienko po tym, jak skończyłaby im się kasa od Hondy... Zabronienie tym teamom używania tych dyfuzorów nie leży bynajmniej w interesie F1, więc moim zdaniem nie ma takiej opcji, aby teraz zabroniono im ich używania. A inni mogą co najwyżej spróbować skopiować to rozwiązanie i sprawdzić jak będzie współgrało z ich konstrukcją.

  • 25. SFR
    • 2009-04-04 20:15:19
    • *.8.105.73

    Wg mnie nie powinno być żadnych luk w przepisach . Jasno sprecyzowane !!! takie same dyfuzory dla wszystkich ! bo tak to jest jak jest , a gdy je np zaakceptują to nie szybko inni będą w stanie użyć swoich , o ile się na nie zdecydują .

  • 26. muze76
    • 2009-04-04 23:36:22
    • *.ssp.dialog.net.pl

    f1 niby taka precyzyjna, a nie dopatrzyli kwestii dyfuzorów, wszystko inne gra, a ten szczególny element pozostaje pod znakiem zapytania, kolosalna zmiana w regulaminie, a FIA nie jest w stanie określić, co jest prawidłowe a co nie, ktoś tu "kręci" i nie jest to przypadek

  • 27. darecky3
    • 2009-04-04 23:56:02
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    karol_zary, ok, pozwol ze pojde Twoim tokiem rozumowania, piszesz ze skoro SF pytala sie o taki dyfuzor i FIA odrzucila a zespoly ktore zaryzykowaly maja niby legalne dyfuzory, to czy zadales sobie pytanie lub ktokolwiek z was, ale tak uczciwie, kto widzial z was legalny i "nielegalny" dyfuzor? Mysle ze Brawn widzial swoj, Toyota swoj, Williams swoj, to samo scuderia, renault i inni pozostali. Teraz pytanie drugie. Protest dotyczy tylko tylniej koncowki, jej ksztaltu i wymiarow na wyjsciu i tutaj moga miec pewne obligacje bo czesc z nich patrzac od frontu nie miesci sie forma w rozmiarach lecz te rozmiary sa cofniete glebiej poza sfere objeta ograniczeniami. Kolejna sprawa, ktora dotyczy mojego pierwszego razu. Skad taki np Flawio moze wiedziec jaka byla roznica pomiedzy jego prototypem a aktualnym u Brawna GP. Byc moze i ksztalt koncowki mieli podobny ale to tylko koncowka. Moze jednak w calosci, czyli tam glebiej gdzie nikt nie wie jak wyglada u konkurencji byl calkiem poza dozwolonym standardem? Skad Flawio wie jak wyglada caly dyfuzor u innych?

  • 28. darecky3
    • 2009-04-05 00:03:43
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    Teraz starcie sedna sprawy. Flawio i Scuderia pytaly o legalnosc, projekty FIA odrzuca. 1:0 dla slabszych. Brawn, Wiliams, Toyota montuje, FIA uznaje za legalny 1:1. Slabsi protestuja FIA bada i uznaje za legalne. 1:2 dla sprytnych. Jak myslisz jaki bedzie werdykt 14 kwietnia? Teraz z innej manki. Skoro "poszkodowani" dostali odprawe ze ich projekty byly nielegalne i teraz wykorzystuja to jako argument w protescie to Brawn powie w sadzie to samo, sorry panowie ja tez pytalem, to samo zrobila Toyota i Wiliams. Mamy odpowiedz na pismie ze projekty byly legalne. Znowu 1:1. Malo tego asy poszkodowanycgh sie koncza. Brown wyciagnie jeszcze jednego. Wlaziliscie pod moj samochod z podpisanym protokolem projektu legalizacji nieszczesnego dyfuzora. Mierzyliscie, kalkulowaliscie, sprawdzaliscie prawidlowosc wykonanego podzespolu i nie ma tam niczego legalnego. Mam kolejny protokol. 2:1 dla Browna, Toyoty i Wiliamsa. Teraz zdejmijcie gajerki i wlazic pod samochod z miarkami bo juz nie mam czasu dluzec tu siedziec. I pewnie bedzie .....3 do jednego hahahahahahahahahaha

  • 29. darecky3
    • 2009-04-05 00:06:40
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    *nielegalnego (czwarty wers od dolu)

  • 30. MasterOD
    • 2009-04-05 09:49:07
    • *.aster.pl

    Jeśli wycofają te dyfuzory nastanie stary porządek świata :D. Chociaż patrząc na obecną forę ferrari i mclarena wątpię w to co przed chwilą napisałem :). Ale będzie to na pewno plus dla BMW które wtedy walczyło by na pewno do ostatnich chwil o mistrzostwo :D.

  • 31. Stefan.gr
    • 2009-04-06 18:47:21
    • *.opera-mini.net

    Według mnie to FIA sama się pogubiła w swoich zawiłych przepisach. No i teraz nie wiedzą jak mają wyjść z tej nieszczęsnej sytuacji. Poprostu pani się ośmieszają!

  • 32. Stefan.gr
    • 2009-04-06 18:50:47
    • *.opera-mini.net

    Według mnie to FIA sama się pogubiła w swoich zawiłych przepisach. No i teraz nie wiedzą jak mają wyjść z tej nieszczęsnej sytuacji. Poprostu sami się ośmieszają!


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo