komentarze
  • 25. lkabor
    • 2009-03-21 16:36:50
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Panowie! Co za głupoty wypisujecie, zwłaszcza kubicxd! Z KERS to jak cięższy samochód o większej mocy??? Przecież bolid waży dokładnie tyle samo z, czy bez KERS, chodzi tylko o mniejszą mozliwość rozłożenia masy, i w tym momencie mogą mieć problemy, aby idealnie dobrać rozłożenie masy (przód-tył). W zależności od toru muszą bardziej dociążać tył auta bądź przód i tyle. Logiczne jest, że jeśli mamy przez prawie 7 sekund na kółku dodatkowe 80 KM to przy odpowiednim użyciu da nam lepszy wynik na kółku, ktoś fajnie to zwuważył wcześniej, że qualu moze to dać przewagę. Jednak najważniejesze jest czy uda się jak najlepiej dociążyć auto, myślę oczywiście o cięższym Robercie. 3-mam kciuki za niego i za BMW, myślę, że powinni być w czołówce już od pierwszego wyścigu. Obstawiam, że oba bolidy BMW skończą w pierwszej trójce. Pozdrowienia dla wszystkich Kubicomaniaków!!!

  • 26. jzb
    • 2009-03-21 16:43:34
    • *.echostar.pl

    Na to dokładnie liczę, że KERS da przewagę BMW w kwalifikacjach.

  • 27. Skoczek130
    • 2009-03-21 16:45:03
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No to Ferrari się zdecydowało. Szczerze powiedziawszy nie za bardzo wierzyłem w to, by właśnie oni użyli go w Australii. Oby tylko nie przypłacili tego kroku równie fatalnym początkiem, jak rok temu.

  • 28. pz0
    • 2009-03-21 17:52:59
    • *.1.92.40

    Nie wydaje mi się aby na dystansie KERS się sprawdził. Bolidy z KERS strasznie szmatławią tylne opony. Ferrari w testach po bodaj 18 okrążeniach traciło już prawie 3 sekundy na kółku, BGP około 1 sekundy w porównaniu z czasami z pierwszych okrążeń. Nie wyobrażam sobie bolidów z KERS jadących na jeden postój. Z Renault może być nieco inaczej, oni podobno wsadzają baterie do nosa. To może być spory plus, bo mogą to być słabsze ogniwa i w czasie zmiany kół zmieniają nos i mają świeżutki komplet ogniw.

  • 29. bulekf1fan
    • 2009-03-21 18:07:27
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0 jak moga wymienic nos i maja nowy komlet ognikw przeciez bez powodu niebeda wymieniac nosa a pozatym niemgo miec calego keru osadzonego na nosieponiewarz jedno uszkodzeneprzodu i koniec wyscigu mysle ze na australi kers pomoze poniewaz jest to tor specyfikacji zwolnij przyspiez z 4 dlugimi prostymi gdzie przyda sie kers i mysle ze po 18 kolkach moga tracic ci co niebeda mieli kersu chyba ze beda mieli dobre buty to w tedy porownywalnie beda jechac z tymi co maja kers

  • 30. bulekf1fan
    • 2009-03-21 18:08:01
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sorry bateri :)

  • 31. kubicxd
    • 2009-03-21 18:12:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ikabor takiego inteligencika na sile probujesz z siebie robic! To chyba oczywiste ze wszystkie bolidy w stawce nie beda wazyly tyle samo! 605 kg to minimalna waga bolidu! sam theissen apelowal o zwiekszenie minimalnej wagi bolidów. Bolid+kers+robert troche sporo. A urzadzen do zmniejszania masy bolidu nikt jescze nie wynalazl.Tylko z siebie durnia robisz.

  • 32. Simi
    • 2009-03-21 18:37:24
    • Blokada
    • *.242.93.49

    ciekawe jak im pójdzie z tym KERS

  • 33. pz0
    • 2009-03-21 18:50:48
    • *.1.92.40

    bulekf1fan - malutka prośba. Pisz zrozumiale! użyj czasami przecinka, albo nawet kropki. Czasami nawet między poszczególnymi słowami używa się spacji. Ja rozumiem, że można wsadzić błąd tu i ówdzie, ale twoja wypowiedź jest rekordowa pod tym względem. Nad twoim wpisem musiałem się nieźle napocić żeby cokolwiek zrozumieć. O błędach ortograficznych nawet nie wspomnę. Teraz konkretnie. W Renault nie cały KERS siedzi w nosie, a podobno tylko baterie. Sens wymiany nosa - właśnie po to żeby mieć nowy komplet baterii. Może z tego powodu będą nieco lżejsze, bo nie muszą być tak żywotne żeby wystarczyły na cały wyścig, a tylko na 1/3.

  • 34. Ra-v
    • 2009-03-21 18:51:12
    • *.adsl.inetia.pl

    @kubicxd, lkabor dobrze mowi... Wszystkie bolidy beda wazyly tyle samo... kazdy ma do dyspozycji ok 100 kg balastu... Zawodnicy z KERS wykorzystaja tego balastu ok 60 kg bo KERS wazy ok 40 a zawodnicy bez KERS wykorzystaja caly balas i caly pic polega na tym ze KERS znajduje sie "bardziej z tyłu" przez co niszczy tylne opony a ci co maja caly balast moga przesunac srodek ciezkosci troche do przodu przez co nie beda tak niszczyc opon a bolid bedzie sie lepiej prowadzil... dokladnie to samo tyczy sie wagi kierowcow... Ciężsi maja mniej balastu do dyspozycji a lżejsci wiecej i moga sobie lepiej zbalanoswac bolid ot cała historia. PS: swoja droga to czekam na narzeniaka Roberta co do balansu...

  • 35. panicz1992
    • 2009-03-21 18:55:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @kubicxd - mała prośba, wyjdź stąd. Moze lkabor robi z siebie inteligencika ty za to z siebie robisz kompletnego debila. pozdrawiam... niebardzo.

  • 36. kamil6761
    • 2009-03-21 18:55:32
    • *.tvgawex.pl

    kubicxd: nie masz racji. Bolid bez KERS ma mniej wiecej 490 kg, wiec bolid np. Nicka ktory wazy ok. 55kg z KERS ktory wazy ok. 35 kg zalozmy, bedzie mial do dyspozycji 25kg balansu. Natomiast Robert wazacy okolo 68 kg bedzie mial do dyspozycji 12kg balansu, ale KAZDY bolid wazy tyle samo- 605 kg, bo nie czepiamy sie tych kilku gramow roznicy. A Theissen apeluje, bo miec do dyspozycji 25kg, a 12 gk balansu, to kolosalna roznica...Kapujesz?

  • 37. bulekf1fan
    • 2009-03-21 19:15:45
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pz0 ja jak pisze to niewzracam na bledy jakie robie tylko na by wypowiedz byla kokretna, niekarzdy musi sie z nia godzic ale przynjmjej mi sie tak wydaje. Co do Kubicy to mysle ze mimo tego ze ma kers mysle ze poradzi sobie z rozlozeniem balastu a tak pozatym to bmw powiedzialo 2, 3 tygodnie temu z zmiejszyli bak paliwa i co im a jakies 10 , 15 kg mniej wagi a wiecej balastu wiec niejest tak zle

  • 38. Ra-v
    • 2009-03-21 19:36:42
    • *.adsl.inetia.pl

    Piszecie ze Renault moze miec baterie "w nosie"... moze i tak wczesniej ich nos byl bardzo szeroki ale ostatno bardzo go uszczuplili... Ale nikt nie pisze ze Ferrari moze miec baterie w nosie przeciez to oni pierwsi podobno nad tym pracowali...

  • 39. pz0
    • 2009-03-21 19:50:29
    • *.1.92.40

    bulekf1fan -wiendzjasie stymnie godzerzbyspisała jakCi siezpodobaboodtego rzyjemy wpolsce rzebypisaci po polsku takniehlujniepisan eteksty somma łoczytelne i prosze pisac jaknalerzy i nie wykrencacsie dysczymśtam takimpisaniem wystawiaszopiniem tylkosobie.

  • 40. roofi121
    • 2009-03-21 21:04:23
    • *.gprs.plus.pl

    i mowilem ze beda miec KERS

  • 41. nolte
    • 2009-03-21 21:07:26
    • *.236.15.251

    Z tego co widzę to KERS będzie kolejnym powodem do wróżenia z fusów. Będziemy sobie pitolić na tym forum przed wyścigiem jeszcze bardziej. O deszczu zapomnimy nawet...

  • 42. darecky3
    • 2009-03-21 23:11:01
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    moze i reanault ma te baterie w nosie, calkiem jak ja, tez mam w nosie te ich baterie...heheh a tak serio to bardzo mnie ciekawi jak wypadna zespoly z Kers i bez, jeszcze pare dni

  • 43. karol
    • 2009-03-22 01:35:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ferrari istniało przed Kubicą,więc dlaczego wszyscy interesują się nim,pomidory zbierał we Włoszech,czy stary jego miał inne koneksje?Ktoś wie?.Bo ja tak,ale nie będę o tym pisał.Pozdrawiam fanów czystej motoryzacji.:)

  • 44. Shotgun
    • 2009-03-22 03:43:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @karol - Czy Ty przypadkiem nie byłeś ubekiem? Widać przecier pomidorowy to masz w głowie... Wysłów się chociaż dokładniej, bo nie wiadomo co autor miał na myśli!

  • 45. Plaskos
    • 2009-03-22 08:37:59
    • *.238.199.3

    Shotgun chodzi mu o to ze 3/4 tego forum to pseudo kibice f1 :d

  • 46. jaros69
    • 2009-03-22 10:26:40
    • *.chello.pl

    ale tu nerwowo.. Moim zdaniem użycie KERS w pierwszym GP ,to konieczność. Tylko który z zespołów jest do tego najlepiej przygotowany to zobaczymy za tydzień sami. Kluczem do sukcesu zapewne będzie jak zwykle bezawaryjność i rozmiar przedniego skrzydla

  • 47. jaros69
    • 2009-03-22 10:27:30
    • *.chello.pl

    by go nie stracic na starcie

  • 48. qooba
    • 2009-03-22 11:43:49
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Kers należy w tym sezonie a napewno w pierwszej jego części traktować jako element taktyki nic innego!

  • 49. Made in Poland
    • 2009-03-22 13:27:31
    • *.227.113.75

    Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy wpis na tym forum, które czytam regularnie już od dłuższego czasu. Specjalne powitania dla pz0. Twoje posty są konkretne i oby tak dalej, trochę się zakręciłeś z paradoksem hydrostatycznym, który tutaj w imię filozofii @bulekf1fan ktoś ochrzcił nawet paradoksem hydrodynamicznym, ale poza tym pełen konkret. Czytając to forum razi w oczy brak kultury u niestety większości autorów, ludzie po co Wam te chamskie odzywki? Pozdrowieniaruwnierzdlabulek1fnaf

  • 50. Shotgun
    • 2009-03-22 14:40:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Made in Poland - witaj. No wież czasaminie morzna wytżymać bez tej hamuwy ;)

  • 51. dubai
    • 2009-03-23 10:29:01
    • *.cable.ubr08.smal.blueyonder.co.uk

    pz0: hahah nie wiem czemu i jak, ale jakos udalo mi sie szybko i plynnie przeczytac ten Twoj zwichrowany tekst :D. A co do kersu to uwazam, ze ani my ani zaden z teamow nie wie dokladnie co sie stanie w Australii. Podejrzewam, ze bedzie trzeba okolo trzech GP zeby snuc jakies bardziej konkretne wnioski. No, ale najwazniejsze, ze bedzie sie dzialo! :) Pozdrawiam.

  • 52. hapik
    • 2009-03-23 12:23:28
    • *.aster.pl

    go forest go

  • 53. pz0
    • 2009-03-23 21:58:52
    • *.1.92.40

    To jeszcze czekamy na decyzję McLarena i BMW. Już mnie skręca z ciekawości czy opłaciło się ładować tyle kasy w cały ten system. Reszta teamów ma bolidy przystosowane do zamontowania KERS, natomiast czytałem gdzieś wypowiedź Brawna, że w bolidzie BGP001 nie przewidziano w ogóle możliwości jego zamontowania dzięki temu mają mniejsze wloty do chłodnic i prostszy system chłodzenia. Jeżeli KERS okaże się dobrym pomysłem, to Brawn będzie miał problem.

  • 54. sivshy
    • 2009-03-24 16:56:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Czyli Brawn postawił wszystko na jedną kartę, zobaczymy czy im się to opłaci. @pz0: Mówiłeś wcześniej o dużym zużyciu tylnych opon w bolidach z zamontowanym KERS. Myślę, że w pierwszych GP, większość teamów zdecyduje się na montaż tego systemu w co najmniej jednym ze swoich bolidów, aby sprawdzić bilans zysków i strat.związanych z jego użyciem. Jeśli większe zużycie opon zniweluje korzyści związane z użyciem KERS, to okaże on się on niewypałem. Wtedy Brawn może być mocny, a reszta będzie pluć sobie w brodę i żałować tych milionów wydanych na jego rozwój. A jeśli nie, to pod koniec stintów będą bardzo szybcy, ale to raczej będzie za mało.

  • 55. pz0
    • 2009-03-24 17:59:12
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    dlatego właśnie im bliżej Australii tym bardziej mnie skręca z ciekawości. Nigdy jeszcze nie było tylu niewiadomych przed sezonem. Co do tempa na długich przejazdach to tego nie da się wyczytać z suchych wyników najszybszych okrążeń. Trzeba szukać z innych komentarzy, a te wskazują że to właśnie im więcej okrążeń tym bardziej rośnie przewaga BGP. Wniosek może być tylko jeden: jeżeli to nie ściema wszystkich zespołów to BGP znacznie lepiej obchodzi się z oponami niż wszystkie inne bolidy. Przewiduję dla nich strategię na jeden postój i to z doskonałym tempem na początku i na końcu stintu. Marnie widzę ten zysk w postaci nawet 0,3 sek dzięki KERS. Wszystko wyjdzie już za parę dni. Trzeba wytrzymać.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo