Mallya zgodził się na umowę Mercedes-Brackley
Szef Force India Vijay Mallya wyjawił, że musiał zaakceptować możliwość zaopatrywania w silniki Mercedes-Benz ekipy, która powstanie na bazie zespołu Honda Racing.Jednakże jak usłyszeliśmy na Jerez, Mallya zdecydował się nie wtrącać do sprawy by dać szansę zespołowi z siedzibą w Brackley na utrzymanie się w Formule 1.
"Zasady FIA mówią, że producent silników może dostarczać je tylko dwóm zespołom. Jeśli chodzi o Mercedesa to McLaren i Force India. Uważam, że specjalne jednoroczne pozwolenie zostało przyznane Mercedesowi, by ten dostarczał jednostki byłemu zespołowi Hondy w celu utrzymania go w stawce."
"Mógłbym mieć obiekcje, ale zdecydowałem się nie robić tego ze względu na dobro Formuły 1. Nikt nie lubi znikania zespołów. Mieliśmy nieszczęśliwe odejście Super Aguri w zeszłym roku i nie uważam, by odejście kolejnej ekipy było dobre dla sportu."
komentarze
1. leo_
ciekaw jestem, dlaczegp nie silniki ferrari , a może BMW. Gorsze czy droższe, czy co?
2. matwit
tylko dla dwóch zespołow? Tak mówią przepisy? Jak to sie ma do zeszłego sezonu? Przeciez na silnikach Ferrari jeździły 3 zespoły...: Scuderia Ferrari, Scuderia Toro Roso oraz Force India. Teraz znowu są 3 zespoły. Dziwne te przepisy, skoro co roku są wyjątki :)
3. Budyn_F1
Wie ktos moze na jakiej stronie mozna ogladac testy.
4. popek1
matwit Ferrari też musiało mieć zgodę wszystkich zespołów
5. palk89
@matwit, @popek1 "Zasady FIA mówią, że producent silników może dostarczać je tylko dwóm zespołom" Dla McLarena i Force India silniki dostarcza Mercedes a Ferrari jest producentem silników wiec może je dostarczać jeszcze dla dwóch dodatkowych zespołów
6. popek1
palk sory ale ferrari musiało mieć zgodę FIA
7. Simi
mądrze mówi
8. kisi
f1today.nl
9. Skoczek130
I tak jego sprzeciw byłby dla niego nie przynoszący korzyści, więc po co miałby się sprzeciwiac.
10. pjc
A nie mówiłem,że Mercedes "macza" w tym palce.
11. walerus
wiadomo o co chodzi - liczy na to iż dzięki zespołowi Brackley - Force India nie będzie zawsze ostatnie.....
12. wayn76
max musiałby zapłacić dużo odszkodowania jakby się nie pojawiło 20 samochodów w stawce więc dla fia było lepiej dopłacić za utrzymanie 1 teamu niż pozwolić mu się wycofać z tego co wiem kontrakt jest podpisany ze stacjami tv do 2012 na 20 bolidów w stawce jak fia nie dotrzyma kontraktu to będą dużo większe straty
13. wayn76
dla maxa oczywiście
14. bussyboss
dla widowiska również...
15. Nikon
Większa liczba bolidów większe widowisko.....:)
16. lukasz1
Co sie tak do mercedesa pchają. Szybciej renoault i ferrari a teraz mercedes.
17. sivshy
czy ja wiem, czy dla widowiska wycofanie teamu z Brackley byłoby wielką stratą? Przecież i tak podczas transmisji telewizyjnych, zespoły z ogona rzadko są pokazywane. No chyba że przy dublowaniu, lub gdy nic więcej nie dzieje się na torze. Żeby nie było, życzę temu zespołowi jak najlepiej, bo szkoda mi ich. Mam więc nadzieję, że utrzymają się w F1. Ale nie uważam też, abyśmy jakoś specjalnie odczuli ich brak. Tak samo jak nie odczuliśmy zbytnio braku Super Aguri.
18. sivshy
@lukasz1: Dziwisz się? Każdy chce mieć najszybszy silnik ;]
19. morek150
sivshy tylko ze super agurii to 1,5 roku historii a force india to jordan czyli pondad 15 lat histori, 5 wygranych wyscigów, a tak w ogóle po co ten news
20. sivshy
@morek150: O ile wiem, SA też nie było budowane od podstaw, a zostało utworzone na bazie Arrowsa, który miał jeszcze dłuższą historię niż Jordan, bo został utworzony w 1977 roku. Każdy kij ma dwa końce... Po drugie, gdy przeciętny widz ogląda transmisję telewizyjną, to nie myśli o historii zespołu, który de facto nie jest już tym samym zespołem, a stajnią utworzoną na jego bazie, a o tym, co ciekawego dzieje się na torze. A jeśli kierowcy jadą na końcu stawki i niewiele wnoszą do całego widowiska, to mało kto zwraca na nich uwagę.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz