WYNIKI Sakhir [ 16 lutego 2009 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | C.Klien | BMW Sauber | 1:32.544 | 131 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:32.804 | 116 |
3 | J.Trulli | Toyota | 1:33.064 | 141 |
Trzy zespoły rozpoczynają testy w Bahrajnie
Po ubiegłotygodniowej burzy piaskowej w Bahrajnie, trzy zespoły, które zdecydowały się na testy na Bliskim Wschodzie w poniedziałek w sprzyjających warunkach rozpoczęły kolejną czterodniową sesję testową.Po pierwszym dniu testowym Christian Klien powiedział: „Dzisiejszy dzień był bardzo produktywny. Zebraliśmy sporo danych, a ja nawet wykonałem długi przejazd pod koniec sesji. Ponownie nie mieliśmy żadnych poważnych problemów, co jest bardzo zachęcające.”
Drugi czas dnia przypadł dzisiaj w udziale Kimiemu Raikkonenowi, który koncentrował się na porównaniu różnych ustawień F60. Rano Fin przejechał kilka krótkich odcinków, a po południu mógł zająć się długimi przejazdami.
Tabele z wynikami zamykał Jarno Trulli, który dzisiaj był najaktywniejszym zawodnikiem na torze. Włoch przejechał 141 okrążeń, z których najlepsze w czasie 1:33,064.
komentarze
1. lania01
No ładnie, chłopaki napracowali się dzisiaj. Trulli 141 okr. Sporo. SF
2. lukasz1
Nareście dobre warunki i dobre wyniki!!!
3. maso
Cóż, i znowu różnice czasowe bardzo niewielkie. Toyota nie ma kersu zatem albo ferrari i bmw go używały i ich ewentualna przewaga nie wydaje się być taka duża, albo kers był u nich tylko na pokładzie ale wyłączony, wówczas bmw i ferrari mogą jeszcze znacznie odskoczyć toyocie. Ale to tylko spekulacje.
4. GawoLoveKubica
"maso" bardzo ciekawa teoria z tym KERSEM , kto wie , kto wie.
5. walerus
pięknie to wygląda...... wzruszyłem się....
6. Łuki
żeby BMW było tak mocne w Melbourne...
7. ryba17
0.2 nad Ferrari to dużo! walerus jeszcze lepiej by wyglądało gdyby to Kubica miał ten czas.Zgadzam się Łuki oby BMW było tak mocne w MElbourne. MOże ktoś powiedzieć o Heidfeldzie i Kubicy boje się ,żę Heidfeld będzie miał przewage z tym KERS'em oby nie..
8. Xig
BMW dodalo doatlowy element z boku bolidu za przednim kolem, wyglada na wlot powietrza do chlodzenia silnika. Ciekawe, co tez jeszcze wymysla, procz tego wlotu maja minimalne wyloty powietrza pare cm za strefa, gdzie nie mozna ich umieszczac, zdaje sie, ze silnik bmw wymaga sporego chlodzenia, by dzialal dobrze...
9. Xig
http://www. f1technical. net/ development/ 221
http://www. f1technical. net/ development/ 223
http://www. formula1. com/ photos/ 597x478/manual/deh0916fe06. jpg
10. Daniels
nom jak narazie w barhajnie takiego czasu jak bmw nie mialy ani ferrarka a ni toyotka :) oby kubek mial jeszcze lepsze czasy w sezonie :D
11. pz0
widzę że i u BMW pojawiły się deflektorki pod lusterkami w stylu Ferrari. Poczekajmy jeszcze na dyfuzor w stylu Williamsa...
12. URAN
Taki rezultat cieszy oko, ale nic nie mówi tak o sile BMW, jak i pozostałych. Przecież nie wiadomo z jaką ilością paliwa te czasy były osiągane i kto na jakich oponach wtedy jechał. Do tego dochodzi kwestia KERS. Był, nie był? Działał, nie działał? Jedno co jest jako tako pewne, bo mówił o tym Kubica i Klien - auto jest pewne w działaniu, czego nie da się przecenić. Zobaczymy co pokaże Heidfeld. Ja osobiście uważam, że BMW się czai, tak jak to było rok temu i nie pokazuje całego potencjału. Inni pewnie też tak robią - to zwykłe gierki przed sezonem. Kwalifikacje 28 marca coraz bliżej i wtedy wybije godzina prawdy.
13. hipcio
BMW ma zmniejszony bak więc szybciej jeżdżą, poza tym zmniejszono obroty silnika do 18 tyś. na wolnych torach to dobrze, ale np. na Monzie wiele będą tracić. miejmy nadzieję że będzie tak samo jak przed rokiem i ukrywają rzeczywistą formę.
14. pz0
wszyscy mają zmniejszone obroty do 18 tys, wiec wszyscy będą tracić nie tylko BMW. BMW może na tym akurat zyskać bo ich silniki właśnie na najwyższych obrotach miały nieco problemów.
15. mirekmiras
Dokładnie, zmniejszenie maksymalnych obrotów silnika nie moeze wpłynąć na straty względem siebie. Wszyscy straca nieco na maksymalnej prędkości i to tyle.
16. Budyn_F1
Ladnie Klien najwidoczniej bolid sie dobrze sprawuje i tak dalej BMW Sauber!!!
17. hot dog
2009-02-16 18:36:02 pz0 a kiedy BMW mialo te problemy? w 2008? akurat ta zmiana pomoze innym nieco bardziej zawodnym Team-om;-)
18. jakub_l
Typuje Melbourne: 1. Kubica, 2. Hamilton, 3. Raikkonen, 4. Heidfeld, 5. Massa.
19. Xig
BMW bylo w osiagalnych najwyzszych predkosciach czesto na samym koncu tabeli. Na roznych torach. Obejrzyj jak w Japonii Ferrari łapie bmw na prostej [Monza z tego roku niebardzo nadaje sie na przyklad]. BMW osiaga limit a Ferrari zaczyna je doslownie polykac. ;]
20. Xig
Hm, typowanie wynikow w Melbourne jest jak strzelanie z zawiazanymi oczami do ruchomego celu. ;)
Wolalbym wydac kase na kupon w totka niz obstawienie chociazby pierwszego miejsca. :P
21. Avellana
jakub_l - można się dowiedzięć na jakiej podstawie typujesz taki wynik? bo chyba nie po osiągach na testach...
22. elin
Jedno jest pewne, BMW umie dobierać sobie kierowców testujących- Kubica, Vettel, a teraz Klien ...
23. walerus
Kubica nie narzeka - więc nie jest źle.....
24. Skoczek130
Po raz kolejny złamana bariera, tym razem 1,33, co jest bardzo zachęcające. Oby jutro pogoda był a podobna do dzisiejszej, aby mogli nabić tyle kilosów, co dziś.
25. ferrarimarlboro
a to moje typy:
1.Nakajima
2.Piquet
3.Fisico
4.Sutil
reszta nie ukończy dzięki Kazukiemu xD
26. elin
ferrarimalboro- coś podobną ilość kierowców widzę na mecie w Melbourne, ale myślę że nie tylko Kazuki zaszaleje, Lewis również ma dużą szansę powyrzucać co niektórych na pobocze, jeśli uzna taką konieczność
27. pasjonat
Kubica w tamtym roku zdobywając PP miał czas 1:33.096. Dziś najlepszy czas to 1:32.544. Z tego wynika, że bolidy w tegorocznej konfiguracji są bardzo konkurencyjne. Biorąc pod uwagę jeszcze różne zasłony dymne....
28. Xig
W ostatnich kwalifikacjach nie kreci sie az takich super czasow, bo bak jest napelniony, zeby jeszcze ta 1/3 wyscigu przejechac... ;]
29. niedz
nie czasy sa dzisiaj wazne. patrzcie na kierowcow. w ferrari kimi, w toyocie truli. obaj sa kierowcami decydujacymi o sile zespolu. a w bmw najlepszy czas dnia osiagnal (!!!) tester, teoretycznie wolniejszy sporo kierowca, Klien. Oj, bedzie dobrze... :)
30. pasoo
Klien chciał sie pokazać, kimi i truli wiedzą że czasy na testach to nie ich cel. Mozliwe jednak ze to zasluga bolidu, wydaje się że bmw pracuje pełną parą, dopracowują pakiet areo co widać po kosmetycznych zmianach w okolicy wlotów powietrza do silnika. Bedzie dobrze. :D
31. pasjonat
Xig mówisz tu o takich oczywistosciach. Pewnie nie wiesz, ze na treningach tylko zespoły które chcą sie popisać kręcą czasy na oparach. Na tym etapie testów nikt nie pokazuje pełnych możliwości a BMW znane jest z ukrywania potencjalu. Dodatkowo nie wiem czy zauważyłeś, że to czas kierowcy testowego.
32. dick777
Czasy pokazują, że potencjał ubiegłorocznych bolidów i tegorocznych jest zbliżony. Nie wierzę, że Klien wykręcił swój czas na oparach. Gdyby do bolidów Toro Rosso założono ubiegłoroczne opony rowkowane, to ich czasy byłyby takie same jak reszty stawki. Co do ukrywania potencjału myślę, że Ferrari i McLaren za bardzo go nie ukrywają, ponieważ te dwie ostro rywalizujące ze sobą ekipy mają tę przypadłość, że nawet w testach/treningach muszą być pierwsze. Ot taka słabość faworyta, żeby nie musieć się nikomu tłumaczyć, dlaczego słabiej jeździ, że to tylko testy/treningi i że dopiero w wyścigu pokaże na co go stać. Z tych wszystkich dotychczasowych testów wynika, że stawka jest bardzo wyrównana i nie ma zdecydowanego faworyta. Faworyci zaczną się wyłaniać dopiero po kilku pierwszych wyścigach po kolejnych usprawnieniach bolidów. Sądzę, że dominować zaczną zespoły o największym stażu w F1, a zatem i doświadczeniu, oraz te, które mają najbardziej utalentowanych inżynierów.
33. narya
Co niektórzy z piszących tutaj mają fajne podejście do sprawy testów: jeśli najlepszy czas osiąga kierowca BMW, wtedy te czasy się liczą i świadczą o dobrym przygotowaniu bolidu, jeśli jednak na pierwszym miejscu jest ktoś z innego zespołu, wtedy czasy nie są ważne, a wszystko to tylko przykrywka ukrywająca faktyczną formę zespołu.Zrozumcie wreszcie, że te czasy naprawdę i w każdym przypadku nie świadczą o niczym ( przynajmniej dla nas zwykłych kibiców) każdy zespół nie stosuje żadnych "zasłon dymnych" dla zmylenia przeciwników, przecież coś takiego to totalna brednia. Każdy ma swój własny program testowy, sprawdzający różne (także błędne,aby w wyścigu uniknąć czegoś podobnego) konfiguracje ustawień. Dlatego naprawdę odpuście sobie te wszystkie analizy czasów i snucie teorii spiskowych. Faktyczne przygotowanie zespołów będzie widoczne dopiero podczas wyścigów.
34. kondzio
Na tej stronce, do której dał linki Xig jest napisane, iż BMW ma auto niezgodne z przepisami, więc nie wiem jak to jest, że testują je nie w pełni dozwolone w 2009 roku ;|
35. jaros69
narya -zgadzam się, ale czy to nie fajne widzieć BMW na 1-szym miejscu... Nie mogę się doczekać pierwszego GP. Pozdrawiam
36. bmwd
bolidy BMW Są NAPLEPSZE
37. Xig
kondzio - pisze ze umiescili te elementy tuz za granica, gdzie nie mozna ich umieszczac, wiec jest stuprocentowo z przepisami zgodne. ;] Teamy wiedza ogolnie co robia, nie beda wprowadzac niezgodnych z regulacjami rozwiazan.
38. sivshy
@Xig: Wracając jeszcze do tematu silników, myślę że wyraźna różnica w prędkościach pomiędzy SF i McL a BMW wynikała raczej z tego, że ich pakiet aerodynamiczny był dość "ciężki", przez co nie pozwalał silnikowi rozwinąć skrzydeł... Dlatego też obaj kierowcy najlepiej radzili sobie w wolnych sektorach. Zresztą, na Monzy, gdzie pakiet aerodynamiczny cała stawka miała "goły", nikt Kubicy nie łykał, tak jak Raikkonnen próbował na Fuji, co chyba o czymś świadczy, prawda?
39. dick777
W którymś z wyścigów, nie pamiętam w którym, być może właśnie na Monzy, BMW miało największą prędkość na końcu prostej. Więc z tą prędkością nie było najgorzej. To pakiet aero tak spowalniał te bolidy.
40. ptasior
@narya - brawo, w końcu ktoś napisał prawdę o "zasłonach dymnych". Szlag mnie trafia, jak ciągle czytam, że BMW maskuje swoją formę, albo, że robiło to rok temu.
41. pitstop
GP Australii
27 marca (Piątek)
02:30 - 4:00 #1 trening
06:30 - 8:00 #2 trening
28 marca (Sobota)
04:00 - 5:00 Trening
07:00 Kwalifikacje
29 marca (Niedziela)
8:00 Wyścig
widzicie tą tabelke nowy wyścig niedługo
42. pitstop
a co do testu no to bmw pojedzie po tytuł mistrzaświata w f1 oczywiście za sterami Roberta Kubicy
43. elin
a, jeśli Robertowi nie uda się zdobyć tytułu mistrza, to przecież zawsze można wysnuć teorię, że to "zasłona dymna", bo BMW nie chciało żeby inne zespoły wiedziały zbyt wcześnie, że ich kierowca to prawdziwy talent
44. sivshy
po czasie Heidfelda można wysnuć teorię, że dr. Mario Thiessen jest gejem, a jego dziadek był w Wermachcie. Dziwne, że jeszcze nikt na to nie wpadł...
45. sivshy
Chodzi mi o jego czas z ubiegłego dnia testów ofc...
46. ptasior
@elin - to co piszesz brzmiałoby nieprawdopodobnie, gdyby nie fakt, że rok temu po słabszej pozycji Roberta w kwalifikacjach na początku sezonu (coś ok. 6 miejsca) niektórzy pisali, że to zasłona dymna przed wyścigiem ;-) Tak więc nic już mnie nie zdziwi.
47. elin
ptasior- po tym, co tu nieraz można przeczytać, również powoli zaczynam się coraz mniej dziwić, a ponieważ logiczne tłumaczenia nic nie dają, bo wszyscy i tak doskonale wiedzą, jak bardzo zespoły i kierowcy kombinują, żeby tylko nie pokazywać swojej faktycznej formy ...- zamiast się denerwować, lepiej "pokonać wroga jego własną bronią" ;)
48. danielmozdzierz
pasoo-popieram
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz