komentarze
  • 1. lania01
    • 2008-11-09 12:48:22
    • *.oxfd.cable.ntl.com

    Wielkie zmiany w Force India miejmy nadzieje że te zmiany zaowocują w przyszłym sezonie.

  • 2. sivshy
    • 2008-11-09 12:56:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Mallya chce dostać wszystko na tacy od McL, a aero będzie niemalże standardowe tak więc myślę, że Force India ma szansę podskoczyć trochę w górę klasyfikacji...

  • 3. quick B
    • 2008-11-09 12:57:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kolles i Gascoyne to uznane nazwiska oby FI nie załowali rozstania z Ferrari i w konsekwencji utraty tych dwóch gości

  • 4. niza
    • 2008-11-09 13:06:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mam nadzieję, że wszystkie te zmiany zaprocentują na plus i w końcu FI opuści niechlubne, ostatnie miejsce w generalce

  • 5. Piotre_k
    • 2008-11-09 13:07:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    quick B: nie będą żałować bo już nie potrzebują fachowców. Cały układ napędowy mają od McLarena, aero jest mocno zredukowane więc też nie da się przy nim popracować. Gascoyne by się zwyczajnie nudził. Swoją drogą zastanawia mnie po co w połowie tego sezonu wprowadzili skrzynię biegów własnej kostrukcji skoro już nie mają zamiaru z niej więcej korzystać?

  • 6. darecky3
    • 2008-11-09 13:44:11
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    to bylo troche pozniej jak polowa sezonu, a po drugie to czemu to takie dziwne dla ciebie. Zespol szuka rozwiazan wszedzie gdzie tylko mozna. Zamierzone prace nad skrzynia nie przyniosly takich efektow jakiich oczekiwano wiec szukaja innych rozwiazan, wiec jesli maja dostac agregat z dopracowana skrzynia biegow to na pewno powinni z tej opcji skorzystac.

  • 7. darecky3
    • 2008-11-09 13:49:26
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    zreszta i tak nie wierze ze to ich wykatapultuje do przodu. Moze troche ale na pewno to nie bedzie drugie toro rosso. Jest tylko jedyna mozliwa opcja tzw technical Knowhow ze strony McLarena co bedzie bardzo trudnea w 2010 wrecz niemozliwe.

  • 8. Piotre_k
    • 2008-11-09 15:07:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pytanie, jakich efektów oczekiwali i jak szybko miały się one pojawić? Owszem, dostaną kompletny i dopracowany układ napędowy, ale ciągle będą korzystać z własnego podwozia. Pewnie nawet je ulepszą. Tylko jeżeli znowu to nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, to czy będą chcieli na kolejny sezon kupić kompletny bolid? Bo w przypadku takich zespołów jak Force India czy Toro Rosso to w tej chwili jedyny sposób na dorównanie do czuba bez wielu lat pracy rozwojowej. Przykład Toro Rosso świetnie to pokazuje: podwozie Red Bulla + silnik Ferrari = sukces.

  • 9. quick B
    • 2008-11-09 15:07:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Piotrek k jest jeszcze jeden kłopot. Niby maja wszystko od Mcl Mercedes ale potrzebni im bedą teraz ludzie od pracy z tymi jednostkami napedowymi tacy co bedą umieli zrobić z nich użytek. Aero mało rozwinięte więc nie mozna niczego zepsuć bo potem sie nie nadrobi strat. A Mcl raczej nie da im dokumentacji i charakterystyki swoiich podzespołów pewnie przyśla im tylko ze dwóch inżynierów do pomocy którzy nie bedą przeszkadzać w tym jak sie bedą głowic nad optymalnym wykorzystaniem sprzętu.

  • 10. darecky3
    • 2008-11-09 17:41:53
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    Piotre_k nie wiem z jakich zrodel korzystasz ale na pewno nie z tych wlasciwych. O korzysciach z zastosowanej nowej wlasnej skrzyni biegow bylo glosno az huczalo. No ale ci jeszcze raz przypomne ze korzyscia jaka miala byc to poprawa czasow okrazen na jakies w zaleznosci od toru i czestotliwosci zmian przelozenia od 0.3 do 0.5 sek. Co sie okazalo, poprawa nastapila maxymalnie o 0.2 sek w Singapurze gdzie zmian przelozenia biegow jest prawie najwiecej. Czyli korzysci prawie wcale, biorac pod uwage ze force india absolutnie nie rozwija samochodu jedynie stosuja ustalony setr up na kazdy z torow w oparciu o telemetrie w spadku po poprzednim zespole (wiemy jakim). Konkurencja natomiast nie spala i zamiast poprawy nastapil spadek czasow prawie o 1 sek do stajni., ktore rozwijaly konstrukcje. Toro rosso jest o tyle w dobrym polozeniu, ze dostawcy czesci wciaz buduja samochod przez caly sezon tzw kontynuacja rozwojowa. Zrowno Toro Rosso jak i Red Bull maja dobre zaplecze rozwojowe, mowa tu nie tylko o silnikach, czego Force India nie ma i nie bedzie miala.

  • 11. Piotre_k
    • 2008-11-09 18:44:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zgadzam się, że Toro Rosso jest w lepszej sytuacji. Ale o to właśnie mi chodziło - oni korzystają wyłącznie z kostrukcji innych zespołów tak w przypadku podwozia jak i napędu i dlatego byli w tym roku szybcy. Force India będzie miało za rok własne podwozie. Teraz zwolnili dwóch najważniejszych ludzi w zespole więc albo mają je już gotowe (w co wątpię) albo jeszcze nie ruszyli z projektem, bo nie wydaje mi się, żeby zmieniali ekipę w środku projektu. Więc co się stanie, jeżeli okaże się, że ich podwozie jest tą częścią, która uniemożliwia osiąganie oczekiwanych rezultatów? Tak jak okazało się, że niewystarczjąco dobra jest ich skrzynia biegów?

  • 12. darecky3
    • 2008-11-09 19:15:09
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    hehe Piore_k no pozwol ze sam sie zacytuje z godz 13.49: "zreszta i tak nie wierze ze to ich wykatapultuje do przodu. Moze troche ale na pewno to nie bedzie drugie toro rosso. Jest tylko jedyna mozliwa opcja tzw technical Knowhow ze strony McLarena co bedzie bardzo trudnea w 2010 wrecz niemozliwe." Ot i cala filozofia

  • 13. dabrowa95
    • 2008-11-09 20:04:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Coś tu jest nie tak przecież Mclaren ma silniki Mercedesa??
    To by było Ze kupują to wszystko od mercedesa a nie od MCL

  • 14. morek150
    • 2008-11-09 22:43:05
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    myśle ze renault bedzie najszybsze bo z tego co zaobserwowaliśmy mają w du pie kers i bardziejkoncentrują sie zeby zrobić dobre aero. dodatkowe 60kg sprawi ze bedzie sie tracić a nie zyskiwać przez kers. w WTcc zwycięsca któremu dolozono balast w nastepnym wyscigu jest ostatni

  • 15. walerus
    • 2008-11-09 23:03:52
    • *.adsl.inetia.pl

    widać że praktycznie ich pracodawcom było ferrari - boją się podjąć wyzwanie z mcl - to spadówa.....

  • 16. pz0
    • 2008-11-10 10:53:42
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ja zaczynam w tym wszystkim dopatrywać się czegoś zupełnie nowego. Pamiętacie jak pięknie współpracowało BMW z Williamsem. W pewnym momencie Niemcy dali sobie spokój z sir Frankiem, pogadali z pewnym szwajcarem, właścicielem słabiutkiego zespołu i mamy teraz zupełnie niezły team fabryczny BMW. Współpraca McLarena i Mercedesa wygląda doskonale, jednak to nie jest ciągle zespół fabryczny. Może więc z biegiem lat ForceIndia? Chociaż gdyby Mercedes tak dążył do fabrycznego zespołu to były do wzięcia zwłoki SuperAguri. To tylko takie moje gdybanie. Force india może rzeczywiście dostać kopa. Będą mieli doskonały cały układ napędowy, obcięte niemal do zera aero. Gascoyne przez parę lat kompletnie nic nie pokazał, Wszystkie zmiany raczej na plus.

  • 17. conrad30
    • 2008-11-10 12:28:18
    • *.ssp.dialog.net.pl

    a

  • 18. conrad30
    • 2008-11-10 12:34:45
    • *.ssp.dialog.net.pl

    McLaren Mercedes to akurat team Fabryczny

  • 19. conrad30
    • 2008-11-10 12:35:02
    • *.ssp.dialog.net.pl

    do pz0

  • 20. pz0
    • 2008-11-10 13:54:56
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    no nie zupełnie - to do conrad30 :-) poza tym przy swojej teorii wcale się nie upieram, mi się też wydaje nieco dziwna.

  • 21. conrad30
    • 2008-11-10 14:32:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    pz0-nie powalaj mnie. Chyba że żartujesz.

  • 22. conrad30
    • 2008-11-10 14:35:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    team Fabryczny to taki który w swoich fabrykach produkuje samochody cywilne o takiej samej nazwie.(to takie kruciutkie uproszczenie)

  • 23. conrad30
    • 2008-11-10 14:36:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    króciutkie sorry

  • 24. pz0
    • 2008-11-10 15:27:39
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Mercedes posiada 40% udziałów w McLarenie, dzięki czemu ma największy pakiet spośród udziałowców, więc nie jest to jednak pakiet większościowy. Nie słyszałem aby w fabrykach McLarena produkowano samochody cywilne pod nazwą McLaren-Mercedes. Mniejsza o to. Szkoda energii na tą dyskusję.

  • 25. conrad30
    • 2008-11-10 15:53:40
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    opisałem to po krótce.no to powiem tak-Team prywatny lub niezależny to taki team którego włascicielem nie jest Fabryka samochodów a Gostek z potężną górką pieniedzy który na dodatek jest wielkim entuzjastą sportów motorowych.Bolidy te korzystają z silników innych teamów gdyż nie produkują swoich. Czyli RBR, STR,MF1,Force india,Stewart,Arrows itp,itd. Team Fabryczny to taki team za Którym stoi Fabryka i to ona daje kase i firmuje swoim logo.Szkoda że nie słyszałes o takich cywilach jak Mclaren Mercedes(choćby SLR)

  • 26. conrad30
    • 2008-11-10 15:56:51
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    tak wogóle to właścicielką BMW jest Babka co ma pakiet większościowy,ale nie oznacza to że BMW nie posiada Teamów FABRYCZNYCH!!! Co ma pakiet akcji do rzeczy??

  • 27. pz0
    • 2008-11-10 16:16:08
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    OK, jakoś mi głupio uciekł McLaren Mercedes SLR, nie ma większego znaczenia, od początku piszę że ta moja teoria mi się nie podoba, jest dziwna. nie ma o co kruszyć kopii.

  • 28. Skoczek130
    • 2008-11-16 16:58:36
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Odejście Kolles'a i Gascoyne'a na pewno jest jedną z wad zawarcia umowy z Mackiem. Miejmy nadzieje, że więcej na tym zyskają, niż stracą.

  • 29. pz0
    • 2008-11-16 20:22:36
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Skoczek130 - nie wiem czy to wada. Powiedz co takiego genialnego zrobił Gascoyne w ostatnich latach?Do jakiego stanu doprowadził bolid ForceIndia? To jest ciągle bolid Jordan po jakichś poprawkach. Gascoyne wcale się nie pokazał z dobrej strony, był już najwyższy czas na zmiany.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo