komentarze
  • 1. morek150
    • 2008-09-18 12:09:55
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    jeśli renault jest szybsze od redbula z tym samym silnikiem to chyba automatycznie redbull nie ma najlespych nadwozi tylko renault

  • 2. atomic
    • 2008-09-18 12:12:13
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mam w garażu kilka "jednostek napędowych i skrzyń w idelnym stanie" więc zapraszm na zakupy. dyrektor red bull może liczyć na rabat

  • 3. pz0
    • 2008-09-18 12:50:42
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Niech nie marudzą tylko biorą Mercedesa. Obecnie mamy dostawców silników: Renault, Honda, Toyota, Ferrari, Mercedes i BMW. To automatycznie ogranicza liczbę teamów w F1 do 12. Nie znałem tego przepisu.

  • 4. Orlo
    • 2008-09-18 13:12:49
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Pieprzenie. Gada tak bo co ma powiedzieć, że są słabsi niż Toro Rosso? No więc skarży się na silnik. Ciekawe że Renault jest lepsze od nich z tym samym silnikiem. A poza tym silnik Ferrari jest w STR przez cały sezon, a jakoś wcześniej wydawało się niemożliwe żeby Toro Rosso było przed RBR w klasyfikacji. Po prostu rozwijają się wolniej od STR i stąd ich miejsce w klasyfikacji. A jeszcze niedawno zapowiadali walkę o 4 miejsce...

  • 5. mavix
    • 2008-09-18 13:46:46
    • *.aster.pl

    pz0 - ten przepis wcale nie ogranicza liczby teamów w F1, silniki może dostarczać firma spoza świata F1 np. Peugeot czy VW, kwestia jest tylko tego typu czy producenci nie posiadający fabrycznych teamów byliby zainteresowani zbudowaniem takiego silnika, ale to juz jest sprawa drugorzędna. Pozdr.

  • 6. Voight
    • 2008-09-18 14:03:36
    • *.ssp.dialog.net.pl

    mavix a jak VW ma wejść skoro silniki są zamrożone?

  • 7. Voight
    • 2008-09-18 14:18:29
    • *.ssp.dialog.net.pl

    A słyszeliście może, że niektóre zespoły wykorzystały przepis pozwalający na modyfikacje silnika w celu zwiększenia niezawodności żeby uzyskać przy okazji kilka koników więcej?

  • 8. darecky3
    • 2008-09-18 14:21:29
    • *.range81-151.btcentralplus.com

    haha ale wam sie gada, silniki ferrari i Toro Rosso ferrari to dwa rozniace sie konstrukcja agregaty, to samo w renault, roznica co najmniej dwoch lat konstrukcyjnych

  • 9. quick B
    • 2008-09-18 14:22:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pierwsze spostrzeżenie jest takie że Renault ma sporo punktów więcej niz od RBR a Toro Rosso dopiero w ostatnich trzech czterech zaczeło sie pokazywać z przodu a początek sezonu był słaby w ich wykonaniu potem byli juz w środku stawki a teraz wchodzą do pierwszego rzędu. RBR dobrze zaczął sezon a teraz lichutko. Wiec jak pan Matschiz jest taki mądry to niech Red Bull wyprodukuje własny silnik.

  • 10. mpkaras
    • 2008-09-18 14:32:15
    • *.zep.com.pl

    Równie dobrze taki Williams po sezonie mógłby kupić silnik od Audi, zmienia nazwę na Williams-Audi i ma nowy silnik. Oczywiście kwestie zmiany nazwy zespołu podciągnie się pod kwestie nowego Teamu i sprawy załatwione. Na coć takiego jednak zgodę muszą wydać inne Teamy.

  • 11. mpkaras
    • 2008-09-18 14:36:04
    • *.zep.com.pl

    Nie oszukujmy się. Sam dobór silnika nie przyniesie STR zwycięstwa. Weźmy Force India mają indentyczną jednostkę napędową co SF i nic im to ne daje, oprócz tego, że jadą.

  • 12. walerus
    • 2008-09-18 14:45:03
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ja jednak widzętu spory problem RedBulla i pewność, iż teraz inne zespoły nie zgodzą się by ferrari jeszcze komuś dostarczała silniki... Dziwi że Red Bull nie podebrać rzeczywiście silników z ToroRoso.......

  • 13. pz0
    • 2008-09-18 14:46:54
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    darecky3 jak może być różnica co najmniej dwóch lat? Od kiedy używane są silniki 2,4? Czy przypadkiem nie od 2006? Już Ci mówiłem, że to ze starymi silnikami to było jeszcze parę lat temu. Obecnie dostarczane są takie same konstrukcje. Ostatnio chodzą słuchy o powrocie Peugeot do F1. Peugeot ma już gotowy KERS jako osprzęt do silnika. VW i Audi już wiele razy zaznaczały, że nie są zainteresowani zaistnieniem w F1.

  • 14. dracool
    • 2008-09-18 15:04:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ttak przy okazji, wiadomo coś na temat ile zespołów wystartuje w przyszłym sezonie?

  • 15. dracool
    • 2008-09-18 15:13:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czytałem przed chwila, ze Prodrive ma wystartować w przyszłym sezonie, choć znowu inne źródła o ty nie wspominają.

  • 16. darecky3
    • 2008-09-18 15:21:03
    • *.range81-151.btcentralplus.com

    pz0 dokladnie jest tak jak mowie, silniki sprzed sezonowe zmodyfikowane do aktualnych wymogow, zadnego podobienstwa na 100%

  • 17. LOL85
    • 2008-09-18 15:32:07
    • *.opera-mini.net

    A co sie stało z japońskim bankrutem?ktoś wie kto go kupił i co zamierza z nim zrobic? aukcja miala byc pod koniec lipca ale jakos nikt nie pisał jak to sie skończyło

  • 18. pz0
    • 2008-09-18 15:48:12
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    jacyś niemcy to łykneli i mają tam robić bodaj jakieś kompozytowe elementy do narzędzi produkcyjnych. Chcą sprzedać komukolwiek wyposażenie wyścigowe. Czyli zwłoki SuperAguri ulegają rozkładowi bez szans na to by były bazą do powstania nowego teamu, no chyba że ktoś wystartuje na tokarce. darecky3, no nie chcę się spierać ale jednak Renault i RBR mieli identyczne jednostki. Z twoich wypowiedzi wynika, że ToroRosso zostawiło wszystkich bardzo daleko w tyle, bo skoro używają przestarzałych silników Ferrari i osiągają lepsze wyniki to znaczy że bolid musi mieć jakąś gigantyczną przewagę. Mówię po raz kolejny że to takie same jednostki, z tym że w Ferrari są trochę mocniej wyżyłowane i dlatego padają jak konie po orce. Takie ToroRosso nie może wyżyłować tego silnika, bo są zaplombowane, nawet w STR jest ekipa ludzi od Ferrari, która zajmuje się silnikiem, żeby do niego nie dopuścić ludzi od RedBulla.

  • 19. dragomirov
    • 2008-09-18 15:53:58
    • *.171.36.210.crowley.pl

    a poza tym Renault nie budowało swoich silników, tylko jakaś amerykańska firma, nazwy nie pamiętam, ale wycofali się i po tym sezonie Renault będzie musiało albo samo zbudować sobie silniczek, albo kupić od kogoś innego.

  • 20. pz0
    • 2008-09-18 16:04:18
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Mecachrome, to nie jakaś tam zewnętrzna firma, to firma-córka Renault. Oni od wielu lat działali razem. Nawet jak w pewnym momencie Renault wycofało się z F1 to silniki pod marką Mecachrome pozostały. Podobnie z Mugen i Hondą. W przypadku TAG było inaczej. Tag po prostu kupowało gotowe silniki od porsche i bodaj nieodpłatnie dawało McLarenowi. Silniki Acer to były właśnie takie roczne czy dwuletnie silniki Ferrari.

  • 21. darecky3
    • 2008-09-18 16:09:13
    • *.range81-151.btcentralplus.com

    toro rosso zrobilo dosc duze postepy w pakiecie aerodynamicznym a wiele elementow pochodzi z zamowien Red Bulla, wyjasniano te tajemnice po ostatnim wyscigu na RTL, poza tym ten rozwalony nos Bourdaissa w Belgii dostarczyl na pewno wielu cennych informacji w telemetrii, skoro uszkodzone przednie skrzydlo poprawilo balans samochodu na tyle ze nawet go nie wymieniono na zadnym pit stopie. A poza tym na Monzie Toro Rosso znalazlo sie na odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie co zaowocowalo sukcesem, mam nadzieje ze bedzie tak dalej ale jako super konkurencyjnej stajni raczej bym sie nie spodziewal tylko dlatego ze maja silnik ferrari, a modyfikacji w silniku nie moga zrobic bo to jedyny warunek wejscia w posiadanie takiej jednostki napedowej, jest wiele elementow, ktore sie powtarzaja z poprzednich wariantow stad te plomby o ktorych wspominasz lub dodatkowi ludzie z ferrari wcale mnie nie dziwia. Co do dodatkowych ekip silnikowych dodam tyle ze to normalka jak dodatkowe ekipy w kazdej stajni z Bridgestone. Wyzylowanie silnikow w ferrari to juz calkiem inna historia, te jednostki posiadaja calkiem inne systemy smarowan, chlodzenia, elektroniki i hydro. Kazdy sezon daje pionierskie rozwiazania i nie koniecznie trafne, chyba pierwszy raz z tego co obserwuje ferrari ma duzy problem w odnalezieniu harmonii silnika z nadwoziem, bo pakiet aerodynamiczny zbyt obciaza agregat. Toro rosso jezdzi na sprawdzonych jednostkach i to nie sa te same, gwarantuje na 100%.

  • 22. darecky3
    • 2008-09-18 16:21:52
    • *.range81-151.btcentralplus.com

    a zreszta olac to, niech sie toro rosso dalej pnie do gory, nie jest nudno przynajmniej

  • 23. matwit
    • 2008-09-18 20:45:35
    • *.ztpnet.pl

    jak tak będą narzekać to w końcu Renault powie im: "walcie się!" :) Zostaną na lodzie i wtedy to Vettel będzie musiał ćwiczyć nogi, żeby niczym Flinstone wyprzedzić inne bolidy :) Hehe.. taki joke xD Fakt faktem, silniki Renault są do kitu. Mają prawo się odzywać, ale uważam, że aż taki rozgłos jest im niepotrzebny.

  • 24. Novy
    • 2008-09-18 21:01:51
    • *.chello.pl

    Trzeba by jeszcze podjac temat kierowcow... wg mnie Vettel jest lepszy od Webbera i Coultharda.

  • 25. sivshy
    • 2008-09-18 21:29:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    od Coultharda na pewno, ale czy od Webbera, to nie wiadomo. Zobaczymy, kiedy będą mieli takie same samochody. Renault widać że ma gdzieś rozwój silników, a szkoda, bo inne teamy na tym tracą. Na miejscu RBR zagadałbym z Mercedesem, bo oni mają równie dobre silniki co Scuderia, a o ile wiem, żaden z teamów F1 oprócz McLarena z nich nie korzysta. Wtedy mielibyśmy porównanie silników Ferrari i Mercedesa również na linii STR vs RBR.

  • 26. ptasior
    • 2008-09-18 23:45:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Novy - a wg mnie Webber jest lepszy od Vettela (wiem że podpadam wielu osobom :) ). W okresie kiedy Red Bull był na podobnym poziomie co Torro Roso w kwalifikacjach chyba do GP Wielkiej Brytani był 2 i to z dużym ładunkiem paliwa. Teraz wszyscy podniecają się Vettelem, ale trzeba pamiętać, ile przypadkowości było w tym wyścigu. Tak samo po GP Monaco ludzie zachwycali się Suttilem, ile to było głosów, że powinien przejść do BMW na miejsce Nica... Gdyby Webber był młody wszyscy mówili by o nim jak o wielkim talencie (w końcu deklasuje kolegę z zespołu i to nie byle kogo, bo Couthard przez wiele lat jeździł w McLarenie).

  • 27. melo
    • 2008-09-19 03:03:56
    • *.krak.tke.pl

    Silniki dla Renaulta wykonuje francusko-kanadyjska firma MECACHROME, jest to bardzo dobrze znana firna w światku motoryzacyjnym, w roku 98 dla Williamsa dostarczali silniki pod nazwą Mecachrome F1, tak się składa ze mam fotkę jak stoję koło tego silnika poniewaz pracowałem na rocznym kontrakcie w latach 2006/2007 we francji w Mecachrome, i tam ten silnik jest wystawiany jako ciekawostka do pooglądania. MECACHROME to firma o której można by napisać książkę- całe GP2 jeżdzi na silnikach od nich, również wykonują elementy do bolidu McLarena jak i BMW, Poza tym konstruują oraz wykonują silniki dla potrzeb LeMans głównie dla Peugeota, jeszcze Nascar i mozna by jeszcze wymieniać , poza tym mocno działają w lotnictwie, wykonują części do silników odrzutowych Rolls-Royce, detale dla Airbusa, Boeinga, poza tym na częściach z MECACHROME latał legendarny naddżwiękowiec CONCORDE. Jeśli ktoś chce fotki z tej firmy lub sie coś dowiedziec więcej prosze pisac. Pozdrawiam miłośników F1

  • 28. melo
    • 2008-09-19 03:11:02
    • *.krak.tke.pl

    Acha i plotki o wycofaniu sie Mecachrome z F1 są zdementowane przez zarząd Mecachrome jak i Teamy oraz firmy z którymi współpracują.

  • 29. pz0
    • 2008-09-19 10:03:07
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    melo, ale Mecachrome jest bardzo silnie związana z Renault. O tym związku z Peugeot nie wiedziałem. Teraz mi się co nieco wyjaśnia, bo Peugeot przebąkuje o wejściu z silnikami do F1. Wygląda więc na to że Mecachrome wzięła rozwód z Renault tylko po to żeby wziąść ślub z Peugeotem. W takim razie całkiem realne jest wejście Peugeot do F1, bo Mecachrome ma gotowy silnik, pod płaszczykiem Peugeota są w stanie wykonać duże modyfikacje i niby to jako nowy konstruktor wrócić z mocną jednostką napędową. Poza tym Peugeot ma działający system KERS przeznaczony do wyścigów LeMans. Kurcze, oby te pogłoski się sprawdziły, może w F1 dojść do potężnej rewolucji. Dla takiego RBR byłaby to idealna okazja, FI też szuka tańszych silników z gotowym KERS. Jest rzeczywiście okazja do zdystansowania Mercedesa i Ferrari.

  • 30. dragomirov
    • 2008-09-19 10:09:40
    • *.171.36.210.crowley.pl

    melo, dawaj te fotki, chętnie przyjrzę się szczegółom takiego silnika a wogóle dawaj jakie masz. Rozumiem że jesteś związany z techniką a to miłe. Czyżby Pan inżynier? Pisz na adres; [email protected]

  • 31. coboss
    • 2008-09-23 20:07:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja tez nei znalem tego przepisu ale o silnikach bmw czy mercedes mozna zapomniec, honda nei bedzie lepsza od renault a toyota to juz inna bajka ryzykowan bajka...


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo