GP Europy - strategie doboru opon
Poniżej prezentujemy strategie doboru opon w GP Europy.Kimi Raikkonen: miękka - miękka - super miękka - DNF
Felipe Massa: miękka - miękka - super miękka
BMW Sauber
Nick Heidfeld: miękka - miękka - super miękka
Robert Kubica: miękka - miękka - super miękka
Renault
Fernando Alonso: miękka - DNF
Nelson Piquet: miękka - super miękka
Williams
Nico Rosberg: super miękka - miękka - miękka
Kazuki Nakajima: miękka - super miękka - super miękka
Red Bull
David Coulthard: miękka - miękka - super miękka
Mark Webber: miękka - super miękka
Toyota
Jarno Trulli: miękka - miękka - super miękka
Timo Glock: miękka - super miękka
Toro Rosso
Sebastien Bourdais: miękka - miękka - super miękka
Sebastian Vettel: miękka - miękka - super miękka
Honda
Jenson Button: miękka - super miękka
Rubens Barrichello: miękka - super miękka
Force India
Adrian Sutil: miękka - super miękka - super miękka - DNF
Giancarlo Fisichella: miękka - super miękka
McLaren
Lewis Hamilton: miękka - miękka - super miękka
Heikki Kovalainen: miękka - miękka - super miękka
komentarze
1. arcykarol
Renault
Kimi Raikkonen: miękka - DNF
Felipe Massa: miękka - super miękka
a co to?????????
2. dziarmol@biss
popełniłeś błąd kempa007pod zespolem renault umieściłeś kierowców z ferrari . :-)
3. maka87-1991
LOL :P
4. dziarmol@biss
te opony powinny mieć nazwę g.....na- g.....na-super g.....na
5. maka87-1991
w ankiecie tez jest mały literowy błąd ("kieorwców") ale nie ma się co czepiać każdy się domyśli
6. obi216
A mnie zastanawia jaki jest skład mieszanki gazów , jakiej używają Ferrari i McLaren do napełniania kół. Jak zapewne wielu wie , że właśnie skład tej mieszanki ma kluczowe znaczenie w stabilizacji ciśnienia w kołach podczas wyścigu >..
7. david22
Moze to troche głupie pytanie ale zasze zastanawiało mnie dlaczego opony są od dostawcy = bridgestone, a nie są produkowane przez poszczególne zespoły. Kazdy zespół ma swoją skrzynię biegów, hamulce, itd. a opony od dostawcy. to tak jakby wszyscy mieli tego samego dostawcę silników, czy innych części ???
8. Angulo
Powinni przywrócić własny dobór dostawcy opon. Gdyby tak było to automatycznie: Renault, Honda i BMW Sauber zmienili by na Micheliny.
9. pz0
david22 tego to właściwie nikt nie wie. To jedna z bardziej bzdurnych decyzji FIA.jeszcze bodaj 2 lata temu można było jeździć na innych, teraz tylko Bridgestone i to na dokładkę rodzaj mieszanki również narzuca Bridgestone.Wcześniej było z reguły dwóch dostawców gumy, obecnie narzucony przez FIA tylko jeden. Nie rozumiem też przepisu o konieczności użycia obu rodzajów mieszanek w każdym GP a nie dowolnego wyboru spośród pełnej palety przez sam zespół.
10. Voight
Powód jest prosty. KASA. Dajmy na to Ferrari. Hamulce- Brembo, Elektronika- Magnetti-Marelli, felgi-BBS, kierownica MoMo. Bez sensu jest tracić czas i pieniądze jeżeli można zlecić projekt komuś kto jest przystosowany do produkcji danego podzespołu. To tak jakby McLaren zajmował sie wytopem aluminium. Przepis z 2 mieszankami miał wymusić różnice w prędkościach
11. walerus
dobra guma nie jest zła...
12. dziarmol@biss
michelin come back !!
13. Morte
Kiedyś były goodyeary i nikt nie płakał więc po co lamentować ?
14. pz0
Owszem, był czas że używano wyłącznie GoodYear. Lecz wtedy nikt nie zmuszał do stosowania dwóch mieszanek w jednym GP, można było wybrać sobie właściwą gumę, a nie narzuconą siłą przez firmę oponiarską.
15. sivshy
Żeby gumy były dobre, musi być konkurencja. Bez dwóch zdań. Bridgestone może teraz robić opony na "odwal się". Opracują mieszankę, jak będzie dobra-fajnie, a jak nie, to co, i tak nie ma alternatywy. Ale FIA bardziej zależy na uprawianiu polityki niż na dobru sportu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz