Toyota nie użyje KERS w 2009?
Szef działu silników Toyoty Luca Marmorini poinformował, że japoński producent nie zadecydował jeszcze, czy użyje systemu KERS w swoich samochodach w przyszłym roku.Marmorini uważa, że wszystkie ekipy mają problemy z systemami odzyskiwania energii, a w rozmowie ze szwajcarskim "Motorsport Aktuell" przyznał, że KERS nie jest potrzebny Toyocie do szczęścia.
"Tak naprawdę nie potrzebujesz 400 kJ na okrążenie. Nie musisz używać KERS. FIA dała nam pełną wolność wyboru. Teraz trzeba to rozważyć: samochód musi być szybki."
Według ostatnich doniesień, wprowadzenie nie do końca sprawdzonego systemu odzyskiwania energii może znacznie pogorszyć niezawodność samochodów. Problemem jest także bezpieczeństwo ludzi, co przy ostatnich problemach z KERS stało się kluczowe.
"Jesteśmy bardzo ostrożni w tej kwestii. Toyota ma wiele doświadczenia z tym typem technologii w samochodach drogowych, a bezpieczeństwo jest naszym głównym założeniem."
komentarze
1. cayman
jeśli okaze sie, ze niektore zespoly zainstaluja w bolidach kers, a inne nie (wyglada na to ze to prawdopodobne, choc kto wie), to te z kers'em beda o jakies 30 kg ciezsze (gdzies czytalem ze tyle mniej wiecej to cholerstwo ma wazyc)... i powstaje pytanie. czy dzialanie systemu zniweluje strate czasowa spowodowana wiekszym ciezarem bolidu?? gdzies nawet pojawily sie informacje, ze np. mclaren zbuduje dwa bolidy - jeden z kers a drugi bez kers i bedzie je roznie dobieral w zaleznosci od toru... jedno jest pewne... regulacje na sezon 2009 to w tej chwili jedna wielka niewiadoma... poczekamy - zobaczymy...
2. darecky3
dlaczego ciagle dokladacie wage kersu jako dodatkowy balast? Wchodzi kers a wychodzi czesc paliwa, samochod wazy tyle samo!!!!!!Amen amen amen!!!
3. Angulo
Same problemy z tym KERS.
4. sivshy
no i dodatkowo bolid ma więcej mocy, więc jest to korzystne, o ile kers jest na tyle dobry, aby zniwelować tą stratę.
5. walerus
tak też myslałem - w 2009 roku zobaczymy bolidy z KERS i bez KERS - tylko czy te z KERS będą na tyle szybkie by dotrzymać kroku tym bez KERS by móc je wyprzedzić przyciskiem boost....?
6. dufia
KERS(działające) da przewage nad bolidami bez KERS i to jest jasne!!! Widać, że czerpiecie informacje z newsów typu na wp i podobnych: "Kubica będzie o 30kg cięższy od rywali". Bolidy z KERS nie będą 30kg cięższe!!! Będą ważyć prawdopodobnie tyle samo co bolidy z KERS. Regulaminowo bolidy są dociążane balastem do pewnej granicy, bolid z KERS będzie miał po prostu mniej balastu i będzie ważyć tyle samo co bolid bez tego systemu... Haczyk jest tutaj, że bez KERS można te 30kg balastu ustawić odpowiednio dla uzyskania jak najlepszego balansu.
7. dufia
"Bolidy z KERS nie będą 30kg cięższe!!! Będą ważyć prawdopodobnie tyle samo co bolidy BEZ KERS." tak powinno być
8. walerus
ale właśnie chodzi o to rozłożenie balastu - czyli np. czynnik sukcesu BMW w 2008 roku.....
9. gigi
Ten KERS od początku mi się nie podoba, a takie informacje tylko mnie w tym utwierdzają. Dodatkowej masy z tego nie będzie ale ucierpi na tym balans którego osiągnięcie już w tym roku sprawia problemy wielu kierowcom. Niezawodność też może ucierpieć. Czy warto ryzykować dla wątpliwych korzyści? Chyba nie. Wygląda na to, że KERS będzie narzędziem Maxa do uzyskania zielonego wizerunku F1 i nic po za tym. Przynajmniej na razie bo rozwój w F1 jest niepohamowany, tylko czy oglądanie wyścigów hybryd będzie równie przyjemne co teraz.
10. KateO254
Gadanie. Ostatnio było zebranie i 3 zespoły były zdecydowanie na tak dla KERS od 2009r. BMW, Honda i o ile dobrze pamiętam Toyota. Takie gadanie to tylko gra. Toyota na pewno użyje KERS. Moim zdaniem zmiany w 2009r. są na lepsze :)
11. gigi
BMW, Honda i Williams były zdecydowane na KERS
12. yantar
Kiedys scigaly sie samochody z roznymi silnikami i tez bylo dobrze. Wiec i teraz jedni pewnie zaryzykuja drudzy sie beda przygladac.
13. walerus
jak kiedyś będą hybrydy to chyba najbardziej będzie na torze brak... ryku silników....
14. sivshy
Moim zdaniem, każdy kto będzie miał KERS, go użyje, aby nie zostać w tyle, i nie zrezygnuje z niego tylko dla tego, że jest niebezpieczny. No chyba, ze nie sprawdzi się.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz