komentarze
  • 21. 'bacardi
    • 2008-07-22 18:08:55
    • Blokada
    • *.ptim.net.pl

    sauber.93 < wątpie by Theissen puścił Kubicę z BMW.

  • 22. Voight
    • 2008-07-22 18:12:34
    • *.ssp.dialog.net.pl

    dracool na razie są dwie wizje KERS elektryczny i mechaniczny. Elektrycznego nie trzeba tłumaczyć. Mechaniczny opiera się na kole zamachowym wirującym z prędkością 60,000 obr/min które z definicji magazynuje energie

  • 23. Salvatore
    • 2008-07-22 18:13:55
    • *.wlb.vectranet.pl

    to że Kubica nie bierze udziału w testach nic nie znaczy w McLarenie Hamilton i Kovalainen też nie nie biorą

  • 24. Leeloo
    • 2008-07-22 18:18:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja posunę się w dywagacji trochę dalej, jeśli Robert nie testuje być może nie będzie jeżdził w BMW w przyszyłym roku, on sam mówi że nie wie gdzie będzie jeździł, poza tym dwa ostatnie wyścigi w słabszym wykonaniu, wygląda to tak jakby psychicznie już trochę odpuścił. Ale to tylko takie dywagacje dobre na słoneczne popołudnia w wakacjie :)

  • 25. Voight
    • 2008-07-22 18:19:49
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Trochę zboczyłem z pytania. KERS ciężko nazwać silnikiem sensus stricte bo on nie produkuje energii tylko ją odzyskuje i magazynuje. Jak moc bedzie przekazywana tego nie wiem tego nie wiem. Wiadomo, że bedzie musiało być także urządzenie do przekazywania zgromadzonej energii. Ale już wiadomo, że KERS bedzie tylko wspomagać silnik, bo sam bedzię wytwarzać za mało mocy. chyba jakieś 50 koni. Jeśli ktoś się orientuje niech mnie poprawi

  • 26. orinocoPL
    • 2008-07-22 18:27:34
    • *.espol.com.pl

    Wraz z wprowadzeniem Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej KERS (Kinetic Energy Recovery Systems), Formuła 1 wstąpi na zupełnie nowy teren.

    Działanie: nadwyżka energii generowanej przez samochód Formuły 1 nie będzie już niewykorzystana. W przyszłości zostanie przekształcona w siłę napędzającą. Jest to, zdaniem Theissena, wyjątkowe wyzwanie. &#8222;Jesteśmy bardzo podekscytowani nowymi systemami odzyskiwania energii" - przyznaje. &#8222;Wystarczy to sobie wyobrazić: w tym momencie nie istnieją nawet jeszcze ich ostateczne wersje, a za 14 miesięcy będziemy z nich korzystać podczas wyścigów."

    BMW Sauber F1 Team czyni już postępy, jeśli chodzi o rozwój nowych systemów, mówi Theissen: &#8222;Pracujemy na pełnych obrotach nad połączeniem silnika spalinowego z jednostką elektryczną i akumulatorami. Jest to bardzo ekscytujące zadanie dla inżynierów od układu przeniesienia napędu."

    Theissen jest przekonany, że z nowych rozwiązań stworzonych na potrzeby Formuły 1 skorzystają również seryjne pojazdy BMW. &#8222;Ciekawie jest widzieć, jak specjaliści od napędów hybrydowych pukają już do naszych drzwi. Zdają sobie sprawę z tego, że w Formule 1 inżynierowie rozwijają technologie zdecydowanie szybciej."

    Korzyści są jasne zarówno dla zawodników wyścigowych, jak i codziennych kierowców: podczas gdy piloci Formuły 1 będą mogli wykorzystać zgromadzoną energie jako dodatkową moc, kierowcy BMW mogą spodziewać się jeszcze mniejszego zużycia paliwa i emisji spalin - wszystko dzięki nowym, oszczędzającym energię systemom.

  • 27. orinocoPL
    • 2008-07-22 18:28:14
    • *.espol.com.pl

    - Prawdą jest, że waga bolidów wzrośnie, ale nie zapominajmy, że w zamian kierowcy zyskają aż 85 koni mechanicznych dodatkowej mocy, prawdopodobnie na około 7 sekund na każdym okrążeniu - mówi szef BMW Sauber Mario Theissen o wprowadzeniu systemu KERS.

    - Wprowadzenie systemów KERS (Kinetic Energy Recovery System - przyp. red) to moim zdaniem bardzo dobry, ekscytujący pomysł. Wydajemy na technologię w Formule 1 bardzo dużo pieniędzy, więc warto przeznaczyć je na coś, co przyczyni się do rozwoju technologii w normalnych samochodach, a przyszłością są właśnie hybrydowe systemy napędowe - uważa Theissen.




    REKLAMA Czytaj dalej





    - My po rozpoczęciu pracy nad tym projektem w ciągu kilku tygodni znaleźliśmy rozwiązania, które znacznie przewyższają najbardziej zaawansowane systemy stosowane obecnie w najnowszych pojazdach hybrydowych. O to właśnie chodziło - wyjaśnia szef sportów motorowych w BMW.

  • 28. orinocoPL
    • 2008-07-22 18:29:25
    • *.espol.com.pl

    kempa 007-sorki za wklejki ale o kers tyle sie mówi ze nie widze sensu przesylac artykul czy link

  • 29. darecky3
    • 2008-07-22 18:57:49
    • *.range86-153.btcentralplus.com

    odzyskiwanie energii okolo 400kj na jednym okrazeniu, ograniczena FIA do 80 PS, przetworzenie energii przez CVT przelozenie, zdolnosc poprawy czasu okolo 6.7 sek na okrazeniu, waga ograniczona do 26 kg.

  • 30. motaszek66
    • 2008-07-22 19:31:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak wiadomo wszystkim, F1 jest żywym testem na wszelkie wynalazki i nowinki. I tak być powinno, od tego w sumie jest, wiec wprowadzenie KERS jest tylko kwestią czasu. Ale żeby zaraz mechanika traktować prądem???

  • 31. obi216
    • 2008-07-22 20:15:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ Leeloo 18:18:09 _ Robert absolutnie nie odpuścił tych wyścigów :) Pozdrówka

  • 32. softail
    • 2008-07-22 20:28:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Podobno BMW zatrudni elektryka który będzie sprawdzał "kontrolką" czy bolid jest pod napięciem podczas zjazdu do PitStopu i dopiero potem reszta zabierze się za zmiane opon i tankowanie :)

  • 33. Mariooshg
    • 2008-07-22 21:16:37
    • *.bsk.vectranet.pl

    Do tych, co powątpiewają czy Robert będzie w BMW - widziałem wywiad z Mario, w którym na pytanie dziennikarza, że po dotychczasowych sukcesach wiele teamów będzie próbowało mieć go u siebie, tenże odrzekł krótko: tracą czas. Jak dla mnie, zabrzmiało to dosyć jednoznacznie.
    Pozdrawiam.

  • 34. pz0
    • 2008-07-22 21:29:02
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Spekulacje odnośnie tego że Kubica nie będzie jeździł w BMW bo nie testuje w Jerez są bez sensu. BMW przywiozło furmankę z 2007 w celu testowania KERS. To nie są testy bolidu F1.09. Ten bolid jest w fazie projektu i fizycznie jeszcze nie istnieje. Najwyżej istnieje jakiś model do dmuchania, w co też wątpię. Prawdopodobnie w fazie modeli są dopiero jakieś elementy tego bolidu. Nie ma więc potrzeby przemęczania Kubicy. Chłopak dostał trochę luzu, niech naładuje akumulatory.Moje przewidywania odnośnie zaangażowania BMW w F1.08 się sprawdzają. BMW kompletnie olało już ten model. Przewidywałem że na następnych testach wezmą się solidnie za przyszłoroczny projekt i wszystko się zgadza. Już na poprzednich testach robili mało okrążeń (oszczędzali limit kilometrów). Zrobili co swoje i jako pierwsi pojechali do domu. BMW do tego stopnia wszystko sobie odpuściło, że nie wiem czy obronią się przed Kowalem.

  • 35. pz0
    • 2008-07-22 21:34:00
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    I jeszcze coś Kubica miał testować w środę bolid F1.08, ale w związku z tym porażeniem BMW zmieniło plany testów.

  • 36. groll
    • 2008-07-22 21:39:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    KERS to trudny temat ale przyszłościowy, Zespoły są tym zainteresowane bo widzą możliwość zastosowania tego typu rozwiązań w przyszłości w seryjnych samochodach. Zresztą było tak w przeszłości z wieloma rozwiązaniami. Więc mimo trudności trzeba zagryźć zęby i działać.

  • 37. masaj
    • 2008-07-22 21:41:48
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @pz0
    Kubicy nie było w oficjalnej rozpisce na testy, wiec ciekaw jestem skąd wytrzasnąłeś te rewelacje?

  • 38. rabus30
    • 2008-07-22 21:46:32
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    2008-07-22 18:18:09 Leeloo - absolutnie się z Tobą nie zgodzę nawet gdyby Robert już wiedział, że w przyszłym sezonie będzie gdzie indziej to i tak by nie odpuścił nie ten typ człowieka, a już poza wszystkim to zapewne chciałby pokazać Beemce jakiego kierowcę tracą. No, ale co ma być to będzie na chwilę obecną mamy sezon 2008 i jeszcze rywalizacja trwa, a to jest w tej chwili najważniejsze. ( ich mechanicy powinni zacząć chodzić z uziemieniem, albo w starych dobrych gumofilcach)

  • 39. masaj
    • 2008-07-22 21:50:08
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @pz0
    Jeszcze fragment komunikatu BMW: "Jutro Christian Klien zasiądzie za sterami BMW Sauber F1.08, aby dalej rozwijać je przed resztą sezonu 2008."

  • 40. MaMuT
    • 2008-07-22 21:58:22
    • *.adsl.inetia.pl

    KERS ma ważyć 35 kg max BMW musi jakoś dogonić Ferrari i Maclarena więc rozwijają nowy bolid na testach Klien jezdzi bo tester musi w sezonie określoną ilość kilometrów przejechać. Red Bull ma większe kłopoty ponieważ wybuchła jedna z testowych prądnic KERS Honda i Toyota testują zmodyfikowane wersje KERS z Priusa i Accorda a BMW testuje KERS z BMW 1 poczekajmy do Walencji to się dowiemy kto na czym stoi i w roli ścisłości BMW używa zmodyfikowanego nadwozia F1.06 z testowym podwoziem F1.07 a bierność Maclarena i Ferrari może być dla nich zgubna.Jeśli ktoś wie to niech powie w którym modelu Ferrari jest zamontowany KERS???

  • 41. Leeloo
    • 2008-07-22 22:03:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Panowie spokojnie na końcu mojej wypowiedzi jest odpowiedni znaczek, taki sam jak na końcu tej :)

  • 42. pz0
    • 2008-07-22 22:08:34
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    masaj - były różne wersje ze składami kierowców na testy. Możliwe, że jednak Kubica z założenia dostał luz.

  • 43. Bmw-Sauber_fan
    • 2008-07-22 22:11:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wedlug mnie mclaren calkowicie odpuscil nastepny rok i kers(beda budowac dwa bolidy, bo kers moga miac slaby) a wszystko po to aby lewisek zrobil mistrza w tym roku

  • 44. pz0
    • 2008-07-22 22:13:44
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Lepiej być raz mistrzem niż trzy lata z rzędu drugim.

  • 45. masaj
    • 2008-07-22 22:19:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @pz0
    Jeśli by tak było to zapewne poinformowali by o tym w komunikacie. Raczej Robert nie był przewidziany na testy i tyle.

  • 46. romero
    • 2008-07-22 22:29:37
    • *.58.jawnet.pl

    Ponoć to ten co grzebie przy oponach Kubika
    To kara i ostrzeżenie dla knowań Mario :)

  • 47. heniek85
    • 2008-07-22 23:06:58
    • *.tktelekom.pl

    Moim zdaniem KERS sam w sobie jest bardzo ciekawym i dobrym pomysłem, ale nie w F1 i w wyścigach. Jak mówił Robert, wyścigi to wyścigi bolidy nie powinny mieć aż tyle nowinek i wynalazków. Myślę, że powinno być tak jak w GP2, tam miedzy bolidami nie ma (chyba), aż tak wielkich różnic i to robi różnicę. Umiejętności i zachowanie kierowcy na torze powinno być na pierwszym miejscu. Im wiecej tego typu nowości tym bardzie F1 traci prawdziwego ducha wyścigowego. Dzisiaj nie mozemy obiektywnie stwierdzic czy Sutil jest kierowcą slabszym od Roberta, Robert od Kimiego itd. Bo zbyt duża role odgrywa auto, a bedzie jeszcze gorzej. A co do Roberta to dziwniejsza wydaje sie byc jego przyszlosc w F1. BMW chyba ewidentnie odpuscilo sobie ewentualna walke (trudna i chyba nieosiagalna) o tytul. I ważniejsze dla nich jest to żeby Nick byl na koniec przed RK. Przyszlość Roberta w F1 wg mnie mimo wszystko może nie wyglądac zbyt kolorowo. Chociaż chciałbym sie mylic. gdyby BMW nie podpisalo z nim kontraktu na 2009 to watpie by znalazl miejsce w Ferrari cz McL, ewentualnie Renault, Williams... Ale co my mozemy wiedzieć... :)

  • 48. Leeloo
    • 2008-07-23 00:00:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    heniu85, w GP2 żeczywiście różnice między kierowcami są duzo bardziej widoczne, silniki są markowane przez RENAULT ale robi je jakaś firma która konstruje silniki dla nich do wyścigów, natomiast całe nadwozie jest od Dallary, cały bilod kosztuje ok 600 tyś EUR a silnik ze skrzynią biegów ma przejechać 4500km. Wszystko co należy do kierowcy GP2 to sponsor, umiejętności ścigania, ustawienia bolidu pod kątem kwalifikacji i wyścigu, dobór strategii wraz z inzynierami. Niestety F1 zawsze była innowacyjna i tak już chyba pozostanie, tym bardziej że do F1 weszły duże koncerny i one zawsze będą ciągnęły w swoją stronę, wiadomo jest to ogromna kasa i tylko kasa się dla nich liczy. I patrząc na to że system KERS posiada w sowich cywilnych autach BMW, TOYOTA i HONDA coś świadczy (patrz kasa). O wprowadzeniu KERS była już mowa ok. 10 lat temu, ale wtedy nikt nie wiedział (a przynajmniej tak mi się wydawało) jak to dokładnie zastosować w F1.

  • 49. piotrek74
    • 2008-07-24 08:03:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    o jakim natężeniu lub napięciu mówimy? bo nigdzie nie pisze ma ktoś pojęcie ?

  • 50. pz0
    • 2008-07-24 11:14:41
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    tego nikt chyba nie wie, słyszałem jakieś plotki o 200V w KERS. Widziałem w ofercie handlowej pakiety ultrakondensatorów (najprawdopodobniej one są używane jako magazyn prądu) o wartościach od około 2V do około 20V. Można takie pakiety łączyć, można też elektronicznie podbijać napięcie do praktycznie dowolnych wartości. Ultrakondensator jest w stanie dać gigantyczne prądu. Z takiej baterii ultrakondensatorów równowartość powiedzmy 50aH jesteśmy w stanie wypruć w jakieś 30 sekund. Teoretycznie więc można zabić. Jak w praktyce tego od nikogo raczej się nie dowiesz.

  • 51. 5 5 5
    • 2008-07-24 16:42:46
    • *.gprs.plus.pl

    Mam nadzieję, że nic mu sie nie stało.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo