Co nowego zespoły przywiozły do Singapuru?
W singapurskiej alei serwisowej zaroiło się aż od nowości przygotowanych przez zespoły. Dziewięć ekip dostarczyło takie odświeżone pakiety, a największe z nich przygotowali McLaren i AlphaTauri.Marina Bay Street Circuit to jeden z najbardziej potrzebujących docisku toru w kalendarzu. Optyka ta nieco zmieni się od tego roku - z powodu usunięcia czterech zakrętów - natomiast wciąż to właśnie ów zjawisko będzie odgrywać kluczową rolę, co pokazują poprawki niemal wszystkich ekip, choć niewykluczone, że mają one związek z obowiązującymi od dzisiaj dyrektywami technicznymi.
Praktycznie każda stajnia wprowadziła przynajmniej jedną dużą zmianę do swoich samochodów czy samochodu jak np. w przypadku McLarena czy Williamsa. Jedynym zespołem, który wyłamał się z singapurskiego trendu aktualizacji, okazał się Haas. Amerykanie szykują jednak gruntowne modyfikacje na domowe zawody w Austin.
Red Bull
Pierre Wache zapowiadał po przerwie wakacyjnej wprowadzenie jednego większego pakietu poprawek i prawdopodobnie za taki należy uznać ten singapurski. Byki zwiększyły bowiem nachylenie krawędzi skrzydełek w przedniej części podłogi oraz dostarczyły tylne skrzydło z odsłoniętą lotką systemu DRS.
Ta pierwsza zmiana ma poprawić wykorzystanie strugi powietrza, zaś druga zwiększyć wydajność pakietu z maksymalnym dociskiem. Co ciekawe, Red Bull sam podkreślił, że została ona zainspirowana projektami innych zespołów. Mowa o AlphaTauri oraz McLarenie.
Detalles del corte en biplano-pletina lateral en ala trasera del Red Bull.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) September 14, 2023
Details of rear wing Red Bull's topflap-endplate cut. #f1 #SingaporeGP pic.twitter.com/8gKbygsTVj
Ferrari
Scuderia już podczas niedawnych testów Pirelli w Fiorano skupiała się na dopracowaniu konfiguracji na GP Singapuru. Pomóc w tym mają też przeprofilowane płaty przedniego skrzydła. Dzięki nim ma zwiększyć się właściwe okno balansu aerodynamicznego.
Thanks to @AlbertFabrega we can see the Ferrari front Wing, It has now a big gurney flap on all the Wing basically in the research of front grip pic.twitter.com/bDYizIu9Oo
— TheNicing (@NiccoloCesa2) September 13, 2023
Mercedes
Niemiecka ekipa wprowadziła zmianę typowo podyktowaną charakterystyką singapurskiego owalu, na którym niebagatelną rolę odgrywa chłodzenie hamulców. Aby zwiększyć jego efektywność, przygotowała większe przednie kanały wlotowe oraz wylotowe.
Alpine
Stajnia z Enstone skupiła się nie tylko na poprawie chłodzenia, lecz także zwiększeniu docisku. W tym celu podniosła i zwiększyła boczne wloty powietrza, a także wprowadziła dodatkowe generatory wirów na lusterkach, panele chłodzące oraz większą klapę beam winga.
Otra comparativa de la nueva entrada de pontones del Alpine.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) September 14, 2023
Another new Alpine's sidepod inlet comparission #f1 #SingaporeGP pic.twitter.com/1Z56yrx12s
New Alpine mirrors for Singapore. Alpine will also run modified sidepods and a new beam wing according to our information.#AMuS #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/gUDnvIQUfo
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 14, 2023
McLaren
Brytyjczycy wręcz szaleją w tym roku na polu ulepszeń, a singapurskie aktualizacje to jeszcze bardziej uwypukliły. Zgłosili bowiem aż 9 nowych rzeczy, choć - jak wczoraj przekazał Lando Norris - trafią one tylko do jego samochodu. Oscar Piastri otrzyma je za tydzień na Suzuce.
Wszystkie te poprawki mają zwiększyć osiągi MCL60 w wolnych zakrętach, a ich wpływ ma być porównywalnym z zyskiem, jaki miał miejsce przy okazji GP Austrii. Zdecydowana większość tych modyfikacji dotyczy tylnej części samochodu, ponieważ z przodu zmieniono jedynie geometrię endplatów znajdujących się na tamtejszym skrzydle.
W dalszych obszarach zmodyfikowano: boczne wloty powietrza, system HALO, podłogę (całkowicie nowa), osłonę silnika i tylne: kanały hamulcowe, zawieszenie, skrzydło oraz beam wing.
El nuevo suelo del McLaren
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) September 15, 2023
New McLaren's floor#f1 #SingaporeGP pic.twitter.com/LQHjKoh01v
🛠️ UPGRADE TIME 🛠️
— The Race (@wearetherace) September 15, 2023
Here's a first look at McLaren's final #F1 upgrade package of 2023. Only Lando Norris has the full upgrade this weekend. pic.twitter.com/zML2KhM9AF
Alfa Romeo
Szwajcarski team wprowadził parę zmian, które mają ten sam cel - zwiększyć efektywność aerodynamiczną całego pakietu. Objęły one: całą podłogę, dyfuzor, tylne kanały hamulcowe, owiewki przy tylnym zawieszeniu i płaty przedniego skrzydła.
Aston Martin
Zieloni zdecydowali się na tylko jedną korektę, która związana jest z tylnymi owiewkami. Dzięki temu chcą poprawić efektywność AMR23.
💥🟢| Official Aston Martin upgrades for Singapore:
— Aston Martin Formula 1 News (@AMF1News) September 15, 2023
👉Rear Corner Deflectors pic.twitter.com/T6qqHiy6gQ
AlphaTauri
Zgodnie z zapowiedziami Petera Bayera, siostrzany zespół Red Bulla w końcu się do niego upodobnił. Włoska ekipa gruntownie przebudowała swój bolid, zgłaszając tylko o jedną zmianę mniej od McLarena. Głównym tego powodem jest oczywiście chęć zwiększenia ogólnej wydajności AT04, choć pojawiły się też wzmianki o poprawie chłodzenia.
Patrząc na dokument FIA, AlphaTauri w dużym stopniu zmodyfikowała podłogę (włączając w to jej krawędzie), dyfuzor, boczne wloty powietrza, osłonę silnika, tylne zawieszenie, tamtejsze owiewki oraz dopasowane do nowych sidepodów lusterka.
Los nuevos pontones del Alpha Tauri
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) September 14, 2023
The new Alpha Tauri sidepods. #f1 #SingaporeGP pic.twitter.com/XVm0t0Uebs
Williams
Ekipa z Grove wprowadziła jedynie większą tzw. klapę Gurneya w przednim skrzydle. Co ciekawe, nowy element i to w dwóch sztukach - zdaniem dziennikarza Auto Motor und Sport, Tobiego Grunera - otrzyma tylko Alex Albon. Logan Sargeant ma jeździć w Singapurze jeszcze ze starszą jego specyfikacją.
New Williams Gulf livery in the flesh. Looks like the two newer front wings are reserved for Alex Albon again. Logan Sargeant running the older spec like in Monza. #AMuS #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/zsSQn1FdKE
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 13, 2023
Haas
Jak już wspomnieliśmy, Amerykanie szykują się na GP USA i nic nowego nie przywieźli do Azji.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz