WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Holandii?
Co nowego zespoły przywiozły do Holandii?
Koniec wakacyjnej przerwy oznaczał nie tylko powrót do rywalizacji najlepszych kierowców na świecie, lecz także rozwojowej. W Holandii pojawiło się kilka ciekawych nowości, a największe pakiety dostarczyły zespoły zaangażowane w walkę o 2. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Pierwsza powakacyjna runda zazwyczaj wiąże się ze sporymi nowościami dostarczonymi przez ekipy i nie inaczej było w tym roku. Należy tutaj jednak podkreślić, że chodzi bardziej o skalę zmian w zespołach, które się na nie zdecydowały, niż samą ilość podmiotów znajdujących się w porannym raporcie FIA. Aż cztery składy nie zgłosiły bowiem żadnych poprawek.

Ku zaskoczeniu wielu obserwatorów, większość z nich nie jest też związana z krętą charakterystyką Circuit Zandvoort. Zespoły najwyraźniej skupiły się na pakietach, które mają dać wymierne korzyści w dalszej części sezonu. Jedynie McLaren i AlphaTauri wprowadzili modyfikacje podyktowane wymaganiami holenderskiego obiektu.

Red Bull

Aktualni czempioni wprowadzili tylko jedną korektę, która obejmowała zmianę wygięć i kątów skrzydełka znajdującego się pod beam wingiem. Dzięki temu ma zwiększyć się wydajność tego elementu.

Mercedes

Niemcy to właśnie jeden z trzech zespołów, który dostarczył do Holandii dość znaczący pakiet ulepszeń. Dotyczy on m.in. zmodyfikowanych krawędzi podłogi, które mają zwiększyć docisk na tylnej osi W14. Oprócz tego inżynierowie z Brackley przeprofilowali elementy mocujące lusterka oraz beam wing. Wszystko po to, aby poprawić przepływ powietrza.

McLaren

Brytyjska ekipa kontynuuje swoje kombinacje w tylnej części MCL60 i tym razem wyróżniła się bardzo ciekawymi rozwiązaniami przy znajdującym się tam skrzydle. Zmiany nie ominęły także beam winga i są spowodowane chęcią lepszego dopasowania do holenderskiego toru.

Aston Martin

Zieloni przeprowadzili gruntowną renowację swojej podłogi, ponieważ zmodyfikowano tam wszystkie możliwe elementy. Do nich dopasowano również specjalnie dyfuzor, a wszystko to ma zaowocować zwiększonym dociskiem AMR23.

Haas

Amerykanie już w swojej zapowiedzi weekendu sugerowali wprowadzenie aktualizacji mających na celu zrozumieniu problemów z degradacją opon. W związku z tym dostarczyli nowe przednie skrzydło oraz nos. Ulepszenia dotknęły też tylnych kanałów hamulcowych.

AlphaTauri

Tak jak już wyżej wspomniano, ekipa z Faenzy zgłosiła tylko jedną zmianę związaną stricte z charakterystyką Circuit Zandvoort. Mowa o endplate'ach na tylnym skrzydle, które mają zwiększyć wydajność AT04.

Ferrari, Alpine, Alfa Romeo, Williams

Te cztery ekipy nie przywiozły - przynajmniej oficjalnie - żadnych ulepszeń do Holandii. Warto natomiast nadmienić, iż odświeżoną kolorystykę swojej maszyny ponownie przygotowała Alfa Romeo - tym razem we współpracy z artystą Boogie'em. W dodatku Zhou Guanyu otrzymał ostatnie bezkarne sztuki silnika spalinowego, turbosprężarki, MGU-H i MGU-K.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu