Co nowego zespoły przywiozły do Holandii?
Koniec wakacyjnej przerwy oznaczał nie tylko powrót do rywalizacji najlepszych kierowców na świecie, lecz także rozwojowej. W Holandii pojawiło się kilka ciekawych nowości, a największe pakiety dostarczyły zespoły zaangażowane w walkę o 2. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.Pierwsza powakacyjna runda zazwyczaj wiąże się ze sporymi nowościami dostarczonymi przez ekipy i nie inaczej było w tym roku. Należy tutaj jednak podkreślić, że chodzi bardziej o skalę zmian w zespołach, które się na nie zdecydowały, niż samą ilość podmiotów znajdujących się w porannym raporcie FIA. Aż cztery składy nie zgłosiły bowiem żadnych poprawek.
Ku zaskoczeniu wielu obserwatorów, większość z nich nie jest też związana z krętą charakterystyką Circuit Zandvoort. Zespoły najwyraźniej skupiły się na pakietach, które mają dać wymierne korzyści w dalszej części sezonu. Jedynie McLaren i AlphaTauri wprowadzili modyfikacje podyktowane wymaganiami holenderskiego obiektu.
Red Bull
Aktualni czempioni wprowadzili tylko jedną korektę, która obejmowała zmianę wygięć i kątów skrzydełka znajdującego się pod beam wingiem. Dzięki temu ma zwiększyć się wydajność tego elementu.
🔧 | Red Bull have brought a new Beam Wing this Weekend!
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) August 25, 2023
(@ChrisMedlandF1) #F1 #DutchGP
📸 (@AlbertFabrega) pic.twitter.com/qWn5wjW60I
Mercedes
Niemcy to właśnie jeden z trzech zespołów, który dostarczył do Holandii dość znaczący pakiet ulepszeń. Dotyczy on m.in. zmodyfikowanych krawędzi podłogi, które mają zwiększyć docisk na tylnej osi W14. Oprócz tego inżynierowie z Brackley przeprofilowali elementy mocujące lusterka oraz beam wing. Wszystko po to, aby poprawić przepływ powietrza.
Conparativa del borde del syelo del Merecedes
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 25, 2023
Mercedes floor edge comparission pic.twitter.com/azgr9BMqkl
McLaren
Brytyjska ekipa kontynuuje swoje kombinacje w tylnej części MCL60 i tym razem wyróżniła się bardzo ciekawymi rozwiązaniami przy znajdującym się tam skrzydle. Zmiany nie ominęły także beam winga i są spowodowane chęcią lepszego dopasowania do holenderskiego toru.
#McLaren's new wing is a radical philosophy change!
— Formula Data Analysis (@FDataAnalysis) August 25, 2023
The 'slot' in the endplate is removed, and the upper plane is now 'suspended'💡
🗒️Changes:
-Mainplane
-Flap
-Endplate
The team expects 'an increase in aerodynamic efficiency'📈
What are your expectations?👀#F1 #DutchGP pic.twitter.com/GJrSzvZI4g
Aston Martin
Zieloni przeprowadzili gruntowną renowację swojej podłogi, ponieważ zmodyfikowano tam wszystkie możliwe elementy. Do nich dopasowano również specjalnie dyfuzor, a wszystko to ma zaowocować zwiększonym dociskiem AMR23.
🚨🟢Lista de mejoras del AMR23 para el #DutchGP
— Aston Martin F1 Noticias 🇪🇸 (@AstonF1Spain) August 24, 2023
👉🏻Nuevo suelo:
Lo pongo en duda. Las imágenes que hemos visto NO indican que el suelo sea nuevo, podría haber cambios en la parte inferior, pero no lo sabemos y a simple vista, han vuelto a la Spec de Canadá.
Hay que esperar al… pic.twitter.com/iBwExttdxk
Sensores en el difusor del suelo del Aston Martin
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 24, 2023
Sensors on Aston Martin floor diffuser #f1 #DutchGP pic.twitter.com/yeLmEvTUyx
Haas
Amerykanie już w swojej zapowiedzi weekendu sugerowali wprowadzenie aktualizacji mających na celu zrozumieniu problemów z degradacją opon. W związku z tym dostarczyli nowe przednie skrzydło oraz nos. Ulepszenia dotknęły też tylnych kanałów hamulcowych.
#F1: looks like the new frontwing for the Haas with modified flaps and endplate. #AMuS, #DutchGP pic.twitter.com/RSHwzYJV6D
— Andreas Haupt (@andihaupt1) August 24, 2023
AlphaTauri
Tak jak już wyżej wspomniano, ekipa z Faenzy zgłosiła tylko jedną zmianę związaną stricte z charakterystyką Circuit Zandvoort. Mowa o endplate'ach na tylnym skrzydle, które mają zwiększyć wydajność AT04.
Ferrari, Alpine, Alfa Romeo, Williams
Te cztery ekipy nie przywiozły - przynajmniej oficjalnie - żadnych ulepszeń do Holandii. Warto natomiast nadmienić, iż odświeżoną kolorystykę swojej maszyny ponownie przygotowała Alfa Romeo - tym razem we współpracy z artystą Boogie'em. W dodatku Zhou Guanyu otrzymał ostatnie bezkarne sztuki silnika spalinowego, turbosprężarki, MGU-H i MGU-K.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz