Haas oprotestował wyniki GP Australii!
Zgodnie z zapowiedziami Guenthera Steinera, amerykański team złożył protest dotyczący prowizorycznych wyników tegorocznej rundy w Melbourne. Zespół chce w ten sposób powalczyć o pierwsze w swojej historii podium.W krótkim komunikacie sędziowie wezwali przedstawiciela zespołu na godzinę 19.30 czasu australijskiego. Wówczas ma on przedstawić swoje racje dotyczące oprotestowanej przez Haasa prowizorycznej klasyfikacji niedzielnego wyścigu.
Zespół - co Guenther Steiner ujawnił przed kamerami Sky Sport - zwietrzył swoją szansę na wywalczenie pierwszego podium w swojej i Nico Hulkenberga historii. Po kuriozalnym ostatnim restarcie Niemiec plasował się bowiem na 4. miejscu, mając przed sobą jedynie Carlosa Sainza, który otrzymał 5-sekundową karę.
Z powodu jednak zasad związanych z liniami samochodu bezpieczeństwa oraz czerwoną flagą klasyfikację cofnięto do tej sprzed finałowego restartu, wyłączając z niej rozbite samochody. Haas prawdopodobnie będzie próbował walczyć o przywrócenie wcześniejszych wyników.
Warto dodać, że nie tylko amerykański reprezentant został wezwany do arbitrów. Ci zaprosili również na rozmowę Pierre'a Gasly'ego oraz Estebana Ocona, co jest naturalnie związane z ich kraksą podczas feralnego wznowienia rywalizacji.
Żeby całego zamieszania było mało sędziowie na swój dywanik po wyścigu wezwali także przedstawicieli promotora. Wszystko za sprawą kibiców, którzy mogli zostać wpuszczeni na tor nieco zbyt wcześnie po zakończeniu dzisiejszej rywalizacji.
komentarze
1. winsxs
Niech najpierw umieją zatankować bolid na wymagany dystans wyścigu.
2. weres
https://ibb.co/G5HLKwm
3. Raptor Traktor
I bardzo dobrze, jazda z nimi. Jak to powiedział Mateusz Borek - do końca z nim.
4. weres
maxa nie obowiązują żadne przepisy, dać mu od razu mistrza po co marnować czas na wyścigi
5. MattiM
@4
Gdybyś ty znał przepisy, to byś wiedział, że Verstappen stanął prawidłowo.
6. fistaszeq
imo i Alonso, i Hulkenberg zasłużyli na to podium. powinni obu dać na 3 miejscu
7. LuckyFindet
@2 to już omówili, że Max się ustawił regulaminowo, przedniej linii na polu startowym nie można przekroczyć kołami, reszta bolidu może być z przodu
8. Krukkk
@2. No i? Moze pokusisz sie o puente?
9. Krukkk
@weres. W komentarzu nr 4 przedstawiles swoja uboga puente. Kolega LuckyFindet juz uprzedzil mnie, ale specjalnie dla Ciebie wyjasnie Ci:
Os symetrii przedniej osi nie moze przekraczac poprzecznej bialej linii wyznaczajacej stanowsko startowe. Na obrazku, do ktorego link wrzuciles widac jak byk, ze linia symetrii przedniej osi bolidu nr 1 nie przekracza bilej linii-rozumisz?
10. weres
48) INCORRECT STARTING LOCATION
Any of the penalties under Articles 54.3a), 54.3b), or 54.3c) will be imposed on any driver
who is judged to have
the contact patch of the front tyres in front of its grid position before the start signal
is given.
11. LuckyFindet
@10 kluczowe jest tutaj "the contact patch of the front tyres in front of its grid position", w przypadku Verstappena opony znajdowały się przed tą linią choć margines był bardzo mały. Sam Toto Wolff już powiedział, że wszystko było regulaminowo i nie będą składać protestu.
12. Supersonic
Mam nadzieję, że tym razem nie złożyli protesty za późno. To byłaby dopiero historia, gdyby bezpodiumowiec zdobył podium tylnem wyjściem za kulisami, a nie drzwiami frontowymi na oczach milionów.
13. Krukkk
@10. No popatrz jaki Jestes odporny na slowa, ktore uswiadamiaja Cie, ze zle widzisz i myslisz. Pomodle sie za Ciebie.
14. weres
11.
Na zdjęciu wyraźnie widać, że opony znajdują się na linii, a nie przed nią. Zwróć też uwagę, na żółte linie. Zdjęcie jest zbyt słabej jakości żeby przy powiększeniu zobaczyć ile wystaje za tą linię. Czyżby doszło do jakiś zmian w regulaminie o których nic nie wiem?
15. weres
i jeszcze jedno zdjęcie https://ibb.co/RD2jtww
16. Krukkk
@14. W zwiazku z tym, ze nie chcesz douczyc sie co to jest os symetryczna to zaczynamy prace u podstaw:
Os symetryczna jest to pionowa linia wyznaczajaca dokladny srodek figury, przedmiotu itd.
W przypadku o ktorym mowimy bierzemy pod uwage kola osi przedniej bolidu nr 1. Nie wiem jakiej jakosci zdjecie z linku jaki podales Tobie otworzylo sie, ale ja widze to w bardzo dobrej rozdzielczosci i jasno na nim widac, ze os symetrii przednich kol nie przekracza bialej poprzecznej linii.
Natomaist zolte linie pelnia role pomocnicza, dzieki nim kierowca moze latwiej okreslic moment zatrzymania sie, zeby nie przekroczyc bialych poprzecznych.
To nie jest sytuacja, w ktorej poruszasz sie droga publiczna i na wskutek robot drogowych zolte linie maja pierwszenstwo przed bialymi. :D
17. LuckyFindet
@14 pamiętaj, że tu chodzi o "contact patch" czyli dokładne miejsce zetknięcia się opon z ziemią. Z tego co rozumiem według regulaminu nawet jeśli znajdowałyby się na linii, jest to z nim zgodne, bo miejsce zetknięcia opon z podłożem nie może znajdować się przed tą linią.
18. Krukkk
@15. Na zdjeciu ukrytym pod drugim linkiem g....wno widac.
19. Michael Schumi
Nie dziwię się im. Jak rozumiem jeszcze te czerwone flagi, bo porobił się spory bałagan na torze i było ciekawie zobaczyć ponowny start z pól startowych tak nie rozumiem sensu przepisu, który pozwolił na ustawienie z momentu startu, a nie ten, który był wzięty pod uwagę po czerwonej fladze. Ciekawie jest obserwować Alonso ciągle tak wysoko, ale z drugiej strony te podium trafiło mu się bardzo szczęśliwie. Został uderzony przez Sainza, ale z powodu czerwonej flagi przez te wypadki przywrócona została kolejność z restartu, a nie ta, na których byli zawodnicy w momencie wywieszenia czerwonej flagi. Nie znam literalnego brzmienia tych przepisów, więc nie chcę się wypowiadać w tym przedmiocie, ale życzę powodzenia Haasowi.
20. Fan Russell
Bez jaj? opuść
21. weres
17. Tak jeśli byłby kontakt tylko z linią to nie ma złamania przepisów. Jeśli opona wystaje po za tą linię, ale nie styka się z ziemią to też nie ma złamania przepisów. Oba zdjęcia sugerują, że max wystaje, ale są zbyt słabej jakości, żeby jednoznacznie stwierdzić, że do kontaktu doszło. widać też, że max po zatrzymaniu ruszył się, filmik jest na twiterze calendario f1.
22. kiwiknick
@1 przecież Hulk miał wystarczająco paliwa.
To była awaria.
23. Krukkk
@21. Na pierwszym zdjeciu widac bardzo wyraznie, ze os symetryczna przednich kol bolidu nr 1 nie przekraczaja bialej linii.
Jakie jeszcze glupoty wymyslisz, zeby upierac sie przy swoim?
24. berko
Ale farsa. Nie oglądałem tego wyścigu i chyba dobrze.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz