Red Bull znów chce gruntownie odchudzić swój bolid
Austriacy zamierzają szybko rozstrzygnąć kwestie tegorocznych mistrzostw świata po przerwie wakacyjnej. W Milton Keynes jest szykowane nowe i znacznie lżejsze podwozie, które ma zaowocować sporym zyskiem czasowym.O kwestii nadwagi tegorocznych samochodów dużo mówiło się na początku sezonu. Oprócz Alfy Romeo tak naprawdę każdy zespół miał z tym potężny problem, co było spowodowane zaostrzonymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i cięższymi kołami.
Najwięcej uwagi temu kłopotowi poświęcał Red Bull, na czele z Helmutem Marko. Głównie dzięki działaniom tej ekipy oraz Mercedesa zdecydowano się podwyższyć wagę minimalną tuż przed rozpoczęciem rywalizacji, a mimo to Austriacy musieli przejść sporą kurację odchudzającą. Gdy się ona zakończyła, zaczęto dostarczać standardowe poprawki i tak masa RB18 ponownie się zwiększyła.
Biorąc pod uwagę dyrektywę techniczną, jaka zadebiutuje podczas GP Belgii i która wymusi wprowadzenie sztywniejszych podwozi, jasne jest, że niektóre ekipy znowu będą mieć trudności z nadwagą. Wedle informacji Auto Motor und Sport, jeszcze przed przerwą wakacyjną np. Mercedes przekraczał wymaganą wartość o 8 kilogramów, podczas gdy Red Bull o 7. Co ciekawe, żadne informacje nie pojawiały się w kontekście Ferrari.
W Milton Keynes są jednak przekonani, że Włosi mają jeszcze miejsce do poprawy w tym zakresie i z tego powodu zaczęto budować nowe, lżejsze podwozie, które ma zaowocować zyskiem w okolicach 0,2-0,3 sekundy. Musi ono jednak jeszcze przejść wszystkie testy zderzeniowe FIA.
Takie postępowanie austriackiego zespołu jest o tyle zaskakujące, jeśli wziąć pod uwagę doniesienia z początku maja, które informowały o tym, że wydał on już cały dostępny budżet przeznaczony na aktualizacje na sezon 2022. Produkcja odmienionego monokoku ma bowiem wynosić około 2 miliony dolarów. Raport AMuS zaznacza natomiast, że jeszcze inny team zgłosił chęć skonstruowania takiego nowego elementu i nie jest nim wcale Mercedes.
komentarze
1. Grzesiek 12.
"Wedle informacji Auto Motor und Sport, jeszcze przed przerwą wakacyjną np. Mercedes przekraczał wymaganą wartość o 8 kilogramów, podczas gdy Red Bull o 7"
Ilez to się człowiek naczytał ze to RB jest najcięższy....
"Takie postępowanie austriackiego zespołu jest o tyle zaskakujące, jeśli wziąć pod uwagę doniesienia z początku maja, które informowały o tym, że wydał on już cały dostępny budżet przeznaczony na aktualizacje na sezon 2022. Produkcja odmienionego monokoku ma bowiem wynosić około 2 miliony dolarów. "
Nie wiem w czym problem, skoro Marko ostatnio wychwalał księgowego Bykow :D
2. Davien 78
Może trzeba wykononać nowy, bardziej sztywny monokok aby przejść test szywności. Może nie tylko deska się uginała. Jaki jest inny cel budowy w tym sezonie skoro obydwa tytuły pewne bez nowego monokoku.
3. Grzesiek 12.
@2
Morze to jest głębokie i szerokie...
" Jaki jest inny cel budowy w tym sezonie skoro obydwa tytuły pewne bez nowego monokoku."
Bo wiesz, tak "se" namyśleli że w ciągu dwóch tygodni odchudza bolid :D
Kiedy Ty w końcu zrozumiesz ze prace nad takimi zmianani trwają długie tygodnie.? Poza tym F1 ciągle idzie do przodu z rozwojem, kto stoi w miejscu ten się cofa . Zapewne zmiany będę przydatne nie tylko na drugą" połówkę" tego sezonu, ale także na kolejny rok .
4. Slazak
nie znam się na budowaniu bolidów ale RB wielokrotnie juz udowadniał ze jest mistrzem elastycznych konstrukcji. ANewey to geniusz.
Czas pokarze czy obecna konstrukcja była lepsza od nowej
5. hubos21
Niektórzy twierdzą, że nowe monokoki mogą być już wynikiem prac pod kątem przyszłego sezony.
6. xandi_F1
Ego szefostwa waży tonę
7. Davien 78
2@ Tępy jesteś taki czy udajesz? Od GP Kanady FIA ogłosiła wdrożenie nowech regulacji w tej kwestii. Policz ośle ile to tygodni nim coś wypiszesz. A po drugie RB zgłosił test statyczny monokoku na ten tydzień więc już go mają gotowego, więc nie pisz mi mu o dwóch tygodniach bo ,, se namyśleli...", ,,se" to używajcie u siebie na wsi.
8. Krukkk
@7. Brawo! Widzisz, az sam ze soba klocisz sie i meczysz.
9. Grzesiek 12.
@ 7
"Tępy jesteś taki czy udajesz? Od GP Kanady FIA ogłosiła wdrożenie nowech regulacji w tej kwestii. Policz ośle ile to tygodni nim coś wypiszesz. A po drugie RB zgłosił test statyczny monokoku na ten tydzień więc już go mają gotowego, więc nie pisz mi mu o dwóch tygodniach bo ,, se namyśleli...", ,,se" to używajcie u siebie na wsi "
A więc piszesz o czasie, w którym przewaga Verstappena nad Leclerciem wynosiła 29 pkt. I teraz porównaj z wpisem do którego się odnosiłem.
"Jaki jest inny cel budowy w tym sezonie skoro obydwa tytuły pewne bez nowego monokoku"
Widzę przechodzisz samego siebie, a najgorsze jest to że sam siebie nie rozumiesz i nie wiesz co piszesz ... "miszczu" ciętej riposty. Piszę miszczu w cudzysłowie. Tak w wolnym czasie doucz się co on oznacza...
Tak czy inaczej, nawet polemika z samym sobą nie bardzo Ci wychodzi. Za co się weźmiesz, wszystko "palisz" osiołku hehe
10. Davien 78
I co ma do tego przewaga 29 pkt? Skoro pierwotnie od GP Francji miała obowiązywać nowa kontrola sztywności, więc prace należało rozpocząć odpowiednio wcześnie skoro się wiedziało że elastyczność podłogi nie pochodzi tylko od sosnowej deski grubej na 35 mm. Czy się ma 29 na plus czy 29 na minus pkt trzeba się pozbyć elastyczności. Jako że jesteś wybitnym szpecem od omskniętych guzików wciskanych w celu restartu komputera ICE to nie połapałeś się. I ,,se" coś pomyliłeś (oczywiście piszę se po waszemu bo normalne że wiejskie zabytki języka staropolsko -wieśniackiego należy kultywować). Tak że sobie tzn ,,se" nie pochlebiaj. W między czasie jeszcze sobie (po ichś waszomu se) doczytałem na AMuS że jeszcze jeden zespół przebudował monokok i nie jest to Merc. A skoro nie jest to Merc to z pozostałych zespołów przebudowa monokoku jest czymś mega dziwnym ponieważ nadwagi jakie miały inne zespoły wynosiły 2 do 3 kg, więc skórka nie warta wyprawki skoro każdy zrzucony kg to średnie 0.03 sek. zysku. Więc przyczyna musi być inna. A inna, to może taka sama jak w RB. Ale pomyśl ,,se" jeszcze nim odpiszesz znowu coś durnego. Tak ze dwa razy ,,se" pomyśl i jeszcze z sołtysem ,,se" skonsultuj.
11. hubos21
@10
Sama podłoga była zmieniana w bolidach już wielokrotnie w tym roku, nie tylko w RBR, najbardziej modyfikował ją Mercedes i nie trzeba budować do tego nowego monokoku
12. Grzesiek 12.
10
Idąc Twoim porąbanym tokiem myślenia, gdy RB zaczął pracę nad poprawkami, przed GP Kanady miał już zaklepane tytuły. Tą gwarancję dawało 29 pkt przewagi Maxa nad Leclerciem na 13 wyścigów przed końcem. - no chłopie szacun hehe
Walnąłeś głupotę w zaślepieniu z nienawiści do Bykow, gdyż nie jesteś w stanie pojąć ze poprawki służą do odchudzenia bolidu , a ta nadwaga wynosi 7 kg., i brniesz dalej zamydlajac temat i dokładasz kolejne wątki... aby wyjść z twarzą. A wciskanie mi mojego "wieśniackiego pochodzenia" (cóż za obelga hehe Mam bliską rodzinę na wsi i wielu znajomych. Uwierz poziomem i w logicznym myśleniu, nie dorastasz im do pięt ) , po jednym słowie zapisanym w cudzysłowie, pokazuje tylko brak argumentów merytorycznych i Twoja bezradność...
13. Davien 78
Zakończmy już tę dyskusję. Ktoś mi kiedyś rzekł ,, nie wdawaj się w dyskusję z głupim bo jak ktoś was z boku posłucha to nie połapie kto głupi a kto mądry..."
Wątki, jakie kolejne wątki? Z twarzą wyjść? Pajacu ja dalej twierdzę że nowy monokok dotyczy poprawy sztywności. Nie przypisuj mi unikania odpowiedzialności za słowa które tu wyrażam.
Raz już o ,,guziku" dyskutowałem z tobą i też trzeba było odpuścić. Tak też czynię. Logiku z logicznej rodziny.
14. Grzesiek 12.
Chłopie, we wpisie nr. 2 urodziłeś chorą tezę, a poparłeś ją argumentem takim że tytuły są rozdane.
W sposób merytoryczny wyjaśniłem Ci ze niemożliwe jest w tak krótkim czasie dokonać tego typu poprawek.
No to Ty pojechałeś po bandzie... zapewne z braku kontrargumentów i zacząłeś dyskusje na poziomie... , przekręcając fakty i zacząłeś wyjeżdżać z osobistymi wycieczkami... Tylko że nawet próba obrazenia mnie też nie bardzo Ci wyszła, co było Twoim zamiarem.
Nawet w tym natłoku blazenady, znalazł się jeden argument, który został natychmiast obalony. Bo jak słusznie zauważył user hubos21, nie trzeba budować nowego monokoku aby usztywnić podłogę.
Tyle w temacie, myślę że bardziej merytorycznie i kultularnie się nie dało odpisać, widząc jakiego typu kaliber siedzi po drugiej stronie klawiatury.
PS. Naprawdę tezę o uginającej się podłodze RB dałoby się obronić, ale nie zabijajac jej w zarodku, tak marnym argumentem. Ale do tego trzeba mieć pojęcie co się pisze.
15. Krukkk
Panowie Grzesiek 12 i hubos21. Gratuluje krotkiej i merytorycznej wymiany zdan, oraz podziwiam za cierpliwosc.
16. Grzesiek 12.
@15 Krukkk
Rozumiem, że do mnie jest to co jest po przecinku.
Uwierz, po tym jak przez 6 dni pod rząd spierałem się z fanami pewnego kierowcy... bywało że rozmowa odbywała się pod różnymi newsami... polemika z kolegą, to taka lightowa odskocznia od starych czasów :D
Tylko dalej nie rozumiem czy RB zaczął pracę nad odchudzaniem bolidu, od momentu "pewnych tytułów", czy przed GP Kanady... Ale tego to i Davien 78 nie wie, bo sam się zamotał :D
17. Krukkk
@16 Grzesiek 12. Caly moj komentarz byl skierowany do Was dwoch, gdyz polemizujac z Davien 78 potrafiles w miare krotko i na temat napisac swoje komentarze.
Wyglada na to, ze Byki przyjely najlepsza z mozliwych sciezek rozwoju, czyli wystawili do testow i rywalizacji GP ciezkie monstrum, nastepnie progresywnie wdrazaja poprawki pozwalajace na m.in odchudzenie RB18. Jak jest naprawde przekonamy sie juz w trakcie kilku nadchodzacych wyscigow, ciagle nie chce mi sie wierzyc w spartolona konstrukcje W13, ktora jest przeciwienstwem RB18.
18. Grzesiek 12.
@ Krukkk
Myślę że dojdzie do przetasowań, jak wielkich i w którą stronę życie pokaże. Dlatego wygrana Merca, też mnie nie zdziwi.
Może się mylę, ale moje stare kości podpowiadają mi, że najbardziej straci Ferrari...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz