komentarze
  • 1. Jordan777
    • 2022-07-09 10:55:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zauważyłem, że ostatnio Horner nie wydaje się zbyt szczęśliwy, kiedy jest przed kamerą. Wydaje się dość zrzędliwy. Nie do wiary, jak udało im się przekonać FIA do opóźnienia wdrożenia do Spa!! W takim razie mam nadzieję, że Mercedes może to wykorzystać!!

  • 2. giovanni paolo
    • 2022-07-09 11:14:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeżeli coś jest elastyczne to z automatu jest złe, no chyba że to przednie skrzydło mercedesa to wtedy nie jest elastyczne.
    "Elastyczna deska" zmniejsza albo i likwiduje zjawisko dobijania bolidu przy dużych prędkościach. Ale to przecież nieregulaminowa elastyczność elementu, zło najgorsze. Obecny sposób generowania docisku przecież został wiele lat temu zakazany a jednak w gdy wzięto na warsztat potrzebę polepszenia widowiska, to powrócono do zakazanych niegdyś rozwiązać. Może i tym razem należy zezwolić na proste rozwiązanie, które pozwala oszczędzić zdrowie kierowców nie tracąc przy tym osiągów. Niektórzy jednak wolą dostawać małpiego rozumu gdy pojawia się zakazane słowo "elastyczność".

  • 3. wywrotowiec
    • 2022-07-09 11:18:41
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie do wiary, że wpływ Toto jest tak ogromny na obecne władze F1, że jest w stanie doganiać osiągi rywali przy zielonym stoliku. Zauważyli coś, nie potrafią tego skopiować do swojej koncepcji więc próbują banować. Jeżeli Ferrari oraz RBR rzeczywiście znalazły lukę- brawo dla nich ! O to właśnie chodzi w wyścigu zbrojeń. Czasem jest to dmuchany dyfuzor, kanał F , podwójny dyfuzor itp. itd.

  • 4. Tomek_VR4
    • 2022-07-09 11:27:14
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @3
    A jak był DAS to Horner cały zaśliniony leciał do FiA i krzyczał ZAKAZAC!

  • 5. CrazyYoda
    • 2022-07-09 11:54:08
    • *.fibreo.pl

    @4 i zakazali. Skutecznie i prawidłowo. Mercedes i Toto to największe szkodniki F1, z "Lułisem" na czele.

  • 6. TomPo
    • 2022-07-09 12:02:29
    • *.99.105.249

    @3 co ty pierdzielisz?
    Jest przepis ktorego zespoly sie musza trzymac. Jesli inne zespoly widza, ze chyba konkurent nagial/obszedl/zlamal przepisy, to ma pelne prawo to zglosic.
    Tak samo bylo z DAS, gdy Horner lecial do FIA, tak samo bylo z przeplywem paliwa w Ferrari.
    Jednostronne myslenie, klapki na oczach, wybiorcza pamiec i hipokryzja.
    Ja sie pytam jaki Horner i RBR ma wplyw na FIA, ze czas PER jest kasowany dopiero po kwalifikacjach, choc bylo widac w powtorkach jak na dloni, ze scial szykane. Albo jakim cudem wplyneli na FIA, ze ta odwleka w czasie zajecie sie elastyczna podloga, do czasu az majstry beda teoretycznie rozdane?

  • 7. Sasilton
    • 2022-07-09 12:31:44
    • *.180.151.229

    3. wywrotowiec
    Jak luka łamie przepis, to o czym tu dyskutować?

  • 8. hubertusss
    • 2022-07-09 12:42:36
    • *.17.172.2

    Nie wiem po co część z was się tak gorączkuje. Kontrola elastyczności podłogi i kontrola oscylacji podskakiwania i porpsingu są w pakiecie w jednej dyrektywie. Tak naprawdę nie wiadomo kto teraz w wypowiedziach blefuje a kto mówi prawdę. Na początku Mercedes chciał zmian przepisów ale jak wyszło, że to może uderzyć w nich za sprawą kontroli poziomu oscylacji to spuścili z tonu. RB też zaczął protestować choć maja najmniejszy problem z podskakiwaniem. A tak poza kulisami może im wszystkim z różnych podwodów zależeć na odwlekaniu zmian choć w wypowiedziach niektórzy mówią, że by chcieli jak najszybciej zmian. Bo te zmiany są w pakiecie. Dla każdego z trzech dominujących zespołów mogą być nie korzystne w różnych aspektach.

  • 9. Krukkk
    • 2022-07-09 12:45:46
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @6. Miszczu, a gdzie jest napisane, ze FIA MUSI sluchac tylko i wylacznie Mercedesa?

  • 10. Krzeto
    • 2022-07-09 13:31:42
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @6 jak dla mnie DAS łamał zasady parku zamkniętego, pozwalał na zmianę geometrii kół podczas kwalifikacji i wyścigu. Nie ważne jak to zrobili i nazwali, ostatecznie to właśnie się działo, ale Mercedes mógł z tym systemem jeździć do końca sezonu, bo? (niech każdy sobie sam odpowie)

  • 11. I_am_speed
    • 2022-07-09 13:54:40
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Odnośnie elastyczności to zastanawia mnie dlaczego nikt jeszcze nie zajął się przednim skrzydłem Mercedesa, które wygina się jak plandeka na Żuku. Mam nadzieję, że Ferrari i RB zajmą się tym tematem jeśli Mercedes zacznie zagrażać im osiągami ;)

  • 12. Sasilton
    • 2022-07-09 14:11:35
    • *.180.151.97


    10. Krzeto
    Masz swoje zdanie, ale jest ono po prostu złe, bo DAS nie łamał żadnych zasad, co było tłumaczone wielokrotnie.
    Polecam ci przypomnieć sobie jak działał DAS i dlaczego był dopuszczony.

  • 13. Aeromis
    • 2022-07-09 14:34:01
    • *.adsl.inetia.pl

    O tym dlaczego Horner ma racje a pieniacze (po obu stronach) zostaną pieniaczami można posłuchać i zobaczyć w Echa padoku #561 na youtube.

  • 14. yaiba83
    • 2022-07-09 15:17:49
    • *.153.149.46.ip.sptelek.com.pl

    @5 zakazali... ale od następnego sezonu. Niech elastycznych podłóg też zakażą od 2023r, ale nie bo przecież Mercedes tak długo nie może czekać a rywale musieli...

  • 15. Jacko
    • 2022-07-09 16:06:36
    • *.

    @14. yaiba83
    "Elastyczne" podlogi są zakazane juz teraz i nawet nic nie trzeba zmieniać w przepisach. Problem lezy w tym, że te ugięcia różnych części występują tylko w pewnych określonych warunkach (i to dynamicznych), więc ciężko to udowodnić w testach statycznych. Dlatego różne zespoły naginają przepisy do granic możliwosci, a czaszami zapewne i je przekraczają...

  • 16. Slazak
    • 2022-07-09 22:16:07
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    @11- głupoty piszesz, nigdy nie widzialem Żuka z plandeka, tam stelaż był stalowy, a plandeka szyta a ni jakntera zgrzewana.
    Co do RB - zawsze oszukiwali i naginali przepisy to team ktorego kreatywność często wykracza poza dopuszczone normy. Jesli maja elastyczna posługę to powinna byc dyskwalifikacja

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo