Hamilton pochwalił Leclerca za walkę w "Copse"
Siedmiokrotny mistrz świata nie przepuścił okazji, aby docenić monakijskiego zawodnika za walkę z końcówki GP Wielkiej Brytanii, a szczególnie za manewr wyprzedzania w zakręcie "Copse". Przy okazji Brytyjczyk postanowił wbić szpilę Maxowi Verstappenowi.Lewis Hamilton był jednym z bohaterów niedzielnych zmagań na domowym torze Silverstone. 37-latek od samego startu niespodziewanie liczył się w grze o zwycięstwo w tym wyścigu i chociaż ostatecznie nie udało mu się tego dokonać, dostarczył sporo pozytywnych emocji swoim kibicom.
Głównie przez spektakularne rywalizacje z Charlesem Leclerciem oraz Sergio Perezem z końcówki zawodów, kiedy nastąpił restart. Zwłaszcza z tym pierwszym walka mogła się podobać, albowiem gdy wydawało się, że Brytyjczyk wyprzedził już go, ten odważnie skontrował w legendarnym zakręcie "Copse". Dopiero później skutecznie wykonał manewr, który zapewnił mu 3. podium w tym sezonie.
Hamilton and Leclerc battling for position around Copse corner#BritishGP #F1 pic.twitter.com/J1DOuQa4gB
— Formula 1 (@F1) July 3, 2022
Pamiętając wydarzenia z 2021 roku, kiedy w tym samym zakręcie doszło do pamiętnej kolizji między nim a Maxem Verstappenem, Hamilton postanowił docenić postawę Monakijczyka:
"Charles wykonał niesamowitą robotę. Co za genialna walka. To bardzo rozsądny kierowca, a to spora różnica w porównaniu z tym, co doświadczyłem w poprzednim roku. Na przykład przez "Copse" przejechaliśmy bez żadnych problemów", mówił zawodnik Mercedesa dla Sky Sports.
Oczywiście druga część tej wypowiedzi jest wbiciem szpili wobec aktualnego mistrza świata. Główny problem polega jednak na tym, że to Hamilton został uznany za winnego spowodowania kolizji z Holendrem w zeszłym roku, a nagrania z tegorocznej batalii z Leclerciem wyraźnie pokazują, że ten zostawił mu jeszcze mniej miejsca niż miał w sezonie 2021.
El multicampeón pero también imbécil Hamilton no es capaz de reconocer cuándo se equivoca y encima, trata de echar la culpa a Max. En las fotos se aprecia que Verstappen le dejó aún más lugar que Leclerc, la diferencia fue que él sí quiso sacar a Max el año pasado. pic.twitter.com/6DmEbMGHqf
— Pipe (@_13Pipe) July 4, 2022
W 2022 roku 37-latek nieczęsto miał okazję do tak wyrównanej batalii z najlepszymi. Tak naprawdę podium z Silverstone było pierwszym, do którego realnie przyczyniły się osiągi W13, a nie nieszczęścia innych kierowców (choć i tak nie można zapominać o problemach Verstappena). Hamilton bardzo żałuje straconej szansy na triumf, bo wie, że w tegorocznej kampanii może się ona już nie powtórzyć:
"Przez moment to czułem. Jednakże wiele rzeczy ułożyło się przeciwko nam. Na samym starcie awansowaliśmy już na 3. pozycję, a potem oddelegowano nas z powrotem na 5. Później straciłem miejsce na rzecz Lando [Norrisa] i zmarnowałem parę okrążeń, próbując go wyprzedzić."
"Wtedy strata do Ferrari wynosiła już pięć czy tam sześć sekund. Świetnie jednak się bawiłem, goniąc ich i przejechałem naprawdę dobry, długi stint. W pewnym momencie pomyślałem więc: "tak, możemy tutaj powalczyć o wiktorię". Niestety, strata była jednak za duża, a pit-stop nie był też szybki. Później walczyłem jeszcze z dogrzaniem opon i przegrałem z dwoma bolidami. Było trochę trudno."
komentarze
1. weres
A czy sędziowie zajęli się po wyścigu Perezem bo oglądając wyścig wydawało się, że najpierw ściął szykanę potem nie zostawił miejsca leclercowi, a potem wypchnął za tor Hamiltona
2. poppolino
Przecież Leclerc zostawił mu jeszcze mniej miejsca niż Verstappen rok temu, więc co to za postęp? Postęp to zrobił Lewis który tym razem nie zapomniał uderzyć szczytu zakrętu. Zresztą to samo było w walce z Leclerkiem w zeszłym roku, tam jedynie różnica była taka że Charles popełnił błąd już po wyjściu z Copse. Gdyby Lewis rok temu na pierwszym okrążeniu pojechał tak samo jak teraz, nie mówilibyśmy o żadnym incydencie. Ale zaraz przyjdzie pan glorafindel i powie że jak to dobrze że nie było Maxa bo znowu wpychał by Lewisa w bandę (autentycznie widziałem dziś taki komentarz XDD)
3. K4rollof1
@2 To samo chciałem napisać.
4. Tomus1
Usunięty
5. Tomus1
Bezczelna, miało być.
6. Andrzej369
@2 Dokładnie, co więcej widziałem takich co po zobaczeniu tego porównania dalej twierdzą, że to wszystko wina Verstappena/RBR/Masiego/Iluminatów.
7. Raptor Traktor
Hamilton robi na torze to samo, co Verstappen, tylko że w białych rękawiczkach.
8. sliwa007
Przyjemnie oglądało się walkę zawodników mających do siebie szacunek. Buc tym razem rozpychał się w środku stawki.
9. Frytek
@6
Bo każdy widzi to co chce, szczególnie gdy ktoś kogoś nie lubi lub kogoś za bardzo uwielbia. To się nazywa "mieć klapki na oczach ".
Ja to ogólnie myślałem że to wina Tuska była
10. Fan Russell
Ja tak nie ufam Lewisa, VER nie martw się.
11. amol
@2 poppolino porównanie zdjęć pozbawione sensu. Widać że z Verstappenem dopiero wjeżdżają w zakręt a z Leclerc są w szczycie zakrętu, to są ujęcie z zupełnie innego miejsca na tym zakręcie.
12. oliwierson
Usunięty
13. Fan Russell
@12 Nie jestem z polski
14. SanAndreas92
@13 +1
15. oliwierson
@13: skoro tak, i to nie bluff , to sorry. Google translator tłumaczy fatalnie. Fajnie, że tutaj trafiłeś.
16. Fan Russell
@15 Ignoruj
17. ekwador15
bo to jest chore z tym safety car. cokolwiek sie stanie na torze od razu sc i praktycznie kazdy wyscig jest zepsuty. auto Ocona sciagneli w pol okrazenia, wiec VSC wystarczył. przeciez za vsc jedzie sie po 30 sekund wolniej niz normalnie wiec jest bezpiecznie. absurd. ile w tym roku juz bylo wyscigow, ze wyniki nie byly odzwierciedleniem formy, strategii tylko szczęściem bo SC byl. SC to praktycznie tak jakby w pilce noznej wyrownac mecz do 0:0 i zacząc od nowa. ktos wygrywalby 2:0, sc i znow 0:0. tutaj mozesz miec 20 sekund przewagi i w zlym momencie wyjedzie sc, wszyscy za Toba zmienia opony Ty nie i pozamiatane. jesli samochod jest na biegu neutralnym i da sie go zepchnac bez dźwigu, nie powinno byc SC.
18. T0ny
No redakcja popisała się niesamowitym źródłem z tym screenem z porównaniem. Gość z 500 followersami i 40 like pod postem. Widać po ułożeniu zakrętu i układzie tarki, ze screeny są z innego miejsca w zakręcie tak żeby dopasować do wiadomej narracji. A Hamilton i Leclerc pokazali ze można pięknie, bezkontaktowo i twardo się ścigać w przeciwieństwie do Verstappena który niejednokrotniej był bliski kolizji z Mickiem (oczywiście bez lekkiego kontaktu i wypchania na wysokie tarki się nie obyło)
19. oliwierson
Usunięty
20. Cadanowa
Można w coops można piękna walka. Max w swoim stylu z Schumacherem. Niech patrzy że w coops można przejechać bez kolizji.
21. Glorafindel
6. Andrzej369
A co zmienia to porównanie bo nie rozumiem?
Zobaczyłeś dwa wycięte zdjęcia i na ich podstawie wyciągasz wnioski?
Zasadniczą różnicą między sytuacja sprzed roku i sytuacją z tego roku jest fakt, że Leclerc nie spychał Hamiltona aż pod bandę. Dlaczego to tak ważne? A no dlatego że w tym roku Hamilton składał się do zakrętu będąc praktycznie na środku toru, a nawet bliżej zewnętrznej strony co dało mu możliwość o wiele lepiej wejść w zakręt. W sytuacji sprzed roku po tym jak zachował się Verstappen przed copse, Hamilton składał się do zakrętu od wewnętrznej strony toru cały czas uciekając na zewnątrz szukając jak najlepszego kąta.
No ale cóż. Kulturę na torze albo się ma albo się nie ma. Leclerc jest profesjonalnym kierowcą który w rywalizacji z rywalem potrafi się zachować i okazać szacunek ścigając się koło w koło. Verstappen za to to zwykły dzieciuch, który nie potrafił się zachować rywalizując z Mikiem o 7 czy 8 lokatę wręcz po chamsku wypychając z toru i to dwukrotnie.
22. Frytek
Pewnie już zapomnieliście że Lewis w zeszłym roku miał taką samą prędkość w tym zakręcie gdy był tam sam. Ale wtedy był od wewnętrznej i nie było szans przy tej prędkości sciąć tego zakrętu. Jego po prostu wyniosło na Maxa, teraz ściął zakręt, jechał prawie po tarkach bo zwolnił. Było dochodzenie w tej sprawie i to udowodnili. Ale myślcie co chcecie, ja nikomu nie kibicuje tylko mówię jak było
23. Andrzej369
@22 Dodałbym, że przy obecne bolidy szybciej pokonują szybkie zakręty, a Copse jak najbardziej się do nich zalicza. Za to mają tracić w wolnych dość sporo
24. Vendeur
Usunięty
25. mlodydron
@21. Glorafindel
Żywy przykład jak przekazać, że nie masz pojęcia o wyścigach, nie mówiąc że nie masz pojęcia o wyścigach...
26. Krukkk
Usunięty
27. Aeromis
Zupełnie z innej beczki.
Bardzo polecam to wideo, zwłaszcza lubiącym analizować kraksy gdy po wejściu w zakręt widać jak bardzo kamera ze swoją perspektywą przekłamuje realną pozycję bolidu na torze. Z onboardu Leclerca trudno by się domyślić w pewnym momencie, że tam mógłby się zmieścić bolid po wewnętrznej.
28. sisay
@1 Dziwne ze nie zajeli sie Leclerckiem za atak zza toru i uszkodzenie Pereza na poczatku..
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz