Horner dalej punktuje Mercedesa
Szef Red Bulla nie przestaje atakować niemieckich rywali za ich postępowanie wobec całej sagi z porpoisingiem. Teraz pokusił się o stwierdzenie, że to niezwykła koncepcja W13 odpowiada za problemy z podskakiwaniem, a nie nowe przepisy na sezon 2022.Weekend w Kanadzie wywołał kolejne napięcia wśród zespołów F1. Tym razem poszło o dyrektywę techniczną związaną z uciążliwym podbijaniem, które FIA chciała ograniczyć ze względu na zdrowie kierowców.
Wytyczne te nie zostały jednak dobrze odebrane w padoku. Część ekip uznała je po prostu za "niepotrzebne", a pozostali, że zostały one wprowadzone z powodu ogromnych narzekań Mercedesa. Doprowadziło to do ostrego konfliktu na linii Toto Wolff-pozostali szefowie. W sobotę Austriak skrytykował ich za wywyższanie korzyści politycznych nad zdrowie zawodników.
Christian Horner, któremu obok Mattii Binotto miało najbardziej oberwać się za bierną postawę ws. zamieszania z porposingiem, nic nie robi sobie ze słów kolegi po fachu. Dalej przekonuje, że Mercedes powinien samodzielnie znaleźć rozwiązanie na podskakiwanie. Wyjawił, że jego zdaniem odpowiada za to unikalna koncepcja W13, która ma działać tylko wtedy, gdy jeździ blisko ziemi:
"Problem w Mercedesie jest na pewno poważniejszy i objawił się wcześniej niż w pozostałych bolidach. Z drugiej strony to zespół sam za to odpowiada. To oni muszą sobie z tym poradzić, jeśli nie ma to wpływu na innych", mówił boss Red Bulla, cytowany przez Motorsport.
"Zdaję sobie sprawę z tego, że inni zawodnicy też na to narzekali. Nasi kierowcy tego jednak nie robili. Mówili jedynie, że na niektórych torach można byłoby to uporządkować, a na jeszcze innych wymienić nawierzchnię. Jednakże nie mamy takich trudności z podskakiwaniem. Główny ich kłopot polega na tym, że mają taki sztywny samochód. To ich koncepcja jest prawdziwym problemem, a nie przepisy."
Brytyjczyk nie omieszkał też odnieść się do szybkiej odpowiedzi Mercedesa na ujawnioną w czwartek dyrektywę techniczną. Niemcy w piątek wprowadzili specjalnie przygotowaną na tę okazję podłogę i istniały uzasadnione podejrzenia, że już wcześniej wiedzieli o możliwości wprowadzenia takich zmian. Wspominali o tym Otmar Szafnauer i Binotto, a teraz do tego grona dołączył Horner:
"Trzeba przejść pewien proces, by wprowadzić taką rzecz, a już zwłaszcza taki dodatkowy wspornik. Powinno to zostać najpierw omówione na forum technicznym, a tak jest to po prostu jawna stronniczość w rozwiązywaniu problemów jednej ekipy, która jako jedyna przyjechała z takim elementem tutaj jeszcze przed wydaniem dyrektywy technicznej."
W tym tygodniu FIA spotka się z oficjelami technicznymi, aby przedyskutować zmiany w przepisach pod kątem sezonu 2023. Szef Red Bulla uważa natomiast, że takie działanie nie będzie potrzebne, gdyż pakiety poszczególnych ekip będą do siebie zbliżone:
"Mamy tutaj najzdolniejszych inżynierów na świecie i wszystko niedługo stanie się podobne. Nie wydaje mi się, byśmy siedzieli tu tak w przyszłym roku, rozmawiając o podskakiwaniu, nawet jeżeli nie dojdzie do żadnych zmian w przepisach."
"To wciąż są nowe auta. Kiedy zespoły będą tak wprowadzać poprawki do nich, prawdopodobnie problemy zaczną same się rozwiązywać. I nie można ot tak zmienić sobie przepisów technicznych w połowie sezonu. Jeśli bolid jest faktycznie niebezpieczny, zespół może go przecież nie wystawić - ma taki wybór. Nawet sama FIA, jeżeli uzna, że jakiś samochód jest niepewny, zawsze ma do dyspozycji czarną flagę."
komentarze
1. fistaszeq
ale to Red Bulla FIA faworyzuje... xd
2. weres
1. red bull zaprotestował przeciw podłodze merca i merc nie użył nowej podłogi, więc kogo słucha fia
3. Aeromis
@2. weres
Komu FIA powiedziała co będzie można wcześniej niż innym? Mercedesowi. Kto oprotestował? Parę zespołów, głownie Alpine.
4. fistaszeq
@2 a czemu próbowali jej użyć?
5. ekwador15
mercedes wygrywa, to wszystko ustawione pod nich, mercedes nie liczy się w walce o tytul i wygrane w wyścigach, tez wszystko ustawione xD
6. Aeromis
@5. ekwador15
Nie ma tu sprzeczności, no może poza emocjonalną.
7. Grzesiek 12.
Zastanawiam się jak się dzisiaj czują specjaliści od toksyn którzy od paru dni przekonują innych że dyrektywa FIA była robiona pod Red Bulla.
Ale skoro robia z siebie idiotow od dłuższego czasu... to pewnie dzisiaj w swojej głupocie są dumni z siebie :D
8. Fan Russell
@1 GP Austria nie długo :-)
9. hubos21
@7
Ponoć najlepszy zespół w historii a zachowują się jak takie niedorozwoje, na szczęście mają rok w tyłku i księżniczki teraz po wyścigu zadowolone i nic je nie bolało bo wynik był dobry. Dyrektywa z duchem Mercedesa pojawiła się gdy w szeregi FIA wstąpiła Pani koleżanka z Mercedesa.
10. bedajaja
można było czuć jakąś sympatie do Merca, nawet nie będąc ich fanami, ale powoli wychodzi ich toksyczność, (nie mówię że inni są święci) ale jak to pójdzie w tym kierunku z Mercem zostaną tylko ich fani, a reszta dla których byli jednym z zespołów ze stawki zacznie być przeciwko nim
11. hubos21
@10
Pokazali ile są warci będąc na równych zasadach i mając na przygotowanie auta tyle samo czasu co inni, nawet z przejściem na dodatki z biopaliw mają największy kłopot bo za mało czasu było
12. wariat133
Widzę panienki że rozum krótki. Ale czego można się spodziewać po niedzielnych hejterach formuły pierwszej, zawistnie zapatrzonych w pogromcę sir Fiahamiltona (tak się nabijajcie prawda?). Tylko, że rok temu ograniczono docisk z podłogi o 10% pod dyktando redbulla o tym zapomnieliście? Wszystko po to aby srebrne strzały spadły z tronu. Nigdy nie będzie uczciwie! To jest zbyt duża kasa. A ta poza tym jest w sieci jest film na temat podskakiwania bolidów i jest to problem bardziej złożony i zależny od danego toru i bolidu. Co ciekawe największy postęp w rozwiązaniu tego problemu zrobił właśnie Mercedes. Więc zaczynali od naprawdę ogromnych problemów i teraz dopiero zrównują się z Ferrari. Ale co tam, czytajcie dalej jedne źródło, życzę szerokich horyzontów.
13. Glorafindel
1. fistaszeq
Słuchaj tego zakłamanego idioty to tak będziesz sądził.
Pytanie gdzie był Horner w zeszłym sezonie gdy to dla nich FIA łamała swoje własne regulaminy by wydrukować ich kierowcy mistrzostwo?Wtedy jak FIA naginała regulaminy na ich korzyść to było let them race. Czemu teraz nie pierdoli Let them race?
Jak Oni nie mogli dorównać Mercowi przez 6 lat to co roku FIA zmieniała przepisy, naginała ich zasady albo zabraniała technologii stosowanych przez Merca bo Red Bull beczał. Czemu wtedy nie pierdolił o najzdolniejszych inżynierach?
Horner to jest rak F1.
14. Glorafindel
4. fistaszeq
A dlaczego RB używał nieregulaminowe go tylnego skrzydła przez pierwsze 6 wyścigów poprzedniego sezonu?
Żeby mieć przewagę. To chyba oczywiste. Tylko jednym wolno, a drugim już nie? Merca krytykujesz, ale za to samo RB już nie?
15. Glorafindel
9. hubos21
Gdzie byłeś jak FIA sobie pod Red Bulla drukowała wyniki zeszłorocznej rywalizacji?
16. Glorafindel
12. wariat133
Fiamilton?
Jak można być takim debilem i pisać takie rzeczy po tym jak FIA jawnie i bez skrępowania wydrukowała sobie wyniki mistrzostw w zeszłym sezonie.
Niektórzy są chyba za głupi by pojąć fakty.
17. Grzesiek 12.
16
Tak się nakręciłeś że walnąłeś sobie samobója.... He he
Gdzie byłeś jak ludziom rozum dawano? :D
18. Davien 78
17@ Szedł przez wieś z workiem piasku w tym czasie. Ty za to w dobrej kolejce stanąłeś. A tak nawiasem mówiąc. Ktoś widział na zdjęciu ten drugi wspornik? To może warto obejrzeć nim się zacznie pisać że Fia Merc wiedział wcześniej (to aluzja do jednego głupa). A jak już ktoś widział zdjęcia to polecam katog firmy Misumi Japan z cyklu mydło, powidło i smarowidło. Znajdzie tam takie uchwyciki do przykręcenia wkrętem, śrubką względnie . A jak jakiś ,,szef zespołu" pitoli że dowiedział się w czwartek w samolocie i nie było już czasu na wykonanie, to może niech sam nie robi podpórek tylko zadzwoni do mechaników Alpine, którzy zgodnie z dyrektywą muszą do południa w środę przed wyścigiem przejąć garaż od organizatora to może by któryś ,,podskoczył" do marketu po te ,,bardzo skomplikowane elenty"
19. Grzesiek 12.
Przeczytaj dokladnie wpis nr, 12 i odpowiedz nr 16
Może załapiesz...?
Chociaż nie wiem czy zbyt wiele wymagam od Ciebie
20. Davien 78
12 powiadasz? Całkiem spoko, gość super to spłętował. Co do 17 mam za to kłopot, ale uznałem że to jakiś oszołom napisał. To chyba nawet ten sam co miesiąc temu pisał że jest w posiadaniu jakiegoś filmu science-fiction gdzie jakiś kierowca nr 2 z Mc wisnął na 5 okrążeniu w Sou Paulo w 2007 jakiś guzik na kierownicyod restartu czy od katapulty? Chyba coś takiego ale chyba znasz więcej szczegółów niż ja w tym zakresie?
21. Grzesiek 12.
20
Bystry chłopak. Załapałeś :D
Ale po co dalej się wygłupiasz? Jakaś trauma została ci głowie?
Wyluzuj chłopie i dla swojego dobra odpuść sobie tamten wątek.
Wracajac do 18. Ty naprawdę uważasz że w jeden dzień da się wprowadzić nowa podłogę w bolidzie F1? Taki zmiany wdraża się tygodniami. Tylko Toto potrafi w jeden dzień i to gdzieś w tirze do Kanady :D
22. Slazak
Czytam powyższe wpisy i żal tylko, że kibicujemy rożnym zespołom ale nie mamy wobec siebie szacunku. Toksyczność już siega absurdu. Moze niedługo dojdzie do ustawek jak w piłce nożnej.
Do wszystkich, wiecej luzu pisząc swoje opinie. Mozna sie swobodnie wypowiadać ale nie trzeba sie obrażać wzajemnie.
23. Lou Cypher
Gloraszwindel - nie zesraj sie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz