komentarze
  • 1. Bruce
    • 2022-04-05 11:46:09
    • *.tme.pl

    Usunięcie szykany powinno uczynić tor sporo szybszym. Jednak przy tak rozłożonych strefach DRS mam obawy, że niby będzie dużo wyprzedzeń, ale w większości będą to zamiany pozycji między tymi samymi kierowcami. Po jednym wyprzedzeniu kierowca nie zdąży odjechać, a już będzie kolejna strefa DRS

  • 2. Duke_
    • 2022-04-05 12:19:46
    • *.

    I tu właśnie pojawi się taktyka logicznego myślenia kierowców. Pierwsza strefa - zbliżenie się i przyczajenie a druga wyprzedzenie i ucieczka.
    Będziemy widzieć kto będzie podchodził z zimną a kto z gorącą głową do tego.

  • 3. Rimaro
    • 2022-04-05 12:29:23
    • *.grupainteger.pl

    Zauważcie też, że każdy punkt detekcji pokrywa dwie następne strefy DRS, jeśli kierowca wyprzedzi w pierwszej strefie po detekcji to w drugiej nadal będzie miał DRS, a układ punktów detekcji nie będzie pozwalał na walkę o DRS jak w Arabii. Tutaj będą musieli inaczej do tego podejść. Zobaczymy, może być ciekawie.

  • 4. TomPo
    • 2022-04-05 16:31:30
    • *.233.96.49

    Ale po co te strefy?
    DRS powinien byc dostepny dla kierowcy na calym okrazeniu i tylko od jego jaj (i bolidu) zalezaloby kiedy bedzie go uzywal.
    Pojawilby sie dodatkowy nieprzewidywalny element.

  • 5. Igor
    • 2022-04-05 17:33:45
    • *.204.88.25.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    TomPo dobrze prawi

  • 6. Jacko
    • 2022-04-05 20:50:41
    • *.

    @4. TomPo
    Tu chodzi również o kwestie bezpieczeństwa. Kierowcy w ferworze walki mogliby zamykać skrzydło za późno, albo nawet ryzykować użycie w zakrętach, co prowadziłoby do bardzo niebezpiecznych sytuacji. W tym momencie mają pewnego rodzaju "kaganiec".

  • 7. manikspy
    • 2022-04-06 11:32:57
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Cały tor w DRS? Co drugi wyścig zdrapywali by kogoś ze ściany. Biorąc pod uwagę tory uliczne, to byłaby masakra. Kaganiec jest absolutnie niezbędny. Dla opornych taka myśl. Po jakiego grzyba wtedy DRS skoro można w ogóle nie zamykać. Jeśli chodzi o ilość stref w Australii to Duke dobrze prawi. Po wyprzedzaniu na 2 czy 4 strefie driver będzie miał sporo czasu na odejście z zasięgu i budowanie dystansu przed kolejnym DRS.

  • 8. TomPo
    • 2022-04-06 12:58:50
    • *.233.96.49

    @6, @7
    No ale jest to seria w ktorej scigaja sie najlepsi kierowcy swiata, czy tor gokartowy w lunaparku?
    Chyba powinnismy oczekiwac ze kierowcy ogarna uzywania DRSu tak by sie nie rozwalic.
    A jesli jakas goraca glowa postanowi pojechac na calosc i wypadnie z zakretu... coz, oduczy sie.

  • 9. manikspy
    • 2022-04-06 13:33:56
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Lekcja Hard... rozpaćkany na cholernej ścianie bo nikt nie ustalił limitów. Może znieść limity na silniki, masę opony i całą resztę? Każdy sport ma zasady dzięki temu w piłce nożnej nie łamie się 10 nóg w 1 meczu, lekkoatleci nie biegają w butach odrzutowych a skoczkowie narciarscy nie są myleni ze Skydivingiem. Ludzie są tylko ludźmi i dla wyników oraz sławy zaryzykują mocno własne życie. Po to są właśnie ograniczenia.

  • 10. Krukkk
    • 2022-04-06 14:12:31
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @8. Gdyby Verstappen po wyjsciu z jakiegokolwiek zakretu z miejsca otworzyl DRS i wyprzedzilby Hamiltona, to ten zaplakalby sie, ze to bylo niebezpieczne.

    To tak na marginesie, bo wiadomo, ze glupoty wypisujesz. W przypadku kraksy pierwszy pisalabys o zaniedbaniach FIA.

  • 11. Jacko
    • 2022-04-06 14:55:46
    • *.

    @8. TomPo
    Jaaasne... Przypomnij sobie chociażby ostatnie wydarzenia. Skoro tor jest szybki, a bandy bardzo blisko, to powinni dostosować prędkość do tych warunków, prawda? A co robią? Prawie wszyscy jęczą, że jest bardzo niebezpiecznie, ale cisną ile tylko mogą...


    @10. Krukkk
    Chyba chciałeś napisać, że w takim wypadku za każdym razem wpadałby w Hamiltona lub bandę. Przecież on nie wie co to jest instynkt samozachowawczy...

  • 12. Krukkk
    • 2022-04-06 15:54:53
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @11. Napisalem swoj komentarz w pelni swiadomosci, ale kazdy kibic moze odebrac go na swoj sposob ;)

  • 13. devious
    • 2022-04-06 16:01:29
    • *.134.70.206

    @6. Jacko
    @7. manikspy

    "Tu chodzi również o kwestie bezpieczeństwa. Kierowcy w ferworze walki mogliby zamykać skrzydło za późno, albo nawet ryzykować użycie w zakrętach, co prowadziłoby do bardzo niebezpiecznych sytuacji."

    "Cały tor w DRS? Co drugi wyścig zdrapywali by kogoś ze ściany. Biorąc pod uwagę tory uliczne, to byłaby masakra. Kaganiec jest absolutnie niezbędny. "


    Bzdura, przecież w treningach i kwalifikacjach jest dowolność używania DRS i nikt się nie rozbija.

    To nie są dzieci, tylko profesjonaliści, którzy jeżdżą autami całe życie od małego. Dla nich DRS to tylko kolejny element - jeden z wielu.

    I gwarantuję, że nikt nie będzie używał DRS w zakrętach, bo to zaburza całkowicie balans bolidu, a w F1 nawet mała utrata docisku na tylnej osi to byłaby katastrofa. Nawet na dohamowaniach, a co dopiero w zakrętach.

    @TomPo
    Ograniczenie stref DRS istnieje po to, by ten z aktywnym DRS nie miał za dużej przewagi nad tym bez DRS. Poza tym, strefa gdzieś się musi kończyć i zaczynać, żeby był wyznaczony punkt pomiaru (1 s) - inaczej jak można by było decydować, kto ma mieć DRS a kto nie?

    Całą ideą DRS jest właśnie to, że masz określony punkt pomiaru i strefę "użycia" za nim, a obecnie nawet 2 punkty i 2-4 strefy, wiec ten wyprzedzony może "kontrować" - i nawet to działało w ost. wyścigach.

    Bez punktów pomiaru i całym torem w DRS jak miałoby to działać niby? Jakby wszyscy dostali DRS na cały wyścig i na całe okrążenie to przecież nie miałoby zupełnego sensu, bo ten z tyłu nie miałby żadnej przewagi i status quo byłoby utrzymane.

    W kwalifikacjach nie ma bezpośredniej walki i taktyki "czy teraz zaatakować z DRS czy poczekać do następnej strefy" wiec tam można używać DRS wszędzie. W wyścigu zabiłoby to całą ideę systemu.

  • 14. Jacko
    • 2022-04-06 16:55:12
    • *.

    @13. devious
    Bzdura! Wtedy nie walczą koło w koło, nie opóźniają hamowań itp. itd.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo