2021-05-08 GP Hiszpanii - Trening 12:00 - 13:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:17.835 | 11 |
2 | L.Hamilton | Mercedes | 1:18.070 | 14 |
3 | C.Leclerc | Ferrari | 1:18.308 | 17 |
4 | C.Sainz | Ferrari | 1:18.410 | 18 |
5 | V.Bottas | Mercedes | 1:18.423 | 15 |
6 | L.Norris | McLaren | 1:18.494 | 14 |
7 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:18.535 | 17 |
8 | D.Ricciardo | McLaren | 1:18.582 | 21 |
9 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:18.597 | 18 |
10 | S.Perez | Red Bull | 1:18.606 | 16 |
11 | F.Alonso | Alpine | 1:18.662 | 18 |
12 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:18.673 | 21 |
13 | E.Ocon | Alpine | 1:18.700 | 15 |
14 | L.Stroll | Aston Martin | 1:18.877 | 18 |
15 | G.Russell | Williams | 1:19.005 | 17 |
16 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:19.214 | 19 |
17 | S.Vettel | Aston Martin | 1:19.363 | 18 |
18 | N.Latifi | Williams | 1:19.392 | 16 |
19 | M.Schumacher | Haas | 1:19.999 | 17 |
20 | N.Mazepin | Haas | 1:20.237 | 15 |
Verstappen kontratakuje duet Mercedesa
Max Verstappen odpowiedział na wczorajszą dominację kierowców Mercedesa i okazał się najszybszy w sesji poprzedzającej kwalifikacje. Drugi Lewis Hamilton stracił do Holendera 0,2 sekundy. Za Brytyjczykiem znaleźli się kierowcy Ferrari.Kierowcy bardzo opieszale zabierali się do pracy na torze, choć warunki do jazdy były wprost idealne - temperatura powietrza wynosiła 24 stopnie Celsjusza, zaś termometry zainstalowane przy asfalcie wskazywały na 38 stopni.
Fernando Alonso jako pierwszy przywitał się dziś z Circuit de Barcelona-Catalunya. Bożyszcze lokalnych kibiców - wczoraj 15. i 5. - w FP3 spisał się dość przyzwoicie, ponieważ skończył z 11. czasem. Hiszpan z pewnością będzie chciał się za chwilę odgryźć na koledze z zespołu, Estebanie Oconie, który górował nad nim w dwóch poprzednich kwalifikacjach.
Po 25 minutach na torze wreszcie zjawili się główni aktorzy - Lewis Hamilton, Valtteri Bottas i Max Verstappen, którzy za dwie godziny stoczą bój o pole position. W pierwszej turze przejazdów najlepszy czas wykręcił Brytyjczyk, lecz Verstappen, który w przeciwieństwie do niego wybrał nie miękką, a pośrednią mieszankę, stracił tylko 0,3 sekundy.
Na około 15 minut przed zakończeniem ostatniego treningu krótko po sobie doszło do dwóch drobnych incydentów. Kimi Raikkonen, agresywnie najeżdżając na krawężnik znajdujący się przy zakręcie nr 7, rozerwał oponę, ale szczęśliwie mógł dotoczyć się do alei serwisowej. Chwilę później Lando Norris, podobnie jak wczoraj Robert Kubica, zwiedził żwirowe pobocze przy "dziesiątce". Brytyjczyk wpadł tam jednak z większym pędem i w przeciwieństwie do Polaka zdołał się wykaraskać.
W samej końcówce zawodnicy wyjechali na próbę generalną przed kwalifikacjami. Max Verstappen wreszcie założył świeżutką, mięciutką mieszankę i pokazał na co go stać, solidnie naruszając morale Mercedesa. Holender ostatecznie okazał się 0,2 sekundy szybszy od Hamiltona, ale na uwagę zasługują jego osiągi w środkowym sektorze - tam wypracował sobie aż 0,5 sekundy przewagi.
Tuż za asem Red Bulla znalazł się duet z Ferrari. Charles Leclerc, podobnie jak w drugim treningu, zajął 3. miejsce; 4. Carlos Sainz stracił do niego tylko 0,1 sekundy. Valtteri Bottas, który wczoraj rozpoczął zmagania na obiekcie pod Barceloną od najlepszego czasu, tym razem skończył dopiero na 5. pozycji.
Pierwszą dziesiątkę uzupełnili kierowcy McLarena, Pierre Gasly, Sergio Perez oraz dość niespodziewany gość - Kimi Raikkonen. Spory regres względem wczorajszych zajęć zaliczył Sebastian Vettel, ponieważ tym razem zaplątał się gdzieś między kierowcami Haasa i Williamsa. Tabelę tradycyjnie zamknął Nikita Mazepin.
komentarze
1. slideroh
Jak Kubica ustawi to od razu rakieta
2. Senny
Dokładnie. Raikonen na ustawieniach Kubicy będzie zgrywał teraz bohatera
3. konewko01
1,2: XD
4. hubertusss
Już nie róbcie szydery.
5. devious
@1
Po treningu Fred Vasseur mówi Raikkonenowi:
"Musisz przyznać, że jak Robuś zrobi setup, to nie ma ch*ja we wsi!"
A Robert schowany w rogu boksu oglądając czasu Kimasa:
"Nie, no to nie do wiary. Nie, to być nie może. Osiem lat w gokartach i cztery w niższych seriach wyścigowych. Potem pięć, bite, w F1, wygrane Grand Prix, starty w rajdach, tytuł w WRC2, dwadzieścia lat wyścigowej i rajdowej praktyki, i oto jestem rezerwowym, jak by ktoś dał mi w mordę. Ja pierd*lę, ku*wa!
O, bracia kierowcy, siostry ścigantki, sto trzydzieścioro było nas w juniorskich seriach. Myśleliśmy, że nogi Boga złapaliśmy, że oto nas przyjęto do szkoły przyszłych kierowców F1. Szkoła wyścigowych poetów, Dżizus, ku*wa, ja pierd*lę! Przez pięć lat w F1 kilometrów tysiące, młodość na torach. A potem bida, bida i rozczarowanie! A potem beznadzieja i starość pariasa i wszechporażająca nas wszystkich pogarda, szefów zespołów, dziennikarzy i kibiców, która nas, kierowców, ma za mniej niż zero. Dlaczego kibice każdej maści mają mnie za nic? Czy biało-czerwoni, czy zagraniczni, jestem dla nich śmieciem, ku*wa! W każdym zespole czuję się jak kundel! Czemu nie jestem rosyjskim chamem biznesmenem z walizką w ręku? Ktoś by się ze mną liczył gdybym rzucił monetą! A przecież stanowimy sól wyścigów. Sól każdego toru! Mimo że nie jesteśmy paydriverami, torami zawsze wstrząsają poeci! Wtedy nas potrzebują, zrozpaczone zespoły, które nie widzą dalej niż kawał kiełbasy! Które nie widzą dalej?"
6. dioralop
@5 szacun!
7. Krukkk
@5 devious i Jemu podobni. Odstawiacie blazenade, ale pierwsi belkoczecie, ze ten portal schodzi na psy, chlew, onet itd.
Tfffuu!
8. iceneon
@7. Krukkk
Dokładnie, pieprzeni hipokryci...
9. Mayhem
Pan Robert to jednak fachowiec jest.
10. devious
Ten portal zszedł już dawno na psy jak odeszła większość ludzi, którzy potrafili pisać i dyskutować z sensem, kulturą i mieli jakieś pojęcie o F1.
Została może garstka ogarniętych, która jest zakrzykiwana przez różne trolle.
Mi się nawet nie chce więcej produkować jak czytam te brednie, 90% komentarzy to jest facepalm z mojej strony, więc już nawet odpuszczam czytanie - a komentować zwyczajnie nie ma sensu :)
Zostało tylko od czasu do czasu pożartować. No ale jak widać tutaj nawet Koterskiego "nie czają" :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz