BMW Sauber F1.07 najbardziej niezawodnym bolidem?
Być może polscy kibice w to nie uwierzą, ale bolid zespołu BMW Sauber F1.07, którym w sezonie 2007 ścigali się Nick Heidfeld oraz Robert Kubica okazał się nie tylko trzecim najszybszym autem w stawce, ale jednocześnie był najbardziej niezawodną konstrukcją.Redakcja zdaje sobie sprawę z tego, że dokładność powyższej metody nie jest najlepsza, dlatego prosimy o rozsądne komentowanie artykułu.
komentarze
1. Hagen14
Ale jaja :P "Być może Polscy kibice w to nie uwierzą." Nie wierze :D
2. Marti
Statystyki podobno nie kłamią :-)
3. KrzysR
Nie mozliwe, przeciez mclaren przejechał wiecej kołek, he he he
4. AndrzejOpolski
Jaka metoda badania - taki wynik. Faktycznie, rozsądnie tego nie można skomentować.
5. Marti
kempa - na te 5188 okrążeń składaja sie także wszystkie treningi z 17. weekendów czy testy również? :D
6. maf1
Śmiech na sali!!!!....
7. rfz
hahahaha :D
8. szymonszymon
"Istnieją trzy rodzaje kłamstw : kłamstwa, okropne kłamstwa, statystyki."
Benjamin Disraeli
9. Kazik
Wynik badania nizawodności tą metodą jest dość ciekawy ale nie odpowiada prawdzie.Zarówno Ferrari jak i Mc Laren oraz Renault zepsuły się rzadziej niż BMW. Obiektywniej więc byłoby umieścić BMW na czwartym miejscu.
10. pz0
nie wiem czy i Toyota nie wypadła lepiej
11. pz0
To jest iloś kilometrów przejechanych przez bolidy co nie ma nic wspólnego z bezawaryjnością, a Williams ile miał awarii?
12. kemerek
Takie są fakty. Liczby nie kłamią. Ja wierzę.
;-)
13. dziarmol
ciekawe kto dokonał tych obliczeń ?Pewnie OBOP
14. AjsMan01
McLaren był najmniej niezawodny. Renault też. Ferrari miało tylko parę usterek ale zwykle gdzieś mniej więcej na poczatku wyścigu. A tak powaznie to chyba liczyły sie też treningi i kwalifikacje :D Kiedy BMW jeździło to Ferrari i McL se stały :)
15. geniula1
przejechali najwięcej kółek podczas testów i treningów bo bolidy BMW śa awaryjne a przejeździali tyle by usunąć usterki. McLareny nie musiały robić tyle kółek bo nie miały usterek i ntrzeba było ich usuwać i stąd analogicznie mniej kółek zrobili.
16. pieprzyk16
Żartowniś z Ciebie kempa :):)
17. huku
"...prosimy o rozsądne komentowanie artykułu" heheh ano :)
18. creashan
Statystyka jest jak kobieta w bikini, niby wszystko pokazuje jednak to co najistotniejsze pozostaje zakryte :))
19. shav
Prawda jest taka że jak się innym zespołom coś psuło były to treningi lub testy, zaś BMW nawalało przeważnie w wyścigu :P
20. Fierro
No zapomnieli dodać ze połowa km. zrobił sam Heidfeld. Po za tym Kubica psuł sie wyścigu pod koniec, a inni na początku. I jeszcze jedna sprawa Kubica miał problemy nieraz z szybkością, to sprawiało że jechał i jechał ale daleko. Przykład GP Węgry, w QW.
21. bartek.s
To już wiadomo dlaczego Robert w Malezji doczołgał się na 18. miejscu.... chciał poprawić statystyki ;)
22. Porky2
a co ma ileść przejechanych okrążeń do bezawaryjnosci? a jak bolid sie psuł 2 razy na okrążenie?:)
23. Igor
szymonszymon, nic dodać, nic ująć.
24. walerus
ostatnie zdanie artykułu najlepsze!
25. Nowiszu
Beznadziejna statystyka.Przecież jeden bolid uległ awarii na 2 okrążeniu a drugi na ostatnim to ten drugi jest niby mniej awaryjny od tego pierwszego bo przejechał więcej okrążeń,beznadzieja.Pozatym nie wliczono tutaj usterek które umożliwiały jazdę ale umozliwiały prawidłową prace bolidu a takich BMW miało bez liku.Podsumowując dla mnie ta statystyka nie pokazuje całej prawdy.
26. jan55
jak to jak mclareny trzy razy nie ukończyły a a bmw 5 razy
27. zu7
Przede wszystkim statystyka ta nie uwzględnia braku przejechanych kilometrów z powodu błędu kierowcy (np Hamilton w żwirze) lub kolizji.
28. jan55
zu7 to takto w mclarenie nie było awarii więc mclaren powinien mieć 100%
29. aihad
ej... Ale one może psuły się, bo właśnie przejechali aż tyle okrążeń???
30. yantar
Oj ludzie dalej bedziecie to walkowac, zamiast popatrzec na ta statystyke z przymruzeniem oka? Samo info o pokonanym dystansie jest naprawde ciekawe.
31. mar1
ha ha moze byc ..........))))))
32. Tvey
A jak by porównać okrążenia Kubicy i Heidfelda? Poza tym jak BMW przejechało więcej kółek od McLarena czy Ferrari?
33. lania01
Wlasnie, z przymrozeniem oka. Tak wogole to ciekawe te porownanie ale trudno ocenic niezawodnosc wedlug niego. Pozdro, narka. :-)
34. obi216
Stwierdzenie o tyle ciekawe co i zatrważające. He... Osobiście byłbym spokojniejszy gdyby ilość przejechanych kółek ( kilometrów ) zamienili na możliwość zbliżenia się do Ferrari i McLarena i odskoczenia od Renault ( o wiele spokojniejszy ) . He he he
35. TomCraft
na uczelni mam taki przedmiot jak statystyka i się nuczyłem że dane badanie można przedstawić w różny sposób, trzeba wziąść to pod uwage, poprostu trzeba na to patrzeć z przymrużeniem oka.
36. kamil1423
tak bo bolid najczesciej sie psul pod koniec wyscigow wiec okrozenia nabijal!!;/;/
37. Cirten
ten wynik swiadczy o czyms zupelnie innym, a mianowicie o tym ze to kierowcy BMW byli najbardziej niezawodni czyli poprostu jezeli nie konczyli GP to byla to wina bolidu a nie ich umiejetnosci czy wariactwa na torze (nie liczac kilku wyjatkow)
38. poper
są 3 rodzaje kłamstwa, kłamstwo najlżejsze - pospolite, kłamstwo ciężkie i najcięższe kłamstwo - statystyka :)
39. calif
no coz nie od dzis wiadomo ze niemieckie wozy sa malo awaryjne :P
40. reikorp
Ha! Świetne, pośmiałem się trochę xD
41. fezuj
Zgadzam się ! to jest prawdziwa statystyczna wygrana ( ale chyba ktoś nie brał pod uwagę skrzyni biegów [żeby nie psuć statystyki :) ] )
42. bzzq
Statystycznie to pies i jego pan maja po 3 nogi :P
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz