WYNIKI Barcelona [ 28 lutego 2020 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | V.Bottas | Mercedes | 1:16.196 | 79 |
2 | M.Verstappen | Red Bull | 1:16.269 | 45 |
3 | D.Ricciardo | Renault | 1:16.276 | 65 |
4 | C.Leclerc | Ferrari | 1:16.360 | 181 |
5 | L.Hamilton | Mercedes | 1:16.410 | 90 |
6 | E.Ocon | Renault | 1:16.433 | 75 |
7 | S.Perez | Racing Point | 1:16.634 | 154 |
8 | C.Sainz | McLaren | 1:16.820 | 163 |
9 | G.Russell | Williams | 1:16.871 | 146 |
10 | D.Kwiat | AlphaTauri | 1:16.914 | 160 |
11 | R.Grosjean | Haas | 1:17.037 | 86 |
12 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:17.415 | 115 |
13 | K.Magnussen | Haas | 1:17.495 | 29 |
14 | A.Albon | Red Bull | 1:17.803 | 59 |
Bottas najszybszy także podczas drugiej tury testów F1
Ostatniego dnia testów pod Barceloną zespoły podkręciły nieco tempo, ale nie udało się poprawić czasu ustanowionego w zeszły piątek przez Valtteriego Bottasa. Fin w tym tygodniu również okazał się najszybszy, wyprzedzając dzisiaj o niespełna 0,1 sekundy Maksa Verstappena i Daniela Ricciardo.Ostatni dzień testów rozpoczął się przy pięknej pogodzie, ale kończył przy mocno zachmurzonym niebie. Formuła 1 uniknęła jednak deszczu, a na torze po południu przeszkadzał tylko porywisty wiatr.
W tym roku zespoły miały tylko sześć dni testów przed sezonem, więc każda awaria, wypadek czy inna przerwa w jazdach na torze była znacznie bardziej dotkliwa niż w ostatnich latach.
Mimo to zespół Alfa Romeo jako jedyny zakończył swoje przygotowania do sezonu na godzinę przed zamknięciem toru. Kimi Raikkonen opuścił kokpit C39 po pokonaniu 115 okrążeń, a mechanicy na koniec testów przeprowadzili jeszcze próbne pit stopy, podczas gdy reszta ekipy zaczęła pakować się w podróż powrotna do Hinwil.
Pozostałe zespoły do samego końca realizowały swoje programy. Max Verstappen, który po południu przejął kokpit RB16 od Alexa Albona spędzał sporo czasu w garażu, podobnie jak rano jego kolega z zespołu. Na koniec dnia Red Bull wpuścił go jednak na tor na miękkiej oponie, C4. Holender jechał szybko, po dwóch sektorach wyprzedzając liderującego Bottasa o 0,1 sekundy. Na wyjściu na prostą Verstappen zbyt mocno wypuścił na zewnętrzną swój bolid i ostatecznie nie zdołał poprawić czasu.
Holender był bardzo zdeterminowany do poprawy czasu, gdyż po okrążeniu chłodzącym ogumienie podjął jeszcze trzy próby poprawy czasu Bottasa. Ostatecznie stracił do niego tylko 0,073 sekundy, ale korzystał przy tym z opony o stopień twardszej niż Fin. Na ostatnim kółku prawdopodobnie odpuścił również gaz tuż przed przekroczeniem linii mety. Agresja i oddanie z jakim pokonywał kolejne zakręty mogła się jednak podobać kibicom.
Valtteri Bottas swój czas wykręcił na najbardziej miękkiej oponie C5. Warto pamiętać, że jego czas, 1:16,196, był o prawie pół sekundy wolniejszy niż jego wynik z zeszłego tygodnia.
Daniel Ricciardo, który do przerwy obiadowej był najszybszym kierowcą na torze z czasem 1:16,276, ostatecznie dzień zakończył na trzecim miejscu przed Charlesem Leclerckiem i Lewisem Hamiltonem.
Kierowca Ferrari swój najlepszy czas ustanowił na opinie C5 jeszcze przed przerwą obiadową, ale to co przykuwało dzisiaj uwagę w Scuderii to wyjątkowa pracowitość. Ostatniego dnia testów Monakijczyk zdołał poprawić ubiegłoroczny rekord Sebastiana Vettela w ilości pokonanych okrążeń jednego dnia. Dzisiaj Leclerc pętlę tor pokonał aż 181 razy.
Zespół Ferrari był dzisiaj nie do pokonania w tej statystce. Jako że większość ekip sprawdzała dzisiaj swoje bolidy z jednym kierowcą, a na torze nie było wielu przerw, barierę 150 okrążeń udało się przekroczyć jeszcze trzem kierowcom- Sergio Perezowi, Carlosowi Sainzowi i Daniiłowi Kwiatowi.
Najmniej okrążeń pokonał dzisiaj Kevin Magnussen. Ekipa Haas rano zmieniła palny i najpierw sprawdzała swoje auto z Romainem Grosjeanem. Francuz pokonał przyzwoitą liczbę 86 okrążeń, kończąc dzień na 11. miejscu. Kevin Magnussen wskoczył do kokpitu VF-20 po południu ale szybko okazało się, że w jego aucie pojawił się problem ze sprzęgłem. Duńczyk wyjechał na tor w końcówce, ale jego licznik zatrzymał się na 29 kółkach.
Przez problemy techniczne jego czas również nie imponował. Drugi kierowca Haasa znalazł się w tabeli wyników tylko przed Alexem Albonem, który podobnie jak Max Verstappen nie miał dzisiaj czystej sesji, spędzając sporo czasu w garażu.
Problemy nie ominęły również Williamsa. Brytyjska ekipa może jednak być zadowolona ze swoich testów, gdyż wypadła w nich zdecydowanie lepiej niż rok temu, kiedy to nie zdążyła na czas przygotować swojego auta. W tym roku wszystko poszło zgodnie z planem. George Russell zakończył dzisiaj testy z 9. czasem. Mimo problemów z zawieszeniem i czujnikiem w swoim bolidzie, pokonał dystans aż 146 okrążeń, sprawdzając przy tym nowe tylne skrzydło.
Przedsezonowe testy F1 szybko dobiegły końca. Następny przystanek Formuły 1 to Melbourne, gdzie na 15 marca zaplanowano inaugurację sezonu 2020.
Zdjęcia:
komentarze
1. Pszf
Miejmy nadzieję że inauguracja sezonu odbędzie się bez żadnych problemów :)
2. RoyalFlesh F1
Mam nadzieje, że bolidy będą zbliżone jak w tej tabeli czasów.
3. Krys007
Red Bull wygląda naprawdę solidnie, na tyle na ile po samych testach da się ocenić. Mercedes tradycyjnie będzie bardzo mocny, za to Ferrari pozostaje dla mnie zagadką. Czy naprawdę zmiana koncepcji była dla nich tak problematyczna, że naprawdę mają trudności czy to tylko element gry aby zdjąć z siebie presję? Naprawdę ciekawie zapowiada się ten ostatni sezon przed zmianą przepisów, szczególnie, że różowy Mercedes jeździł całkiem szybko, McLaren też nie spał przez zimę a i wydaje mi się że Renault może sprawić niespodziankę. Na drugim końcu stawki widzę Haasa który mocno pracował nad poprawą tempa wyścigowego ale nie wiem czy uda im się zapanować nad oponami. Obie Alfy widzę w ?niższym środku? - okazjonalne punkty ale nic regularnego a Williams...cóż, na pewno trzeba im oddać że się poprawili - ale raczej nie na tyle aby walczyć z resztą. Dla nich to kolejny sezon na przeczekanie przed świeżym rozdaniem.
4. Mayhem
Po tych 6 dniach można śmiało powiedzieć, że Ferrari i Red Bull muszą liczyć na awaryjność jednostki Mercedesa która o dziwo jest bardzo wysoka, w innym przypadku raczej są bez szans.
5. Pirat_159
Ferrari napewno tak jak inne zespoły nie pokazało ile mogol przycisnąć. Niech w Tym roku zrobią niespodziankę i wygrają z sercem.
6. ds1976
Po gorącym tygodniu w temacie koronawirus i odwoływaniu imprez masowych (na początek Szwajcaria oraz Polska) można spodziewać się, że inauguracja sezonu nastąpi diabli (666 International) wiedzą gdzie! Raczej nie w Australii. Spodziewam się, że sezon będzie potężnie okrojony a emocje będziemy mogli (słusznie) przeżywać za Wielką Wodą kiedy to w marcu ruszy sezon IndyCar.
7. nonam3k
GR w Williamsie robi lepsze czasy od RK w Alfie . RK musi miec bolid mercedesa żeby wygrać z GR bluahahaha
8. berko
Verstappen zdecydowanie zasługuje na miano buca roku. Co za człowiek. Nie znoszę gościa. Dzieciak jeszcze nie wyrósł z pokazywania środkowego palca w kierunku innych. Biedaczek.
9. berko
@7. nonam3k
Mało tego, Russell jest szybszy także od Kwiata, Albona i Raikkonena, to ci dopiero miernoty...
Twoja dedukcja jest na poziomie dziecka w żłobku.
10. Frytek
Bluahahaha
Masz coś z głową co?
Bluahahaha
11. berko
@10
Po twoim komentarzu wnioskuje, że to u ciebie jest nie do końca dobrze w głowie.
12. Frytek
@11
Gość Nonam jeszcze chyba nigdy nie napisał wartościowego komentarza, jedyne co potrafi to narzekać na Kubicę, czy jest okazja czy jej nie ma. Wnioskuje więc że ma z tym jakiś problem a problem tkwi właśnie w głowie. Belzebub jaki jest taki jest jego sprawa, ale czasem napisze coś normalnego.
Nonam lepiej by się sprawdził jakby się zalogował na jakiejś stronie np. Hejt na Kubicę.
Wiem że chodzi mu o to żeby po prostu denerwować ludzi i wzbudzać właśnie tego typu dyskusje, ja podjąłem temat pierwszy i ostatni raz.
Napisałem co o tym myślę i wystarczy
13. MattiM
@8
Bardzo dobrze, że go nie znosisz. Oznacza to, że jego niewątpliwe w przyszłości sukcesy, będą u ciebie wywoływać ostry ból pewnej tylnej części ciała.
14. Believer
Będzie jakieś podsumowanie obu tur testów?
15. berko
@12. Frytek
Nie napisałeś, do którego komentarza się odnosisz, więc stwierdziłem, że do ostatniego, czyli do mojego.
13. MattiM
Do tego czasu może już nie będę śledził F1, z racji że ten sport już jest w połowie martwy. Ale jak na razie nie widać na horyzoncie tych jego sukcesów.
16. Frytek
@15
Faktycznie nie napisałem, sorry
17. zzagrobu
Podobno FIA złapała na czymś Ferrari, a tutaj żadnej informacji na ten temat!
18. RoyalFlesh F1
17. zzagrobu
Był już news.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz