Renault rozstaje się ze swoim dyrektorem technicznym
Ekipa z Enstone, w ramach planu dużej restrukturyzacji, rozstanie się ze swoim dyrektorem technicznym.Renault poinformowało, że Nick Chester zakończy pracę na swoim stanowisku i rozpocznie płatny okres wypowiedzenia. Zespół w oficjalnym oświadczeniu podziękował mu za "znaczące przyczynienie się do osiągnięć".
Inżynier pełnił rolę dyrektora technicznego przy projektowaniu samochodów od 2013 roku. Mimo różnych zmian, które miały miejsce w Enstone, był związany z ekipą przez 19 lat. Ma na swoim koncie dwa mistrzowskie tytuły z lat 2005-2006. Wtedy też pomagał przy rozwoju słynnego regulowanego amortyzatora z masą.
"Spędziłem 19 dobrych lat w zespole, w którym czuć było świetnego ducha. Pracowałem z niesamowicie lojalną i utalentowaną grupą ludzi. Nie mogę się doczekać następnego wyzwania i życzę wszystkim wszystkiego dobrego."
Po powrocie do Formuły 1 w 2016 roku, Francuzi wspięli się z 9. pozycji w klasyfikacji konstruktorów na 4. po 2018 roku. Ich kolejnym celem było pojawienie się na podium i podgryzanie pierwszej trójki. Niestety, sezon 2019 nie był udany i Renault spadło na 5. miejsce, dając się wyprzedzić McLarenowi, czyli swojemu klientowi.
Plan dużej restrukturyzacji w Renault rozpoczął się już jakiś czas temu. W 2020 roku do ekipy dołączą nowe osoby. Dirk de Beer, ostatnio związany z Williamsem, zostanie głównym inżynierem od aerodynamiki. Nieznana jest jeszcze dokładna rola Pata Fry, który był bardzo wysoko postawiony w działach technicznych w Ferrari i McLarenie.
komentarze
1. mith
Ciekawe, czy po tak długiej przerwie Pat Fry coś jeszcze ogarnia, czy już mu tylko nazwisko zostało. Zobaczymy za dwa sezony, bo najbliższy to pewnie będzie zbyt szybko. Chyba, że znów wyleci za podkradanie dokumentacji :)
2. Skoczek130
Wiadomo, że wszystkie zmiany idą w kierunku jednego - przygotowań na sezon 2021, które są dla Renault dużą szansą. Silnik się nie zmieni, ale zmieni się koncepcja bolidu oraz opony (a przez to ich specyfika). Przyszły sezon jest tylko przejściowym okresem. Zatrudnienie nowych osób raczej burzy też teorię o rezygnacji francuskiej marki z prowadzenia fabrycznego zespołu. ;)
3. Krystian_AFC
@2 Nie dokońca tak, ponieważ o zatrudnieniu nowych pracowników przez team decydują inni ludzie niż Ci o pozostaniu lub wycofaniu się koncernu Renault z F1.
Cyryl i reszta wykonują taką samą robotę bez względu na to czy góra decyduje się zostać w F1 czy wycofać, a teraz nawet mogą się bardziej starać by przekonać górę, że ten projekt ma sens może się udać i warto pozostać w Formule 1.
4. Grafii
Może będą ściągać Paddy Lowe, żeby podsunął im kilka rozwiązań Mercedesa :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz