FIA wycofuje się z pomysłu standardowych skrzyń biegów
Międzynarodowa Federacja Samochodowa ostatecznie odwołała przetarg na dostawy standardowych obudów skrzyń biegów, jakie miały pojawić się w F1 w latach 2021 - 2024.FIA ogłosiła dzisiaj, że Światowa Rada Sportów Motorowych zdecydowała się zagłosować przeciwko wdrożeniu standardowych kaset skrzyń biegów wsłuchując się w rekomendacje Departamentu Technicznego FIA.
"Decyzja Rady została podjęta na podstawie technicznych i finansowych informacji dostępnych od ekip i dostawców" pisano w oświadczeniu FIA. "Dostarczone dane techniczne wskazywały, że skrzynie biegów w Formule 1 w większości przypadków osiągnęły poziom konwergencji w wyniku czego obecnie w bardzo niewielkim stopniu wypływają na różnice w osiągach między zespołami."
"Zauważono również, że ze względu na złożoność tych części, skrzynie biegów pozostają bardzo czułą sprawą jeżeli chodzi o niezawodność co potwierdzone zostało przez analizy Departamentu Technicznego FIA."
Przejście na standardowe obudowy skrzyń biegów miało w teorii ograniczyć wydatki ekip w kolejnych latach, ale Światowa Rada Sportów Motorowych na podstawie analizy FIA stwierdziła, że "podobne oszczędności mogą zostać osiągnięte w inny sposób niż wybór jednego dostawcy tych elementów."
FIA potwierdziła również, że sposoby na ograniczenie tych kosztów zostaną przedyskutowane z ekipami i będą stanowiły część przepisów technicznych na sezon 2021, które powinny zostać opublikowane "przed końcem czerwca."
Mimo iż Formuła 1 wycofuje się ze ścieżki opracowania wspólnej skrzyni biegów, wcześniej ogłosiła także przetargi na standardowe obręcze kół, system hamulcowy a ostatnio na kluczowe elementy układu paliwowego.
komentarze
1. Ambrose
Za niedługo może okazać się, że z wielkiej chmury mały deszcz - hucznie zapowiadane zmiany mające uzdrowić F1 mogą zakończyć się drobnymi korektami nie mającymi wpływu na aktualną sytuację.
2. giovanni paolo
pocieszające jest, że analizują, wyciągają wnioski i nie boją się wycofać z niektórych decyzji, a nie ślepo podążają za hasłem "standaryzacja"
myślę jednak, że komentarz nr 1 jest bardzo celny, niewiele jest elementów, na które mogą ogłosić przetarg dla zewnętrznych dostawców, a z pewnością nie wpłyną one na hucznie zapowiadane obniżanie kosztów, pozostaje im wprowadzać limity budżetowe (budżetu?)
ale jest jeszcze pewna tajemnica, "podobne oszczędności mogą zostać osiągnięte w inny sposób niż wybór jednego dostawcy tych elementów", pozostaje czekać aż decydenci ogłoszą co to takiego, bo raczej nie oddadzą produkcji aero czy elementów zawieszenia podmiotom zewnętrznym, ale indywidualnie pod każdy zespół (czyli "zespół" daje wytyczne co i jak, a ktoś pokroju Dallary produkuje podłogi i spojlery, ale inne dla każdego z zespołów) redukcja kosztów duża, ale rodzą się kolejne problemy, więc nie tędy droga
3. TomPo
Tak to jest, gdy na dana dyscypline wplyw maja sami jej uczestnicy => przeciaganie liny i patologia.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz