komentarze
  • 1. Raptor202
    • 2019-05-17 18:23:30
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    "Będziemy mieli pit stopy, których maksymalny czas nie przekroczy 14 sekund."

    Mechanicy Toro Rosso: challenge accepted

  • 2. kiwiknick
    • 2019-05-18 14:27:26
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Oglądam właśnie DTM i ten tor jest tragiczny!

  • 3. kiwiknick
    • 2019-05-18 15:29:46
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Pomyliłem tory:) Ale i tak do kitu:)

  • 4. dexter
    • 2019-05-18 18:17:08
    • *.dyn.telefonica.de

    W ostatnim czasie bylo wiele spekulacji, teraz jest oficjalnie ogloszone: Grand Prix Holandii po 35 latach abstynencji powraca w 2020 znowu do kalendarza Formuly 1. Zandvoort ma rowniez nieprawdopodobna historie. Pierwsze Grand Prix odbylo sie w 1952. Ogolem bylo 30 wyscigow. Ostatnim zwyciezca jest Niki Lauda. Praktycznie tor az do dzisiejszych czasow pozostal takim "klasykiem", tzn. ma bardzo oldschoolowy charakter, ktory z nowoczesna F1 wlasciwie nie jest kompatybilny. Czy tutaj F1 bedzie czula sie dobrze trzeba najpierw odczekac. W kazdym razie umowa zostala podpisana na okres trzech lat.

    Z pewnoscia holenderska supergwiazda, czyli sam Max Verstappen byl tutaj kluczowym elementem. Inaczej organizacja Grand Prix w Zandvoort nikomu by nie przyszla do glowy. W 2016 FIA wybrala Verstappena na osobowosc sezonu w sporcie motorowym, jego rodacy na sportowca roku. Dzisiaj holenderskie flagi i pomaranczowe podkoszulki sa szlagierem sprzedazy. Fani Maxa podrozuja po calym swiecie od Singapuru do Meksyku. Grand Prix w beligijskim Spa przyciaga z sasiedniego kraju ponad 55 000 kibicow. Przed telewizorem regularnie zasiada ponad 1,5 miliona Holendrow. I to pomimo Pay - TV. Kiedys bylo co najwyzej 400 000. Nagle kazdy Holender jest "ekspertem" od Formuly 1 :-). Rowniez Belgowie zaadoptowali holenderskiego bohatera narodowego ? z powodu jego mamy, ktora pochodzi z Belgii. Tak wiec mozna byc pewnym, ze bilety na GP Holandii beda kompletnie wyprzedane. Wlasciwie mozna powiedziec, ze GP juz jest wyprzedane, obojetnie ile dodatkowych trybun zostanie wybudowanych. Wczesniejsza rezerwacja biletow w ogole nie jest potrzebna. Takie rzeczy organizatorzy moga zawdzieczac tylko jednej osobie: Mad-Maxowi. Sa znane liczby z ubieglego sezonu, gdzie pewne biuro turystyczne z Amsterdamu w duzym stylu nabylo bilety tylko dla fanow Verstappena. Przedsiebiorstwo turystyczne wykupilo na calym swiecie (21 wyscigow) ponad 122 000 biletow i caly kontyngent zostal ponownie sprzedany. Wlasciwie juz dzisiaj mozna sobie wyobrazic jak Zandvoort bedzie wygladal i co sie bedzie dzialo.

    Dla wiekszosci kierowcow F1 obiekt powinien byc znany, poniewaz tutaj rozgrywane sa juniorskie serie wyscigowe. W miedzyczasie tutaj rowniez jezdzila niemiecka seria DTM oraz ADAC GT Masters. Tak wiec takze dla niemieckich kibicow sportu motorowego tor nie powinien byc niewiadoma. Wyscigi DTM organizowane byly tutaj od 2001 roku.

    Generalnie obiekt znajduje sie w bardzo malowniczo polozonym miejscu, choc szczerze mowiac prawdziwe nocne zycie i dobra zabawe dopiero oferuje o 30 km oddalony Amsterdam. Dlatego mysle, ze tutaj Amsterdam dla kilku tysiecy odwiedzajacych bedzie tez punktem odniesienia. Z tym, ze lokalne zdolnosci transportowe sa tutaj tez troche ograniczone i potrzebuja pewnych zmian.
    Problemem moze byc jedynie infrastruktura, tzn. wszystkie drogi dojazdowe, hotele etc. Przybycie ogromnych tlumow do malej miejscowosc zawsze jest duzym wyzwaniem. Wlasciwie bez ogromnych kilometrowych korokow i roznych niedogodnosci raczej sie nie obejdzie. Mozliwe, ze Zandvoort pod tym wzgledem bedzie nawet atakowac francuski obiekt Paul Ricard. Ale generalnie mowiac oprocz ruchu drogowego z takiej wiadomosci mozna sie cieszyc. Blisko morze, blisko Amsterdam tak wiec atmosfera powinna byc wspaniala. Dzisiaj sa juz zapytania o nocleg i w samym Zandvoort mozna uslyszec cene: 5000 EUR za 5 dni. Wyglada na to, ze Holendrzy juz wiedza co moga wymagac ... Ponadto dochodza zespoly, ktore dla swoich czlonkow rowniez potrzebuja miejsce noclegu i z duzym prawdopodobienstwem cena jeszcze powedruje w gore.

    Jak juz wyzej wspomnialem obiekt znajduje sie nad samym wybrzezem Morza Polnocnego. Kiedys natura ksztaltowala architekture takiego toru wyscigowego. Wokolo toru wlasciwie sa wydmy, jest teren, ktory znajduje sie pod ochrona srodowiska i ogolnie mowiac w Holandii nie jest to taka prosta rzecz. Dlatego juz troche zadziwiajace, ze w ogole taki projekt dzisiaj zostal postawiony na nogi. Niemniej jednak Circuit Park Zandvoort musi zostac troche zmodernizowany, poniewaz tak naprawde nie jest przydatny do F1.
    Obiekty wyscigowe sa podzielone na rozne kategorie FIA. W rzeczywistosci szybkie zakrety nie sa az takim problemem, poniewaz tutaj mozna postawic bariery bezpieczenstwa, tzn. po uderzeniu w taka bariere energia realatywnie dobrze zostaje rozprowadzona. Kat uderzenia rowniez nie musi byc az takim problemem jezeli sciana bedzie blisko toru. Takie rzeczy sa nawet pozadane ? pochodza z wyscigow na owalnych torach. W kazdym razie pojazdy nie sa z powrotem odrzucane na tor. To nie jest tez problem. Problemem sa wlasciwie strefy wyjazdowe w szybkich naroznikach gdzie pojazdy dohamowuja z predkosci powyzej 300 km/h. Na przyklad Tarzanbocht. W przeszlosci Zandvoort byl bardzo szybkim torem, byl rowniez niebezpiecznym torem. Czesc toru juz raz musiala zostac przebudowana i w tym miejscu powstala powolna strefa. Takim wiekszym problemem tutaj zawsze bylo wyprzedzanie. Po prostu prosta start/meta jest zbyt krotka. Jest nawet krotsza niz na Wegrzech. Z tym, ze w dawnych czasach bolidy jeszcze mogly za soba jezdzic. Dzisiaj ze wzgledu na aerodynamike jest troche inaczej. Mozliwe, ze prosta startowa bedzie musiala zostac troche przebudowana - odpowiednio poszerzona. Ostatni zakret z jednej strony jest powolny, ale podobnie jak na Hungaroring ma relatywnie dosc duzy promien, dlatego jazda blisko poprzedzajacego bolidu bedzie utrudniona. Sam tor jest dosc specyficzny: jest waski, sa zwirowe strefy wyjazdowe, od strony Morza Polnocnego na asfalcie jest zawsze bardzo duzo piasku.

    W kazdym razie ciekawe jak wszystko zostanie zorganizowane. Euforia ze wzgledu na Maxa Verstappena z pewnoscia jest ogromna. Ponadto dochodza warunki zwiazane z torem, tzn. pytania jak przebudowac tor aby zbyt mocno nie zmienic charakterystyke toru itd. itp. Wlasciwie odpowiedz na wiekszosc pytan juz w nastepnych miesiacach bedzie musiala zostac rozwiazana.

  • 5. dexter
    • 2019-05-18 18:33:44
    • *.dyn.telefonica.de

    Edit:

    Takie rzeczy sa nawet pozadane - pochodza z wyscigow na owalnych torach.

  • 6. iceneon
    • 2019-05-18 19:00:51
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    W Barcelonie setki tysięcy kibiców? Maksymalnie było 140 tysięcy w 2007 roku więc to nie setki, a statystyka weekendowa jest myląca, bo ci sami kibice są przez cały weekend, a w niedzielę najwięcej więc sumowanie tego jest trochę bez sensu.

  • 7. iceneon
    • 2019-05-18 19:02:32
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    @kiwiknick
    Oglądasz DTM? Gratuluję! Mnie się udało raz to obejrzeć i nie zamierzam więcej.

  • 8. iceneon
    • 2019-05-18 19:07:48
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    @4. dexter
    A ty znowu spamujesz? Mówię Ci chłopie załóż sobie jakiegoś bloga i tam wypisuj swoje wypociny.

  • 9. sliwa007
    • 2019-05-18 19:29:43
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Czyli wychodzi na to, że nie ma jak dojechać, nie ma gdzie spać a jedzenie najlepiej brać ze sobą bo zjeść pewnie też nie będzie gdzie.
    Tor trzeba przebudować, czyli zabetonować wszystko co się da, żeby przypadkiem Maxiu nie utknął na poboczu a w wyścigu będzie procesja niczym kiedyś w Walencji.

    Na koniec Carey policzy pieniążki, Max rozda trochę autografów, Hamilton wypije z Bottasem szampana na podium a Binotto znowu będzie się tłumaczył ze swoich decyzji. Cyrk spakuje walizki i pojadą na kolejny występ. No i jeszcze zostają okoliczni "przedsiębiorcy", obłowią się tak, że wystarczy im do kolejnego wyścigu.

    Nie chcę być krytyczny, ale pchanie się na takie tory, gdzie z góry wiadomo że będzie bardzo nudno a infrastruktura jest przystosowana może w 30% ale za to wszyscy czują, że przyjedzie setki tysięcy nadzianych kibiców to takie trochę podążanie ścieżkami wydeptanymi przez Berniego. A przecież Carey to taki kozak, że z niczego miał wyczarować coś.

  • 10. dexter
    • 2019-05-18 21:08:33
    • *.dyn.telefonica.de

    8. iceneon

    Widzisz kolego po pierwsze najpierw naucz sie czytac ze zrozumieniem. Haslo: "ale za czasów Fernando Alonso było w stanie przyciągnąć na tor setki tysięcy kibiców". Po drugie jesli masz cos do powiedzenia na temat sportu motorowego to napisz - zawsze z checia przeczytam. Poza tym jezeli az tak Cie denerwuja i raza moje komentarze to nie czytaj. Kto Tobie nakazuje czytac?


    Edit:

    Rowniez Belgowie zaadoptowali holenderskiego bohatera narodowego - z powodu jego mamy, ktora pochodzi z Belgii.

  • 11. iceneon
    • 2019-05-18 22:30:13
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    @10. dexter
    Nie czytam twoich komentarzy, szkoda mi czasu na bzdury. Nie mam zwyczaju korzystać z opcji ignoruj, bo często przez to nie wiadomo o co chodzi w dyskusji. W twoim jednak przypadku czas najwyższy skorzystać z tej opcji.

    O co mi chodziło z tymi kibicami dokładnie napisałem, z moim czytaniem ze zrozumieniem wszystko jest tip top.

    I jeszcze jedno, nie jesteśmy kolegami.

  • 12. StalkerStrielok
    • 2019-05-18 22:32:04
    • Blokada
    • *.lss.net.pl

    O cholera poważnie się robi.

  • 13. iceneon
    • 2019-05-18 22:36:15
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    Jeśli myślisz, że jak napiszesz gigantycznie długi komentarz, który często jest dłuższy niż artykuł, brzmisz przez to inteligentnie, to się mylisz. Po przeczytaniu pierwszych trzech zdań mam wrażenie, że coś masz nie tak z głową, bo brzmi to jak artykuł, a nie komentarz.

  • 14. dexter
    • 2019-05-18 23:04:46
    • *.dyn.telefonica.de

    @iceneon

    Ajajaj ... Czyli nadal zero rzeczowej argumentacji na temat sportu motorowego ...


    "O co mi chodziło z tymi kibicami dokładnie napisałem, z moim czytaniem ze zrozumieniem wszystko jest tip top."

    Czyzby? Cytat: "Jak na ironię z obecnego kalendarza F1 prawdopodobnie wypadnie GP Hiszpanii, które również za sprawą charakterystyki toru w Katalonii nie potrafiło nigdy stworzyć dobrego spektaklu wyścigowego, ale za czasów Fernando Alonso było w stanie przyciągnąć na tor setki tysięcy kibiców."

  • 15. StalkerStrielok
    • 2019-05-19 19:14:39
    • Blokada
    • *.lss.net.pl

    Drama większa niż Ski Jump Polska z Qacperrro TV.

  • 16. zachukg
    • 2019-05-21 09:11:59
    • *.centertel.pl

    @icenon widac, ze nie czytasz jego komentarzy skoro uwazasz, ze to bzdury. Za to twoich pretensji do niego sie czytac nie chce, bo nic nie wnoszą do tematu F1. Zasmiecasz sekcje komentarzy.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo