WYNIKI Barcelona [ 15 maja 2019 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Mazepin | Mercedes | 1:15.775 | 128 |
2 | A.Albon | Toro Rosso | 1:17.079 | 110 |
3 | A.Fuoco | Ferrari | 1:17.284 | 120 |
4 | C.Leclerc | Ferrari | 1:17.349 | 127 |
5 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:17.393 | 110 |
6 | J.Aitken | Renault | 1:17.621 | 75 |
7 | K.Magnussen | Haas | 1:18.101 | 106 |
8 | N.Yelloly | Racing Point | 1:18.212 | 83 |
9 | N.Latifi | Williams | 1:18.573 | 88 |
10 | D.Ticktum | Red Bull | 1:19.458 | 79 |
11 | O.Turvey | McLaren | 1:20.712 | 52 |
12 | L.Stroll | Racing Point | 1:20.745 | 119 |
13 | S.Sette Camara | McLaren | 1:21.565 | 19 |
Mazepin najszybszy drugiego dnia testów, mimo wypadnięcia z toru
Rosjanin, który pojawił się dziś za kierownicą Mercedesa W10 jako młody kierowca, uzyskał najlepszy wynik podczas dnia kończącego drugą turę tegorocznych testów. Oprócz niezłego czasu, Nikita zaliczył także przygodę, zakopując swoje auto w żwirze.Tradycyjnie już, firma Pirelli "wypożyczyła" sobie dwóch kierowców. Dziś na ogumieniu bez żadnego paska jeździli Charles Leclerc i Lance Stroll.
Do przerwy kierowcy nie starali się przejechać bardzo szybkiego okrążenia. Najlepszy czas, którego autorem był Kevin Magnussen, nie powalał - 1:18.101 na C3. Są to jednak testy, a nie kwalifikacje.
Niezły wynik uzyskał natomiast Nicholas Latifi - 1:18.915. Jest to czas lepszy niż te, które kierowcy Williamsa uzyskiwali w trakcie weekendu wyścigowego, ale na korzyść Kanadyjczyka zadziałały lepsze opony (C4) oraz bardziej nagumowany tor.
Rano czerwona flaga pojawiła się trzykrotnie. Pierwszą wywołał Dan Ticktum, który zatrzymał się przy zakręcie nr 10. Red Bull w tym sezonie tylko raz nie dojechał do mety, a w czasie dwudniowych testów zaliczył aż dwie usterki, które skutkowały przerwaniem jazd.
Chwilę później na wyjeździe z pit lane stanął Nicholas Latifi. O tegorocznym bolidzie Williamsa powiedziano i w zasadzie należy mówić wiele złego, bo jest po prostu słaby, ale nie można odmówić mu niezawodności. Tym razem jednak problemy tego typu dotknęły FW42.
Kłopoty miał także Nikita Mazepin, ale on pretensje o ewentualne niezaimponowanie ekipie Toto Wolffa może mieć do siebie. Rosjanin tuż przed przerwą wypadł z trasy przy zakręcie nr 12 i zakopał samochód.
Póki co nie wiadomo jeszcze czy problemy w aucie Latifiego były duże, ale można spodziewać się twierdzącej odpowiedzi. Nicholas od momentu zatrzymania się, które miało miejsce około 12:30, nie wyjechał z garażu aż do 16.
Kanadyjczyk nie nacieszył się jednak jazdą zbyt długo, bo po kilku okrążeniach zobaczył kolejną czerwoną flagę. Tym razem wywołał ją McLaren, prowadzony przez Sergio Sette Camarę.
Testy na dobre zakończył Alex Albon, który również miał problem ze swoją maszyną i zatrzymał się w tym samym miejscu co Ticktum i Camara. Do końca sesji pozostało wtedy około pięciu minut, więc kierowcy nie pojawili się już na torze.
Ostatecznie najlepszy czas wykręcił Nikita Mazepin, który dysponował oczywiście najlepszym bolidem - 1:15.755 na mieszance C5. Jest to wynik odrobinę gorszy od tego, który wczoraj uzyskał Valtteri Bottas, ale Fin jeździł na C3.
Wielu kierowców zeszło dziś poniżej 1:18, ale nikomu nie udało się przekroczyć bariery 1:17. Najbliżej był Alex Albon, któremu zabrakło do tego 0,079 sekundy.
Latifi pod koniec również trochę przyspieszył i poprawił wynik z porannej sesji o 0,4 sekundy, jadąc również na mieszance C5. Nicholas przez cały dzień pokonał 88 pętli toru pod Barceloną.
Najbardziej pracowity był Nikita Mazepin, który mimo zakopania się przed obiadem, przejechał 128 okrążeń. O jedno mniej zaliczył Charles Leclerc, pracujący dla Pirelli.
Trzycyfrową liczbę "kółek" na swoim koncie zapisali także Antonio Fuoco (120), Lance Stroll (119), Kimi Raikkonen (110), Alex Albon (110) oraz Kevin Magnussen (106).
komentarze
1. Raptor202
Już za chwilę komentarze:
- Latifi jest lepszy od Kubicy
- Latifi jest lepszy od Russella
- Williams w Monako nie będzie ostatni
2. saint77
@1.
Dokładnie. Jeszcze Mazepin zmiażdżył Hamiltona, także od 2020 zastąpi Lewisa w Mercedesie.
3. giovanni paolo
Latifi jest szybszy od Kubicy
Latifi jest szybszy od Russella
4. Fear87
Lafiti jechał na innej mieszance niż RK i GR kwalifikacje
5. FanHamilton
@2.
To raczej Bottas chyba zmiażdżył Mazepina.
V.Bottas nr77. 1:15.511 - Mercedes AMG.
N.Mazepin nr21. 1:15.775 - Mercedes AMG.
6. Jakusa
4@
A Kubica jeździ innym bolidem niż Russel, ale to nie usprawiedliwia go w stracie 1.2s do Russela w kwalifikacjach zdaniem niektórych tutejszych "znafcuf", więc myślę, że opony nie mają już kompletnie znaczenia. Trzeba więc oficjalnie uznać Latifiego za obecnie najlepszego kierowce w zespole Williams i żądać zwlnienia obu etatowy kierowców.
7. Javor
Męczące jest już to gadanie o Robercie tak naprawdę nikt niema pojęcia jakie są oba te bolidy RK i GR nikt niema pojęcia co się dzieje wewnątrz zespołu bo nikt nic nie mówi prawdy się raczej nie dowiemy prędko a Williams jest zmienny jak chorągiewka na wietrze wiec może się wydarzyć dosłownie wszystko. Prawda jest tak że patrząc tylko na wyniki to Robert jest znacznie słabszy od GR ale to patrząc na wyniki.
8. XandiOfficial
Nawet jeśli zespoły nie mają poprawek to jednak to co odwalił McLaren to ja nie wiem. Turvey kurna. Kierowca Fe, który płaci? Jeździ na tych testach z McLarenem od roku 2012. Był ich nawet 3 kierowcą wtedy. Ten drugi Brazylijczyk też w F2 nie daje rady. Williams to inna sprawa bo muszą zarobić chociaż z tego co wiem to nie mają problemów finansowych. Ich problemy finansowe są takie, że po prostu są najbiedniejsi. Nie wykorzystali całego budżetu (przeznaczonego) na budowę bolidu.
Mercedes tak serio poszedł na kasę, że Ocon dalej w symulatorze siedzi? Wszystkie komponenty nowe to i ten co w F2 zamyka pojechał dobre okr. Wiadomo jakie opony ale teraz każdy jest cwany w tych bolidach na pojedynczym okr. Cofnijmy się na testy 14 lat wcześniej. Połowa by tymi bolidami nie ruszyła.
9. lechart
3. giovanni paolo ... Latifi jest tylko trochę szybszy (o 0,5 s od czasu Russela z kw). Biorąc jednak pod uwagę, że nie jeździ etatowo, to można wyciągnąć wniosek, że coś tam w Williamsie "drgnęło" na plus. Wiadomo, że czasy nie są tu najważniejsze, ale w zakresie tej samej ekipy można snuć przypuszczenia.
10. Vendeur
@1. Raptor202
Zaraz geniusz lechart stwierdzi, że Williams jest lepszy o sekundę od Red Bulla i od dwie od McLarena :).
11. hubos21
Mazepin wsiada w bolid po raz pierwszy i jedzie kółko o nie całe 0,4s gorsze niż Bottas w Q1 gdzie ten jedzie w trybie kwalifikacyjnym
12. Vendeur
@11. hubos21
I o czym to świadczy? Że w F1 w 95% liczy się bolid.
13. lechart
10. Vendeur ..... Existimat scire omnia quae scit parum. ...... w F1 w 95% liczy się bolid. A dlaczego nie w 94 ?? Dodatkowo podpowiem, że słowo BOLID jest zarezerwowane dla innego tworu. Wielokropki i inne przerywniki, stosowane są po to, aby tekst był bardziej czytelny.
14. Jacek Szaman
@6. Jakusa
Nie pisze się znafcuf tylko znawców i zwlnienia tylko zwolnienia
15. Raptor202
@13 Jak się przesadza z wielokropkami, to efekt staje się odwrotny do zamierzonego.
@14 Ty tak serio z tym komentarzem?
@11 I co z tego? A Latifi w Williamsie jedzie szybciej od Red Bulla.
@9 Komentarz nr 3 świadczy o tym, że giovanni paolo nie jest poważnym użytkownikiem, tylko trollem (ewentualnie debilem, ale wątpię, żeby ktoś był takim debilem, żeby naprawdę uważać że Latifi>Russell). W sumie mogłem zauważyć to już wcześniej, mój błąd, że wchodziłem z nim w dyskusje.
16. orto
@14. No dobrze! Wyraz "znawcuf" to kpiarskie lub ironiczne określenie tych, którzy uważają się za znawców, ekspertów itd. Od lat przyjęte w internetowej rzeczywistości. Natomiast wyraz "zwlnienia" to prosta "literówka", jako owoc pośpiechu w pisaniu komentarza. W naszej społeczności, jeśli podobny błąd nie występuje zbyt często, co może świadczyć o pewnej niechlujności piszącego, jest tolerowany.
I jeszcze mała uwaga! Poprawniej będzie napisać następująco: "nie piszemy "znawcuf" tylko znawców", ponieważ nic "nie pisze się" samo :-) Przepraszam tych, dla których jest to bardzo skomplikowane :-)
17. Vendeur
@13. lechart
Naucz się zatem prawidłowo stosować wielokropek, bo nie dość, że go nadużywasz, to jeszcze nie znasz jego prawidłowej formy, analfabeto...
PS. Jeśli myślisz, że komukolwiek zaimponujesz znajomością wymarłego języka, to muszę rozczarować. Ja też mógłbym coś napisać, choćby w sakskrycie. Ale nie mam w zwyczaju robienia z siebie debila poprzez tani popis. Weź przykład, bo najwyraźniej nie pojmujesz, że osiągasz efekt odwrotny do zamierzonego...
18. luki2662
Ogarnijcie się trochę... Co do testów to nic nie można powiedzieć bo widać że maszyny były ustawione pod konkretny wyścig a ekipy Williamsa komentować nie ma sensu gdyż po prostu są na dnie.
19. lechart
17. Vendeur .... Musisz być chyba mocno skrzywdzony przez los, bo masz taki "przyjemny" sposób bycia. .... Nie można nic napisać w .... saksrycie ..... , bo takiego języka nie ma. Owszem, jest język o nazwie podobnej, ale jej sobie sam poszukaj. Dodam, że cały czas robisz to i jesteś tym co przypisujesz mnie. ..... Sumując, twoje ostatnie zdanie kompletnie nie ma sensu. Kropek będę stawiał tyle ile zechcę. ... A na koniec, co to za nazwa Vendeur? ... Proponuję zająć się F1, a nie czyimiś wielokropkami i sposobami przekazywania informacji. Żegnam ozięble i bez odbioru.
20. tomekrush
A ci k...a znów o pisowni interpunkcji czy innych wielokropkach.
Moim zdaniem niektórych tu poj...ło i to na maxa .
Co mnie to k...a obchodzi kto ile tu kropek w tekście wstawia. Wchodzę na portal F1 Dziel pasję by dowiedzieć się coś ciekawego coś nowego o F1 a nie k...a robić test z ortografii czy innej interpunkcji.
Ogarnijcie się co niektórzy bo ch..ozy można dostać od waszego mędrkowania
21. giovanni paolo
8. Mercedes to przede wszystkim producent samochodów. Weźmy ostatnie doniesienia o projekcie pojazdu dopuszczonego do ruchu ulicznego z sercem z bolidów F1 (w dużym uproszczeniu). Zespoły mają nakaz oddania kilku dni testów "młodziakom". Mercedes miał możliwość oddania jazd za pieniądze, czemu więc miał z tego nie skorzystać, skoro od lat posiadają najlepsze maszyny. Tym bardziej, że ocon i Russell (czyli podopieczni, a o innych się nie słyszy) nie spełniają tych wymogów. Przypuszczam, że ten pierwszy nie powróci w przyszłym sezonie (choć mamy jeszcze kilka wyścigów i kilka miesięcy oczekiwania na decyzję zespołu odnośnie składu kierowców) a dopiero po zmianach, które wejdą w 2021 roku.
Tak, zespół F1, fabryka silników AMG a koncern Daimler AG to różne osoby zarządzające więc nie powinniśmy stosować uogólnienia "Mercedes", ale nie popadajmy w skrajności, kiedy jesteśmy wystarczająco komunikatywni.
15. Również pozdrawiam.
22. TomPo
@20
dlabym Like-a gdyby bylo mozna :) Popieram!
Tzn dobrze jest nie robic 3 bledow w jednym wyrazie i starac sie uzywac interpunkcji, by mozna to bylo jakos zrozumiale przeczytac, ale nadmierne czepianie sie to przesada.
Wszystko zalezy od tego kto sprawdza, wpadlby tu Miodek i wszystkich nas by zbanowal :)
23. Vendeur
@19. lechart
Jesteś jeszcze głupszy niż myślałem. Sakskryt to literówka, na co przez swe klapki na oczach nie wpadłeś. Nawet nie potrafisz tego błędu poprawnie skopiować, bo i w tym się pomyliłeś. A Vendeur to nie nazwa idioto, tylko po prostu login. Login nie musi mieć żadnego odniesienia do rzeczywistości, ani tym bardziej konkretnego znaczenia. Choć w tym przypadku ma. Jakbyś był nieco mądrzejszy i znał języki obce, to byś wiedział.
@20. tomekrush
Ty z kolei pokazujesz, że nie masz ani wiedzy na temat F1, choć tego mieć w sumie nie musisz, ale przede wszystkim logiki, bo wypowiadasz się kompletnie irracjonalnie na poruszane w newsach tematy. Analfabetyzm już pominę. Skoro cię temat nie interesuje, to się w nim nie wypowiadaj, bo polegasz na każdym kroku i tylko spamujesz.
Ignor dla obu.
24. Raptor202
@23 Przekonałem się już ostatnio, że tomekrush jest uczulony na rozwój, taki margines społeczny tylko w wersji internetowej, także słuszna decyzja co do niego. Polecam go unikać także innym użytkownikom.
25. tomekrush
Vendeur& Raptor202 właściwie to w pierwszym odruchu chciałem wam odpisać że wasze ignory mam... dokładnie tam. Ale w drugim odruchu zreflektowałem się. Piszcie co chcecie. Jednego funta warci jesteście oboje/taka metafora jak cenię wasze wpisy.
5zł z groszami tyle warte jest to co napisaliście piszecie i napiszecie
I zwróćcie uwagę że nawet przez myśl mi nie przeszło aby nazwać was idiotami i innymi "inwektywami" jakimi raczycie tu nie tylko mnie.
Ale jedno napiszę bo wam obu się to należy...
Brzydzę się takimi nadredaktorami którzy uważają się za szczyt świata czy innego grajdoła i wyżej d... mają niż....
Może i mniej wiem od was miszczowie o Formule 1 ale coś tam jednak wiem. I niech tak zostanie.
Wy tu sobie dalej obrażajcie do woli innych a tomekrush będzie pisał to co uważa za stosowne.
I nie udawajcie że mnie zbanowaliście bo aż wam ślina z brody ścieka by odczytać kolejny mój komentarz.
Jebane w dupę hipokryci.
A teraz Kępa możesz spokojnie mnie wyrzucić z tego eleganckiego i porządnego portalu F1 Dziel pasję.
Niech żyje i umacnia się przyjaźń Williamsa z Mercedesem!
26. Jaromir77
Czyim bolidem jeździł Lafiti?
Wnosze, że nie Roberta...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz