WIADOMOŚCI

Latifi sprawdził "kilka nowych komponentów" w testach z Williamsem
Latifi sprawdził "kilka nowych komponentów" w testach z Williamsem
Kierowca z Kanady zakończył testy w Hiszpanii z dorobkiem 222 okrążeń, sprawdzając kilka nowych części oraz wykonując długie i krótkie przejazdy.
baner_rbr_v3.jpg
Za Williamsem dwa dni testów na torze pod Barceloną. Przez cały czas za kierownicą FW42 (a dokładniej FW42-02, czyli tym, w którym ze studzienką zderzył się Russell) siedział Nicholas Latifi, który jest młodym kierowcą ekipy, ale nie posiada superlicencji na starty w wyścigach.

Kanadyjczyk przed swoim domowym GP wystąpi w treningu, zastępując Roberta Kubicę. We Francji miejsce odda mu George Russell. Była to więc dobra okazja do przygotowania się do tych występów.

Latifi dużo większy dystans pokonał wczoraj - były to aż 134 okrążenia. Dziś jego bolidzie doszło do usterki, po której auto zatrzymało się na końcu alei serwisowej. Williams zwlekał długo z wypuszczeniem swojego kierowcy, więc dziś przejechał on 88 okrążeń.

Analizowanie czasów Kanadyjczyka, by porównać je do formy etatowych kierowców wyścigowych, po prostu nie ma sensu. Miał bardziej nagumowany tor i lepsze mieszanki, a z drugiej strony gorzej zna samochód i mógł mieć inne części.

Wczorajsze wyniki były dalekie od tempa kwalifikacyjnego, które pokazał George Russell, ale Latifi dużo czasu spędził na ogumieniu C2, czyli średnim podczas Grand Prix Hiszpanii. Oznacza to, że pracował nad tempem wyścigowym i zapewne też pracą opon w trakcie długich przejazdów. Williams poinformował, że sprawdzono "kilka nowych komponentów" i rozpoczęto przygotowania do GP Monako.

Dziś Nicholas mógł sprawdzić tempo na jednym okrążeniu, korzystając z mieszanek C3, C4 oraz C5, a jego najlepszym wynikiem było 1:18.573 na C5. To właśnie te opony będą najczęściej wykorzystywane podczas rundy na ulicach księstwa.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
saint77

16.05.2019 07:43

0

Wiemy już nawet co to są za części- a więc przed Williamsem roztacza się perspektywa wyprzedzenia końca stawki podczas najbliższych GP. - nowe mocowania lusterek wstecznych - opływowa antenka przekaźnika - obicia tapicerskie boków monokoku dla lepszego wgłuszenia i poprawy balansu - nakrętki mocowania kół z podwójnym gwintem przez co zmiana opon zmniejszy się o pół sekundy. Od Monako Williams w środku stawki.


avatar
kajot

16.05.2019 08:30

0

Latifi miał czas lepszy od obydwu kierowców Williamsa w kwalifikacjach ! Jaki z tego wniosek ?


avatar
leonit

16.05.2019 08:49

0

Ten Latifi jest dobry.Nawet jesli poprawki były przydatne.


avatar
esprite

16.05.2019 08:52

0

@2 Mazepin wykręcił lepszy czas od kwalifikacyjnego czasu Hamiltona - jaki z tego wniosek???


avatar
Grzesiek 12.

16.05.2019 08:52

0

2 kajot C5 i C3 .... . Coś Ci to mówi ? I teraz wyciągaj wnioski :D


avatar
TomPo

16.05.2019 09:25

0

@2 - @5 To dowod na to, ze w F1 licza sie tylko sponsorzy. Gdyby liczyly sie umiejetnosci, to zamiast jakis Hamilotonow, Vetteli, Leclercow ogladalibysmy na torze perly motosportu, takie telenty jak Mazepin xD


avatar
Raptor202

16.05.2019 09:33

0

Co za łby...dlatego może warto pomyśleć o zrezygnowaniu z podawania tabeli z czasami na testach. Ja wiem, że tytuł "zespoły testowały ustawienia i części na torze w Barcelonie" brzmi mniej efektownie niż "Juan Pablo Yamamoto uzyskał najlepszy czas w pierwszym dniu testów", ale akurat w tym wypadku jest bardziej rzetelny i przekazuje istotniejszą informację. Niestety barany nadal nie pojmują, że czasy na testach są istotne tylko dla zespołów, które wiedzą, jak należy je odczytywać, natomiast w żadnym wypadku nie służą kibicom za narzędzie do oceniania poziomu umiejętności kierowców. Absolutnie nie.


avatar
jogi2

16.05.2019 09:58

0

@2 ....abyś odpuścił sobie oglądanie F1, jeśli zadajesz takie pytania.


avatar
ekwador15

16.05.2019 10:48

0

Znów to robicie :P porownujecie czasy z testów. Ferrari was nie nauczyło, ze tempo na testach nic nie znaczy. a porownac wyniki testów do wyscigu, to juz zupełna aberracja :D inne opony używali, warunki tez mogly byc inne. no i kwali w sobote przed wyscigiem, to musi byc pewien kompromis co do ustawien pod wyscig w niedziele, w testach robia co chca


avatar
zmaciej

16.05.2019 13:44

0

@1. I to im zajęło tyle tygodni? Lepiej niech sobie odpuszczą i zaczną budować bolidy na 2020.


avatar
jogi2

16.05.2019 14:32

0

@9 ...już samo nagumowanie toru po całym wyścigu różni się diametralnie od tevo co było na kwalifikacjach


avatar
rent

17.05.2019 13:18

0

.....jedna zła decyzja prowokuje natychmiast drugą(to mechanizm-nie wniosek).nie uzasadnię dlaczego.


avatar
rent

18.05.2019 10:44

0

....niech jeszcze przetestuje jakąś , normalną , nową kierownicę do tego ,,bolydu,, bo TO co jest obecnie to przypomina raczej uchwyt świdra drogowego.


avatar
rent

18.05.2019 10:45

0

....niech jeszcze przetestuje jakąś , normalną , nową kierownicę do tego ,,bolydu,, bo TO co jest obecnie to przypomina raczej uchwyt świdra/młota ? drogowego.


avatar
rent

18.05.2019 10:47

0

...niech jeszcze przetestuje jakąś , normalną , nową kierownicę do tego ,,bolydu,, bo TO co jest obecnie to przypomina raczej uchwyt świdra/młota/wiertarki udarowej ? drogowego/wej ?


avatar
rent

18.05.2019 10:49

0

...brakuje mi już pomysłów-trzeba mieć taką wyobrażnię jak projektant tego czegoś i dopiero się TuTay popisywać.pod dda ye się.


avatar
Jak1208

20.05.2019 03:40

0

Do rent, - czytam twoje wypociny i polecam szpitalne odwiedziny celem wykrecenia tego twojego swidra!


avatar
rent

20.05.2019 07:55

0

do 1208 - DZIĘKUJĘ. ( a tak na marginesie-dla Ciebie ,,białe nie jest białe a czarne..... ? ....może być punktem odniesienia do oceny rzeczywistości.)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu