FIA dodała trzecią strefę DRS na torze w Montrealu
Międzynarodowa Federacja Samochodowa nie wahała się dodać trzeciej strefy DRS na torze w Montrealu, aby jeszcze bardziej poprawić możliwość wyprzedzania na szybkim torze.Na części torów tak jak w Hiszpanii wydłuża strefy DRS, a na innych, tak jak w Melbourne, dodaje kolejne miejsca gdzie można aktywować tylne skrzydło.
W Montrealu oprócz dwóch tradycyjnych stref znajdujących się prostej startowej oraz na prostej przed szykaną Mistrzów dojdzie trzecia strefa rozciągająca się między 7 i 8 zakrętem toru.
komentarze
1. ds1976
A dlaczego nie od razu siódmą? Tylko trzecią?
2. BAR 82_MCE
Według mnie trzecia strefa DRS jest zbedna.Uważam że druga strefa powinna znajdować się właśnie pomiędzy zakrętami 7,8 a prosta przed szykaną mistrzów powinna być pozbawiona owej strefy.Na siłę chcą sprawić aby bolidy tasowaly się na każdej dłuższej prostej,a nie jest to czymś co ja osobiście chcę oglądać.Wolę kilka wyprzedzen przygotowanych przez kilka okrążen niż kilkanaście czy kilkadziesiąt sztucznie wykonanych przy użyciu DRS.
3. TomPo
A ja bym wolal gdyby strefa DRS nie byla koniecznoscia, by nie miec procesji.
Moze od 2021 sie w tej kwestii cos zmieni. Pozwolic inzynierom na wiecej "szalenstw" z jednoczesnym uproszczeniem przedniego skrzydla, by jechanie za kims bylo prostsze i w ogole mozliwe na niektorych torach, bez zajechania opon czy hamulcow.
4. ds1976
Wystarczy pewne rozwiązanie zapożyczyć z IndyCar...
5. Mat5
Po co trzy strefy DRS? Dwie w zupełności wystarczą. Zresztą nie przypominam sobie wyścigu w Kanadzie, gdzie mieliśmy do czynienia z procesją. Wtedy zawsze się dużo działo, jak nie w czołówce to w środku stawki. Wiadomo, że fajnie jak jest sporo manewrów wyprzezdania, ale takie działania są robione na siłę. Dwie strefy to wystarczająca liczba, chociaż wprowadzenie dodatkowej strefy w Monako byłoby niebezpieczne dla kierowców.
6. TomPo
To moze od razu zrobic zapis: "uzywajcie sobie DRSu, gdzie chciecie" i po sprawie.
7. jatomak
Akurat strefa DRS między tymi zakrętami to ciekawy pomysł i przed zakrętem 8 można będzie próbować ataku i ewentualnie pojechać na prosto jak się nie uda... W tym miejscu strefa DRS nie jest decydująca dla wyprzedzenia.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz