Rosberg skrytykował podejście Pirelli
Nico Rosberg skrytykował firmę Pirelli za to w jaki sposób wdraża dodatkowe mieszanki opon, z którymi przyjdzie ścigać się kierowcom w sezonie 2018.Firma Pirelli przyznała, że rozważała możliwość pozostania przy dotychczasowej kolorystyce, aby nie wprowadzać zamieszania wśród fanów, ale ostatecznie uznała, że kibice poradzą sobie z taką zmianą i postanowiła każdej mieszance przypisać osobny kolor.
"Uważam, że tak duży zakres kolorystyczny to zły pomysł" mówił Nico Rosberg dla niemieckiego RTL. "Nikt nie przywiązuje uwagi do takich szczegółów. Na każdym wyścigu zespoły mają miękką, średnią oraz twardą oponę, a ich oznaczenie powinno być za każdym razem takie same."
"Liczba mieszanek nie ma znaczenia dla kibiców."
Dla przypomnienia poniżej przedstawiamy nowy zakres gładkich mieszanek opon Pirelli oraz ich kolory na sezon 2018. Do tego zestawu dojdą jeszcze opony przejściowe oraz deszczowe.
komentarze
1. Janusz f1
Powinna być twarda, pośrednia i miękka na każdy tor. Poza tym deszczowe będą się myliły z twardymi. Najgożej jak się pomylą któremuś z mechaników podczas zmiany opon...
2. Janusz f1
A jak jest tyle mieszanek to powinny być 4 a nie 3 do wyboru.
3. ekwador15
No każdy myślący człowiek tak chciałby zrobić, ale nie Liberty i F1 :P Oni kasują girl grid, dodają halo, przesuwają godziny tylko pod reklamy i dają 100 mieszanek, gdzie każdy zacznie się gubić, kto nie siedzi w newsach każdego dnia i nie interesuje się tak na maxa. Jedyna dobra decyzja LIberty to otwarcie się na social media chociaż ile razy można oglądać filmiki jak bolid wyjeżdża z garażu :P przewaznie takie zespoły publikują na twitterach :P
4. marcelo9205
Dokładnie, liczba rodzajów opon powinna być duża, ale oznaczenie na każdym wyścigu takie same. Miękka, średnia i twarda i nic więcej.
5. Reseller
@4 Tak, 3 oznaczenia dla 7 rodzajów opon. Tylko, że wtedy Ferrari mogło by się pomylić obserwując jaką mieszankę akurat przygotowuje albo właśnie założył Mercedes.
Czyli jak?
Superhard i hard - niebieskie
Medium - białe
Soft, Supersoft, Ultrasoft i Hypersoft - czerwone
To by było zdziwienie! W ramach tego samego zespołu - Bottas na czerwonej oponie (Hypersoft ) dogania Hamiltona jadącego na czerwonej oponie (Soft)
Niech już pozostanie tak jak to sobie Liberty wymyśliło!
6. zzagrobu
@5
troszkę nie ogarnąłeś tematu. Na jeden wyścig pod danym kolorem byłaby dostępna jedna twardość mieszanki, a nie wiele do wyboru.
7. PiotrasLc
Ja bym to wszystko wywalił w cholerę .... trzy mieszanki Twarda , Średnia i Miękka + deszczówki i przejściowe . Niby mają ograniczać wydatki to po cholere tyle rodzajów opon rozwijać . I jeden kolor dla zachowania strategi dla zespołów . A tak wszystko jak na tacy np. Ferrari wyjeżdza na miękkich to my wybierzemy średnie , dłużej wytrzymają i wyprzedzimy ich jak zjadą do boksu .....a tak niech główkują troche wszyscy . Za łatwa i za bardzo przewidywalna sie stała strategia w F1 , gdyby jeszcze wróciło tankowanie to wtedy zabawa by sie zaczęła na nowo
8. Smoczycho
A może tak jak kiedyś było ? Nie jeden dostawca opon, nawet niech będzie tylu co dostawców silników. Jak dla mnie to paranoja aby w silnikach, częściach, nadwoziach, kierowcach i sponsorach panował wolny wybór ... ale nie w oponach. A poza tym tankowanie podczas wyścigu podnosiło emocje.
9. ahaed
@8.
Dokładnie.
Powinni wpuścić innych dostawców opon. I niech każdy zespół wybiera co im pasuje. Gorzej dla pirelli gdyby się okazało, że stomil jest lepszy ;).
10. maniek001
Moim zdaniem nie chodzi o to żeby były 3 rodzaje na każdy wyścig określone jako twarda, pośrednia i miękka tak aby kibice się nie pogubili. Problem leży tylko w tym, że jest ich za dużo zdecydowanie. Być może ta super twarda będzie użyta maksymalnie na 2 Grand Prix i to na dodatek jedynie w treningach a nie w strategii wyścigu, bo znowu stwierdzą, że jest za twarda i nie ma sensu z niej korzystać. Powinni wrócić do tego co było dawniej czyli twarda, pośrednia, miękka i super-miękka i na każde Grand Prix wybór 3 rodzajów ogumienia. Ponadto obniżenie ich twardości w rozsądny sposób, żeby była faktycznie różnica między kierowcami , którzy zaryzykowali zakładając super-miękka do tych co jadą na pośredniej- przykładowo. W poprzednim sezonie jechali pół wyścigu na najbardziej miękkiej gumie z dostępnych po czym zmieniali na jeden stopień niżej a najbardziej twarda praktycznie nigdy nie była w użyciu w wyścigu.
11. TomPo
Powinny byc zawsze 3 mieszanki na wyscig: twarda, miekka i posrednia i zawsze w tych samych kolorach.
Po prostu na jednym torze miekką bedzie ultrasoft a na innym supersoft .
Wilk syty (teamy maja mnostwo mieszanek do wyboru) i owca cala (kibic nie dostaje oczoplasu).
12. XandrasPL
pisałem to 10 razy, niedzielny kibic nie skuma o co chodzi ... kiedyś sam nie wiedziałem o co grało ale tam była miękka i twarda, miękka z białym paskiem na bieżniku i tyle, te kolory się mylą, ultra i hyper to najgłupsze rozwiązanie, przy słońcu takim jak w Usa nie było wiadomo na jakich oponach jechał kto bo ten róż przypominał biel, zamiast te same oznaczenia dla różnych opon czyli zawsze białe, żółte i czerwone a dla deszczowych zielone (przejściówki) i niebieskie (fullwety) to nie ! zapewne i tak w monaco pojadą na jeden stop i na *** te hypersofty się zdadzą, niech je dadzą na Hiszpanii co żre niby opony że aż hardy musieli sezon temu dać, dla zabawy chociaż chodź i tak czytałem że i tam nowa nawierzchnia będzie ... jeden wyścig niech taki zrobią np niemcy czy korea w sezonie 2013 że już na 3 okr pitowali ...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz