Cyril Abiteboul z Renault uważa, że Formuła 1 nie powinna skupiać się na podniesieniu głośności swoich jednostek napędowych V6 turbo.
Od czasu gdy w Formule 1 w 2014 roku nastała era hybrydowych, małolitrażowych i turbodoładowanych silników V6 fani głośno narzekają na dźwięk jaki wydobywa się z bolidów, a władze sportu szukały i zapewniają, że cały czas szukają sposobu na jego poprawę.Szef zespołu Renault uważa jednak, że ciche silniki to pokaz niezwykłej efektywności nowych układów napędowych i sugeruje, aby nic nie zmieniać w tej kwestii.
"Dźwięk z wydechu stanowi energię" mówił Francuz dla stacji radiowej Rive-Sud de Montreal. "Głośny dźwięk silnika i jego ekonomia to dwa konfliktujące ze sobą cele."
Abiteboul uważa, że lepiej byłoby poczekać na nowe pokolenie fanów F1, którzy będą potrafili bardziej docenić efektywność energetyczną nowych jednostek napędowych.
"Pokolenie fanów, które nigdy nie słyszało silnika V10 czy V8 w końcu dorośnie, a dla nich ciche silniki będą stanowiły normę."
"Być może Formuła 1 przeszła do kolejnego etapu zbyt szybko i obecnie wyprzedza nieco swój czas."
19.02.2018 12:03
0
Cicho cicho... To niech wzorem Januszowej młodzieży z V-Teckiem niech zamiast wydechu dadzą samą rurę, będzie wyło aż miło :D
19.02.2018 12:28
0
Mercedes ma najładniejszy dźwięk na tych filmikach , Ferrari ma taki sobie
19.02.2018 22:04
0
Pięknie ...............Abiteboul uważa, że lepiej byłoby poczekać na nowe pokolenie fanów F1, którzy będą potrafili bardziej docenić efektywność energetyczną nowych jednostek napędowych ....."Pokolenie fanów, które nigdy nie słyszało silnika V10 czy V8 w końcu dorośnie, a dla nich ciche silniki będą stanowiły normę." To pokolenie Panie Abiteboul woli wyścigi na XBox a nie oglądać na żywo. Gratuluje pomysłu na przyszłość
19.02.2018 22:45
0
Co za bzdury... I to szef zespołu F1. Przecież obecne silniki są ciche, bo wylot spalin tłumiony jest przez turbosprężarkę. Twierdzenie, że dźwięk wprost obniża moc silnika, bo wiąże się z energią jest bzdurą do kwadratu. Silnik seryjny (wolnossący) tłumiony przez układ wydechowy jest cichy, ale uwolniony generuje WIĘKSZĄ moc i większy hałas. Te zależności nie są takie bezpośrednie i takie proste.
20.02.2018 09:34
0
A może boi się utraty części mocy, może konstrukcja wydechu Renault tak właśnie działa. A co do następnego pokolenia, to my "starzy" kibice mamy wyginąć jak dinozaury? Foch, czuję się obrażony :-/
20.02.2018 09:52
0
@3 mulat 'pokolenie xboxa' - trafione w sedno!
20.02.2018 10:08
0
@3 Swietne spostrzezenie!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się