2017-05-12 GP Hiszpanii - #2 trening 14:00 - 15:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:20.802 | 39 |
2 | V.Bottas | Mercedes | 1:20.982 | 38 |
3 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:21.112 | 34 |
4 | S.Vettel | Ferrari | 1:21.220 | 36 |
5 | M.Verstappen | Red Bull | 1:21.438 | 29 |
6 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:21.585 | 35 |
7 | N.Hulkenberg | Renault | 1:21.687 | 40 |
8 | J.Palmer | Renault | 1:21.992 | 43 |
9 | F.Massa | Williams | 1:22.015 | 38 |
10 | C.Sainz | Toro Rosso | 1:22.265 | 34 |
11 | R.Grosjean | Haas | 1:22.371 | 36 |
12 | E.Ocon | Force India | 1:22.520 | 37 |
13 | S.Vandoorne | McLaren | 1:22.693 | 36 |
14 | S.Perez | Force India | 1:22.722 | 32 |
15 | K.Magnussen | Haas | 1:23.007 | 32 |
16 | M.Ericsson | Sauber | 1:23.082 | 37 |
17 | L.Stroll | Williams | 1:23.221 | 35 |
18 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:23.236 | 27 |
19 | P.Wehrlein | Sauber | 1:23.599 | 31 |
20 | F.Alonso | McLaren | 1:24.077 | 21 |
Przewaga Mercedesa nad Ferrari stopniała po drugim treningu
Lewis Hamilton po drugim treningu na torze pod Barceloną zdołał utrzymać się na czele tabeli wyników, po południu wyprzedzając o blisko 0,1 sekundy Valtteri Bottasa oraz zawodników Ferrari.W takich warunkach kierowcy Mercedesa ponownie uzyskali dwa najlepsze rezultaty. Lewis Hamilton wyprzedził o blisko 0,1 sekundy Valtteri Bottasa.
Na miękkich oponach, które po południu po raz pierwszy były wykorzystywane w ten weekend przez zespoły przewaga Mercedesa nad Ferrari stopniała z 1 sekundy do około 0,3 sekundy.
W zespole Ferrari ponownie jednak nieco szybszy okazał się Kimi Raikkonen, który Sebastiana Vettela wyprzedził o 0,1 sekundy.
Kolejność w stawce po południu została zachowana także jeżeli chodzi o piątą i szóstą pozycję, które przypadły zawodnikom Red Bulla.
W czołowej dziesiątce na koniec piątkowych zmagań na torze znaleźli się: Hulkenberg, Palmer, Massa oraz Sainz.
Kierowcy Gene'a Haasa, którzy rano zdołali obaj awansować do czołowej dziesiątki, tym razem z niej wypadli. Romain Grosjean był 11, a Kevin Magnussen 15.
Zespół McLarena po porannych problemach Fernando Alonso zdążył wymienić jednostkę napędową w bolidzie Fernando Alonso i hiszpański kierowca z lekkim poślizgiem wyjechał na tor w drugim treningu.
Ostatecznie pokonał jednak tylko 21 okrążeń, na najlepszym uzyskując czas 1:24,077, co sprawiło, że ten kończył trening z ostatnim wynikiem. Drugi kierowca McLarena, Stoffel Vandoorne tym razem sesję kończył z 13 czasem.
Zdjęcia:
komentarze
1. toddlockwood
Kimi Pole Position. Zobaczycie :)
2. Fanvettel
Palmer bardzo dobry czas jak na niego.
3. balober
Brawo Renault :)
4. ipkuser
pewnie silnik Alonso był ustawiony na super mega hiper extra safe mode skoro się nie rozpadł i miał moc jak w Civicu ;-)
5. vanD
HALO gdzie Ci co po FP1 pisali że Mercedes już uciekł ? :D
6. KolczastyKaktus
Alonso z irytacją powiedzial o silniku Hondy, że jest dobry tylko duzo wolniejszy od tego co sie rozkraczył.
7. Heytham1
Po FP1 było oczywiste że ta przewaga Mercedesa nad Ferrari i Red Bullem zmaleje...i jutro zmaleje pewnie jeszcze bardziej.
Dobrze w ten weekend wygląda Reanult. A McLaren to już...brak słów...
8. esbek2
@ 7
Nie narzekaj na ML. Przecież w II treningu Alonso już sobie pojeździł aż 21 kółek. Jeszcze parę miesięcy i silnik Hondy będzie wytrzymywał cały wyścig ;)
9. Ecclestone
Chłopaki dają radę :) Może nawet będą jakieś punkciki w tym sezonie ;D
10. Heytham1
@8 Nie narzekam w sumie bo gdyby tegoroczny bolid mieli już w 2015 roku to Vandoorne z dziś uzyskanym czasem byłby w czołówce...:P
11. hubos21
Szkoda, że Renault poprawek silnika jeszcze nie wdrożyło
12. dexter
Barcelona jest zawsze weekendem w kalendarzu gdzie kazdy zespol prezentuje swoj najnowszy techniczny upgrade. Tzn. prace rozwojowe nad generacja 2017 sa zaawansowane i teraz kazdy zespol probuje sie dowiedziec czy w rzeczywistosci podczas jazdy na torze wynik pokrywa sie ze symulacjami przeprowadzonymi w kanale aerodynamicznym albo z obliczeniami komputerowymi. W Mercedesie golym okiem mozna ladnie zauwazyc nowe przednie skrzydlo i waski nos. Ale czy wszystkie czesci beda dobrze funkcjonowac, to wlasnie jest pytanie na ktore zespol musi sobie odpowiedziec.
Zobaczymy. Mercedes ogolnie ostanio mial duze trudnosci w ustawieniu dobrego balansu. W Mercedesie osoby odpowiedzialne opowiadaly ze auto praktycznie mozna podzielic na dwie polowki: przod i tyl. Sek w tym, ze dwie polowki nie bardzo pasuja do siebie. Pytanie ktore mi wchodzi na usta brzmi: czy poprzez nowe czesci aerodynamiczne bedzie mozna przeprowadzic pewien retusz. Dzis jak tak sie popatrzy na wystep Mercedesa, to dosc obiecujaco wszystko wygladalo, poniewaz Mercedes na torze w Barcelonie lezal lepiej. Lewis dzis rano mial jeszcze pewne problemy z nadsterownoscia - szczegolnie w jednej szykanie pod koniec okrazenia. Ale po poludniu wszystko juz wygladalo duzo lepiej. Tzn. dla kierowcy wazne jest jak auto bedzie sie zachowywac. Jak bolid wchodzi w zakret, jak zachowuje sie na hamulcu itd. itp. I na oko wszystko wygladalo dobrze. Ale czy tak akurat jest - trzeba po prostu odczekac.
Drugi problem Mercedesa byl zawsze zwiazany z temperatura ogumienia. Tzn. temperatura na tylnej osi w bolidzie Mercedesa nie byla pod taka kontrola jak w ubieglym roku. A przede wszystkim w ostanich wyscigach nie byla pod taka kontrola jak w bolidach Ferrari.
W Soczi pojawil sie nowy problem ktory zwykle nie jest problemem: tylne i przednie kola na miekkiej mieszance nie chcialy rownoczesnie wejsc na swoj poziom pracy. Takze zobaczymy.
Co w Ferrari mozna bylo dzis dostrzec to taka mala niekorzyc zwiazana z tym ze samochod szczegolnie w pierwszym zakrecie w srodku zakretu podczas fazy przyspieszenia byl mocno nerwowy. Sebastian czesto musial korygowac kierownica. A co to oznacza ?
Jest wlasciwie kilka mozliwosci:
a) wybrany setup nie bedzie w 100 procentach funkcjonowal
b) nowy update nie bedzie sie jeszcze w calosci tak zachowywal jak Ferrari sobie tego zyczy
c) auto trzeba tak ustawic aby update tak funkcjonowal jak bedzie to wymagane. Tzn. w taki sposob aby bolid generowal wieksza przyczepnosc i posiadal wieksza predkosc w zakretach.
Ale mimo wszystkich eksperymentow wszyscy sa blisko siebe. Roznica miedzy piewsza czworka jest do opanowania. Ferrari bedzie po prostu malo nadzieje, ze przy dalszym rozwoju i wzroscie osiagow nie straca gdzies po drodze korzysci ktora wypracowana byla nad Mercedesem.
Odnosnie ogumienia pytanie jest bardziej klarowne. Kazdy zespol raczej podczas weekendu bedzie szukal miekkiej mieszanki. Pierwsza dziesiatka tak czy siak musi wystartowac do wyscigu na oponie na ktorej sie zakwalifikowala i tutaj z cala pewnoscia zolta opona bedzie brana pod uwage. Z biegiem czasu trzeba bedzie tez pojechac na bialej oponie. Nad pytaniem czy na bialej mieszance bedzie mozna dojechac do konca wyscigu albo czy trzeba bedzie sie jeszcze raz zatrzymac i jednak zalozyc jeszcze raz zolta mieszanke ktora jest szybsza i takim sposobem dojechac do konca wyscigu, dzial strategiczny musi sie dobrze zastanowic. A roznica miedzy mieszaka soft a mieszanka medium jest bardzo duza (2,5 sek), dlatego dzial strategiczny bedzie musieli wybor strategii dobrze przemyslec. Miedzy charakterystyka bolidow jest tez dosc spora roznica, takze...
13. skilder3000
Powinieneś mieć swój dzial pt.: Komentarze dexter'a.
A co z Williamsem? I McLaren'em?
14. dexter
Hehe - no, to widocznie musisz zlozyc swoje zapytanie do redakcji "Dziel Pasje". Ale ja z gory informuje (tak jak juz wiele lat temu poinformowalem), ze nie jestem zainteresowany takimi pomyslami.
?A co z Williamsem? I McLaren'em??
W tym sezonie z cala pewnoscia nie beda odgrywac zadnego znaczenia w walce o mistrzostwo konstruktorow ...
Edit:
?Ferrari bedzie po prostu mialo nadzieje, ze przy dalszym rozwoju i wzroscie osiagow nie straca gdzies po drodze przewagi ktora zostala wypracowana nad Mercedesem.?
?dlatego dzial strategiczny bedzie musial wybor strategii dobrze przemyslec?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz