WYNIKI Barcelona [ 28 lutego 2017 ]
Poz.KierowcaZespółOponyCzasOkr.
1 K.Raikkonen FerrariOpony miękkie 1:20.960 108
2 L.Hamilton MercedesOpony super-miękkie 1:20.983 66
3 M.Verstappen Red BullOpony miękkie 1:22.200 89
4 K.Magnussen HaasOpony super-miękkie 1:22.204 118
5 E.Ocon Force IndiaOpony miękkie 1:22.509 86
6 D.Kwiat Toro RossoOpony miękkie 1:22.956 68
7 V.Bottas MercedesOpony średnie 1:22.986 102
8 J.Palmer RenaultOpony miękkie 1:24.139 53
9 A.Giovinazzi SauberOpony miękkie 1:24.617 65
10 S.Vandoorne McLarenOpony miękkie 1:25.600 40
11 L.Stroll WilliamsOpony średnie 1:26.040 12

komentarze
  • 9. tommek7
    • 2017-02-28 20:26:13
    • *.dynamic.chello.pl

    @6 rsobczuk. Nie kompromituj się tylko policz sobie jeszcze raz te okrążenia. Możesz wykorzystać liczydło.

  • 10. Heytham1
    • 2017-02-28 20:33:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mercedes daje czadu z tą ilością kółek przejechanych na torze ale...to świadczy tylko (lub aż) o niezawdoności ich silnika. Do tego nie pokonali by takiej liczby kółek gdyby nie dzielili się obowiązkami. Więc liczba kółek pokonanych przez Ferrari i Haasa jest dla mnie równie imponująca i także świadczy o tym że tegoroczny silnik Ferrari jest niezawodny a to już coś.

  • 11. radzix
    • 2017-02-28 20:54:09
    • *.bydgoszcz.vectranet.pl

    Mercedes piekielnie mocny, 2 dnia testów i już pełna symulacja wyścigu przejechana bez problemów. Jest nadzieja, że Ferrari może powalczy coś ze srebrnymi strzałami, ale byłby sezon...

  • 12. EryQ
    • 2017-02-28 21:06:06
    • *.opera-mini.net

    HONDA(failure) GP2 ENGINE i albo koniec kariery Alonso albo do Mercedesa. Wtedy będzie ciekawie i chociaż go nie lubię to z całych sił mu życzę bolidu pozwolającego zdobyć mistrza a należy mu się jak nikomu innemu. Śmieszy mnie to obstawanie tutaj od wczoraj co poniektórych za tym złomem jakim jest Honda. To jest Żałosne i tylko najwięksi fani albo naiwniacy chyba wierzą, że będzie ok. Renault dwa lata temu też miało wielkie problemy i jakoś dali radę. Teraz też praktycznie nowa jednostka stworzona przez francuski koncern i póki co jest ok. Ron Denis po tym jak go wykołowali powinien się cieszyć z równi pochyłej McLH ale po jego charakterze stwierdzić można, że załamuje ręce patrząc jak jego co można powiedzieć śmiało miłość i dziecko upada. Fakty są takie a nie inne chociaż dla nas kibiców byłoby wyśmienicie gdyby azjaci zrobili konkurencyjny silnik.
    Mercedes oczywiście na spokojnie jak w zeszłym sezonie nabija sobie kilometry i testuje. Przyjdzie czas na Australie to pewnie odpalą torpedę. RBR też nie odsłania kart a Ferrari? Cóż... Tym razem nie robię sobie nadzieji. Będzie co będzie. Wielki plus, że w końcu nie pompują balonika jak w ostatnich latach. Bardzo słusznie. Wolę się cieszyć niż rozczarowywać jak zawsze. Wszystko się może zdarzyć...😁

  • 13. lobuzer
    • 2017-02-28 21:44:41
    • *.skynetmedia.pl

    Redbull speed trap @330kmh, Vettel 328kmh, Lewis 327kmh

  • 14. hubos21
    • 2017-02-28 22:46:28
    • *.8.182.156

    Po prędkościach max widać, że RBR jeździ ze słabym aero

  • 15. tommek7
    • 2017-02-28 23:07:32
    • *.play-internet.pl

    @14 tak 2km/h różnicy i ty stwierdzasz słabe aero... Lepiej się nie wypowiadaj bo zanizasz poziom tego portalu.

  • 16. tonia24
    • 2017-02-28 23:33:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po prostu katastrofa McLarena z tym zbiornikiem oleju. Vandoore popsuł testy Williamsowi-ciekawe czy jutro wrócą na tor... aż żal Massy i Alonso. Haas całkiem nieźle sobie radzi.
    Mercedes daje czadu, ale to o niczym nie świadczy. Rok temu też sprawdzali niezawodność, a w sezonie Hamilton i tak miał znaczące awarie...to że są szybcy i będą bronić MŚ wiemy nie od dziś. Większej nadziei upatruję w Ferrari. Wczoraj miałam obawy, że Seb znów będzie najszybszy na testach- jak w 2016, a w czasie GP nie będzie czym walczyć, ale ostatecznie czasy są bardzo dobre i dzisiejsza forma Kimiego pozwala mi wierzyć, że Ferrari się w końcu odbije.
    @elin
    Zadowolona dziś? Widzę światełko w czerwonym tunelu! ;)

  • 17. hubos21
    • 2017-02-28 23:45:03
    • *.8.182.156

    @15 sam sie nie wypowiadaj i pomyśl, mercedes z dobrym aero i mocniejszym silnikiem ma mniejsza prędkość, moźe wrdług ciebie renault już ich przegoniło

  • 18. GTR
    • 2017-03-01 00:07:34
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @17
    To RB ma złe aero? Pierwsze słyszę.
    Wiesz na jakich ustawieniach silnika jeździ Mercedes?
    Widziałeś co dzieje się z RB na prostych?

  • 19. hubos21
    • 2017-03-01 00:16:52
    • *.8.182.156

    Tak samo nie wiesz z jakim pakietem RB jeździ

  • 20. rowers
    • 2017-03-01 03:11:38
    • *.dynamic-zab-05.vectranet.pl

    Nie wiem co sądzić o tym McLarenie, a raczej o Hondzie. Oczywistym jest, że Honda poświęciła znacznie mniej czasu na konstruowanie silnika niż taki Mercedes, ale skoro stwierdzili, że dają radę zrobić w takim czasie coś co działa, to można śmiało powiedzieć, że projekt Honda F1 to porażka. Wiadomo, dopiero drugi dzień testów, ale patrząc na poprzednie sezony niemal pewnym jest, że kolejny sezon skazany na porażkę. Silnik i osprzęt cały to skomplikowana sprawa, ale nie potrafię zrozumieć jak można źle zaprojektować zbiornik oleju po kilku latach siedzenia przy silniku V6 Turbo. Co prawda jeszcze tego nie potwierdzili oficjalnie, ale skoro już to zasugerowali, to pewnie tak jest. Może to abstrakcyjne na tym etapie, ale coś czuję, że Honda nie ma po prostu pomysłu sensownego albo wiedzy żeby stworzyć coś w miare mocnego i zwyczajnie działającego. Obym się mylił.
    Gorzej, że Honda nie wycofa się z projektu F1. Wpompowali w to za dużo pieniędzy. Prócz dostarczania silników McLarenowi, są ich sponsorem z dużymi pieniędzmi. Podejrzewam, że nawet jakby McLaren chciał, to w ciągu 2-3 lat tego nawet nie będzie w stanie zrobić.

  • 21. Ricoo
    • 2017-03-01 08:11:43
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @20
    NIe zapominaj tylko o tym, że duża część problemów Hondy wynikała z tego, że McLaren nakazał by silnik był jak najmniejszy (najlżejszy chyba też).
    Teraz tworzą zupełnie nową jednostkę. Fakt, problem z miską oleju wydaję się zbyt sporym przeoczeniem jak na taką firmę, ale nie skreślajmy ich jeszcze.

  • 22. rsobczuk
    • 2017-03-01 08:36:55
    • *.60.224.7

    Apropos Hondy i silnika... także nie rozumiem jak można źle zaprojektować silnik. Czy nie można dobrze go przetestować na hamowni? Rozumiem pakiety aero i zakaz ich testów w warunkach bojowych, ale silniki? Silnik można wrzucić nawet do jakiegoś innego bolidu lub dowolnego nadwozia i trzaskać kilometry do bólu.

  • 23. tommek7
    • 2017-03-01 09:01:25
    • *.play-internet.pl

    @22 No tak wg ciebie powinni to wrzucić do kilku maluchów w mieście i zbierać dane z jazdy.

  • 24. wheelman
    • 2017-03-01 09:19:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bottas już pierwszego dnia wykonał symulację pełnego wyścigu.

  • 25. kempa007
    • 2017-03-01 09:22:41
    • *.180.189.213

    22. rsobczuk na hamowni silnik jest statycznie testowany, a w bolidzie dochodzą do tego jeszcze dość spore przeciążenia, które również trzeba wziąć pod uwagę. Tutaj liczy się doświadczenie, ale Hondzie nie można zarzucić jego braku.

  • 26. rsobczuk
    • 2017-03-01 09:31:57
    • *.60.224.7

    Np powinni to wrzucić do ubiegłorocznego bolidu i wyjechać na tor. Jeżeli są jakieś ograniczenia co do ilości godzin to wrzucić to do bolidu sprzed 10 lat i wyjechać na tor.

  • 27. hubos21
    • 2017-03-01 09:37:26
    • *.8.182.156

    żeby to tak się dało

  • 28. lobuzer
    • 2017-03-01 10:51:58
    • *.skynetmedia.pl

    @27 a w czym jest problem. Swego czasu Ferrari testowało nowy silnik hybrydowy zamontowany w LaFerrari.

  • 29. adam5005
    • 2017-03-01 12:38:34
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Haas ładne tempo utrzymuje

  • 30. bera5
    • 2017-03-01 13:23:01
    • *.free.aero2.net.pl

    Panowie fachowcy od silników.
    Honda nie ma wiedzy (o silnikach) ?
    Gdzie podano że chodzi o miskę olejowa ?
    Co za bzdury wypisujecie
    Pozdrawiam forumowiczów
    (i fachofców od silników również)

  • 31. rowers
    • 2017-03-01 13:56:55
    • *.dynamic-zab-05.vectranet.pl

    Ogólnie rzecz ujmując wiadomym jest, że trudno przetestować wszystko na hamowni. To, że wrzucą silnik do innego auta to jedno, a wrzucenie silnika do innego bolidu F1 to inna bajka. W zasadzie każdy bolid ma inny osprzęt i samo opakowanie jednostki. Nie jest to do końca takie proste. Złe projekty różnych rozwiązań możemy spotkać choćby w samochodach drogowych, które poprawiane są potem w różnych akcjach serwisowych, albo wraz z nowymi modelami dopiero. Jednak to jest F1, przy tej technologii i różnych dostępnych danych zaprojektować źle zbiornik na olej jest na prawdę dużym przeoczeniem. Przecież Honda wie jak będzie opakowany silnik w bolidzie, wie jakie przeciążenia mniej więcej będą na niego wpływać(przynajmniej symulacyjnie), 2 sezony poprawiali silnik znajdując sporą ilość wad, dzięki czemu uczyli się dodatkowo jak to poskładać dobrze, żeby działało. A teraz wypuszczają kolejny silnik, który średnio działa. Rozczarowywujące to po prostu.
    @30, nie musisz się denerwować, po to jest coś w rodzaju forum, żeby dyskutować ;) Honda oczywiście ma wiedzę o silnikach, ale może nadal za małą o silnikach F1 V6 Turbo? Misa olejowa = zbiornik na olej, jeśli chodzi o samochody zwykłe, drogowe. Aczkolwiek też już raczej te starsze z tego co kojarzę. Pewnie ktoś z przyzwyczajenia nazwał to po prostu misą olejową ;) A kto podał, że to zbiornik oleju? Honda, tyle że zdaje mi się, że jeszcze tego nie potwierdzili w 100%.

  • 32. Ricoo
    • 2017-03-01 14:12:39
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @30
    www .autosport.com/news/report.php/id/128288

  • 33. nicor 21
    • 2017-03-01 15:38:28
    • *.dynamic.chello.pl

    Czy można gdzieś obejrzeć te testy?

  • 34. gouter
    • 2017-03-01 16:48:01
    • *.14.comtelnet.pl

    Co to za druty na tych bolidach?

  • 35. kempa007
    • 2017-03-01 17:03:36
    • *.180.189.213

    rurki pitota

  • 36. elin
    • 2017-03-01 17:54:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ tonia24
    Na razie u mnie umiarkowany optymizm ... Gdyby tak Kimi był na pierwszym miejscu po wyścigu ... to dopiero byłaby radość ;-)).
    Ale masz rację, forma Ferrari póki co wydaje się całkiem niezła ... Również zaczynam dostrzegać światełko w czerwonym tunelu ;-).

  • 37. tonia24
    • 2017-03-02 12:06:35
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @37.elin
    No na to musisz jeszcze poczekać- co najmniej miesiąc. ;)

    Ja przez zimę nadrobiłam trochę literatury- przerobiłam biografię Schumachera i nie mogłam się uwolnić od porównań do VET. Momentami się zastanawiałam, czy czytam o Ferrari z 1999 roku, czy 2016. :)

  • 38. elin
    • 2017-03-02 23:45:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 37. tonia24
    Poczekać to ja mogę nawet dłużej niż miesiąc ... byle bym się tylko ( wreszcie ) doczekała Kimiego znowu na najwyższym stopniu podium ...

    Czyli zimą nie nudziłaś się od tematyki F1 :-).
    Chyba każdy kierowca przechodząc do Ferrari jest porównywany z Schumacherem ... i są oczekiwania ( zwłaszcza ze strony samego zespołu ), że będzie jego następcą. Kimiemu i Alonso to się nie udało. Teraz kolej na Sebastiana ... Mam nadzieję, że wystarczy mu cierpliwości dla tego " włoskiego chaosu " ;-) ... i osiągnie z zespołem tyle samo co jego idol. Tego Tobie szczerze życzę - jako fance Vettela :-).

    A na marginesie - jeśli chodzi o Schumachera ... Cały czas trudno mi się pogodzić z tym jego wypadkiem na nartach ... Osiągnął wszystko w tak ciężkim kondycyjnie sporcie, jakim jest F1 ... a teraz ... :-( ...

  • 39. tonia24
    • 2017-03-03 07:43:53
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @38. elin
    No nie nudziłam się. A kolejne pozycje już czekają na półce. ;)
    Wiesz, nie tylko, że obaj jeździli/jeżdżą w Ferrari. Chociaż obaj trafili do czerwonej stajni w trudnym momencie- Michael też musiał trochę poczekać na swoje MŚ z Ferrari. Ale wiesz- obaj precyzyjni do bólu, muszą dopiąć każdy detal, interesują się inżynierią bolidu, potrafią określić co jest "nie tak". W młodości obaj nieco aroganccy na torze, osądzani że pewne MŚ zdobyte nie fair. ;) Chodzi mi też o takie zachowania poza torem- obaj trzymają media z dala od rodziny (Schumacherowi odkąd Mick zaczął jeździć było już trudniej-to zrozumiałe), bronią dobrego imienia zespołu, itp.
    Moje, podkreślam "moje" marzenie- aby Seb w końcu zdobył MŚ w Ferrari. Jedno mi wystarczy. Potem niech się dzieje co chce- chociaż apetyt rośnie w miarę jedzenia. ;)

    Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Ci jak najczęstszych wizyt Kimmiego na P1. :)

    Co do Schumachera- istna ironia losu. Tyle razy ryzykować na torze, a być pokonanym (to złe określenie) "na emeryturze" przez góry... brakuje go w świecie F1. :( Pewnie gdyby nie on, nie zaczęłabym oglądać F1.
    To był jakiś pechowy rok, wtedy jeszcze moja mama mieszkała w NL- i to samo przydarzyło się księciu Johanowi, eh...


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo