komentarze
  • 1. magic942
    • 2015-07-10 23:30:44
    • *.123.207.135

    W piękną majówkę będą nas katować tym rosyjskim g****m. I Malezja we wrześniu LoL zerwanie z piękną tradycją,a Brazylia nadal przed ostatnia reszta jest OK.

  • 2. CzarnyKret22
    • 2015-07-11 07:33:58
    • *.promax.media.pl

    Malezja mi się podoba trudny tor sporo zakrętów bardziej obawiam bym się tego nowego toru w BAKU. Tor wyglada z góry strasznie powiem wam beda tam nudy jak niegdys w gp europy

  • 3. sebo070
    • 2015-07-11 09:13:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem to GP Rosji nie powinno być. GP Europy na klasycznych europejskich torach a nie w jakims baku bo jak tak dalej będzie to gp monako będzie w w katarze. Malezja musi wrócic na swoje miejsce. Chiny pod koniec sezonu tak jak kiedys bo wtedy wyścigi były lepsze (np 20007 2008). Brazylia ostatnia, a sezon rozpoczyna sie w marcu.

  • 4. sebo070
    • 2015-07-11 09:13:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    *2007

  • 5. KuMaI khan
    • 2015-07-11 09:47:13
    • *.lomza.vectranet.pl

    @1 Jak zauważył już jeden z użytkowników w innym poście, kierowcy będą musieli najpierw pójść na Plac Czerwony na defiladę pierwszomajową, inaczej nie wpuszczą na wyścig :)

  • 6. seba1b
    • 2015-07-11 10:45:37
    • *.adsl.inetia.pl

    Na 100% coś wyleci, co roku jest w sumie to samo. Po co coś dogadać na 100% i dopiero ogłosić jak można jak w F1 ogłaszać cuda na patyku, a potem dopiero siadać do negocjacji z organizatorami poszczególnych GP.

  • 7. san andres
    • 2015-07-11 20:39:01
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Meksyk odleci coś mi się wydaje

  • 8. greyhow
    • 2015-07-11 21:48:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po drodze jeszcze wyrzucą ze 3 wyścigi, więc nie ma co się jarać.

  • 9. belzebub
    • 2015-07-12 01:44:37
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Widzę, że rusofobi wyleźli.... Mi tam tor w Rosji zupełnie nie przeszkadza, tor jak tor - jak ich stać to niech sobie organizują. A jak komuś przeszkadza tor w Soczi, to może powinien wylecieć tor w Austin - bezpłciowe lotnisko.

  • 10. Hamcio20
    • 2015-07-12 11:19:01
    • *.business.static.vectranet.pl

    kużwa...bakuu..coś czuję że znienawidzę ten tor zanim coś się jeszcze na nim wydarzy. Kwadraatowe gówno. This is shit.

    Kurczę, czekać do kwietnia na F1? srsly? Oni chyba nas chcą zakatowac tym oczekiwnaiem. Ja rozumiem że jak się na coś dłuzej czeka to potem bardziej się z tego cieszy ale bez przesady.

    Ale będzie ciasno w 2016. Seozn krótszy a wyścigów więcej. W każdym miesiący 2-3 wyścigi. To mi się podba, a nie tak jak teraz jest, że co wyscig to2-3 tygodnie przerwy. Porażka.

  • 11. Brilliant
    • 2015-07-12 21:25:28
    • *.dynamic.mm.pl

    GP Europy w Azerbejdżanie? wtf

  • 12. dexter
    • 2015-07-13 09:05:52
    • *.4.108.107

    W terenie zabudowanym mozliwosci sa zawsze ograniczone, bez zakretow 90 stopni taki tor uliczny sie nie obejdzie. W kazdym razie tor ma bardzo szybkie i wolne fragmenty. Na tak dlugim prostym odcinku (2,2 km) predkosc moze dochodzic do 340 km/h (i to w miescie). Podobny odcinek jest w Szanghaju, tylko ze on ma 1,3 km. Dla inzynierow i technikow taka konfiguracja toru (dlugie proste, zakrety o kacie 90 stopni) wcale nie jest taka latwa. W takich waskich zakretach predkosc jest niska, tutaj na wyjsciu potrzebna jest odpowiednia sila docisku. Inzynierowie beda zmuszeni wybrac na dwoch zupelnie roznych czesciach toru odpowiedni kompromis, takze moze byc bardzo ciekawie. Gdy czlowiek sie dobrze przyjrzy widac ze teren nie jest tam calkowicie plaski. Sa waskie odcinki (7 metrow), ktore prowadza stromo w gore i w dol.
    Apropos przepisow: Tor wyscigowy wedlug norm FIA musi byc minimum 12 metrow szeroki. Oczywiscie, taki przepis nie obejmuje torow ulicznych. Takze patrzac na layout toru w Baku wcale tak zle to nie wyglada, a oceniac bedzie mozna dopiero po wyscigu.

    @belzebub

    Austin jest ciekawym torem (przynajmniej dla mnie). Ten tor ma wszystko: zakrety S jak na Silverstone, ma odcinek bardzo podobny do zakretu nr. 8 z Istambulu. Ma takze pasaz ala Motodrom z Hockenheimu i cos z toru Suzuka.
    Sam dojazd do zakretu nr. 1 gdzie kierowca jadac pod gore doslownie na slepo wchodzi w ten zakret jest imponujacy. Roznica wysokosci wynosi chyba cos ok. 50 metrow. Juz normalnie siedzac w bolidzie wyscigowym kierowca ma mocno ograniczone pole widzenia, widzi tylko gorna czesc swoich kol. Jakies 10-11 metrow. do przodu w ogole z cockpitu nic nie widac. I teraz sobie wyobraz jakie wrazenie czlowiek odnosi jadac pod takim katem do gory. Wchodzac w zakret musisz glowe doslownie obrocic aby w ogole cos widziec. A pozniej trzeba zjechac w dol - tam dopiero musi byc kompresja. Oczywiscie, kierowca wyscigowy jest przygotowany na takie rzeczy, ale gdybys mial kiedys mozliwosc przejechania sie z kims autem z duza sila docisku tempem wyscigowym po torze ktory posiada fajna konfiguracje zakretow, polecam.

    W Austin na F1 zawsze bylo duzo ludzi (nie wiem dokladnie, ale chyba nawet bilety byly kompletnie wysprzedane) teraz przyjdzie Meksyk z pewnoscia jakas konkurencja, ale tor tak jak juz wyzej napisalem sam w sobie jest naprawde fajny.

    „Widzę, że rusofobi wyleźli.... Mi tam tor w Rosji zupełnie nie przeszkadza, tor jak tor - jak ich stać to niech sobie organizują“ - Mi takze nie przeszkadza. Tak jak piszesz, jezeli organizator, osoby odpowiedzialne widza w tym interes, a co najwazniejsze ich stac (takie projekty w tej czesci swiata finansuja m. in. oligarchowie), to czemu nie.

    Zreszta po erze ropy naftowej w Azarbejdzanie kraj stawia na rozwoj turystyki. Juz od pewnego czasu druzyna pilkarska Atletico Madryt biega po murawie z reklama na koszulkach urzedu do spraw turystyki. Z drugiej strony dla sponsorow i producentow ktorzy inwestuja swoje pieniadze i angazuja sie w Motorsport nowy rynek zawsze jest interesujacy. Wszyscy oczekuja aby produkt rozwijal sie globalnie. Taki jest biznes.

  • 13. dexter
    • 2015-07-13 13:26:26
    • *.4.108.107

    A co do samego jeszcze prowizoryczego kalendarza 21 wyscigow w sezonie 2016 - hmm liczba wyscigow nie jest mala. Tak jak ktos wyzej napisal z pewnoscia sa jacys kandydaci ktorzy sa niepewni. Ze wzgledu na pozne rozpoczecie sezonu przerwa wakacyjna bedzie nieco krotsza. Pomiedzy GP Wegier na poczatku sierpnia i GP Belgii pod koniec sierpnia zostanie zaledwie 3 tygodnie przerwy. Czyli praktycznie przez caly rok wszyscy beda w podrozy, juz teraz mechanicy w zespolach sa czesto zmieniani.

    Normalnie obowiazujace przepisy sportowe przewiduja 20 wyscigow w sezonie. Ale tak jak wszedzie istnieje mozliwosc aby taki regulamin wykorzystujac szczegolne pozwolenie obejsc.
    Taka klauzula jest zakotwiczona w komercyjnych umowach zawartych miedzy Berniem a zespolami. A dokladnie mowiac: jezeli 3 top zespoly ktore z garnuszka F1 dostaja stale wynagrodzenie (premia) beda takiego samego zdania (zgodza sie), wtedy droga jest otwarta.

    3 kwietnia - Melbourne (zyczenie organizatora), tydzien pozniej Chiny, 1 maja - Soczi.
    17 lipiec - Baku, to i tak jest zadziwiajaco wczesnie, przewaznie w ostatnich latach premiera wyscigu byla organizowana gdzies pod koniec sezonu. Wszystko po to aby na czas zdazyc zakonczyc prace budowy i odbioru toru wyscigowego.

    Czyli wedlug planu F1 pojedzie do Azji, na krotko do Europy, nastepnie do Kanady, pozniej znowu do Europy, z powrotem do Azji i na koncu do Ameryki i Abu Dhabi. Ciekawe czy mozna bylo Montreal gdzies upchac na pazdziernik. W czasach redukcji kosztow terminy „back to back“ z pewnoscia sa waznym czynnikem, poniewaz wtedy nie trzeba z calym personalem zjezdzac do fabryki. Pytanie tylko jaka pogoda o tej porze roku jest w Montrealu?

    Na boku troche z historii F1:
    Po raz pierwszy w sezonie 1958 liczba dwucyfrowa zostala przekroczona (11 wyscigow). W 1973 organizowanych bylo 15 wyscigow. Dopiero w 2012 liczba 20 wyscigow w sezonie zostala przekroczona. Dzisiaj celem wlodarzy jest liczba 25 wyscigow, ale tak jak wyzej napisalem Ferrari, McLaren i Red Bull musza sie zgodzic z takim planem.

  • 14. Skoczek130
    • 2015-07-15 18:40:27
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    21 to absolutne optimum. Szczerze mówiąc liczę na to, że niektóre GP będą się wymieniać. :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo