komentarze
  • 1. socjoświr
    • 2015-02-20 17:23:30
    • *.231.81.45

    No i wszystko wskazuje na to że wrócą... Dramat - znowu będą tylko materiałem do dublowania. Takim zespołom Formuła 1 powinna mówić stanowcze nie.

  • 2. rascal
    • 2015-02-20 17:50:23
    • *.spitfireuk.net

    @1 czemu? Wydaje mi sie ze jesli ich "stac" to niech i se tyly obstawiaja. Obuy tylko cyrkow z opuszczaniem wyscigow nie bylo.

  • 3. dexter
    • 2015-02-20 17:50:51
    • *.115.152.146

    Ciekawe kiedy Manor/Marussia pomysli o splaceniu swoich zobowiazan czyli dlugu.

    Poszkodowanych zostalo 200 firm, ktorym Manor/Marussia winny jest 41,5 Mln. funtow (albo przeliczajac na Euro: 56 Mln.) Na liscie wierzycieli znajduja sie renomowani partnerzy, tacy jak Ferrari (22,3 Mln. Euro), McLaren (9,6 Mln. Euro) a nawet FIA.

    No tak, w przypadku upadlosci zespol moze stracic prawa do nagrody wyplacanej z garnuszka FOM. W prospekcie FOM na stronie 179 jest dokladnie sytuacja opisana: „wszystkie prawa i zobowiazania zespolu wygaszaja, kiedy (...) jest niewyplacalny“.

    Jesli Manor/Marussia na „normalnej“ drodze przetrwa w F1 w 2015 roku, to moze z punktu prawnego patrzac walczyc o 45 Mln. Euro. Kluczem do tej sumy jest 9 miejsce uzyskane przez Bianchi podczas GP w Monte Carlo i tym samym zapewnione 9 miejsce w klasyfikacji konstruktorow 2014.

  • 4. istrii
    • 2015-02-20 19:57:30
    • *.80-202-171.nextgentel.com

    A może Monar to takie brzydkie kaczątko? Oby udało im się wystartować i w przyszłości walczyć o najlepsze lokaty. Jeśli tylko spełniają regulamin, to mają do tego pełne prawo.

  • 5. belzebub
    • 2015-02-21 00:50:24
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Też uważam że mają prawo wystartować, w końcu w zeszłym sezonie zdobyli sprawiedliwe punkty. Fakt, że cudów ciężko oczekiwać, ale w przeszłości było wiele słabszych zespołów i było ich więcej. A co dublowania, to np. w zeszłym sezonie nawet mocniejsze ekipy ze środka stawki też były dublowane. Podobna sytuacja, jeśli chodzi o problemy finansowe i związane z tym długi, Manor/Marussia nie jest wyjątkiem parę zespołów też jest w podobnej sytuacji, Sauber, Lotus, FI... Sauber w zeszłym sezonie nie zdobył żadnego punktu, Lotus też formą nie grzeszył. I co im też zakazać startów?

  • 6. devious
    • 2015-02-21 01:52:52
    • *.adsl.inetia.pl

    @3 dexter

    W przypadku fiaska "powrotu" Manora do F1 wierzyciele i tak nie zobaczą tych pieniędzy więc zgaduję, że takie Ferrari mogło pójść na układ "dacie 5 czy tam 10mln i fotel dla naszego kierowcy (a mają ich kilku "w stajni") i dajemy silniki na 2015 i umarzamy dług..."

    McLaren analogicznie może "posadzić" swojego juniora, np. Magnussena. Choć zapewne bardziej będzie im się opłacało zatrudnić dwóch "paydriverów". Chętnych na wleczenie się w końcu stawki za grube miliony pewnie i tak nie zabraknie ;)


    Co oczywiste - zespół będzie mocno "budżetowy" - bolid stary, silniki stare wiec też wydatków dużych nie będzie (większość budżetu zawsze pochłania budowa nowego bolidu i opłacenie całego stada inżynierów w fabryce) więc ew. pieniądze za 9 miejsce pewnie pozwolą też spłacić część długów...

  • 7. dexter
    • 2015-02-21 07:45:27
    • *.115.146.91

    Tak tylko dla informacji

    Wydatki 2014: 89 Mln. Euro
    Przychody 2014: 64 Mln. Euro (32 Mln. udzialowcy/ 19 Mln. kierowcy i sponsorzy /13 Mln. pieniadze z garnuszka FOM za 2013)
    Liczba pracownikow: 200
    Strata 2013: 32 Mln. Euro

    Oligarcha ktory od 2011 roku zainwestowal swoje 130 Mln. Euro w zespol, traci ochote dalszej zabawy. Sytuacja nie jest ciekawa i to w tych czasach gdzie FOM za rok 2015 wyplaca rekordowe sumy zespolom.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo