komentarze
  • 7. adams_123
    • 2015-02-20 10:52:49
    • *.wegrow.domtel.com.pl

    McLaren się zapalił pod garażem

  • 8. Nowicjusz
    • 2015-02-20 11:10:30
    • *.204.251.8

    Prawdopodobnie z McHondą bedzie taka sytuacja, że Mc zrobi super aero, silnik będzie mocny, kierowcy są dobrzy ale...niestety niezawodność będzie ich głównym problemem. Myślę że w Q nieraz Button czy Falonso będą w 2-3 linii, ale w większości wyścigów mogą nie dojechać do mety

  • 9. dexter
    • 2015-02-20 11:20:37
    • *.115.152.146

    Ciekawostek ciag dalszy...
    Tak jak wyzej wspomnialem kierowcy posiadaja tutaj do dyspozycji ten sam rodzaj opon co w Jerez: supersoft, soft, medium, hard oraz „zimowa“ odmiane mieszanki hard ktora szybciej uzyskuje odpowiednia temp. pracy i jest stosunkowo stabilna (ta opona nie ma zadnego kolorowego oznakowania na boku) - Pirelli posiada 2 rodzaje takiej mieszanki. Obie wersje rozgrzewaja sie szybciej w niskich temperurach, lecz posiadaja inny stopien degradacji. Zuzycie jednej wersji mozna porownac do standardowej twardej mieszanki, a drugiej do opony medium. Obie wersje wygladaja tak samo, nie mozna ich rozroznic :) Jedynie kod na krawedzi opony moze zdradzic o jaka opone chodzi. I tak jak powiedzialem, patrzac z boku sa te opony nie do odroznienia :)

  • 10. shodan
    • 2015-02-20 11:28:26
    • *.free.aero2.net.pl

    S. Pérez Force India 1:24.927
    ciekawe jakie opony :)

  • 11. shodan
    • 2015-02-20 11:30:05
    • *.free.aero2.net.pl

    jesli na mediumach to pirelli zrobilo niezly progres :)

  • 12. shodan
    • 2015-02-20 11:34:14
    • *.free.aero2.net.pl

    z 2 strony moze to byc zasluga ulepszonego silnika Mercedesa ah te testy :)

  • 13. MacGyver
    • 2015-02-20 11:34:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Stary Force India wymiata :-D No i jest najładniejszy :-)

  • 14. dexter
    • 2015-02-20 11:39:34
    • *.115.152.146

    @ shodan

    Czas Pereza 1:24.927 zostal wykrecony na oponach medium. Alonso byl takze na torze, na oponach o ktorych wyzej wspomnialem - uklasowal sie na pozycji nr. 2 z roznica 0,3 sek.

  • 15. devious
    • 2015-02-20 11:42:24
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @10 shodan

    Perez na softach miał ten czas.

    Dla przypomnienia czas Pereza z ubiegłorocznych kwalifikacji: 1:28,002

    Duuuży progres :)

    Trzeba pamiętać, że jednak ten "ubiegłoroczny" Force India to nie ten sam bolid co w zeszłym roku w GP Hiszpanii, bo bolid był później rozwijany, obecnie też otrzymał trochę nowych "gratów". Pewnie jakiś zysk dały też opony...

    Tak czy siak 3s szybiej niż w ub. roku robi wrażenie - a jeszcze przecież Force India szykuje nowy, ponoć znacznie szybszy bolid... ;)

  • 16. devious
    • 2015-02-20 11:43:44
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @14 dexter

    Z jakiego źródła info? Wg. Autosportu to były softy.

    "Perez sets the best time of the Barcelona test so far, using soft tyres to propel his Force India to top spot on a 1m24.927s"

  • 17. dexter
    • 2015-02-20 11:45:43
    • *.115.152.146

    Witam devious!

    Jak zaplaca wszystkie rachunki ;)

  • 18. devious
    • 2015-02-20 11:51:18
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @1 dexter

    Jak zwykle ciekawie streściłeś zmiany w bolidach, mam tylko uwagę - barge boards możesz po polsku nazywać deflektorami - ja przynajmniej przywykłem do takiego nazewnictwa i na początku się zastanawiałem o którą część chodzi jak napisałeś... choć sam nie wiem, czy innym są znane deflektory :)

    Jak sięgam pamięcią to tak po polsku zawsze się nazywało te części bolidu - zresztą ten właśnie termin funkcjonuje w inżynierii :)

  • 19. devious
    • 2015-02-20 11:53:55
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @17
    Również witam dexterze!
    Swoją drogą Ty jesteś ten serialowy bohaterski morderca (oksymoron) czy kreskówkowy geniusz naukowy? :D

  • 20. dexter
    • 2015-02-20 11:54:42
    • *.115.152.146

    @ devious

    Niemozliwe ;)) Perez byl na medium, rowniez Rosberg jak i Alonso (ostatni przejazd)

  • 21. szpenio
    • 2015-02-20 11:54:47
    • *.adsl.inetia.pl

    1.Perez Force India VJM08 1: 24,927 27 Banden : Miękka PIT
    2.Rosberg Mercedes GP W06 1: 25,556 0,629 45 Banden : Średni
    3.Ricciardo Red Bull Racing RB11 1: 25,922 0,995 32 Banden : opony Rozwoju
    4.Alonso McLaren MP4-30 1: 26,387 1,460 21 Banden : Średni PIT
    5.Räikkönen Ferrari SF15-T 1: 26,804 1,877 24 Banden : Średni
    6.Massa Williams FW37 1: 27,204 2,277 29 Banden : twarda PIT
    7.Ericsson Sauber C34 1: 27,538 2,611 37 Banden : Średni PIT
    8.Pielgrzym Lotos E23 1: 29,628 4,701 17 Banden : opony Rozwoju
    9.Sainz jr Toro Rosso STR10 1: 30,536 5,609 14 Banden : Średni PIT

  • 22. devious
    • 2015-02-20 12:00:09
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @20 dexter
    Ale skąd masz info? Jak na medium to tym bardziej szok :)


    Swoją drogą Rosberg na medium na długim stincie wykręcił 1m25.556s - Mercedes chyba sie mocno maskuje i teraz odkrył trochę tempa ;)

    Tak więc podejrzewam na softach w symulacji kwalifikacji Mercedesy mogą spokojnie 1:23 albo i 1:22 zrobić... I tymi 1:25 nie ma co się w ogóle podniecać ;)

  • 23. devious
    • 2015-02-20 12:02:15
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @ 21 szpenio

    8. Pielgrzym - mocne! :D

    Nie wiedziałem, ze palmer znaczy pielgrzym :]

  • 24. szpenio
    • 2015-02-20 12:08:26
    • *.adsl.inetia.pl

    1.Perez Force India VJM08 1: 24,927 27 Banden : Miękka PIT
    2.Rosberg Mercedes GP W06 1: 25,556 0,629 45 Banden : Średni
    3.Ricciardo Red Bull Racing RB11 1: 25,922 0,995 32 Banden : opony Rozwoju
    4.Alonso McLaren MP4-30 1: 26,387 1,460 21 Banden : Średni PIT
    5.Räikkönen Ferrari SF15-T 1: 26,804 1,877 24 Banden : Średni
    6.Massa Williams FW37 1: 27,204 2,277 29 Banden : twarda PIT
    7.Ericsson Sauber C34 1: 27,538 2,611 37 Banden : Średni PIT
    8.Pielgrzym Lotos E23 1: 29,628 4,701 17 Banden : opony Rozwoju
    9.Sainz jr Toro Rosso STR10 1: 30,536 5,609 14 Banden : Średni PIT

  • 25. andi77
    • 2015-02-20 12:13:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Koniec drugiego dnia w Barcelonie i nadal "czeski film"..

  • 26. Jahar
    • 2015-02-20 12:16:16
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Ciekawe czy w tym roku uda się komuś pokonać rekord okrążenia na jakimś torze bo patrząc na czasy testów, są one obiecujące.

  • 27. Greek
    • 2015-02-20 12:24:13
    • *.dynamic.chello.pl

    @24. szpenio
    Przestań tu wklejać te głupoty przetłumaczone przez Gugla, jak ktoś chce to sobie znajdzie, i nie będzie trzeba męczyć oczu tą sieczką którą wklejasz.

    @23. devious
    To od liścia palmowego :)

  • 28. szpenio
    • 2015-02-20 12:35:30
    • *.adsl.inetia.pl

    Masz rację już nie będę, każdy sobie znajdzie

  • 29. viggen
    • 2015-02-20 12:40:19
    • *.dynamic.chello.pl

    Trochę się źródła nie zgadzają ;)
    @devious - soft
    @dexter - medium
    Wg mnie - @devious ma rację :)

    W każdym razie
    Nie wiemy jaka ilość paliwa na pokładzie w bolidach ale przykład przejazdów
    Alonso - winter tyres 1:26.7, 1:26.7, 1:27.1 and 1:27.4.
    Kimi - medium tyres 1:27.0, 1:27.1, 1:26.8, 1:26.9 and 1:27.2.

    @dexter - więcej takich wpisów :) Nie komentuje na bieżaco bo nie mam czasu ale czytam ;)

  • 30. viggen
    • 2015-02-20 12:42:35
    • *.dynamic.chello.pl

    PS Obecnie czasu w okolicach 1.24.5 - Ricciardo o 0.01s wyprzedza Kimiego, który zajmuje drugie miejsce. Daniel i Kimi czas uzyskali na miękkiej.

  • 31. dexter
    • 2015-02-20 12:50:40
    • *.115.152.146

    @devious

    Czas przejazdu Pereza zostal 1:26.447 zostal ustalony na oponach - Medium
    Pozniej Mercedes spuscil Rosberga ze smyczy a on uzyskal czas: 1:25.556 takze na oponach Medium. Perezowi zalozono opony Soft na ktorych on uzyskal najlepszy czas: 1:24.927. Zadaniem Pereza bylo pokonanie przejazdow porownawczych na poszczegolnych mieszankach. Pozniej zespol zalozy ewentualnie Supersoft.

    W swoim 28 okrazeniu Raikkonen poprawil czas na oponach Medium co zagwarantowalo mu 4 pozycje.

    Ricciardo 1:24.574 - najlepszy osobisty czas w 1 sektorze, najlepszy czas w 2 i 3 sektorze - to juz wyglada wszystko jak symulacja sesji kwalifikacyjnej

    Teraz termoter wskazuje 10,2 °C a to oznacza atak na najlepsze czasy! ;)

    PS. W Williamsie najlepsze czasy zobaczymy dopiero w ostatnim dniu testow w nastepnym tygodniu (taka jest ich strategia)

  • 32. devious
    • 2015-02-20 13:19:36
    • *.static.ip.netia.com.pl

    Podsumowując co ciekawego w czasach do przerwy:

    Daniel Ricciardo - 1.24,574 (64) softy - krótki stint
    Kimi Räikkönen - 1.24,584 (46) softy - krótki stint
    Sergio Pérez - 1.24,702 (44) - super softy - krótki stint
    Nico Rosberg - 1.25.556 (66) - medium - długi stint

    Na resztę nie ma co patrzeć bo nie wygląda by próbowali szybkich kółek, raczej "krążą" po torze.

    Na wyciąganie wniosków jeszcze za wcześnie ale powoli robi się ciekawe ;)

  • 33. fanFelipeMassa3
    • 2015-02-20 14:54:01
    • *.ip.euro.net.pl

    Gdzie można śledzić bieżące czasy okrążeń?

  • 34. dexter
    • 2015-02-20 15:01:54
    • *.115.152.146

    Dla ciekawskich ciag dalszy...
    Jak juz wyzej wspomnialem, zespoly w Barcelonie dysponuja zimowa mieszanka twardej opony. Cala przewaga takiej mieszanki polega na tym ze taka opona nagrzewa sie szybciej w niskich temperaturach - czyli w takich temp. jakie panuja w Europie o tej porze roku w godzinach porannych na torach wyscigowych. Wyzsza temp. opony oznacza jednoczesnie lepsza przyczepnosc na torze oraz mniejsze niebezpieczenstwo grainingu. W odwrotnej kolejnosci przy wyzszych temperaturach asfaltu opona „zimowa“ ktora stosowana jest w F1, bedzie za ciepla. A kazda osoba zainteresowana Motorsportem wie ze... ?? - zbyt duza temp. gumy oznacza utrate przyczepnosci i ryzyko tworzenia sie na gumie pecherzy. Z bardziej miekka mieszanka taka „zimowa“ opona nie bedzie miala szans.

    Jak wazna jest kwestia temperatury opon pokazuja czujniki na podczerwien ktore zamontowane sa na bolidach. Przez takie czujniki mozna w kazdej chwili monitorowac temperature ktora wydzielana jest przez opone. Sauber ma takie czujniki zintegrowane w lusterkach, podobnie jak Red Bull czy Force India. Williams, Mercedes i Ferrari posiadaja troszke inny patent. W tych bolidach czujniki usytuowane sa na klapach przedniego skrzydla po zewnetrznej stronie.

    PS. Czesto tutaj pisze o temperaturze powietrza i toru, o ataku na najlepszy czas itd itp.

    Przy tym wszystkim trzeba zawsze pamietac ze na testach z liczby wykreconych okrazen, z uzyskanych czasow nigdy nie nalezy wyciagac zbyt wielu wnioskow, poniewaz zespoly nigdy nie jezdza z pustym bakiem tak jak to np. ma miejsce w kwalifikacjach. Bardziej znaczacy jest juz wybor samej mieszanki. Opony Soft powinny w teorii byc o jedna sekunde szybsze niz mieszanka Medium. Miedzy Supersoft i Soft roznica powinna wyniesc pol sekundy. Pokonujac znowu jedno okrazenie na najbardziej miekkiej mieszance, kierowcy musza juz bardziej uwazac aby nie dac takiej oponie zbyt duzo wycisku. Tor w Barcelonie z szybkimi zakretami stosunkowo mocno zuzywa opony.

    Podczas testow zimowych zespoly realizuja rozne programy. Ilosc paliwa na pokladzie jest rozna. Ustawienie silnika (agresywne albo konserwatywne) ist rozne. Czas kiedy i jaka opona zostaje zalozona na bolid sa rozne. Kluczowym czynnikiem w czasie okrazenia jest sam stan toru. Posiada dobra przyczepnosc, albo zla przyczepnosc? Temperatura jest wysoka, albo niska?

    PS. Zmodyfikowany silnik V6 Mercedesa posiada dzisiaj cos miedzy 20 - 40 koni wiecej niz zeszloroczna jednostka.

  • 35. dexter
    • 2015-02-20 15:14:06
    • *.115.152.146

    Edit: zespoly w Barcelonie dysponuja twardymi oponami z odmienna mieszankom - tak mialo byc .

  • 36. dexter
    • 2015-02-20 16:05:30
    • *.115.152.146

    Pierwsza symulacja wyscigu Ricciardo wygladala nastepujaco: 10 okrazen, Outlap - Startlap - 1:31.1 - 1:31.0 - 1:31.0 - 1:31.2 - 1:30.9 - 1:31.6 - 1:32.3 - Inlap.

    W drugim Stint'cie opony zostaly zmienione z Soft na Medium. Przyjechal do boxu i zmienil znowu na medium (uzywane)

    Stint nr.2 -20 okrazen: Outlap - 1:31.0 - 1:30.8 - 1:30.6 - 1:30.0 - 1:30.6 - 1:31.0 - 1:30.8 - 1:30.8 - 1:31.2 - 1:31.1 - 1:31.3 - 1:31.5 - 1:31.7 - 1:31.8 - 1:31.6 - 1:31.8 - 1:32.2 - 1:31.5 - Inlap

    Temperatura powietrza:13,5°C (24,4°C asfaltu)

  • 37. dexter
    • 2015-02-20 18:41:36
    • *.115.152.146

    Ostatni Stint Ricciardo na oponach Soft Outlap - 1:27.9 - 1:28.1 - 1:28.0 - 1:28.4 - 1:28.7 - 1:29.1 - 1:29.4 - 1:29.4 - 1:29.8 - 1:30.2 - 1:30.6 - Inlap.

    Wykrecony czas Riccardo i Hamiltona trudno jest ze soba porownac. Red Bull przy swoich 4 stintach po 2 razy, za kazdym razem podrozowal na mieszance Soft i Medium. Hamilton znowu pokonywal tor na twardej mieszance. Red Bull pojechal sredni czas okrazenia 1:29.1, a Mercedes 1:28.4 Ciezko powiedziec ile paliwa pozostalo w kazdym zbiorniku, dlatego: ???
    Pod koniec Hamilton jeszcze raz wyjechal na mieszance Medium, uzyskujac czas 1:24.923

    O! Williams mnie troche zdziwil podkrecajac swoje tempo. Massa z pewnoscia byl troche lzejszy + opony Soft no to mamy czas 1:25.123 Widocznie Williams obawia sie prognozy pogody na jutro ktora nie wyglada zbyt dobrze.

    I ostatnia ciekawostka
    Ricciardo w swoim bolidzie nie tylko mial Airbox pomazany srodkiem "Flow Visualization", lecz takze gorna czesc kasku


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo