Cowell: Honda ma przewagę przed sezonem 2015
Andy Cowell, szef działu silnikowego zespołu Mercedesa uważa, że mająca powrócić w przyszłym roku do rywalizacji w F1 Honda ma pewną przewagę nad obecnymi producentami jednostek napędowych.„Są zalety i wady takiego rozwiązania” mówił Cowell, odnosząc się do decyzji o opuszczeniu przez Hondę pierwszego roku nowej ery turbo w F1. „Ferrari, Renault i Mercedes posiadają doświadczenie z zimowych testów i wyścigów Grand Prix w tym roku.”
„Bazując na faktach wiemy jakie mamy problemy i jak je rozwiązać. Honda może jedynie się przyglądać.”
„Z drugiej strony, stoimy przed wyzwaniem rozwijania obecnego silnika w kontekście tego co jest dozwolone a jednocześnie musimy przygotowywać się do homologacji jednostki na sezon 2015, która nastąpi w lutym.”
„Tak więc Honda ma przewagę mogąc uczyć się poprzez zdjęcia i analizę osiągów silników, koncentrując się w stu procentach na sezonie 2015.”
„Czerpią wiedzę bez opłat, ale nie tak dogłębnie jak trzej obecni producenci silników.”
komentarze
1. 6q47
Nie powiedział nic ponad wszystko to, czego można było się domyśleć od momentu ogłoszenia przez Hondę dołączenia do rywalizacji jako dostawcy silników od 2015 roku.
2. Gosu
Ja ciekawy jestem jak wygląda umowa Mercedesa z Mclarenem na dostawę silników na obecny sezon. Ciekawi mnie też czy Anglicy są w jakiś sposób kontrolowani by nie ujawnić Hondzie tego i tamtego.
3. Jahar
Z tego co tutaj pisze to przewaga Hondy jest taka jakby jej nie było bo brak im doświadczenia w wyścigu.
4. AndrzejOpolski
@kempa007
Czy mógłbyś uaktualnić kalendarium na najbliższe GP? Pozdrawiam.
5. 6q47
2. Gosu
Jest niezwykle krótka! :))
Czyli wiele rzeczy jest punktowo zapisanych i raczej wolno "puszczono" te rozwiązania, które jeszcze mogą być ulepszone/modyfikowane przez producenta.
Ten proces będzie trwał do 2019 roku z coraz mniejszym procentem możliwych modyfikacji.
Ilość zamrożonych dozwolonych modyfikacji (nie w silnikach homologowanych na konkretny sezon) wyrażona w procentach:
8% od 2015
23% od 2016
35% od 2018
95% od 2019
Jak coś nie teges - poprawcie.
6. Hamcio20
„Ferrari, Renault i Mercedes posiadają doświadczenie z zimowych testów i wyścigów Grand Prix w tym roku." z tym się w pełni zgadzam jednakże mówiąc o renault to wątpię żeby była przed hondą w przyszłym sezonie, (chodzi o jednostki napędowe) może się mylę :)
7. gujak
a mnie sie wydaje że honda już ma u siebie na stole rozebrany silnik mercedesa :D:D
8. Jacko
Te silniki są przecież limitowane i kontrolowane w taki sposób, że nie ma możliwości, żeby któryś nagle zniknął, bo niby w jaki sposób? Po drugie, nie jest też tak, że team dostaje po prostu silnik od producenta i hulaj dusza. Wystarczy spojrzeć na kombinezony w garażach, żeby wiedzieć, że tam są oddelegowani pracownicy producenta opon, silnika itp. Tak więc Mercedes ma cały czas kontrolę nad swoim silnikiem. Przecież to są wielomilionowe kontrakty, a tam nie pracują durnie.
9. Skoczek130
Mam nadzieje, że skopią tyłki Mercowi. ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz