Kierowcy BMW Sauber o Malezji
Kierowcy BMW Sauber opowiedzieli o swoich wrażeniach z czterodniowych testów w Malezji i o nadziejach na zbliżające się Grand Prix.Myślę, że jesteśmy w niezłej formie przed wyścigiem i tym razem uda się nam ukończyć go z dwoma bolidami na mecie. Już wcześniej doświadczyłem na torze Sepang kilku niesamowitych ulew. Jazda w deszczu zawsze niesie ze sobą element ryzyka z powodu ograniczonej widoczności. Szczególnie tutaj, gdzie opady odbiegają od normy. Gdy zaczyna padać, wszystko błyskawicznie znika pod strumieniami wody. Jednak wciąż jestem fanem mokrej pogody.
To niezłe przeżycie w tych warunkach osiągnąć moc 700 koni mechanicznych. W każdym razie w Malezji zawsze szło mi nieźle. Nawet w 2006 roku, pomimo że problem z autem kosztował mnie utratę piątego miejsca tuż przed końcem wyścigu.
To, co uwielbiam w mojej pracy, to podróże. Wiele muszę zobaczyć w Malezji. Petronas współpracował już z teamem Sauber w okresie moich początków w tym zespole, i każdego roku miał nowe pomysły. Dla mieszkańców Malezji ta państwowa firma jest czymś niezwykłym. Witają nas z wielką dumą, bo rozsławiamy ich firmę na całym świecie. To robi wrażenie.”
Robert Kubica: “To będzie moja druga wizyta na GP Malezji, ale pierwszy raz wezmę udział w wyścigu. Nie mogę się doczekać. Tor jest bardzo ciekawy, ale bardzo się różni od tego w Melbourne.
Dobrze, że mogliśmy testować na Sepang, bo dowiedzieliśmy się, jak bolid zachowuje się w cieple, jak temperatury wpływały na opony, i tak dalej. Test dał też wiele mi osobiście. Mogłem się zaaklimatyzować. Mam nadzieję, że w Malezji będziemy równie dobrzy jak w Australii. Po tym, jak odpadłem z wyścigu w Melbourne, teraz najważniejsze dla mnie to przekroczyć metę i zdobyć punkty.”
Sebastian Vettel: “Nigdy nie byłem w Malezji i nie mogę się doczekać, aż poznam kolejny nowy tor. Wiele dobrych rzeczy słyszałem o tym torze. Jest tam trochę gwałtownych zakrętów, no i wysokie temperatury sprawiają, że jazda wymaga od kierowcy naprawdę dobrej formy. Ale przyjeżdżam tydzień wcześniej i będę miał wystarczająco dużo czasu, żeby przyzwyczaić się do klimatu. Uważam, że nasz zespół jest nadal mocny w Malezji po dobrym starcie sezonu w Australii.”
komentarze
1. mati_09
Oby było tak jak mówili kierowcy BMW. Najlepiej dwa BOLIDY na punktowanych miejscach i bedzie bardzo dobrze.
2. zawit1
Robert i Nick wykazują optymizm. To dobrze. Według mnie dwa bolidy BMW Sauber ukończą wyścig bez problemów i że Kubica będzie na podium.
3. miszczunio
tak, tak optymizm to wy macie. tlyko co z tego jesli znowu sie skrzynia zepsuje. to co wtedy powiecie?
4. leblon1
Po obserwacji wyscigu w Australii doszedłem do
wniosku, że Robert jechał w tym wyścigu w charakterze "królika doświadczalnego" z tą nową
skrzynią biegów na której podobno można zarob.
około 0,3sek. na okrąż. Nick miał tylko zmodyfik.
skrzynię bieg. Dyrekcja czyli Mario T. nie
chciała chyba ryzykować straty 2 bolidów i tym
sposobem Nick zarobił kilka pkt. To pasuje w moim
logicznym rozumowaniu. Robert pomimo że
był prawie z pełnym bakiem dotrzymywał kroku
prowadzącym . Oznacza to, że rzeczywiście
trochę zarabiał na zmianach biegów, minus
czas w którym blokowały się tylne koła w dojazdach do zakrętów (Robert o tym mówił)
Sumarycznie wygląda na to
że mają dobry silnik , areadynamika daje wreszcie
dobre rezultaty i opony dobrze dobrane. Kubica miał
opony półtwarde ze względu na ilość paliwa.
W tym wyścigu pojadą na starych skrzyniach
zmodyfikowanych i przypuszczam że dopiero w Europie
bedą mieli te nowe o nie przerwanej zmianie bieg.
Ferrari , McLaren, Renault mają je od kilku sezonów
dlatego BMW tylko w tym elemencie odstaje , bo
zrobiło naprawdę widoczny postęp.
A wracając do do samego startu w Australii , nie wiem czy
się zgadzacie ,że gdyby Kubica wyprzedził
manewr Hamilltona o ułamek sek. to byłby na trzeciej pozycji?
Anglik na prawdę jest dobry ma fantastyczny
refleks. i znakom. przegląd sytuacji
5. Kazik
No niby ładnie piszesz leblont.Te skróty przesadystyczne to po co? "znakom.przegląd sytuacji"?Treść pozytywna-forma przekazu trochę nieciekawa.W Australii to mogło być różnie.Nie p......opowiadaj.
6. Mati_f1
Do miszczunio: Pytasz co powiemy jak się skrzynia zepsuje. No będzie nam przykro, taki sport. Ale może według ciebie lepiej mówić, że BMW i Kubica są do bani i na pewno zajmą ostatnie miejsce, a jak pójdzie im dobrze to wtedy zacząć ich chwalić i mówić, że od początku się im kibicowało! Większość kibiców jeśli chce dobrych rezultatów to optymistycznie podchodzi do każdej dobrej wiadomości o zespole przed GP. Nie wiem o co ci właściwie chodzi bo jeśli jesteś kibicem F1 to sprecyzuj czy według ciebie jesteśmy głupi, że liczymy na dobry występ Roberta, czy chciałeś powiedzieć coś innego tylko ja to źle zinterpretowałem.
7. Mati_f1
leblon1 wiesz na pewno, że Robert miał nową skrzynię, a Nick starą zmodyfikowaną, czy to tylko twoje domysły.
8. reikorp
a ja się z leblontem nie mogę zgodzić. "(...)areadynamika daje wreszcie dobre rezultaty(...)". a kiedy nie dawała? no i o tych skrzyniach, to skąd wiesz? i kiedy stara skrzynia jest na tyle zmodyfikowana, że staje się nową? i kurna, na czym niby modyfikacje skrzyni w bolidzie nicka miałyby polegać, skoro i tak "nowa" skrzynia dawałaby przewagę robertowi? coś jednak półstrukturalnie nie tak z twoim logicznym myśleniem:/
9. yarpen.zirgin
leblont, a ja się nie zgodzę, że Ferrari, Mclarena i Renault miało od kilku lat tą skrzynię. Dopiero w zeszłym sezonie chyba Red Bull (chociaż nie pamiętam dokładnie) zaczął jej używać jak się okazało, że nie jest niezgodna z przepisami. Przepisy mówią (mniej więcej), że nie można używać skrzyni biegów, w której jest możliwe przeniesienie napędu przez więcej niż jeden bieg. Czyli w czasie zmiany biegów nie może być fazy, w której jedna zębatka jeszcze się nie "odłączyła" a druga już jest zsynchronizowana.
Podobnie nie wiem, czy Nick miał starą skrzynię. NIe wiem skąd wziąłeś taką informację.
10. leblon1
To są tylko moje przypuszczenia , teraz mnie to
upewniło , że mają dwa zespoły , które pracują nad
skrzynią biegów. Jeden zespół w Szajcar. udoskonala skrzynię z 2006. , a drugi w Monachium
pracuje nad tą nową. Nie przypadkiem na polecenie
Mario T. całkiem nie dawno oddelegowano ze Szwajcarii znanego konstrukt. do pomocy temu
drugiemu zespołowi. Na testach to właśnie Robert
testował nową skrzynię i miał przez to więcej
awarii. Nick jeżdził na zmodyfikowanej gdzie też
zdażały się awarie tylko rzadziej. Co do tego od
kiedy te nowe skrzynie są używane , to od kiedy
Renault zdobył mistrzostwo , tak myślę. Ciekawi
mnie czy można nie znacznie zmieniać stosunek przełożenia poszczególnych biegów na każdy wyścig ?
Z tego co widzę to chyba już nic nie można.
Obroty const. , pojemność const. ,a moc tym samym też const. Dziękuje zawit 1 za poparcie wiem, że dobrze rozumuję.
11. Kazik
Przełożenia w skrzyni biegów to chyba można zmieniać na poszczególne wyścigi.Tory rożnią się od siebie i raczej napewno zespoły mają możliwość "ustawiania" przełożeń.(Inaczej w Monako,inaczej Monza).Ta Twoja "teoria" odnośnie skrzyni to może i ma sens.Czas pokaże.Wszyscy chcielibyśmy zobaczyć Roberta kończącego wyścig "na punktach".
12. Mat
Ale jestem ciekawy leblon skąd masz te można powiedzieć ściśle tajne informacje. Wypisujesz bzdury. Skrzynie n.z.b od kilku sezonów chyba żartujesz. Jedynym zespołem który miał w tamtym sezonie taką skrzynię o ile dobrze pamiętam była honda i red bull zamontował taką davidowi na interlagos niestety pamiętamy z jakim skutkiem.
13. reikorp
no ja też nie widzę szczególnej ścisłości w myśleniu leblona. ale przynajmniej on wie, że dobrze rozumuje:D
14. mikrobi6
Nie oczekujmy za wiele mam nadzieje ze bolidy BMW-Suber dojadą do mety i zdobędą punkty.
A miejsca na podium i na to czas przyjdzie ale jeszcze nie teraz.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz