Ruszył ostatni dzień pierwszej tury testów w Bahrajnie
Ruszył czwarty i ostatni dzień pierwszej tury testów w Bahrajnie. Podobnie jak w trakcie pierwszych trzech dni, także i w sobotę kierowcy i ekipy mają doskonałe warunki pogodowe do testowania nowych maszyn.Po Problematycznym dniu wczorajszym Pastor Maldonado kontynuuje testy Lotusa, jednak ekipa czeka na nowe części i już wczoraj z tego powodu zapowiedziała możliwość opóźnienia swoich przygotowań.
McLarena MP4-29 sprawdza Jenson Button, VJM07 testuje Sergio Perez, a Saubera C33 Adrian Sutil.
Za kierownicę Toro Rosso powraca Jean-Eric Vergne. W pewnym sensie niespodziankę sprawił zespół Williamsa. Rano ekipa z Gorve potwierdziła zarunienie w roli trzeciego kierowcy Brazylijczyka, Felipe Nasr’a. Plotki na ten temat trwały od dłuższego czasu, jednak zespół dodatkowo zmienił plany testowe. Nasr już dzisiaj pojawi się na torze. Podobnie jak wczoraj ekipa podzieliła obowiązki testowe między dwóch kierowców, tym razem Felipe Massę i właśnie nowego członka zespołu.
Marussia kończy testy z Julesem Binachi a Caterham podobnie jak Williams dzieli testy między kierowców. Rano CT05 sprawdzał będzie Marcus Ericsson, a po południu Kamui Kobayashi.
Użytkowników serwisu tradycyjnie prosimy o komentowanie wydarzeń z Bahrajnu pod poniższą wiadomością.
komentarze
1. ds1976
Nadal uważam, że testy dla widza nic czytelnego nie wnoszą. Poza widocznymi kłopotami silników Renault i wręcz przeciwnej formie silników Mercedesa za wiele więcej wywnioskować nie można. Jeżeli któraś ekipa ma dobre tempo z pewnością tego nie pokaże w trakcie testów. Widać, że w początkowej (być może kluczowej) części sezonu będą się liczyć McLaren oraz Mercedes. Do tego Ferrari i być może Forca India. Swoją drogą polecam bardzo fajny fan page o wyścigachz częstymi aktualizacjami: www.facebook. com/ racespl (trzeba usunąć obydwie spacje).
2. gujak
1. ds1976--skoro testy nic czytelnego nie wnoszą to skąd przypuszczenia że silniki Renaulta mają problem a mclaren i mercedes sa w dobrej formie :D:D:D:D
3. Mind
@gujak Dobre pytanie :)
4. ds1976
gujak, tak, to uwidoczniło się w testach, silniki Merca nie psują się, Renault się psują. Tyle. Kropka. A kto ma najszybszy bolid? Nie wiadomo. Kto ma chociaż szybki? Nie wiadomo. Czy Magnussen jest tak szybki jak wskazują testy? Myślę, że nie, choć testy wskazywałyby coś przeciwnego. Dla widza testy naprawdę nic nie wnoszą. A gdyby silniki Renault nie psuły się to co byśmy się dowiedzieli? Wiadomo tyle, że większe prawdopodobieństwo awarii ma silnik Renault. I że możliwym jest, że Red Bull nie wygra 1 wyścigu. Choć tego nie można być pewnym do końca.
5. Duke_
ma ktoś informacje jak dzisiaj z czasami i co testują?
6. andrewhum
na razie Rosberg pierwszy z czasem 1.33.283 czyli szybszy niz wczoraj Hamilton, dalej Button i Raikonen, co testuja to nie wiem
7. klingus123
Tak aktualnie wyglądają czasy
1 Rosberg Mercedes 1m33.283s
2 Button McLaren 1m34.957s +1.674
3 Raikkonen Ferrari 1m36.718s +3.435
4 Nasr Williams 1m39.036s +5.753
5 Perez Force India 1m39.258s +5.975
6 Ricciardo Red Bull 1m39.837s +6.554
7 Vergne Toro Rosso 1m41.784s +8.501
8 Maldonado Lotus 1m41.880s +8.597
9 Ericsson Caterham 1m45.094s +11.811
Z tego rozumiem angielski, to Sauber miał jakieś problemy ze strukturą monokoku. Większość zespołów wykonuje krótkie przejazdy. Lotus i Red Bull pojechali jak dotąd bardzo mało. Caterham też miał jakieś problemy, Ericsson zrobił tylko 4 kółka. Marussia męczyła się z jakimś bliżej nieokreslonym systemem. Narazie nic specjalnego się nie dzieje.
8. Tilion
Chyba podczas ostatniej tury testów padnie rekord z ubiegłorocznych kwalifikacji. I gdzie te wolniejsze bolidy w opiniach ekspertów?
9. klingus123
Fakt, auta są zaskakująco szybkie jak na takie zmiany w przepisach. Ale przede wszystkim szybkie są auta z silnikami Mercedesa, co by otwierdzało plotki o mocniejszej od rywali jednostce napędowej. Jeżeli mieliby mieć więcej o 100 koni od Renault, to oznaczałoby to zysk od 1 do nawet prawie 2 sekund na okrążeniu w zależności od toru.
10. roomek
1 N.Rosberg Mercedes 1.33.283 --- 57
2 J.Button McLaren 1.34.957 +1.674 41
3 K.Raikkonen Ferrari 1.36.718 +3.435 53
4 F.Nasr Williams 1.38.764 +5.481 55
5 S.Perez Force India 1.39.258 +5.975 19
6 D.Ricciardo Red Bull 1.40.138 +6.554 15
7 P.Maldonado Lotus 1.41.546 +8.263 28
8 J-E.Vergne Toro Rosso 1.41.784 +8.501 6
9 M.Ericsson Caterham 1.45.094 +11.811 4
10 J.Bianchi Marussia -.--.--- +-.--- 2
11 A.Sutil Sauber -.--.--- +-.--- 1
11. carrera996
Witam forumowiczów i od razu pytanie, czy może ktoś wrzucić porównanie osiągniętych w zeszłym roku czasów z tymi, które notowane są podczas obecnych testów? Dzięki.
12. ryniu1992
Coś czuję, że w Australii zobaczymy jeden z najdziwniejszych wyścigów w historii. Marussia, Caterham, Toro Rosso, Lotus i Red Bull będą miały problem ze skończeniem zawodów.
13. scigacz00
@carrera996
W tamtym roku nie było testów w Bahrajnie, ale jak juz tak chcesz to tutaj wyniki z Q3 z tamtego roku ;).
1 N.Rosberg Mercedes 1:32.330
2 S.Vettel Red Bull 1:32.584
3 F.Alonso Ferrari 1:32.667
4 L.Hamilton Mercedes 1:32.762
5 M.Webber Red Bull 1:33.078
6 F.Massa Ferrari 1:33.207
7 P. di Resta Force India 1:33.235
8 A.Sutil Force India 1:33.246
9 K.Raikkonen Lotus 1:33.327
10 J.Button McLaren -:--.---
11 R.Grosjean Lotus 1:33.762
12 S.Perez McLaren 1:33.914
13 D.Ricciardo Toro Rosso 1:33.974
14 N.Hulkenberg Sauber 1:33.976
15 V.Bottas Williams 1:34.105
16 J.E.Vergne Toro Rosso 1:34.284
17 P.Maldonado Williams 1:34.425
18 E.Gutierrez Sauber 1:34.730
19 C.Pic Caterham 1:35.283
20 J.Bianchi Marussia 1:36.178
21 G.van der Garde Caterham 1:36.304
22 M.Chilton Marussia 1:36.476
14. rokosowski
Co roku jest gadanie, że to tylko testy i co roku mocni na testach są też mocni w sezonie. Pewnie to przypadek.
15. Polak477
14. rokosowski
Jasne. Przecież w zeszłym roku McLaren wygrał mistrzostwo, RBR był w połowie stawki, a o 2 miejsce oprócz Mercedesa, Lotusa i Ferrari walczyło też Force India i Torro Rosso...
Testy mogą powiedzieć co najwyżej kto będzie mocny w pierwszych 3 wyścigach, czyli właściwie... nic.
A już szczególnie w tym roku, kiedy czasy jednego okrążenia nie są nikomu do niczego nie potrzebne. Bo co z tego, że Rosberg byłby powiedzmy 1 w kwalifikacjach, skoro później tempo w symulacji wyścigowej miał gorsze od Kimiego Raikkonena? Innymi słowy, silnik Mercedesa może być najszybszy (tego nie wiemy) na jednym okrążeniu, jednak kluczem w tym sezonie będzie przejechanie wyścigu w równym tempie. Bo co z tego, że Mercedes może przejechać okr. powiedzmy 0.4 sekundy szybciej, skoro na dystansie wyścigu tyle nie będzie w stanie pojechać przez ograniczenie spalania? Jak wcześniej nie było tej zmiennej w równaniu (bo mogli nalać więcej paliwa) to teraz ona jest i do tego z równania tworzy wielomian :).
16. rokosowski
@15 W zeszłym roku po testach wielu mówiło, że McLaren ma problemy oraz że Lotus i Redbull są w czołówce więc nie wciskaj mi tu kitu że testy nic nie znaczą. I nie mówię tu o najlepszych czasach tylko o długich przejazdach.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz