Sauber cały czas rozpracowuje system brake by wire
Adrian Sutil, który wczoraj zasiadał za kierownicą Saubera C33, potwierdził, że jego zespół obecnie cały czas koncentruje się na zrozumieniu i dopracowaniu nowego układu hamulcowego, tzw. brake by wire, który został zalegalizowany przez FIA na sezon 2014 w związku z wejściem w życie nowych, mocniejszych układów odzyskiwania energii kinetycznej bolidu.Ekipa Saubera, w szczególności Adrian Sutil, już w Jerez miała problemy z nowym układem hamulcowym. Niemiec po wczorajszych jazdach przyznał, że obecnie zespół skupia się na dopracowaniu szczegółów tego układu a także na jednostce napędowej Ferrari.
„Trzeba naciskać. Czasem wychodzi to dobrze, a czasem źle, ale po to są testy” mówił Sutil w odniesieniu do systemu barke by wire „Musimy się uczyć, wieęc koncentrujemy się obecnie na systemie barke by wire oraz na silniku.”
„Gdy będziemy mogli powiedzieć, że rozgryźliśmy to, wtedy zaczniemy myśleć o osiągach.”
„Niemniej chłopacy cały czas naciskają na aerodynamikę, nie mamy chwili przerwy, więc z dnia na dzień możemy spodziewać się dużych przyrostów osiągów.”
Sutil przyznał, że nowy układ hamulcowy wymaga od niego zmiany stylu jazdy: „Aktualnie, muszę nieco zmienić swój styl jazdy.”
„Nie można już naciskać tak mocno ze względu na brak siły dociskającej, więc trzeba delikatnie obchodzić się z hamulcami. Czasami wymyka się to spod kontroli.”
„Obecnie musimy polegać na inżynierach, dopracowując mapy. Ważne jest, aby na każdym zakręcie mieć odpowiednie mapowanie. Mamy już podstawowe ustawienia, ale nie są one jeszcze na 100 procent.”
„Brakuje mi normalnego, manualnego sposobu ustawienia tego, ale jak tylko inżynierowie uporają się z tym, będziemy mieli mniej problemów i będziemy to kontrolować.”
komentarze
1. IEPSowiec
Jak mam rozumieć stwierdzenie "dotyczy jedynie tylnego układu napędowego"? Bolidy nie mają dodatkowego napędu przedniego :)
2. zzagrobu
@ kempa007
Już to kiedyś pisałem, ale powtórzę:
Sutil przyznał, że nowy układ hamulcowy wymaga od niego zmiany stylu jazdy: „Aktualnie, muszę nieco zmienić swój styl jazdy.”
naprawdę nic Ci nie przeszkadza w tym cytacie? W dwóch zdaniach masz dokładnie to samo. W jaki celu tak redagujesz teksty? Skoro już napisałeś co przyznał Sutil to jaki sens ma w kolejnym zdaniu cytowanie dokładnie tego samego?
Czy tylko mnie wydaje się to irytujące? Nie chodzi mi o czepianie się, ale źle się czyta taki tekst.
3. zzagrobu
A co do tego systemu to znaczy że pedał hamulca nie jest połączony mechanicznie z zaciskami? Tak to rozumiem poprzez analogię do fly-by-wire, a jeśli tak to chyba baaardzo dziwnie musi się hamować takim pojazdem
4. kempa007
1. IEPSowiec "literowka" hamulcowego.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz