komentarze
  • 1. PanKonrad
    • 2013-09-19 18:19:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie znoszę takich obiektów. Tor jest brzydki i nudny.

  • 2. fanAlonso=pziom
    • 2013-09-19 18:30:56
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ta szykana była zajebista coś jak eau rouge na SPA zakręt inny niż wszystkie

  • 3. PanKonrad
    • 2013-09-19 18:39:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gadanie

  • 4. kamehan
    • 2013-09-19 18:52:23
    • *.wschowa.net.pl

    #2 Ja nieporównywal bym tego zakrętu do eau rouge. Według Mnie dobra zmiana.

  • 5. bartexar
    • 2013-09-19 19:04:49
    • *.adsl.inetia.pl

    A ja uwielbiam ten tor, jest wspaniały! Coś pięknego, wyścig w nocy.

  • 6. rg123
    • 2013-09-19 19:31:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mam to samo zdanie ale ta szykana zawsze dodawala smaku w treningach, kwalifikacjach i wyscigu dlatego tez uwazam ze to blad ze strony organizatorow i wcale nie jestem przekonany czy bedzie bezpieczniej

  • 7. Szynnal
    • 2013-09-19 19:54:18
    • *.play-internet.pl

    Szykana ta według mnie pozwalała się zbliżyć w wyścigu i uzyskać nieco lepszy czas w kwalifikacjach przez bardziej technicznych zawodników.
    To bardziej ułatwienie dla drwali.

  • 8. ArcyZ
    • 2013-09-19 22:34:50
    • *.dynamic.mm.pl

    Szkoda. Fajnie samochody tam latały w ostatnich latach.

  • 9. dexter
    • 2013-09-20 03:03:42
    • *.115.76.154

    Na poczatku napisze kilka moich osobistych spostrzezen. Dla mnie, to jeden z najlepszych torow w kalendarzu. Osobiscie mam okazje przewaznie pare razy w roku byc w Azji, no i jak na fana Motorsportu przypadlo, bez przezycia na zywo wyscigu w Singapurze nie moglo sie odbyc. Duzo jest ciekawy torow Nurburgring (Nordschleife), Spa, Monaco, Monza, Abu Dhabi, Silverstone...ale jesli ktos tutaj na portalu powaznie mysli o zakupie biletu i wybraniu sie na wyscig F1, to w 100% moge wszystkim polecic Singapur (wspanialy tor iwspaniale miasto). Gdy siedzi sie tam wieczorem w czasie wyscigu na trybunie jest tak jasno jak w dzien, a gdy czlowiek obroci glowe widac czarnosc - niesamowite wrazenie. Najgorsze jest to, gdy przyjedzie sie tak o 14.30 na tor (moj przypadek) nie ma tam zadnej zywej duszy - dziwne uczucie :-) No, ale koniec prywatnosci.

    Jesli chodzi o same oswietlenie, jest tam 4 razy jasniej (3000 Lux) jak na stadionie pilkarskim. Kazdy z tych projektorow halogenowych (na wysokosci 10 metrow) ustawiony jest co 4 metry. Ogolnie rzecz biorac to sila tych reflektorow wynosi 3,18 Mln.Watt. Pomiary wartosci swiatla w alei serwisowej wyniosly ok. 2.200 Lux - jasniej niz w normalnym TV-Studio (1.000 Lux). W garazach pomiary wyniosly 800 Lux, to jest dwukrotnosc sredniego oswietlenia w biurze. Energia dostarczana jest z 12 podwojnych generatorow z ktorych kazdy osobno moze na okreslonym obszarze caly ten system przy zyciu utrzymac.

    Na poczatku byly obawy czy np. w czasie deszczu, na mokrej nawierzchni, przy sztucznym swietle kierowcy beda mieli dobra widocznosc, wtedy producenci kaskow szybko zareagowali przygotowali specjalne antyodblaskowe visory na ten wyscig.

    Tutaj kierowcy zyja dalej w czasie i rytmie europejskim, niektorzy nawet nie przestawiaja zegarka, aby calkowicie uniknac Jetlag (przewaznie gdy wyscig odbywa sie na innym kontynencie kierowcy przylatuja tydzien przed impreza, aby sie zaaklimatyzwac). Dla mechanikow oznacza to praca w nocy, lecz oni tego tak nie odczuwaja poniewaz praca odbywa sie w „europejskich godzinach pracy“. Dzien pracy zamiast o 8:00 zaczyna sie o 15:00 czasu lokalnego, a konczy sie na drugi dzien rano. W hotelach gdzie rezyduja zespoly specjalnie dla nich sniadanie serwowane jest od 14:00 do 16:00 czasu lokalnego.

    Dla kierowcow jest to najciezejszy wyscig w sezonie (wysokie temperatury, wilgotnosc prawie 90%, 25 zakretow, krotkie proste gdzie nie mozna odpoczac, a przede wszystkim dlugosc wyscigu. Mimo tego ze wszyscy kierowcy zostaja w modusie europejskim zmeczenie, temperatura sa odczuwalne, choc nie koniecznie w wyscigu przy pelnej koncentracji lecz po opuszczeniu bolidu kierowcy sa wykonczeni. Ten wyscig jest taka mieszanka (wyzwynie mentalne Monaco polaczone z oslabiajacym klimatem tropikalnym z Sepang)

    Kurs tez nalezy do ciekawych z wyspy przez most Marina Bay przejezdza sie z predkoscia 260 km/h. W ostatnim sektorze przejazd pod trybuna z punktu widzenia widza, gdy auta bezposrednio na ciebie jada jest super wrazeniem. Takiego czegos nie ma nigdzie indziej.

    Jedna z najlepszych mozliwosci wyprzedzania jest w pierwszym zakrecie, oraz przy trybunie Stamford. Po starcie 2 bolidy maja dosyc miejsca aby jechac kolo siebie. Ten kierowca ktory po lewej stronie czyli wewatrz jedzie ma przewage, poniewaz jest tam taka kombinacja lewo/prawo/lewo.

    Auta tutaj jezdza z pelnym dociskiem, srednia predkosc wynosi 170km/h, duzo zakretow pokonuje sie na drugim biegu. Nawierzchnia jest dosc nierowna, miedzy zakretem 5 i 7 polozony jest nowy asfalt. Od 2009 troche zmian zostalo wykonanych: wyjazd z Pit Lane zostal za pierwszy zakret przesuniety, wjazd jest teraz przed zakretem 22. Wierzcholki zakretow 12, 13 zostaly nieco zwezone. Potrojnej szykany w zakrecie 10 "Singapore-Sling" nie bedzie, teraz jest lewy zakret.

    Ponadto w ubieglym roku gumowe krawezniki zostaly zmienione na elementy stalowe, ktore sa przymocowane srubami o srednicy 24 mm. Czesc toru, wejscie i wierzcholek zakretu 13 oraz zewnetrzna strona aleii serwisowej zostaly na nowo wyasfaltowane.

    Poziom przyczepnosci w Singapurze jest bardzo slaby, dlatego Pirelli przygotowylo opony typu Medium i Supersoft. One powinny, szczegolnie na poczatku gdy tor jest brudny jakas przyczepnosc gwarantowac.

    Jesli chodzi o silniki to niepowinno byc tutaj wiekszych problemow. Nie ma duzych odcinkow jazdy na pelnym gazie, ale fazy przyspieszania z malej predkosci mocniej obciazaja przenoszenie mocy. Skrzynia biegow bedzie miala krotkie przelozenia. Inzynierowie odpowiedzialni za silniki tak okresla Mapping wtrysku i zaplonu, aby juz przy niskich obrotach miec duzy moment obrotowy.

    To jest taki tor, podobnie jak Monza, ze kierowca kazdy swoj blad moze poczuc na wlasnej skorze.

  • 10. Jens
    • 2013-09-20 07:11:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W przyszlym roku bedzie ciekawie bahrajn w nocy...

  • 11. Reaglag2
    • 2013-09-20 09:02:56
    • *.lo2.opole.pl

    9. dexter Zmień nazwę na nieoceniona skarbnica wiedzy. :D Pozdr.

  • 12. masmisbl
    • 2013-09-20 10:29:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @11 Reaglag2

    Powinien prowadzić blog pod tytułem "Laboratorium Dextera" :D

  • 13. timarco
    • 2013-09-20 10:45:48
    • *.tvn.pl

    9. dexter - szacun za wiedzę :)

  • 14. Skoczek130
    • 2013-09-20 11:19:10
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ta szykana była nieporozumieniem. Można rzec "wreszcie!". :D

  • 15. Skoczek130
    • 2013-09-20 11:21:32
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @dexter - szacun za źródła. Powinieneś faktycznie zrobić blog - z pewnością wielu by tam zaglądało. Pzdr :D

  • 16. whobert
    • 2013-09-20 11:39:12
    • *.nitka.net.pl

    "W związku ze zmianą, niezależnie od uzyskanego czasu, w tym roku najszybszy kierowca będzie także rekordzistą Marina Bay. "

    No nie koniecznie bo jak np. będzie padać cały wyścig ?

  • 17. Jahar
    • 2013-09-20 12:56:38
    • *.opera-mini.net

    @dexter. Ciekaw jestem w jakiej dyscyplinie motorsportu pracujesz. Bo żeby mieć takie informacje to trzeba się tym zajmować. Wątpię, że siedzisz aby w internecie i czytasz. Swoją drogą dobrze, że piszesz tutaj na stronie.

  • 18. PanKonrad
    • 2013-09-20 18:09:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @17 wystarczy poszukać w necie

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo