McLaren źle dobrał przełożenia
Kierowcy zespołu McLarena po wyścigu na torze Monza narzekają na nietrafiony dobór przełożeń w skrzyniach biegów. Zbyt krótki siódmy bieg sprawił, że przy mniejszej ilości paliwa, gdy auto stało się szybsze, na prostych załączał się im ogranicznik obrotów.„Miałem kiepski start, sprzęgło zaczęło mi się ślizgać i spadłem o kilka pozycji. Pierwszy przejazd był całkiem dobrą zabawą, ale jak tylko utknąłem za Danielem [Ricciardo], nie miałem jak go wyprzedzić.”
„Nie dobraliśmy zbyt dobrze przełożeń skrzyni biegów. W konsekwencji tego, jak spadał nam poziom paliwa, a nasze prędkości na zakrętach wzrastały, dochodziliśmy do ograniczenia obrotów, a to ułatwiło bolidom z tyłu wyprzedzenie mnie i utrudniało mi wyprzedzanie.”
„W czystym powietrzu, nasze tempo było całkiem dobre, ale z tak krótkim ostatnim biegiem, zwłaszcza przy włączonym systemie DRS, włączał nam się ogranicznik obrotów.”
„Co więcej, na 15 okrążeń przed metą, zblokowałem koła na pierwszym zakręcie i mocno spłaszczyłem przednią prawą oponę- potem niewiele widziałem ze względu na wibracje, ale udało mi się dowieźć auto do mety i zdobyć punkt dla zespołu.”
„Na koniec, chciałbym podziękować wszystkim chłopakom w garażu. Musieli ciężko pracować przed wyścigiem, aby naprawić w rekordowym czasie system paliwa w moim aucie. Niewiele brakowało, ale dobrze zareagowali na to i wykonali niesamowitą robotę.”
„Gdy jest mało czasu, są najlepsi na świecie- po raz kolejny okazali się bezbłędni.”
Sergio Perez, P12
„To było rozczarowujące popołudnie. Uważam, że zasłużyliśmy na coś więcej.”
„Zostałem uderzony z tyłu na pierwszym zakręcie i musiałem ściąć szykanę. Potem w trakcie wyścigu byłem wstrzymywany przez Daniela Ricciardo z Toro Rosso. Mój bolid był ogólnie szybszy, ale prędkość maksymalna nie pozwalała mi się z nim zrównać na prostych i wyprzedzić.”
„Zatrzymywaliśmy się w boksach okrążenie później niż planowaliśmy i straciłem pozycję na rzecz Jensona, po tym jak mieliśmy problemy przy zmianie kół. Potem utknąłem w korku; ze względu na brak prędkości maksymalnej nie mogłem nikogo wyprzedzić.”
komentarze
1. Kalor666
To jakiś żart! 50 lat tradycji i nie potrafią dobrać przelozeń.
2. waterball
Może spece z Williamsa (podobne doświadczenie) by im pomogli ...
3. Michael Schumi
@1 Jest jeszcze gorzej. Ferrari: startowali od początków, mają dobrą kasę, topowego kierowcę, a potrafią spieprzyć najważniejsze rzeczy. Tytuł w 2010, bolid w 2011 i na początku 2012 oraz ostatnio w tym roku błędy strategiczne. Jak weźmiesz pod uwagę ich ostatnie sezony, McLaren jest górą. W 800 tnym wyścigu Ferrari, Turcji 2010 Ferrari zdobyło 7 i 8 miejsce. McLaren ma dublet. To jest żart. W taką rocznicę takie wyniki Scuderii?
4. Angulo
Za to McLaren spieprzył tytuły w 1999, 2000, 2003, 2005, 2007 i 2012. Ferrari to mimo wszystko dużo lepszy zespół niz McLaren...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz