komentarze
  • 5. Zirdiel
    • 2013-07-03 23:04:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1 Już mam dość słuchania o tych nielegalnych testach. W przyszłym roku też tak będzie? Wygrają 9 GP a ktoś wyskoczy z tekstem "A to pewnie przez te nielegalne testy z Pirelli"
    Hamilton podchodzi do sprawy tak jak się powinno, czyli z dystansem.
    Rosberg natomiast wygrał już 2 GP i myśli, że może wszystko. Tymczasem nie ma szans w tym GP bo zapewne nikomu nie będą pękać opony, Vettel ukończy wyścig i Alonso z Raikonnenem powalczą. Mam nadzieję, że chociaż Hamilton będzie w stanie walczyć i nie będzie miał problemów z balansem, jak to zresztą bywa podczas każdego GP.

  • 6. FANKA F1 :)
    • 2013-07-03 23:09:43
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @5. Okej, nie rozumiem skąd to zdenerwowanie :) Faktem jest, że to przez testy koniec i kropka. Nawiązałam do testów, ponieważ Rosberg zachowuje się jakby już był mistrzem, a do tego bardzo mu daleko, nie wspomnę o zespole. Ale są na dobrej, lecz dalekiej drodze :)
    Szanuję twoje zdanie, i nie mam nic do niego :)
    Pozdrawiam :)

  • 7. Mad89
    • 2013-07-03 23:32:34
    • *.play-internet.pl

    Jesli zmiana tylnych opon sprawi ze znikna problemy z oszczedzaniem to Mercedes na pewno ma szanse zwiekszyc tempo. W monako liczyli sie z nimi. Teraz musza jeszcze bardziej. Maja bardzo dobry bolid. Kierowco

  • 8. Mad89
    • 2013-07-03 23:33:44
    • *.play-internet.pl

    Kierowcom tez niczego nie brakuje.

  • 9. bbbyku
    • 2013-07-03 23:53:57
    • *.adsl.inetia.pl

    Rosberg poczuł krew i jest na fali... ten sezon zakończy przed Hamiltonem. W następnych może Luis wróci do siebie, a może nie. Tak, czy tak.. Rosberg prawdopodobnie będzie miał najlepszy sezon w karierze, czy to mu zostanie?? Czas pokaże. Ma bolid, ma wiarę w siebie i zespół... jeszcze majstra zgarnie i dopiero będzie SZOK :)

  • 10. Jahar
    • 2013-07-04 00:29:01
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @9. Lewis a nie "Luis".

  • 11. mwhakowscy
    • 2013-07-04 00:41:39
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Rosberg buja w obłokach (po dość szczęśliwym zwycięstwie), Hamilton chodzi po ziemi (pech z oponą). Coś pośredniego z tego się wykluje. Nie ma co dziwić się Rosbergowi, jest na "fali". Niespodziewanym tegorocznym mistrzem może okazać się ten, który jest nieświadom tego, że jest to arcytrudne, wręcz nieosiągalne. Wcale nie musi nim zostać ani Rosberg, Hamilton czy Vetel (co jest najmniej prawdopodobne). Czekamy? Czekamy do mety wyścigu na Interlagos. Czy ktoś z koleżanek i kolegów przed sezonem spodziewał się takich miejsc teamu Mercedes w klasyfikacjach na półmetku? W notowaniach przedsezonowych wyżej było Ferrari, McLaren i Lotus (zgodnie z wynikami sezonu 2012) Odpowiednio w ubiegłym roku Rosberg był 9. Schumacher 13. Przejście Hamiltona większość z nas mocno zdziwiła, niektórych wręcz zbulwersowała. I co jest? Póki co, niespodzianka półmetkowa. Osobiście nie demonizowałbym wpływu niespodzianek ostatniego GP. (awaria bolidu Redd Bull'a, wybuchające opony, tym bardziej, że jedna z nich wystrzeliła w bolidzie Mercedesa) Wettel odpadł, Hamilton tak jakby też, ale zwyciężył Rosberg przed Webberem. Powiedzmy, że remis. Trochę mniej punktów w klasyfikacji konstruktorów zdobył Redd Bull, co było właściwie bez znaczenia przy ich aktualnej przewadze. Co dalej? Będziemy śledzić, dopóki nie zatrzepoce chorągiewka z szachownicą na Interlagos.

  • 12. mwhakowscy
    • 2013-07-04 02:09:23
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Przepraszam. Powinno być - zdziwiło wręcz zbulwersowało -

  • 13. RyżyWuj
    • 2013-07-04 03:07:07
    • *.static.korbank.pl

    Kończy się era aero w F1, więc czar Neweya się kończy. Merc ma wszystkie atuty w ręku - najlepszych kierowców, tonę kasy, doświadczonego dostawcę silników itd. O ile czegoś nie zawalą na poziomie koncepcji samochodu, to sezon 2014 będzie dla nich wybitnie udany.

  • 14. adrian1313
    • 2013-07-04 06:50:06
    • *.ip.netia.com.pl

    @6 A Ty znowu swoje. Niby przepraszasz, a dalej piszesz to samo. Więc zapytam wprost - co jednoznacznie i obiektywnie wskazuje na to, że "to przez testy koniec i kropka"? Bo na razie wygląda to na Twoją subiektywną ocenę, której z niewiadomych przyczyn nie pozwalasz podważyć. Dlatego proszę o konkret - co dokładnie zmieniły te testy?

  • 15. saint77
    • 2013-07-04 07:29:37
    • *.dynamic.chello.pl

    Prawda jest taka, że jeśli Mercedesowi uda się do końca rozwiązać problem z oponami, to RBR będzie regularnie wąchać spaliny Mercedesa zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu.
    Wybuch opony w bolidzie Lewisa był jedynym powodem, dla którego Vettel prowadził w poprzednim wyścigu. Mimo wszystko RBR ma dalej wielką przewagę nad pozostałymi zespołami, jednak w przypadku Mercedesa stopniała ona gwałtownie. Z pewnością miały na to wpływ testy z Pirelli dlatego pozostałym zespołom powinni również na to pozwolić zamiast testu młodych kierowców i wszystko byłoby sprawiedliwie.
    A tak pozostanie niesmak, że Mercedes musiał zdecydować się na nielegalne testy aby dobić na stałe do czołówki.

  • 16. Michael Schumi
    • 2013-07-04 07:57:07
    • *.ip.euro.net.pl

    Ja akurat życzę im dobrze. Dobrze sobie radzą i mają ostatnio niezłe wyniki. Może teraz w końcu czas na Lewisa? Czas pokaże.

  • 17. Skoczek130
    • 2013-07-04 08:03:12
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Zirdiel - weź na wstrzymanie Fred! Wiem, że kochasz zespół, w którym jeździ twój IDOL, ale zachował powagę i obiektywizm - każdy teraz ma PRAWO do mówienia o tych testach. Merc ewidentnie na tym skorzystał. Gdyby nie one, śmiem twierdzić, iż nie byliby tak dobrze dysponowani. Choć nie uważam, by rozwiązali w zupełności swoje problemy, to zminimalizowali je w większym stopniu, niż mogliby to zrobić. I przestań już z tym "problemem z balansem Hamiltona" - to już jest nudne... ;)

  • 18. Skoczek130
    • 2013-07-04 08:06:14
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @RyżyWuj - "era aero" miała się skończyć po 2008r. I co?? Mimo "surowości" konstrukcji, nadal odgrywa ogromne znacznie. I zawsze będzie - zmiany na 2014r. nic tu nie zmienią. ;)

  • 19. mac011
    • 2013-07-04 08:48:42
    • *.dynamic.chello.pl

    Rosberg tobie to przydało by się wiadro zimnej wody na ten jego durny łeb hahaha ,i mam nadzieje ,że tak się stanie w najbliższym czasie .
    13. RyżyWuj kolego nic się nie kończy przynajmniej w kwestii aero .Aerodynamika jest i będzie bo ma wpływ na prędkość bolidu na prostych na spalanie ,na prowadzenie się bolidy w szybkich zakrętach ,więc w mniejszym lub większym stopniu ona będzie

  • 20. FANKA F1 :)
    • 2013-07-04 09:50:08
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @14
    Przepraszam, że dopiero teraz :)
    Co dały im te testy? Pomogły zniwelować, problemy z oponami ;)
    Jak widać skutecznie:)
    ,,opony koniec i kropka"- oznacza moje zdanie, i jestem zdania, że gdyby nie te testy to możliwe że na etapie późniejszym mistrzostw albo wcale dopiero poradzili by sobie z tym problemem :)

  • 21. pjc
    • 2013-07-04 09:57:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @mwhakowscy mogę nieskromnie powiedzieć,że ja należę do grona osób które wierzyły w ekipę Mercedesa z Ross'em Brawn'em na czele.
    @RyżyWuj uwierz mi,że pojedynek Newey'a z Brawnem będzie jeszcze ciekawszy w 2014.

  • 22. jenks
    • 2013-07-04 10:05:14
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jesteście tylko i włącznie oszustami.

  • 23. Duke_
    • 2013-07-04 10:27:07
    • *.customers.d1-online.com

    A ja calkowicie rozumiem Rosberga
    2 razy w tym sezonie byl na najwyzszym podium. 3 raz w karierze F1.
    PP tez juz mial kilka razy. 6 w generalce i goni nadal. Myslicie ze to nie dodaje skrzydel ?
    Niech sie chlopak cieszy jesli ma z czego i zycze mu nawet maistra.

  • 24. logel999
    • 2013-07-04 11:05:22
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nico Rosberg : Myślę , żę mogę zdobyć tytuł ja albo Lewis

  • 25. logel999
    • 2013-07-04 11:06:24
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Rosberg skończy źle za bardzo pewny i wgl , za to Lewis najlepszy ;) Widać jak się zmienił i dojrzał

  • 26. logel999
    • 2013-07-04 11:06:43
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dzieci płaczą i tyle o te oponki

  • 27. logel999
    • 2013-07-04 11:08:04
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    !@9 Hmmm CHYBA ZA LEWISEM !!!!

  • 28. logel999
    • 2013-07-04 11:08:51
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Rosberg był dla mnie na Silverstone 3 .... 1 Lewis , a 2 Fernando

  • 29. logel999
    • 2013-07-04 11:11:50
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niemiec na torze w niemczech powinien nie wygrać xD , ale zespoł niemiecki tak , i wygra Lewis z takim tempem mERCA

  • 30. bbbyku
    • 2013-07-04 12:09:20
    • *.ip.netia.com.pl

    10, 27 No Lewis .... bylo pozno, a ja po kilku piwach :)

  • 31. ULTR93
    • 2013-07-04 13:02:07
    • *.ezbit.pl

    ZRÓBCIE AKTUALIZACJE PO PRAWEJ STRONIE Z TRANSMISJAMI NA NADCHODZĄCE GP !

  • 32. logel999
    • 2013-07-04 13:57:32
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Kurde Quartz nie obejrze bo bede w hotelu i brak czasu :(

  • 33. logel999
    • 2013-07-04 13:57:46
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Qualuu

  • 34. devious
    • 2013-07-04 15:07:21
    • *.adsl.inetia.pl

    @11 mwhakowscy

    "Czy ktoś z koleżanek i kolegów przed sezonem spodziewał się takich miejsc teamu Mercedes w klasyfikacjach na półmetku?"

    Tak, np. ja :) Pisałem nawet, że dla mnie jest większa szansa, że w 2013 to Hamilton będzie walczył o mistrza niż chłopaki z McLarena. I że mogę się założyć, że McLaren nie zdobędzie MŚ konstruktorów w 2013 a jeżeli chodzi o Merca to nie podjąłbym się takiego zakładu.


    "W notowaniach przedsezonowych wyżej było Ferrari, McLaren i Lotus (zgodnie z wynikami sezonu 2012)"

    CHYBA W NOTOWANIACH W GIMNAZJACH :D
    Bo chyba tylko tam dzieciaki typują jaki bolid będzie szybki na podstawie osiągów bolidów z lat poprzednich :)


    "Odpowiednio w ubiegłym roku Rosberg był 9. Schumacher 13."

    No i? Z tego nic nie wynikało poza wnioskiem, że Rosberg > stary Schumacher (z młodszym Schu w topowiej formie już by nie miał tak lekko).

    Przecież każdy średnio rozgarnięty fan chyba wiedział, że sezon 2013 każdy zespół zacznie z zupełnie nowym bolidem? Więc 2012 nie miał praktycznie żadnego znaczenia dla losów sezonu 2013. Wystarczy pośledzić historię F1 przez kilka lat i nauczyć się wyciągać wnioski.


    "Przejście Hamiltona większość z nas mocno zdziwiła, niektórych wręcz zbulwersowała. I co jest? Póki co, niespodzianka półmetkowa."

    Dla mnie to nie jest niespodzianka, pisałem o tym 28 września 2012 na tym portalu, że Mercedes ma już wszystko by wygrywac i teraz tylko pora wcielić plan w życie. No i wcielają. Robią to dużo lepiej niż robiło choćby BMW - zresztą chyba też z klęsk innych fabrycznych ekip potrafili wyciągnąć wnioski. Mają odpowiednie fundusze, kierowców, inżynierów, całe zaplecze.

    Zarówno Red Bull jak i Mercedes to wzory dla innych jak można w kilka lat osiągnąć sukces w F1 startując od "zera" (ale mając gigantyczny budżet). Wcześniej to samo zrobiło Renault.

    Trzeba umieć spojrzeć na coś z dystansu, bez emocji, na chłodno - i zanalizować jak najwięcej danych. Z naszej perspektywy (kibica) tych danych jest mało niestety więc i osąd jest ciężki. Ale pewne fakty są dostępne, poza tym trzeba spekulować i można czasami wycągnąć jakieś sensowne wnioski. Nie jest to łatwe na pewno .Ale lepiej tak robić niż pisać, że na pewno McLaren będzie mocny w 2013 bo był w 2012. Itd.

    btw. pamiętam jeszcze jak "trafiłem" w 2008 pisząc, że w 2009 będzie zmiana zasad i nowe zespoły mogą "zdetronizować" McLarena i Ferrari - i faktycznie "ex-Honda", RBR i Toyota były w czubie :) Nie miałem tylko nosa do BMW ale to temat na dłuższą dysputę :)

    Ciekawe też było to, na co było stać Toyotę w 2010 - ponoć zbudowali genialny bolid (mieli świetne dane z tunelu aero) i rozmawiali z Kubicą. Do tego mieli bardzo dobrego kierowcę nr 2 (Jarno Trulli). Udany TF110+Kubica+Trulli to mogła być zabójcza mieszanka. Toyota tyle lat próbowała zbudować dobry bolid i wydała tyle kasy, że w końcu musiało im się udać "trafić" z konstrukcją. Takie są prawa F1 - jak będziesz próbować to w końcu się uda. Pytanie tylko czy wystarczy pieniędzy i cierpliwości.

    Niestety idioci z zarządu Toyoty wycofali się z F1 zanim zaczęli wygrywać a właśnie 2010 mógł być ich rokiem. Im zabrakło cierpliwości.

    Mercedes też po 2012 mógł się wycofać tłumacząc, że "nie idzie". BMW uciekło z F1 po ledwie 4 latach (2006-2009) - na szczęście Mercedes ma mądrzejsze "władze". Im jak nie szło - to zmienili strukturę i dołożyli jeszcze więcej pieniędzy.

    I mają sukces. W kolejnych sezonach może być jeszcze lepiej - mają topowych kierowców i inżynierów chyba nawet zdolniejszych niż Red Bull. Jak nic nie spieprzą to czekają ich dobre lata w F1.

    Szkoda, że Toyota, Honda i BMW nie wykazały się taką wizją :/

  • 35. 99kowalski
    • 2013-07-05 09:46:25
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Od niedzieli zacząłem odnosić wrażenie, że w łagodnym dotychczas i wrażliwym Nico zaczyna się budzić syndrom "Deutschland uber alles". Ech...


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo