Hamilton: myślałem, że opony topiły się
Tym razem to zespół McLarena świetnie rozpoczął weekend. Lewis Hamilton, który po tym wyścigu pożegna się z zespołem był dzisiaj dwa razy pierwszy. Nieco gorzej wypadł Jenson Button, jednak ten zajmował się sprawdzaniem pakietu aerodynamicznego o mniejszym docisku.„To był pozytywny pierwszy dzień- liczę, że utrzymamy naszą formę lub nawet ją poprawimy jutro. Z całą pewnością wyglądamy mocno, ale to miejsce jest bardzo wymagające dla opon, więc na tym etapie ciężko jest wysnuwać jakieś prognozy.”
„Temperatura toru i powietrza była dzisiaj tak wysoka, że wydawało mi się, że na całym torze ślizgam się, a opony topią się! Mówiąc to wiem, że nasze długie przejazdy są zazwyczaj bardziej wymagające dla opon, ale wyglądały całkiem dobrze dzisiaj.”
„Wspaniale jest mieć tak pozytywny piątek- to jeden z najlepszych piątków od bardzo długiego czasu. Cieszę się każdą chwilą tego weekendu. Będę robił zdjęcia moim inżynierom i mechanikom każdego dnia.”
„Bolid był bardzo dobry- dzięki chłopaki- to byłaby perfekcyjna sobota, jeżeli zdobyłbym pole position.”
Jenson Button, P4, P8
„Dzisiaj po południu jeździliśmy z pakietem posiadającym niższą siłę dociskającą niż Lewis. To dość ciekawe porównanie, ale w gorącym klimacie niższy docisk jest jeszcze bardziej zdradliwy, gdyż bolid bardziej się ślizga, co niszczy opony.”
„Tak czy inaczej to był przydatny test, ponieważ chcieliśmy wiedzieć jak dobrze pracuje mniejsze tylne skrzydło. Pracuje ono w nieco inny sposób, więc chcieliśmy to zrozumieć.”
„Przy korzystaniu z mniejszego tylnego skrzydła nasze tempo na długich przejazdach było zaskakująco dobre. Niemniej nasze pojedyncze okrążenie nie było tak mocne- prawdopodobnie dlatego, że nie mogliśmy w pełni wykorzystać systemu DRS, tak jak to robimy przy większym skrzydle.”
komentarze
1. Jens
Gdy Hamilton odejdzie możemy przypuszczać, że Button troszkę więcej razy będzie zdobywał Pole Position. Jeszcze nasz polski inżynier w McLarenie to wg mnie sukces gwarantowany
2. tommek7
Skoro teraz nie zdobywa to uważasz, że nagle dostanie powera?
3. RoyalFlesh F1
Ja jestem zwiedziony J.B. Zbyt wczesnie w tym roku uwierzył w siebie, jesli wiecie o co mi chodzi. W pierwszym GP powiedział cos w stylu witaj 2009, nie cytuje bo nie pamietam. Ale nawet po wiadomosci ze Hamilton odchodzi jakos nie błyszczy.
4. frutek05941
Mam pytanko: Jaka jest szerokość tylnych opon w bolidach F1?
5. karlos69
do frutek. Z tego co pamietam to tylne opony mają szerokość 15 cali tj. 38,1 cm, natomiast przednie 13 cali co daje 33 cm szerokości
6. Jacko
Można zajrzeć do przepisów.
12.4.1 Complete wheel width must lie between 305mm and 355mm when fitted to the front of the car and between 365mm and 380mm when fitted to the rear.
12.4.2 Complete wheel diameter must not exceed 660mm when fitted with dry-weather tyres or 670mm when fitted with wet weather tyres.
12.4.3 Complete wheel width and diameter will be measured horizontally at
7. Jacko
12.4.3 Complete wheel width and diameter will be measured horizontally at axle height, with the wheel held in a vertical position and when fitted with new tyres inflated to 1.4 bar.
8. logel999
Jenson nie blyszczy bo to nie Lewis ...
9. pgolebiow
Niech sobie chłopak wygra bo czeka go długa przerwa bez pudła w Mercedesie
10. rokosowski
na speed trapie Button 322 (najszybciej z całej stawki) Ham 311 Vet 308
11. frutek05941
@5 i 6 Dzięki za odpowiedź.
12. Skoczek130
Bolid pod Hamiltona, to Jenson nie może zabłysnąć. W Australii wyglądało to z goła inaczej. W przyszłym roku może zostać MŚ. Przepisy nie ulegają zmianie, a McL ma najlepszy bolid w stawce. Skupiając się na Jensonie, mogą wiele zyskać. A na pewno dopilnują, by wóz był niezawodny. :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz