Honda przymierza się do powrotu do F1?
Coraz więcej wskazuje na to, że Honda powoli przymierza się do powrotu do F1. Japoński producent samochodów wycofał się ze sportu pod koniec 2008 roku w związku z kryzysem ekonomicznym na świecie.Yoshiharu Yamamoto, członek zarządu japońskiego koncernu oraz dyrektor zarządzający działu R&D, powiedział niedawno, że chętnie widziałby powrót Hondy do Formuły 1.
„Nie mogę wypowiadać się w imieniu Hondy, ale z osobistego punktu widzenia, uwielbiam wyścigi. Jednak aby być w F1 trzeba się mocno zaangażować” mówił dla magazynu Autocar. „To najwyższa seria sportów motorowych, która wymaga olbrzymiego poświęcenia. Prawdą jednak jest, że przyglądamy się tym wyścigom i liczymy, że pewnego dnia będziemy mogli w nich ponownie wziąć udział.”
„Nie sądzę, że zrobimy to natychmiast, ale jest potencjał w zmianach regulaminów, który może nas przyciągnąć. Śledzę regulaminy i gdy tylko będą one dla nas szansą, miło będzie powrócić.”
Najpierw jednak Honda chce koncentrować się na rozgrywkach serii WTCC.
komentarze
1. Skoczek130
Szczerze mówiąc chciałbym powrotu giganta z Japonii. To zawsze pewny grunt i nie-zawalidroga. Oby jednak tym razem dłużej zagrzali miejsce i ze zdecydowanie lepszym skutkiem. :)
2. Reaglag
1. Raczej to niemożliwe, mimo iż mają jakieśtam doświadczenia z poprzednich sezonów to teraz byliby tam gdzie HRT. F1 przez te lata jednak zmieni ła się i możliwe iż będzie cięzko im się przystosowac
3. Grzesiek 12.
Ech frajerzy ... Za zeta Rossowi sprezentowali bazę w Brackley oraz mistrzowski bolid i wycofali się z F1 ...
A teraz ... znowu chcą zaczynać wszytko od nowa i ponosić gigantyczne koszty :P
Dziwna jest ich polityka :P
4. conrad30
2. Reaglag-Dobry czołowy konstruktor i w sezonie 2014 z dmuchaną V6stką,mogliby dać radę. To nowe konstrukcje będą,każdy będzie się borykał z chorobami wieku dziecięcego.Tam mogą się wstrzelić.
5. Skoczek130
@Realgag - HRT walczy o każdy grosz. Honda z kolei to gigant z kupą kasy. Oni nie muszą szukać "pay-driverów", by przetrwać. A gdyby faktycznie wstrzelili się w przepisy, mogliby gładko zdobywać solidne punkty. Na pewno nie będą na poziomie HRT - to mogę Ci zapewnić.
@Grzesiek 12. - teoretycznie w WTCC promocja jest lepsza, bo tańsza. Ale z drugiej strony rozgłos mniejszy, bo prestiż sporo mniejszy. Cóż, jak im się opyla, to niech wracają. Przynajmniej to będzie zespół, który nie będzie tracił kilka sekund na okrążeniu.
6. Grzesiek 12.
5 Skoczek130
A może to tylko PR po trzecim miejscu Kamui w Japonii ? . Kto ich tam wie
Dla mnie też mogą wracać ... bo tak jak piszesz gwarantuje pewną jakość ...
Tylko pytanie w miejsce kogo i czy polityka powrotu koncernów będzie na rękę Berniemu ... Coś mi się wydaje że nie !!!
Ale zobaczymy . Na dzisiaj to tylko zapowiedzi .
7. melo
Bardzo dobra wiadomość, która cieszy. Widać że globalny "kryzys gospodarczy" już jakby za nami;) Z drugiej strony bardzo mnie ciekawi czy będą budować nową bazę czy odkupią od Niemców Barkley. Sądzącpo tym jak zaczął poczynać Mercedes (czyt. zatrudnienie Hamiltona) to Barkley zaczej na 99,9% nie jest na sprzedaż. Chyba że Merc będzie budował nową bazę i dali cynk Japończykom że mogą odkupić Barkley i dlatego Honda się zastanawia;) Tezy można snuć, tak czy tak jeśli Honda sie zastanawia nad powrotem do F1 to rewelacyjna wiadomość i tylko się cieszyć:)
8. sly1234
regulaminy dotyczące silników na 100% ich zachęcają. To jest to co Japońcy lubią , małe pojemności i duże moce:)
9. MarTum
było by doskonale
10. pjc
@Reaglag Skoczek130 napisał już to o czym ja chciałem napomknąć. Dodam jeszcze że z mojego punktu widzenia gdyby Honda była w garażu HRT :) to HRT z pewnością nie byłoby tam gdzie jest.
11. Kalor666
Fajnie by było. Zmodyfikują VTEC z Civica i bedzie dawał radę ;-) A tak na poważnie to nie sądzę żeby było im łatwo od razu jeśli chcieliby budować auto i zespół od nowa. Z tego co wiem z kasa też nie mogliby szaleć ba sa przecież jakieś ograniczenia. W każdym razie byłoby super;-)
12. fanAlonso=pziom
jestem tylko ciekaw na jak długo i z jakim skutkiem ten powrót będzie, oczywiście cieszy myślenie o powrocie Hondy chociaż jeśli wracają tylko z powodu tych marnych silników w 2014 to dla mnie trochę żałosne ( nie znoszę małych pojemności w motorsporcie, a świsty silników doładowanych także źle mi się kojarzą tak wiejsko - blacharsko) jeśli uraziłem fanów rewolucji 2014 w F1 to wielkie sorry
13. Reaglag
5. Jak tak beda tracic kase to moze sie faktzcznie okazac ze beda musieli zatrudniac pay+driverow: Pozdr xd
14. Reaglag
Rutanku! Yjebala mi sie klawiatura! Pod y mam z , pod u a a pod znak zapytania x wiec przeprasyam wszystkich za bledy...
15. Gosu
14. Reaglag ctrl+shit. Powinno pomóc, zmieniłeś język.
Kurcze mi brakuje fabrycznych zespołów. Polityka takich firm zawsze drażni, ale są to ekipy z potężnym zapleczem i budżetem. Jak wiadomo kasiora nie zawsze gwarantuje sukces, ale bez niej nie ma co marzyć o dobrych wynikach w tej serii.
Zmiany silników powinny przyciągnąć fabryczne teamy.
16. Xevatiz
Mogłaby jeszcze Toyota wrócić...
17. Reaglag
15. Dzięki Bro. :D
A co do tematu to : KOLKO KOLKO :D
18. Reaglag
"Niki Lauda stwierdził, że problem Schumachera i brak sukcesów po powrocie jest spowodowany wiekiem kierowcy.
Gdy przed GP Japonii Schumacher ogłosił swoje - drugie już - zakończenie kariery dodał też, że nadal może ścigać się na najwyższym poziomie i odnosić sukcesy. Siedmiokrotny mistrz świata stwierdził, że to właśnie możliwość walki z resztą stawki sprawiła, że nie żałuje swojego powrotu i czuje się dumny z tego, że mógł jak równy z równym rywalizować z młodszymi kierowcami.
Jednak Niki Lauda, który niedawno objął fotel dyrektora w Mercedesie całkowicie się ze słowami Schumachera nie zgodził. Lauda stanowczo określił powrót "Schumiego" jako spory błąd i wyjaśnił czym było to spowodowane.
"Im jesteś starszy tym więcej zaczynasz analizować. Dla kierowcy jest jest to bardzo niebezpieczne, bo zamiast jechać na 100% i ryzykować to analizujesz wszystko. Działa w tobie taki wewnętrzny hamulec i nie próbujesz zaryzykować. Dlatego od początku powrotu Michaela wątpiłem w to, czy uda mu się zdobyć ósme mistrzostwo" - powiedział Lauda. "
Źródło: onestopstrategy.com
Święta racja.
19. Kalor666
Porsche mogłoby wystawić bolidy ;-)
20. porhe
19.
Porsche ma inne podejście, nie są zainteresowani tym sportem - ponieważ Formula ma niewielki wpływ(teraz to prawie żaden) na rozwój samochodów cywilnych, czyli ma być to laboratorium w którym można sprawdzić innowacyjne rozwiązania, które można urzeczywistnić w autach poruszając się na drogach - czyli raczej ta marka nie pojawi się w F1, choć nigdy nic nie wiadomo.
Honda przez najbliższy okres, też nie pojawi się w Formule, jak sami przyznają skupiają się na innej serii. Choć zmiana regulaminu może jako dostawce na początku jednostek a w późniejszym okresie, kto wie.
16. Toyota w tej chwili jest skupiona na LM24 i WEC.
21. reXio
i Skoda! :)
22. 6q47
Powiedzmy, że kasa by się znalazłą... ale co z kadrą? Podkupywanie Weteranów od innych czy postawiliby na Młodzież?
23. 6q47
... mam na myśli biuro projektowe:)
24. Kamil-F1
Kiedy F1 zostanie zniszczona przez zielonych, Honda dopiero będzie miała czelność wracać, bo będzie jej się to dobrze wpisywało w strategię marketingową.
Tu nie chodzi o ściganie czy żadne inne idee z tym związane.Jeśli wrócą, to tylko dla kasy i z pobudek marketingowych.
25. Piotre_k
Jeśli chcą dostarczać silniki - proszę bardzo. Jeśli chcą "promować wizerunek firmy przez uczestnictwo w wyścigach Grand Prix" - won. Od dawna jestem zdania, że koncerny samochodowe nadają się tylko na dostawców silników, an nie na zarządzających zespołami F1.
26. mwhakowscy
Żeby Honda mogła wrócić, ktoś musi opuścić stawkę F1. Możliwe, że kupią któryś ze słabszych teamów. To akurat wyrównałoby i zwiększyło stawkę bolidów w czołówce. Myślę, ze byłoby to korzystne dla konkurencji.
27. Jens
a ja tam czarno wróże ten powrót Hondy do F1 - jak jeździli w sezonach 2007-2008 to było aż żal patrzeć na ich słabą formę. Taki koncern, a końce klasyfikacji...
28. fracky
@24
Jesteś niczym łańcuch od piły spalinowej po długiej pracy w lesie. Czy Twoi rodzice prowadzą gospodarstwo rolne ? Wiele by to wyjaśniało.
Pan Yamamoto wyraźnie powiedział ,że może się zainteresują F1 z powodu zmian regulaminowych. Na pewno nie chodziło mu o efekt przyziemia czy krótsze skrzydła albo rozrusznik. Jam co prawda troll ale o ile mi wiadomo , Honda robiła jedne z lepszych silników V6 turbo ale pewnie taki omnibus historyczny z tematów F1 o tym dobrze wie. Więc może Hondzie nie chodzi o aspekt marketingowy, która Twoja główka wbiła sobie do środka ale bardziej o możliwość produkcji i rozwoju nowych silników V6. ERS to łakomy kąsek dla samochodów osobowych.
Zresztą gdyby weszli do F1 i wydali około 30 mln euro za sezon, licząc na strategię marketingową, to czy nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na dużą kampanie reklamową np na Eurosporcie ? Pewnie ,że tak, trafili by do większej ilości osób.
@6q47
Skromnie podejrzewam ,że teamy od Lotusa po STR, gdyby położyć dużą gotówkę na stół chętnie rozważą wszystkie opcję od podzielenia się udziałami do sprzedaży włącznie.
29. devious
Honda wygrywała już w F1 w latach 60tych, zdobywała MŚ jako konstruktor silników w latach 80tych, zbudowała też OD PODSTAW zwycięski bolid w 2006 i 2009 roku (niestety mistrzowski już jako Brawn ale w 90% była to konstrukcja Hondy ;p) - tak więc na pewno jest to kawał historii F1 i jak kolejny raz wrócą - to po to by znowu wygrywać...
ja czekam, bo jednak Renault czy Honda to są ekipy z wielkimi tradycjami i przede wszystkim budżetem - i lepiej byłoby mieć takie fabryczne ekipy niż ledwo żyjące Toro Rosso czy Marussię.... Z całym szacunkiem dla tych ekip (zwłaszcza dla ex-Minardi)
30. frog
HONDA WCALE NIE SPRZEDAŁA MISTRZOWSKIEGO BOLIDU BRAWNOWI!
htt p://ww w.form ula1. pl/galeria/www/2008/ Testy/Barc elona_17_19_11_2008/B arcelon a_17_19_11_07. jpg
to jest przejściowy bolid Hondy, z tyłem z 2008 i przodem, który miał być używany w 2009. Dla porównania Brawn na swoich testach zjawił się z klasycznym, rozjechanym jęzorem. Poza tym, przody innych bolidów w porównaniu z tymi testami a startem sezonu 2009 w Australii się sporo nie zmieniły. Dla przykładu Sauber i Robert Kubica, w tej samej galerii.
31. Kalor666
fracky-- masz coś do gospodarstw rolnych????
32. Skoczek130
@frog - a co to za argument?? Ten test ma tyle do dowodu, co Kowalczykówna do motorsportu. ;) To były tylko części, które zostały wstawione do wersji z 2008r. Na testach w 2009r. był już nowy bolid. BGP009 to bolid stworzony za kasę Hondy.
33. Skoczek130
@devious - tak więc ja bym się nie zdziwił, gdyby wrócili jako dostawca. Nowe jednostki to akurat świetna opcja dla koncernu będącego szczególnie mocno za ekologią. Wiedzą już, co to znaczy mieć fabryczny zespół. I nie było to doświadczenie pozytywne. F1 to studnia bez dna, więc mogą "powrócić" do odległej przeszłości.
34. fracky
@31
Broń boże. Musiało by mi totalnie odbić abym miał coś do kilku budynków, budowli , maszyn i pól uprawnych. To rzeczy materialne, nie powinny generować obiekcji u innych osób.
35. Reaglag
KOLKO KOLKO
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz