Raikkonen straci pięć pól
Kimi Raikkonen nie rozpoczyna swojego powrotu do Formuły 1 najszczęśliwiej. Po problemach w sesji kwalifikacyjnej w Australii, przed drugą czasówką sezonu Fin wie, że zostanie cofnięty o pięć pozycji na starcie GP Malezji.Zespół potwierdził już, że tak się stanie. Oznacza to, że Fin niezależnie od swojej pozycji wywalczonej jutro po południu, na stracie Grand Prix zostanie cofnięty o pięć pól.
komentarze
1. ULTR93
Czyli jeżeli kwalifikacje pójdą mu tak samo jak w Australii to ruszy z samej końcówki stawki, gdzieś obok Marussi.
2. Zirdiel
Yh... Szkoda trochę, znów problemy...
3. Antorek
Ale pech
4. dEEdq
Wywalczy P1 i startuje z 3 rzędu lajtowo :D
5. Rize
ruszy z 12- 13 miejsca ;/
6. greg32
No i w piz... cały plan, a liczyłem że powalczy z RB o 3 miejsce. Mówili o problemie z KERS a tu taki klops, wychodzą braki z testów. No cóż nadzieja w Groszku może nie będzie taki zielony w trudnym wyścigu...
7. _Trotyl_
Szkoda bo bardzo mu kibicuję
8. Porky2
no szkoda, ja tam gdzies po cichu licze na schumachera, choc do tej pory mu nie kibicowalem jakos specjalnie, to niech sobie dziadek jeszcze z 1 wyscig wygra, zeby nie bylo:)
9. luca motorsport
Ale pech, no ale w ostatnich dwoch sezonach kwalifikacje nie byly takie wazne wiec nie ma co sie zalamywac
10. 6q47
ogólnie mówiąc - wysyp awarii skrzyń biegów.
Parametry takie jak moc i moment obrotowy silników bez zmian - wypada powiedzieć, że skrzynie biegów nie trzymają założonych parametrów...
W takim razie bedziemy (jakby inaczej) świadkami walki o pozycję na starcie w wersji "horroru z czterema gwiazdkami":)
Ten przypadek nie liczy się w starciu Gigantów tej stronki:)
Pozdr.
11. Moustier
Współczuję Kimiemu słabego początku sezonu.
12. xdomino996
Czyli według mnie najlepsze miejsce w wyścigu to będzie koło 5 ,ale to Malezja popada i jeszcze się okaże że posłuchamy Fińskiego hymnu :)
13. kimifan
Mysle ze w kwalifikacjach bedzie w 3 i nie bedzie tak zle.
14. Luk141
wie ktos ile silników mają zespoły na ten sezon?
15. norbertinho
8 silników nadal
16. brooda2
Wielka szkoda że tak się stało w tym momencie kiedy jeszcze Lotus może być konkurencyjny w tym momencie z czołówką,wyścig zbrojeń trwa boję się że dalej będzie trudno,mogę się mylić
17. miksar
Pojedzie ,pojedzie i w 6 się zmieści.
18. funrari
jeśli pojedzie kwalifikacje tak jak w Australii to nie wiele straci
19. brooda2
Co gorsze drugi kierowca też narzeka na skrzynię jak padnie to też będzie kara
20. Jacu
Na pecha nie ma rady :/. Szkoda,że teraz na początku sezonu takie problemy ma Lotus. Akurat teraz kiedy wydaje się silny. Później niestety ciężko (ze względu na budżet) będzie im dotrzymać kroku czołówce. Ale kto wie. Oby Kimi mimo wszystko zaszalał i dał popis swojego kunsztu.
@10. 6q47 - podobnie ze skrzyniami było gdy wszedł przepis o limicie, i wtedy gdy weszły skrzynie seamless. Teraz też jest ciągła walka na tym polu pomimo względnie stałych parametrów silnika. Każdy chce zrobić coraz lżejszą, bardziej kompaktową i lepiej dostosowaną do pakietu więc wciąż jest to wyścig na granicy wytrzymałości - prawie nic nie jest identyczne jak przed rokiem ;). A testów też teraz nie ma za wiele żeby wszystko dopracować. Takie awarie to normalka w tym sporcie. Szkoda tylko, że F1 faktycznie zaczyna bardziej przypominać wyścigi endurance :P. Zakaz testów i drastyczne ograniczenie ilości skrzyń i silników wcale nie ma większego przełożenia w oszczędności kasy.
21. vcb716
Niedobrze :/ mam nadzieję, że na przyszłość takich problemów nie będzie, bo na chwilę obecną to Raikkonen ma same problemy :/ Jeśli Lotus wszystko zapnie na ostatni guzik to bolid będzie solidny, a mając jeszcze w teamie takiego zawodnika jak Raikkonen może być naprawdę ciekawie.
22. etos
to zakonczy wyscig na 5-7 miejscu. chyba ze bedzie padac wtedy to juz ruletka
23. marc1508
On juz nie bedzie dobry. Nie oszukujmy sie. :(
24. Wiland
O ile pamiętam kiedyś pierwsza wymiana skrzyni była gratis. Kiedy to się zmieniło?
25. whobert
Przypomina mi sie rok 2008 wtedy to jeden ktos z zespolu ktory byl trzecim w stawce (czyli byl w takiej samej sytuacji jak bohater pow. Art) loil dupe szanownemu koledze Kimi-emu. RAI wez dupe w troki i nie marudz jak stara baba tylko pierwsza 3 sie liczy
26. Alette
Kurcze :/ A jeszcze po poprzednim wyścigu pisałam, że jak wystartuje z wyższego pola, to ma szanse na podium. Ale z tym cofnięciem, to będzie ciężko...
@marc1508 Żebyś się nie przeliczył... Myślę, że Kimi jeszcze wszystkim pokaże ;)
27. xdomino996
19. brooda2 Romian nie ukończył poprzedniego GP ,więc może zmienić bez obaw :)
28. rabus30
Szkoda, kibicuję temu gościowi. Wielkie indywiduum w stawce, a po cichu liczę na to, że skoro zabrał miejsce Roberta to razem z jego pechem...
Chociaż z drugiej strony chciałbym żeby Kimas namieszal w stawce.
29. rafekf1
Mnie też martwi ten pechowy początek Kimiego, tym bardziej, że E-30 sprawia wrażenie konkurencyjnego auta. Z pewnością nie tak wyobrażał sobie start po powrocie do F1. Romek też raczej nie jest zachwycony. Liczę przyznam szczerze na dobry sezon w wykonaniu teamu z Enstone. Pewnie mam jakiś sentyment do nich po tym jak miło oglądało się świetne występy Roberta w R30. Na szczęście pozostało jeszcze wiele wyścigów i pechowa karta może się w każdej chwili odwrócić.
30. przemeczek18
Kurcze szkoda mi go. Miejmy nadzieję że jutro w kwalifikacjach wywalczy P5 i będzie startować z P10.
31. jackforever
lubie Raikkonena
32. rafekf1
... nie E30 lecz E20 miało być. Sorry :(
33. mwhakowscy
rabus30 sjp.pwn.pl/szukaj/indywiduum
34. brooda2
19@zdomino996 skoro tak to ok
35. Reseller
A miało być tak pięknie...
Obstawiam kwalifikacje:
1. Hamilton
2. Webber
3. Button
4. Vettel
5. Rosberg
6. Raikkonen
7. Schumacher
8. Alonso
9. Grosejan
10. Maldonado
Obstawiam wyścig:
1. Button
2. Vettel
3. Alonso
4. Webber
5. Rosberg
6. Schumacher
7. Hamilton
8. Maldonado
9. Kobayashi
10. Raikkonen
36. KmK727
Raikkonen stał się ofiarą własnego zespołu.
37. KmK727
Podium wyścigu obstawiam tak samo, ale pierwszy nie Button tylko Hamilton.
38. dodo271
szkoda dawalem mu 6-7 miejsce
39. 6q47
20. Jacu
właściwie nie ma w tym czegoś nienormalnego - przejrzałem kilka sezonów wstecz... bo pamięć zawodna w niemal połowie wieku mego... kary z powodu wymiany skrzyni biegów wypadały w różnych momentach danego sezonu.
Przyjrzałem się nieco tym skrzyniom, kiedy powstały i kto pierwszy je zastosował.
Pomysł zrealizował B.A.R. Honda w roku 2004, w 2005 McLaren, 2006 Williams.
Układ hydrauliczny, który steruje pracą skrzyni, pracuje pod ciśnieniem 200 barów i szybkości przełączania zawierającej się w granicach 20-30 milisekund. Uszkodzenie skrzyni biegów w wyniku błędu kierowcy jest chyba bardzo rzadkim incydentem ze względu na elektronikę. Jednak uszkodzenia czujnika(ów) współpracujących z układem sterowania (komputer) i usterek mechanicznych zdarzają się częściej niż się nam wszystkim wydaje:)... Najbardziej stresująca pracę mają trzy elementy bolidu: silnik, skrzynia biegów i hamulce - widocznie Kimi ma pecha i mam nadzieję, że (pech) osiągnoł maximum i ma gwałtowną tendencję spadkową do wartości zerowej.
Pozdr.
40. maxmin
alonso na podium??????????????? chyba to żart
41. maxmin
wszyscy się chwalą a prawda jest taka że PLAY ma najlepszy bolid
42. Reseller
Po pierwszym wyścigu to wróżenie z fusów albo kryształowej kuli ale, co mi tam...
Obstawiam klasyfikację na koniec sezonu:
1. Button
2. Webber
3. Vettel
4. Rosberg
5. Hamilton
6. Alonso
7. Schumacher
8. Maldonado
9. Kobayashi
10. Kaikkonen
żal mi Fernando - jak mówią starożytni indianie "z g...na bata nie ukręcisz" - kiepski bolid, kiepski wynik.
W tym sezonie kibicuję (w zeszłym był Button i Rosberg) i obstawiam na mistrza Buttona.
43. KmK727
To nie żart! Alonso jest wstanie spokojnie być 3. W Australii startował z 13
miejsca, a skończył na 5!
44. Reseller
Już w zeszłym sezonie jakiś spec od F1, nie pamiętam który stwierdził, że Alonso jak Kubica, nawet z nie najlepszego bolidu potrafią jako kierowcy, wycisnąć więcej niż konkurenci.
45. KmK727
Tacy kierowcy jak Robert, czy Alonso są najlepszymi na świecie.
46. Reseller
Tyle, że jedni jeżdżą w zespołach dawniej uznanych za niezwyciężone, a drudzy jeżdżą w prowincjonalnych rajdach samochodowych.
47. Jacu
39. 6q47 - skrzynie seamless (zeroshift) to bardzo sprytne rozwiązanie ale znane i stosowane nie tylko w F1. W transporcie przemysłowym też coraz chętniej wykorzystywane ze względu na (praktycznie) ciągły przekaz momentu obrotowego na koła. Przez ułamek sekundy zazębione są dwa biegi - jeden ząb oddaje napęd drugiemu - tak po chłopsku tłumacząc. Tu przekazanie napędu praktycznie odbywa się płynnie bez rozłączania. Daje to oczywiste korzyści w postaci szybszej zmiany biegów - w górę; oraz nie zmienia zachowania (balansu) pojazdu na przykład w zakręcie. Powoduje mniejszą stratę energii (bo nie tracimy czasu przy zmianie tracąc przy tym część prędkości) co powoduje zmniejszeniem spalania (główny aspekt w transporcie przemysłowym) i poprawiamy przyspieszenie.Oczywiście na jednym kółku różnica będzie niewielka ale już w czasie wyścigu zyskamy kilka sekund. Jedynie redukcja odbywa się w sposób bardziej konwencjonalny. Także podane przez Ciebie 20-30 ms już dawno jest nie aktualne - już 2-3 lata temu słyszałem o 6 ms ;), ale wiadomo nikt dokładnych danych nie udziela i zawsze oficjalnie się lekko zawyża. A ciśnienie 200 barów jest dość standardowe dla układów hydraulicznych - problemem okazały się nagłe skoki tego ciśnienia z czym wiele zespołów trochę nawalczyła zanim opanowali temat. Generalnie widać chociażby na tym przykładzie jak F1 się niesamowicie rozwija nawet w okresie takich sztywnych przepisów technicznych. Pozdro 2 :).
48. 6q47
47. Jacu
wiedziaaałem... że nic nie wiem:)
Muszę sobie kiedyś poczytać twoje wpisy na stronce:) Świetnie działa pewien operator, który wyrzuca dokładnie te nicki, które chcę poczytać...
Ale to w wolnej chwili - teraz czekam na jutrzejsze GP, zapowiada się emocjonująco.
Pozdrawiam.
49. Jacu
@48. 6q47 - hmm nie wiedziałem, że jest możliwość poczytania starych wpisów ;). Że są archiwizowane. Operator-masz na myśli jakiś programik? Będę wdzięczny jak mnie oświecisz :). Pozdro ponownie i emocjonującego wyścigu. 3maj sie.
50. 6q47
49. Jacu
link do archiwum Pasji:
ww w.form ula1.pl/f1_archiwum.html .......dwie spacje do zlikwidowania....
błędnie napisałem operator, fachowo nazywa się to modyfikatorem:)
Wyglada następująco:
site:formula1.pl 6q47 formuła1
w miejsce mojego 6q47 wpisujesz np. swój nick lub ten, który Ciebie interesuje:)
Miłego czytania i wspominania staroci:)
51. Jacu
Wielkie dzięki :))) i pozdro dla Ciebie!!!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz