Marussia i HRT znowu mają problemy z nowymi bolidami
Zespół Marussia zmuszony został do zrewidowania swoich planów testowych dotyczących nowej konstrukcji, MR01.Szef zespołu, John Booth, dzisiaj potwierdził jednak, że ekipa całkowicie opuści testy w Jerez, skupiając się na rozwoju nowego MR01. 21 lutego w Barcelonie pojawi się z ubiegłoroczną konstrukcją, a nowy bolid sprawdzi dopiero podczas ostatniej rundy testów, także pod Barceloną, która rozpocznie się 1 marca.
„Dzisiaj podjęliśmy decyzję, że nie weźmiemy udziału w pierwszych testach w Jerez, które odbywać się będą między 7 a 10 lutego” mówił Booth dla serwisu autosport.com. „Zastanawialiśmy się nad wzięciem udziału w tych testach bolidem z sezonu 2011, MVR02, aby umożliwić Charlesowi [Picowi] spędzić cenny czas za kierownicą i pomóc mu w ten sposób przygotować się do debiutu. Planowaliśmy to mając na uwadze, że pokażemy nowy bolid, MR01, w Barcelonie dwa tygodnie później.”
„Tak jak nasz konsultant techniczny, Pat Symonds, ogłosił publicznie, MR01 będzie prawie w całości nową konstrukcją z niewielkimi podobieństwami z sezonu 2011. Nowy bolid posiada także kilka złożonych koncepcji mechanicznych a te zajmują nam trochę czasu.”
„Dlatego postanowiliśmy rozpocząć testy na torze podczas drugiego testu w Barcelonie używając MVR02. Potem będziemy starali się zakończyć prace nad MR01, aby móc wziąć udział w teście rozpoczynającym się 1 marca.”
Oprócz zespołu Marussia problemy ze złożeniem nowego bolidu ma także hiszpański HRT. Ekipa zapowiedziała już, ze podczas pierwszych testów w Jerez będzie korzystać ze starego bolidu, z nadzieją, że uda jej się przygotować nowy bolid na pierwsze testy pod Barceloną (21 lutego).
komentarze
1. Święty
Zastanawiam sie ile razy podczas ostatniego sezonu sędziowie zignorowali regulę 107%.
2. labugabu
dobre pytanie... a propo czy w 2012 tez obowiazuje 107%, bo mozna by tego chociaz przestrzegac,,,
3. Makaron
nie brakowało mi HRT w Australii, wiec jakby sędziowie przestrzegali tę regułę to byłbym zadowolony zwłaszcza w Monako.
4. ULTR93
tak też myślałem, że te same zespoły co w tamtym roku będą mieć problemy z rozwojem bolidu. (wykluczając oczywiście zespołu pod nazwą Caterham- oni nie mieli większych problemów w sezonie 2011).
5. saint77
Może Witalija niech ściągną do Marussi to wykaże słabe strony w konstrukcji.
Będą wiedzieli gdzie mocniej dospawać pancerz w osłonie kokpitu:)
6. atomic
pany!!! w każdej dyscyplinie są "ogony". ale to dzięki takim "ogonom" dyscypliny funkcjonują . wpisowe płaci każdy ale nie każdy pobiera dywidendę.nie dała rady honda,toyota,bmw a jednak są "idioci" ,którzy się tam pchają bo mają pasję. zastanówcie się o ile łatwiej jest zebrać kasę na sezon w rebullu /pstryk/a jak ciężko w hrt czy chociażby w williamsie
7. melo
@6. Swięta racja, w tym co się robi powinna być pasja, wiadomo że ktoś musi być na końcu stawki i wyśmiewanie się z takich zespołów jak HRT lub MR to objaw całkowitego buractwa. Trzeba miec do nich szacunek za próby za upór i dążenie do swoich celów! Nie jest sztuka pasjonować sie Formułą w Red Bullu , czy Ferrari , pam robisz pstryk i wszystko masz, a w HRT i MR nic nie jest oczywiste i trzeba pasji i checi prawdziwych aby te zespoły mogły funkcjonować. Wielu już by sie poddało a oni prubują, ryzykują. Kto nie ryzykuje ten nie je.
8. melo
Z Force India też się wyśmiewano , że co to wogóle jest, z red bulla tez sie smiano kiedy red bull wszedł w ten sport. A co jest dzisiaj? Poczekajmy pare lat i dopiero oceniajmy.
9. krzysiek000
8. melo FI był dosyć ciekawym przypadkiem, bo mało kto się z nich wyśmiewał. Więcej! Ludzie liczyli na ich punkty!
10. pjc
@melo z tego co pamiętam debiutancki sezon RedBulla był całkiem niezły.
Natomiast masz rację,że takie zespoły jak HRT czy Virgin(obecnie Marussia) też są częścią tego sportu.
Jeżeli są w stanie przejechać cały dystans wyścigu to oznacza,że ktoś wykonał tam dobrą pracę aby chociaż to osiągnąć.
Kiedyś było inaczej - bo rzadko któryś z kierowców b.słabych ekip lub tym bardziej debiutanckich zespołów (nawet jeśli się zakwalifikował) osiągał metę wyścigu.
11. atomic
7@ "pije do jakuba"
12. atomic
10@ ale część z tych zespołów experymentowała ,co był dozwolone
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz