Zespoły będą używać DRS w Monako
Dzisiaj rano FIA poinformowała ekipy, że podczas GP Monako używanie DRS nie będzie zakazane.Dzisiaj rano na odprawie kierowców dyskutowano ten temat, a jednym z najbardziej zagorzałych przeciwników używania DRS w Monako był Mark Webber. Zespoły, które chciały aby DRS był używany za trzy tygodnie twierdziły, że w przeciwnym razie będą musiały w pośpiechu wyprodukować standardowe skrzydło na ten jeden wyścig.
Dyrektor wyścigów, Charlie Whiting, po wysłuchaniu obu stron i różnych opinii na ten temat zadecydował, że DRS będzie używany normalnie w Monako.
Strefa DRS najprawdopodobniej będzie zlokalizowana na prostej startowej. Inną możliwością jest zlokalizowanie strefy wyprzedzania w tunelu prowadzącym do szykany.
komentarze
1. noke54
Jak dla mnie to ta decyzja jest trochę bez sensu, bo nawet na treningach i w kwalifikacjach DRS będzie chyba tylko używany na głównej prostej, zaraz za zakrętem Sainte Devote i w tunelu, więc tak naprawdę w 3 miejscach na torze.
2. conrad30
przecież na zakręcie przed tunelem jadą w "korku" to na bank każdy będzie miał stratę mniejszą niż sek. po 2 kółkach.Może być niezły kocioł bo tam skrzydła dają największy docisk w sezonie,więc wygaszenie go da teoretycznie najwięcej korzyści.Tylko jadąca chmara bolidów z wygaszonym skrzydłem w tunelu jest łuk śmierdzi małą katastrofą.
3. Flegmatic
Ja za to nie rozumiem dlaczego zespoły musiałyby produkować nowe skrzydło. Przecież można jechać z tymi co teraz, ale nie używając systemu DRS.
4. conrad30
"w tunelu gdzie jest łuk"
5. cellam
przeciesz nikt nikogo nie zmusza do aktywacji skrzydła
6. fanAlonso=pziom
1 saint devote to pierwszy zakret a potem jest odcinek po gorke i na dodatek łuk wiec chyba to niebezpieczne
przeciez skrzydlo moze zostac takie same bez aktywowania drsu nie wiem co za idiota jest za tym jak bedzie wielkie bum to wtedy zobaczymy
7. cummulus
Ale o co chodzi? Przeciez nie sa zmuszeni do uzywania DRS-u Jak Mark nie chce to nie musi go uzywac
8. pawlak3
trochę kraks będzie... nie było do tej pory safety cara, więc pewnie w Monako Maylander ojeździ się za pół sezonu
nie jestem zwolennikiem systemu w Monako, mimo że nawet z nowymi oponami zbyt wiele by się zapewne nie działo, jednak ten wyścig sam w sobie ma tyle uroku, że nawet procesję fajnie się ogląda
9. Skoczek130
Oby tylko nie miało to poważnych konsekwencji... ;/
10. leo_
Ja myślę, że nawet w Monaco będzie dużo wyprzedzania. DRS, owszem też, ale chyba trochę większy wpływ mają jednak opony. Znaczy, że nawet i bez DRSu będzie trochę akcji na torze.
11. Ferrari150
Pozabijają się tam z DRS-em:)
12. Ferrari150
Wiecie czemu Mark nie chce DRS ? Bo wtedy bedzie miał pewność że odjadą wszystkim. Bo RB jest bardzo zwinny w zakrętach, nawrotach itp:)
13. Mcj123
Będzie wesoło jak procesja wyjeżdzać będzie z zakrętu. Pierwszy bolid może stracić kilka pozycji jak 3 za nim odpali DRS
14. D-O-G
10. leo - Nie licz na dużo wyprzedzania, specyfika toru wyklucza powtórkę z Turcji, bardziej licze na samobójcze próby ni9estety. Kolega wyżej też ma rację, jesli komus DRS odmówi posłuszenstwa w trakcie przejeżdzania przez tunel w czasie kiedy np Hamilton wjezdza tuz za nim z DRSem będzie niebezpiecznie, aefekt róznicy pred jeszcze przed dochamowaniem może zaboleć.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz