komentarze
  • 9. mariusz199734
    • 2010-12-23 10:52:14
    • *.56.185.49

    Popieram w 100%

  • 10. saint77
    • 2010-12-23 11:08:09
    • *.mercus.com.pl

    @6. BLOO: pewnie bezpośredniego uderzenia nie wytrzyma ale z uwagi na swój pochylony kształt może zmienić tor i przednie skrzydło zamiast w gardło kierowcy uderzy we wlot powietrza.
    Poza tym to tylko wstępny rysunek, każdy team z pewnością będzia miał swój własny pomysł i rozwiązanie.
    Bezpieczeństwo kierowcy jest najważniejsze, jeśli ma to dodatkowo poprawić jego komfort psychiczny to pomysł jest ok.
    Zobaczymy jak się sprawdzi i czy w ogóle wejdzie w życie.

  • 11. misiek226
    • 2010-12-23 11:08:24
    • *.bielsat.com.pl

    ale to brzydko wygląda,

  • 12. dajkon
    • 2010-12-23 11:16:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jeszcze zainstalują wycieraczki podpięte pod kers

  • 13. kenji
    • 2010-12-23 11:23:50
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Heh może niedługo kolcowane opony, podgrzewana przednia szyba i lusterka i wyścig Arcticaring :D

    Wg tego co tutaj pokazują ciężko będzie to coś utrzymać w czystości podczas wyścigu. Kaski mają zrywki.

  • 14. Voight
    • 2010-12-23 11:24:40
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Wreszcie się za to wzięli. To idiotyczne, że od czasów Senny nic z tym nie zrobiono. Swoją drogą wygląda trochę jak CAPARO T1

  • 15. kempa007
    • 2010-12-23 11:35:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13. kenji sa juz materialy odpowiednie, i nawet z tego co gdzies czytalem jest auto bez wycieraczek ;-) techniczne IMHO jest to realne, ale to poki co tylko plotka, wiec nie ma co sie ekscytowac.

  • 16. Cwirs
    • 2010-12-23 12:02:25
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ZDECYDOWANE tak

  • 17. lukasz1
    • 2010-12-23 12:26:29
    • *.adsl.inetia.pl

    14. Voight Dokładnie nareszcie o tym pomyśleli, ale pytanie kiedy coś takiego wprowadzą?

    To może nawet przyczynić się do poprawy aerodynamiki, zwłaszcza jeśli ta owiewka zaczynała by się od nosa, a jedynie końcówka była by przeszklona, żeby było coś widac. Chodzi mi o to żeby teamy miały możliwość zrobienia mniej opornej owiewki. Nie znam sie za bardzo na tym, ale przy dużych prędkościach z owiewką pod małym kontem brud z toru itp raczej by sam spadał, gorzej wyglądała by sprawa z wodą.

  • 18. skylinedrag
    • 2010-12-23 12:27:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobra a co z jazdą w deszczu? bo o tym chyba nikt nie pomyślał. Na wizjerze kasku jest kilka foliowych warstw które kierowca zrywa w trakcie wyścigu a taka szyba bez wycieraczki może nieźle utrudniać widoczność w trakcie ulewy

  • 19. yantar
    • 2010-12-23 12:57:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @18. Problem wody to raczej będzie na wizjerze kasku. W tym kształcie woda zostanie zdmuchnięta z owiewki przez pęd powietrza i zapewne każdy team postara się dodatkowo o owiewkę z powłoką hydrofobową. Za to przed kaskiem będzie martwa strefa. No i jeszcze problem z górnym wlotem powietrza, bo wysokość bolidu jest zdaje się ustandaryzowana przepisami (jeśli zmniejszyć wysokość samego kokpitu to znów problem będą mieli kierowcy typu Kubica). Zresztą zobaczymy w końcu na obrazku to tylko przedstawienie samej koncepcji.

  • 20. FAster92
    • 2010-12-23 13:14:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wg. mnie to bezsensowne takie osłony szpeci bardzo, lepiej by było gdyby te osłony które teraz się wyciąga podczas gdy kierowca wychodzi z bolidu troszkę powiększyć po bokach tak aby głowa kierowcy była " schowana"

  • 21. Konik_mekr
    • 2010-12-23 13:49:42
    • *.gorzow.mm.pl

    Dzeiki takim owiewkom możnaby obniżyć brzegi kokpitu, co polepszyłoby widoczność:). Dobry pomysł:)

  • 22. sebikos
    • 2010-12-23 15:54:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to powoli przestaje być bolid, niech domontują zderzaki przedni i tylni i mamy rodstera. Bolid ma mieć kokpit otwarty i basta

  • 23. Cwirs
    • 2010-12-23 16:54:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    22 widziales wypadek Henrego Surteesa ?

  • 24. kowal3r
    • 2010-12-23 17:06:15
    • *.kwidzyn.mm.pl

    Nie wiem czy ktos wzial pod uwage wysiadanie z rozbitego bolidu ktory moze sie zapalic w kazdj chwili (nie raz to bylo widac od hamulcow szczegolnie) napewno bedzie w jakims stopniu utrudnione ale zobaczymy moim zdaniem decyzja powinna nalezec do zespolu i kierowcy

  • 25. chmurnik
    • 2010-12-23 19:03:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @23 Cwirs

    a ty widziales ? on tym ko0lem dostal od gory , czyli musieli by chyba pelna kopule jak w kokpicie samolotu zrobic

  • 26. Grzesiek 12.
    • 2010-12-23 19:11:46
    • *.147.118.67.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Czy nie prościej było by zamiast bolidów ścigać się kabrioletami ...;))
    Niedługo to będzie sport dla przedszkolaków ;/

  • 27. dziarmol@biss
    • 2010-12-23 20:09:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    26. Grzesiek 12. ...Ten wiatr we włosach... biała apaszka na szyji i google na oczętach ;-)) Retro w kolorze ;-))

  • 28. Enkil
    • 2010-12-23 20:30:53
    • *.home.aster.pl

    Zapomnieli dorysować wycieraczek :)

  • 29. krzysiek000
    • 2010-12-23 22:45:46
    • *.ostrowmaz.mm.pl

    Gdzie można zobaczyć te owiewki?
    Mam tylko nadzieję że pojazdy mimo wszystko będą miały otwarty kokpit.

  • 30. Voight
    • 2010-12-24 00:42:40
    • *.ssp.dialog.net.pl

    24. kowal3r większość pożarów spowodowana była rozlanym paliwem a jak wiadomo w tej chwili paliwa się nie dolewa w trakcie wyścigu, a wyciek z baku w wyniku uszkodzenia jest prawie niemożliwy. W tej chwili pożary zdarzają się w wyniku zapłonu rury wydechowej, tak jak w tym sezonie zdarzyło się to Kovalainenowi, czyli dość daleko od kokpitu. Nawet jeżeli jakimś cudem zapali się kokpit to kierowca powinien wyjść z tego bez większego szwanku jak Jos The Boss Verstappen. Ile natomiast było wypadków z powodu niezabezpieczonej głowy kierowców? Cevert, Pryce, Webber/Coulthard, Massa, Schumacher...

  • 31. misiek226
    • 2010-12-24 10:24:26
    • *.bielsat.com.pl

    ale co będzie w deszczu? chyba wycieraczek tam nie założą, a kierowcy nie będą sobie ścierką przecierać tą szybkę

  • 32. Voight
    • 2010-12-24 10:49:42
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Podczas deszczu problemem nie jest sam deszcz bo przy takiej prędkości będzie on po prostu spływał tylko zaparowana szyba, więc wycieraczki nie są do niczego potrzebne

  • 33. krzysiek000
    • 2010-12-24 11:29:11
    • *.230.166.195

    30. Voight, Powinieneś jeszcze dopisać Helmutha Koinigga.

  • 34. Bezimienny
    • 2010-12-24 13:18:10
    • *.dynamic.chello.pl

    no #$!...

    Kiedys w F1 najwazniejsza byla szybkosc, ryzyko, adrenalina

    Dzis to ma byc tylko niezniszczalny pojazd wlokacy sie i wolniejszy od wielu samochodow osobowych

    PORAZKA ;/

  • 35. lukasz1
    • 2010-12-24 15:08:00
    • *.adsl.inetia.pl

    34. Bezimienny Teraz według ideologi dalej tak jest, ale dochodzi bezpieczeństwo. Jak byś był kierowcom to byś wiedział jak ważne jest bezpieczeństwo. Poco oddawać niepotrzebnie tak cenne życie.

  • 36. NITRO_BOOST
    • 2010-12-26 10:41:17
    • *.dynamic.chello.pl

    Płacą im tyle $$$ właśnie za ryzyko. Jak się Massie nie podoba ryzyko, to niech sobie da spokój z F1 i wraca do Brazylii. KIedyś wsiadając w czapce pilotce do bolitu bez spojlerów każdy zdawał sobie sprawę że ryzykuje życiem, to byli prawdziwi kierowci !!! Bochaterowie. A teraz to chcą dostać miliony i sobie nie pobródzić rączek.

  • 37. Efjedynka
    • 2010-12-26 12:12:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Owiewka nie jest nowością - w przeszłości była stosowana w bolidach F1. Jak widać na zdjęciach chocby z lat siedemdziesiątych mozna ja zgrabnie wkomponować. czego nie można powiedzieć o załosnej próbie autorstwa "autosprint'-u.

  • 38. sebikos
    • 2010-12-27 11:33:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    36. NITRO_BOOST W pełni popieram, F1 staje się zabawą dla dużych dzieci z dużymi portfelami.

  • 39. carlos11111
    • 2010-12-28 18:10:56
    • *.access.telenet.be

    takie owiewki montowano kkiedys w milicyjnych motocyklach moze to wciagnie polskie firmy do F1 ;)
    Pozdrawiam


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo